כאן 11
צילום: יח"צ

מיקי זוהר לא מתכוון לעשות חיים קלים לתאגיד השידור הציבורי

הח"כ שתומך בפיצול התאגיד, יעמוד בראש ועדה אותה יזם שתדון בביטול הפיצול - מהלך עליו החליטו רה"מ ושר התקשורת בשל האיום כי האירוויזיון בישראל יבוטל בשל המעורבות הפוליטית
אלכסנדר כץ | (1)

ועדת הכנסת בראשות היו"ר ח"כ מיקי זוהר אישרה הבוקר (יום ד') את הקמתה של ועדה משותפת לוועדת הכנסת ולוועדת הכלכלה, שתדון בתיקון חוק פיצול תאגיד השידור הציבורי כאן. בראשות הוועדה המשותפת יעמוד גם כן זוהר, שהיה רוצה לראות בפיצול התאגיד לגוף רגיל ולתאגיד חדשות.

 

בעקבות איום איגוד השידור האירופי לבטל את חברותו (הזמנית) של התאגיד בשל הניסיונות להתערבות פוליטית ופיצול התאגיד, חזרו בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת איוב קרא מהתכנית לפצל את התאגיד, והסעיף בחוק התאגיד אמור להיות מבוטל. בפועל מדובר בהליך פשוט – שאמור להגיע להצבעה בכנסת לאחר דיון בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ איתן כבל, אולם זוהר לא אומר נואש, ורוצה להכניס עוד סעיפים בחוק, במידה והפיצול יבוטל. בין היתר ינסה להחיל על התאגיד הגבלות אחרות, כפי שתכנן לאחרונה – כגון קביעת תקציב התאגיד מדי שנה על ידי הכנסת, ולחייב את כאן להשקיע מדי שנה 62.5 מיליון שקלים ברכש זכויות שידור בתחום הספורט, מהלך לו מתנגד התאגיד.

 

בוועדה יהיו חברים זוהר, כבלף דוד אמסלם, רוברט אילטוב, יואל חסון, פנינה תמנו שטה, רועי פולקמן, יעקב אשר, שולי מועלם ודב חנין. מדובר על 6 חברי קואליציה מול 4 מהאופוזיציה. ח"כ זוהר אמר כי החוק הזה הוא חוק קריטי שיאפשר לעשות מספר שינויים בתאגיד השידור: "כיו"ר הוועדה אני רוצה לדעת לבטח שהאירוויזיון לא תלוי בפיצול. אם אפשר לפצל בלי לפגוע בקיום התחרות אז החוק לא ימשיך ולא יסתייע. אני מציע לאנשים לעקוב אחרי הדיונים כי הם יהיו מעניינים. האירוויזיון הוא המגן של התאגיד וגם הוא יסתיים באיזשהו שלב".

 

ח"כ כבל אמר בישיבה כי "מה שקרה כאן חריג בקנה מידה פרלמנטרי. הצעת החוק שהנחתי אורכה הוא שורה. לא צריך ועדות מיוחדות וזה יכול להיות דיון של חצי שעה אבל אני שומע כל מיני שמועות שמתכוונים לגעת בחוק. אם אחרי כל זה אתם מתכוונים להכניס עניין נוסף ויהיה פה מהלך דרך אחת הקוקיות של נטע, ותנסו להגניב פה עניין בעל משמעות הרבה יותר גדולה, אז תהיה פה מלחמה".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    who let the dogs out... (ל"ת)
    כותל 05/07/2018 09:23
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.