ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

מדד הפחד מציג - מצב נדיר בשווקים לקראת הבחירות בצרפת

המדד שעלה יום רביעי ברציפות לא מבשר טובות, ומחזיר אותנו אחורה לחוסר הוודאות עם ניצחונו של טראפ
מסחר, צילום: גטי אימג'ס ישראל
המשקיעים מתחילים לחזות קצת בעייתיות בהמשך הדרך. בעוד שהמדדים המובילים בוול סטריט רשמו אתמול ירידות של עד 0.5%, מדד הפחד (VIX) קפץ לרמה שלא נראתה מאז נובמבר האחרון עם בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב. מדד ה-VIX מודד את סטיית התקן הגלומה באופציות על מדד ה-S&P 500 ב-30 הימים הקרובים. סטיית התקן מודדת למעשה את רמת התנודתיות אותה צופים המשקיעים. ככל שהמשקיעים צופים תנודה חדה יותר - כך מדד עולה בהתאם מדד הפחד, ולהפך.
מדד הפחד זינוק אתמול ב-4.6%, בהמשך לזינוק של 7.2% שלשום ושל 9.17% יום קודם לכן. מה שקרה השבוע מאתגר את גבולות הגזרה המגדירות את המדד. בדרך כלל מדד הפחד נע בכיוון מנוגד למדד ה-S&P 500, והיה זה בולט לראות כי התנודתיות הצפויה, כפי שמגלם מדד הפחד, זינקה בחדות שלושת הימים האחרונים למרות שהתנודתיות של מדד ה-S&P 500 בפועל היתה די נמוכה. מדד ה-S&P 500 השיל אתמול 0.38%, בהמשך לירידה של 0.14% שלשום ומנגד עלייה של 0.06% יום קודם לכן. כלומר, הסיפור הוא שמדד הפחד פרץ מעלה בחדות מבלי שה-S&P 500 רשם תנודה קיצונית בלשון המעטה.
מלבד החשש להתלקחות המצב הגיאופוליטי והיחסים בין ארה"ב לרוסיה, נראה כי המשקיעים מתכוננים ל-23 באפריל - הסיבוב הראשון של הבחירות בצרפת. נזכיר כי מועמדת הימין הקיצוני, מארי לה פן, לא צפויה לזכות בבחירות אם מתחשבים בסקרים (אותם סקרים שלא נתנו לטראמפ סיכוי או שצפו כי הבריטים יישארו באיחוד). לה פן מאיימת לקרוע את צרפת מחברות באיחוד האירופי ואחרי עזיבתה של בריטניה, זה הדבר האחרון שהאיחוד צריך כעת. וכאן נכנס המצב הנדיר לתמונה שזכה לשם 'backwardation'. מדובר במצב בו החוזים על מדד הפחד קדימה, אחרי חודש אפריל (החוזים על מאי, יוני) נסחרים נמוך יותר מאלו של חודש אפריל. כלומר, המשקיעים מתכוננים לתנודה קיצונית עם הבחירות בצרפת ומיד לאחריהם על 'חזרה לשגרה'.
בשעה זו מדד הפחד קופץ ב-1% בעוד שהחוזים על מדד ה-S&P 500 מאותתים על ירידה של 0.18% בלבד. צריך לציין כי למרות הזינוק בשלושת הימים האחרונים, ה-VIX עדיין נסחר מתחת לממוצע הארוך טווח של 20-18 ימים.
תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    כתבת הפרסומת על הפסקת הנחירות
    ערן 14/04/2017 23:18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט פרסומת שיקרית. בפרסומת שנראת כמו כתבה יש תגובות של קוראים ויש גם אפשרות להוסיף תגובה, אבל התגובה לא מפורסמת. זה פשוט לשקר כאילו הרבה אנשים מרוצים מהמוצר שבעצם זה חלק מהפירסומת. הדבר המרגיז שאותו מוצר נמכר באלי בכ-2$ כולל משלוח לישראל. הזמנתי מאלי לפני כמה חודשים (סה"כ עלות - 7 ש"ח) לצערי הוא לא ממש מפסיק נחירות.
    סגור
  • 17.
    מדד הפחד..ומדד הכנטריש..תפסיקו לברבר עצמכם לדעת.. (ל"ת)
    שי 14/04/2017 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    מפולת לפננו
    מבין עיניין 13/04/2017 21:56
    הגב לתגובה זו
    2 1
    קחו 10 שנים ותקבלו מינימום 70% מדדים למטה הכוונה לת"א, מי שבין טכני גם יכול לראות שבעולם תהיה קריסה, הסחורות לאחר עליות יקרסו גם הם!!! אבל בעוד העולם יתקן בארץ השוק ישאר חלש. זה ממש לא משנה מאז קום שוק ההון השוק בארץ היה ועודנו מווסט, תשאלו את ההורים שעברו את "וויסוט הבנקים" זה לא נעלם זה רק עבר כמו מחלה מדבקת לכל השוק. מאז 2008 אפשר לספור בת"א על יד אחת כמה עלו שוב קשר לרווח שווי שוק לאינדיקטור כלכלי אין לא לאילו שעלו ולא לאילו שירדו, לפני 2008 המווסטים דחו את המפולת בחודש וחצי העולם פתח פער 30-40% וגרמו לתעודות סל מי שזוכר אינדקס שורט 25 לפקוע בזמן הקריסה העולמית רגע לפני שהם זורמים עם המגמה העולמית. הערכה שלי מפולת שתימשך 10-12 שנים והיא תגיע בגלים גלים. תיקון עולה שניים יורדים.
    סגור
  • 15.
    כתבים ועיתונאים הזהרו בלשוניכם...
    פלוני חרד... 13/04/2017 17:32
    הגב לתגובה זו
    2 3
    הכתב גיא בן סימון.בגללך מכרתי מניות בהפסד .עקב הכתבה המפחידה שכתבת..אילולא הכתבה הזו לא היות ירידות בבורסה אתה גרמתה לציבור למכור מניות..ולא בטוח מה שכתבתה זה נכון..בבקשה לפעם הבאה תחשוב טוב טוב..לפני כח מילה שלך כאן.
    סגור
  • משקיעים הזהרו בהחלטותיכם
    יוסי 14/04/2017 10:00
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הדבר היחיד שאפשר לדעת בוודאות על שוק ההון הוא חוסר הוודאות. אם אתה מקבל החלטות השקעה על פי כתבות כאלו או אחרות, אז אתה צריך לבדוק את עצמך. אלו באות לספק נקודות מחשבה אבל לא המלצות השקעה. דע את עצמך.
    סגור
  • 14.
    איפה הגורו המעפן מהאתר הטועה ומטע (ל"ת)
    כבר חודשים צועק 1500 13/04/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    רמי
    rjnho 13/04/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שאין הרבה חגים כך שהבורסה תהיה סגורה כמה שיותר כך יהיה טוב יותר למשקיעים פחות הפסדים במיוחד בטבע.
    סגור
  • 12.
    נראה לי שעוד פעם כותרת בומבסטית.
    יוסי 13/04/2017 13:38
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בכותרת:"המצב הנדיר שנראה כעת בשווקים..." . אני מניח שמתכוונים לעליית הVIX., אבל בסוך הכתבה גם כתוב שVIX עדיין נמוך ממוצע! אם אני טועה, בבקשה תתקנו את טעותי . יוסי.
    סגור
  • אכן אתה טועה
    עופר 13/04/2017 18:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכנס המצב הנדיר לתמונה שזכה לשם 'backwardation'. מדובר במצב בו החוזים על מדד הפחד קדימה, אחרי חודש אפריל (החוזים על מאי, יוני) נסחרים נמוך יותר מאלו של חודש אפריל. כלומר, המשקיעים מתכוננים לתנודה קיצונית עם הבחירות בצרפת ומיד לאחריהם על 'חזרה לשגרה'.
    סגור
  • תקרא עד הסוף.
    יוסי 13/04/2017 19:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחרי העליה שvix עשה, הוא עדיין נמוך ממוצע.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    כל שבוע מפציצים בהפחדה מטומטמת (ל"ת)
    להירגעעע 13/04/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 10.
    מפולת היסטורית בפתח, זהב ושורטים (ל"ת)
    רועי 13/04/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    5 9
    סגור
  • 9.
    טבע הולכת לרדת חזק
    הפרופסור 13/04/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    6 3
    לצאת מטבע בטווח הקרוב
    סגור
  • איזה פרופסור אתה? למה? לחנך או חשבון? (ל"ת)
    כבר שאלתי 13/04/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שום דם ושום בטיח , סתם ספקולציות של מכונות
    אבי 13/04/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ואתם נופלים בפח ומוכרים ...
    סגור
  • 7.
    טבע
    rjnho 13/04/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    טבע אסון לאומי צריך כמה שיותר מהר להחליף את כל ההנהלה.
    סגור
  • 6.
    בורסה על הפנים
    rjnho 13/04/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בקיצור חברה הבורסה אצלנו שווה לתחת כל עוד שהמס גבוה לא ישתנה שום דבר ושר האוצר המעפן לא מבין ולא יבין לעולם העיקר הוא קורא לעצמו שר אוצר חברתי שכח מאיפוא הוא בא.
    סגור
  • 5.
    המשפט האחרון שגוי. Vix אינו נסחר
    נדי 13/04/2017 12:03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אי אפשר לסחור ב vix. רק בחוזים על vix. Vix הוא רק תוצאה של חישוב מתמטי
    סגור
  • 4.
    כשהשוק יורד המדד עולה !! כשהשוק יעלה המדד ירד! כרגיל ! (ל"ת)
    איציק מנדל 13/04/2017 11:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    חפשו תקציר כלכלי בפייסבוק (ל"ת)
    תקציר כלכלי 13/04/2017 11:32
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • סוג של אמ"לק (ל"ת)
    בהצלחה! 13/04/2017 12:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • רעיון מצוין! (ל"ת)
    יפה 13/04/2017 12:12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לזה אתם מחכים !!! להתרסקות !!! (ל"ת)
    איציק מנדל 13/04/2017 11:30
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 1.
    איך מאיר ברק אומר שיש
    נועםדבורה 13/04/2017 11:28
    הגב לתגובה זו
    7 4
    דם ברחובות זה הזמן לקנות תא 35 הולכת לגל עליות פחות מ1375 אני לא מאמין שנראה פחות מזה
    סגור
  • אתה תראה ידידי עוד היום (ל"ת)
    סוחר 13/04/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור