ביזנס אינסיידר: "העבודה המהפכנית באפל על האייפון 8 נעשית בהרצליה"

אפל שומרת בקנאות על החידושים והפיתוחים במכשירה אך עובד ישראלי חשף בפני האתר סודות מפתיעים 
אלמוג עזר | (2)

בחודש שעבר הציגה אפל את סדרה האייפון 7 שכללה מספר חידושים כמו ביטול שקע האוזניות ועמידות כמעט מוחלטת בפני מים. על פי הערכות בשוק את השינויים המהפכניים באמת, בדגמי האייפון, אפל שומרת לסדרה השמינית של הסמארטפונים הפופולאריים.

ובכן הדיווחים הראשוניים בשוק בנוגע לאייפון 8 אינם נוגעים לצורתו או אופן תפקודו, אלא למקום בוא עמלים על פיתוחו. בביזנס אינסיידר ראיינו היום בחשאיות עובדי אפל בהרצליה והגיעו למסקנה כי המקום שבו אפל עובדת בקדחתנות על הסדרה הבאה ממוקמת במשרדי החברה בעיר. כידוע, אפל APPLE שומרת בקנאות על פיתוחיה החדשים עד ליציאתם לשוק.

ה"עובד" במתקן הפיתוח בהרצליה סירב להסגיר מהם החידושים שיופיעו בסדרה החדשה, אך טען כי "הסדרה שונה באופן מהותי מאייפון 6 ואייפון 7". נזכיר כי הסדרה הבאה שתושק ככל הנראה באוג' הבא, הינה האייפון 7s, אך יכול להיות שגם כאן אפל תבקש להפתיע ותשיק את האייפון 8, עשור לאחר השקת האייפון הראשון. 

משרדי ומעבדות אפל בהרצליה כוללים 800 עובדים. המרכז פועל באופן סדיר מזה ארבע שנים. מניית אפל עולה היום מעל ל-1%, בעוד הנאסד"ק 1.31% נסחר ביציבות. המניה מתקרבת אל השיא שלה בשנת 2016 כאשר שוויה כמעט 114.5 דולר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דורון 10/10/2016 21:13
    הגב לתגובה זו
    אם יפתחו אייפון 8 בישראל אז נשיק אותו בצבע כחול משום שיפתחו אותו בארץ שצבע כחול הוא הסמל שלנו. שיגיע בכחול כמו הצבעים: זהב, וורוד וכסוף
  • 1.
    בודק חומרה תוכנה 07/10/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    החברה עושה טעות חוזרת כמו סיפור נוקיה. לא זזה ממודל הייצור שיווק שלה ומכניסה שטיקים מטופשים במקום מהפכות טכנולוגיות במקביל להעתקה טכלוגוית מחברות אחרות.... השוק עובר לאנדרויד בחודשים האחרונים ובעלי האייפונים עוברים לנסות את האנדרויד ואני אומר זאת ממקטם בעל ידע.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.