סולאראדג' נופלת ב-20% באפטר - פספסה את הציפיות
סולאראדג' הישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית פוטו-וולטאים, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2023 ורשמה הפסד למניה של 92 סנט על הכנסות של 316 מיליון דולר. הצפי בוול-סטריט היה להפסד למניה של 1.07 דולר על הכנסות של 324.76 מיליון דולר.
הכנסות החברה לרבעון מהמגזר הסולארי הסתכמו ב-282.4 מיליון דולר עם שולי רווח גולמי של 4%. ההכנסות לשנת 2023 כולה הסתכמו ב-3 מיליארד דולר, ירידה של 4% לעומת השנה קודם לכן, בנוסף לירידה של 4% בהכנסות במגזר הסולארי לבדו. שולי הרווח הגולמי Non-GAAP לשנה עמדו על 26.7%, לעומת 28.2% בשנה לפני כן.
החברה צופה לרבעון הראשון של 2024 הכנסות בטווח של 175-215 מיליון דולר. ההכנסות מהמגזר הסולארי צפויות לעמוד על 160-200 מיליון דולר.
"למרות האתגרים שעמדו בפנינו במחצית השנייה של 2023, סיכמנו את השנה עם הכנסות של 3 מיליארד דולר, רק מעט מתחת לרמות של 2022," אמר צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג'. "המחצית הראשונה של 2023 כללה מספר שיא של התקנות וציפיות לצמיחה בהמשך, עם מעבר במחצית השנייה של השנה לשוק חלש יותר עקב ריביות גבוהות יותר ומחירי חשמל נמוכים יותר, מה שגרם להצטברות מלאי שהאטה את המסירות שלנו. עם זאת, אנו מאמינים כי אנו ממוקמים היטב למחזור הצמיחה הבא בתעשיית הסולאר, הודות לפורטפוליו המוצרים המתרחב שלנו וכן צעדי התפעול והפחתת העלויות שנקטנו".
בחודש שעבר הודיעה סולאראדג' כי תצמצם את כוח האדם בחברה, במטרה לצמצם בעלויות התפעול ולהתאים את מבנה העלויות למגמות השוק הנוכחיות. החברה אמרה כי תפטר כ-16% מכוח האדם הגלובלי שלה, כ-900 עובדים, מתוכם כ-500 עובדים באתרי הייצור של החברה בישראל ובעולם. מספר המפוטרים בישראל הנו כ-550 עובדים, מרביתם במטה החברה והשאר במפעל היצור בציפורית.
- אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סולאראדג' נמצאת במשבר קשה שנובע משני השווקים שלה - ארה"ב ואירופה. זה התחיל בארה"ב בה התקנת הפאנלים הסולאריים בקליפורניה בירידה בגלל שינויים רגולטורים (הפחתה בסבסוד) לצד פגיעה בכדאיות ההתקנה בגלל הריבית הגבוהה. זה נמשך במקומות נוספים בארה"ב שהביקושים בהם בהאטה והמשיך גם לאירופה - תחרות חזקה לצד פגיעה בכדאיות הכלכלית של הצרכנים הסופיים, גרמה לרמות מלאי גבוהות אצל המתקינים שהם הלקוחות של החברה. על רקע זה, החברה הנמיכה תחזיות פעמיים ופרסמה אזהרת רווח להמשך כשהיא מסיימת את המחצית השנייה של 2023 בכ-50% מתחת להערכות המוקדמות.
- 11.חחח 21/02/2024 21:23הגב לתגובה זוהמניה היתה מומלצת כאן כשהיתה בשווי פי 4....
- 10.סעדיה גאון 21/02/2024 19:11הגב לתגובה זונועה עלי למנכ"לות כעת! וכמעיין המתגבר הצילי את החברה! זה בידיים שלך!!! סומכים עליך כאן בסוכת המצילים!
- 9.קייזר סוזה 21/02/2024 16:48הגב לתגובה זוהשינויים הרגולטורים כבר קיימים שנתיים ומשפיעים על כלל החברות בתחום כמו אנפייז ואסאמאיי אבל במקום להערך לשינוי החברה פשוט ממשיכה עם הראש בקיר. כבעל מניות אני מאמין בחברה ופתיחת שווקים חדשים יכולים לגרום לשנוי אבל צביקה לנדאו צריך לחזור לתפקידו המקורי ולהחזיר את מושכות לחברים המייסדים
- 8.מנכ"ל כושל (ל"ת)אנונימי 21/02/2024 10:20הגב לתגובה זו
- 7.פיקח 21/02/2024 08:44הגב לתגובה זואיך לא פיטרו את המנכל עדיין???
- 6.קוקו 21/02/2024 08:41הגב לתגובה זומאז שהמייסד נפטר ממחלה קשה החברה נופלת
- 5.ירון 21/02/2024 08:38הגב לתגובה זויושבים חזק על המניה. היא כבר ירדה בכ-80 אחוז מהשיא אז אין סיבה לצלילה נוספת מעבר לשורטיסטים שמפילים אותה
- יוסי 21/02/2024 20:12הגב לתגובה זועזוב אחי, חברה טובה אבל לא נותנת שום ערך מוסף על חברות אחרות בתחום שלוקחות עד חצי מחיר ממנה.
- 4.מה קורה לחברה? למה מפסידה? (ל"ת)אזרח כועס 21/02/2024 03:28הגב לתגובה זו
- 3.מייצרים מוצרים פשוטים, שמיוצרים בסין ב-1/4 מחיר (ל"ת)כמה צפוי 21/02/2024 01:01הגב לתגובה זו
- קייזר סוזה 21/02/2024 16:52הגב לתגובה זולסולאראג' יש ועברה ועוברת רגולציה בתחום יצור האנרגיה והולכה לרשת החשמל באירופה ובארה"ב בניגוד לחברות סיניות רבות שכל מה שמייצרות זה מערכות אופגריד הפנאל הסולרי הוא רק חלק קטן
- 2.קניה (ל"ת)קובי 1354 21/02/2024 00:35הגב לתגובה זו
- 1.צריך להעיף את הלנדאו הזה (ל"ת)מנכ"ל טיפש 20/02/2024 23:18הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
