סלברייט בתוצאות טובות ומעלה תחזיות קדימה המניה עולה - השווי כבר 2 מיליארד דולר
חברת סלברייט מובילה בפתרונות לחקירות דיגיטליות עבור המגזר הציבורי והפרטי, מכה את התחזיות לרבעון הרביעי של השנה ומעלה תחזיות להמשך. "סלברייט רושמת ביצועים מעולים לשנת 2023 עם תוצאות מצוינות לרבעון הרביעי המאופיינות בצמיחה חזקה של השורה העליונה, שיפור משמעותי ברווחיות שלנו, ותזרים מזומנים יציב כתוצאה מהפעילות", אמר יוסי כרמיל, מנכ"ל סלברייט. "עקפנו את היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו בתחילת השנה, ועלינו מעל הסטטוס של Rule of 45 עם גידול של 27% ב-ARR ושולי רווח EBITDA מתואם של 19%.
"במהלך השנה, החברה עמדה ביעדים אסטרטגיים חשובים, בהם השגי חדשנות בעלי ערך והשפעה, הרחבה וחיזוק הקשרים עם לקוחות מרכזיים ברחבי העולם, וצירוף טאלנטים משמעותיים לארגון. סלברייט פותחת את שנת 2024 כשהיא ממוצבת היטב למימוש מטרותיה האסטרטגיות, עם פלטפורמה מורחבת של Case-to-Closure (פלטפורמה לפענוח מהיר יותר של מקרי פשע) המאפשרת לנו לענות לצרכי החקירות הדיגיטליות 'מקצה לקצה' של לקוחותינו במגזר הציבורי והפרטי. היעדים הפיננסיים שלנו ל-2024 משקפים את המשך הצמיחה, בעוד אנו מתכוננים לשנה נוספת של תוצאות חזקות ב-ARR וגידול בהכנסות עם פוטנציאל טוב לשיפור ברווחיות התפעולית שלנו".
ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) הסתכמו ב-315.7 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת שנה קודמת. ההכנסות הסתכמו ב-93 מיליון דולר, גידול של 26% לעומת רבעון מקביל בשנה שעברה. הרווח נקי למניה בדילול מלא Non-GAAP של 0.11 דולר. ה-EBITDA הסתכם ב-22.7 מיליון דולר, שיעור רווחיות של 24.4%.
תוצאות לשנה כולה - הכנסות של 325.1 מליון שקל, גידול של 20% לעומת שנה קודמת. הכנסות ממנויים של 280.4 מיליון דולר, גידול של 30% לעומת שנה שעברה. רווח נקי Non-GAAP של 60.9 מליון דולר, 0.28 דולר למניה. EBITDA מתואם ושולי רווח EBITDA מתואם של 61.9 מיליון דולר ושולי רווח של 19.1%.
תחזית קדימה
"השילוב בין צמיחה חזקה בהכנסות, שיפור משמעותי בשולי רווח גולמי וניהול מבוקר של מבנה העלויות שלנו אפשר לנו לייצר EBITDA מתואם גבוה יותר בשנת 2023, הן בדולרים והן כרווחיות שולית", אומרת דנה גרנר, סמנכ"לית הכספים "אנחנו פותחים את 2024 עם הזדמנויות אטרקטיביות לבנות מומנטום נוסף ולהרחיב את עסקינו. על בסיס מגמות עבר, אנו מצפים לייצר 52 עד 55 אחוזים מתוך ההכנסות של השנה כולה במחצית השנייה של 2024, בעודנו נערכים לשדרוג על ידי לקוחותינו לפתרון Inseyets שלנו. תחזית הרווחיות שלנו ל-2024 משקללת את ההזדמנות לשיפור נוסף עם השקעה מחושבת בפעילות השיווק שלנו לצד יוזמות מו"פ וחדשנות, שהינן קריטיות להצלחה בטווח הארוך".- יוסי כרמיל מסכם 20 שנה בסלברייט: משווי אפסי ל-5 מיליארד דולר
- החברה שעוזרת למנוע פיגועי טרור והמנכ"ל שהביא אותה לשווי של 5 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אביגל שורק, קרדיט: החברהרבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%
דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66% , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית
של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.
החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום
תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.
מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר.
“ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת
מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר
נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.
- דלק US קופצת בוול סטריט - זוכה להעלאת המלצה מוולס פארגו
- האביר הלבן של ויסמן ובירן: דלק US רוכשת את השליטה באלון USA ב-572 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.
