נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

נטפליקס שוקלת הצגה של גרסה זולה יותר אשר תכלול שימוש בפרסומות

כך לדברי מנכ"ל החברה, ריד האסטינג. לדבריו, בעבר פסלה את הרעיון החברה, אך כעת שוקלת זו לשנות כיוון בעקבות הצלחותיהן הרווחיות של המתחרים. אנליסטים רבים בשוק בוחנים את המהלך - ומנסים להבין האם יסייע לחברה או שמא, יפגע בה
תומר אמן | (2)

ענקית הסטרימינג NETFLIX (סימול: NFLX) שוקלת להציג גרסה זולה יותר של מוצריה אשר צפוי לכלול פרסומות וזאת עבור לקוחות אשר "מתקשים" לשלם סכומים גבוהים יותר, כך דווח לאחרונה על ידי מנכ"ל החברה, ריד האסטינג

נטפליקס, שהתנגדה בעבר למוצר מסוג שכזה, שוקלת כעת להציג אמצעי מן הסוג וזאת בעקבות הדוחות המאכזבים אותם פרסמה החברה לאחרונה. מהנהלת החברה נמסר כי חרף העובדה שפסלו בעבר את הרעיון המדובר, החלו לשקול זאת בעקבות העובדה כי ספקים נוספים - לרבות HULU, HBO Max, Paramout+, Discovary+ מיישמים בהצלחה רעיון זה - בשורה הרווחית לפחות. 

כזכור, החברה דיווחה על הפסד של 200 אלף משתמשים ברבעון הראשון של השנה, בעוד שהיא צופה כי תפסיד כ-2 מיליון משתמשים נוספים בתקופת הדוח הקרובה.  

אנליסטים רבים בשוק תוהים כעת כיצד ישפיע שינוי שכזה על דוחותיה הכספיים של נטפליקס, והאם יתכן כי הדבר יסייע לחברה או שמא יפגע בה.

ג'ייסון באזינט, אנליסט מטעם בית ההשקעות Citi, מאמין כי שינוי מהסוג יוכל להביא לתוספת של מאות מיליוני דולרים עבור החברה מסביב לעולם, כך ציין במכתב אותו פרסם בתחילת השבוע. 

אנליסט בנק ההשקעות Evercore ISI, מארק מאהניי, בחן גם הוא את האופציה והצביע על סקר שערך לאחרונה בתחום הפרסום בסקטור הסטרימינג. כחלק מן השאלה, הציג האנליסט את הסקר שנערך, אשר הצביע על כך כי שליש מהלקוחות האמריקאים מוכנים לצפות בפרסומות תמורת תשלום נמוך יותר עבור שימוש באפליקציה. 

כמו כן מסביר מאהניי כיצד הצגה של פלטפורמה בה נטפליקס תציג פרסומות כחלק מהשירות שלה תמורת סכום נמוך יותר עבור המשתמשים יאפשר לה להגדיל את ההכנסות לראייתו בכ-10% וזאת עד שנת 2025. 

מנגד, סקר אחר אותו ערך מאהניי הראה כי קיים סיכון במודל זה עבור משקיעיה של נטפליקס, אם כי סיכון זה משוקף היטב במחיר המניה, שירד כ-68% אשתקד.

הסקר אותו ערך האנליסט הראה כי שני שליש מתוך 1,500 אזרחים אמריקאים הם לקוחות של נטפליקס, ירידה של 3% לעומת חודש מרץ האחרון, הנתון הגבוה ביותר עליו עמד המספר בעשר השנים האחרונות בהן נערך סקר מסוג זה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

כמו כן הראה הסקר כי מקרב הנשאלים בו, 63% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של אמזון, בעוד ש-53% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של הולו. מחצית מהאמריקאים היו רשומים אז לשירותי הסטרימינג של Disney+, בעוד ש-39% מהם רשומים היו לשירותי ה-HBO Max ושירותי הסטרימינג של דיסקאברי. 

המרוויחים הגדולים ביותר בסקר היו אלו של שירות הסטרימינג Peacock של Comcast, של שירות הסטרימינג Paramount+ של Paramount וזה של ענקית הטכנולוגיה אפל, Apple TV. 

מנגד, מספר הלקוחות של נטפליקס אשר החשיבו את עצמם כ"מרוצים" או כ"מרוצים מאוד"  צנח ב-7% והסתכם בכ-45%. לדברי האנליסט, הוא מאמין כי הירידה במספר משמעותית באופן יחסי, בייחוד בגלל התחרות שנטפליקס חווה כעת מצד חברות נוספות אשר מקימות שירותי סטרימינג, וכן מצד פלטפורמות סרטונים קצרים כמו אינסטגרם וטיקטוק אשר מתחילות להוות גם הן תחרות עבור החברה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בן 28/05/2022 18:44
    הגב לתגובה זו
    אני בפרטנר טלויזיה. כל מה שאני מוריד מה vod נפתח בפרסומות. לא מבין את החוצפה.
  • 1.
    אני 28/05/2022 10:09
    הגב לתגובה זו
    שיעבדו על התכנים, פחות על המודל
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.