נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

נטפליקס שוקלת הצגה של גרסה זולה יותר אשר תכלול שימוש בפרסומות

כך לדברי מנכ"ל החברה, ריד האסטינג. לדבריו, בעבר פסלה את הרעיון החברה, אך כעת שוקלת זו לשנות כיוון בעקבות הצלחותיהן הרווחיות של המתחרים. אנליסטים רבים בשוק בוחנים את המהלך - ומנסים להבין האם יסייע לחברה או שמא, יפגע בה
תומר אמן | (2)

ענקית הסטרימינג NETFLIX (סימול: NFLX) שוקלת להציג גרסה זולה יותר של מוצריה אשר צפוי לכלול פרסומות וזאת עבור לקוחות אשר "מתקשים" לשלם סכומים גבוהים יותר, כך דווח לאחרונה על ידי מנכ"ל החברה, ריד האסטינג

נטפליקס, שהתנגדה בעבר למוצר מסוג שכזה, שוקלת כעת להציג אמצעי מן הסוג וזאת בעקבות הדוחות המאכזבים אותם פרסמה החברה לאחרונה. מהנהלת החברה נמסר כי חרף העובדה שפסלו בעבר את הרעיון המדובר, החלו לשקול זאת בעקבות העובדה כי ספקים נוספים - לרבות HULU, HBO Max, Paramout+, Discovary+ מיישמים בהצלחה רעיון זה - בשורה הרווחית לפחות. 

כזכור, החברה דיווחה על הפסד של 200 אלף משתמשים ברבעון הראשון של השנה, בעוד שהיא צופה כי תפסיד כ-2 מיליון משתמשים נוספים בתקופת הדוח הקרובה.  

אנליסטים רבים בשוק תוהים כעת כיצד ישפיע שינוי שכזה על דוחותיה הכספיים של נטפליקס, והאם יתכן כי הדבר יסייע לחברה או שמא יפגע בה.

ג'ייסון באזינט, אנליסט מטעם בית ההשקעות Citi, מאמין כי שינוי מהסוג יוכל להביא לתוספת של מאות מיליוני דולרים עבור החברה מסביב לעולם, כך ציין במכתב אותו פרסם בתחילת השבוע. 

אנליסט בנק ההשקעות Evercore ISI, מארק מאהניי, בחן גם הוא את האופציה והצביע על סקר שערך לאחרונה בתחום הפרסום בסקטור הסטרימינג. כחלק מן השאלה, הציג האנליסט את הסקר שנערך, אשר הצביע על כך כי שליש מהלקוחות האמריקאים מוכנים לצפות בפרסומות תמורת תשלום נמוך יותר עבור שימוש באפליקציה. 

כמו כן מסביר מאהניי כיצד הצגה של פלטפורמה בה נטפליקס תציג פרסומות כחלק מהשירות שלה תמורת סכום נמוך יותר עבור המשתמשים יאפשר לה להגדיל את ההכנסות לראייתו בכ-10% וזאת עד שנת 2025. 

מנגד, סקר אחר אותו ערך מאהניי הראה כי קיים סיכון במודל זה עבור משקיעיה של נטפליקס, אם כי סיכון זה משוקף היטב במחיר המניה, שירד כ-68% אשתקד.

הסקר אותו ערך האנליסט הראה כי שני שליש מתוך 1,500 אזרחים אמריקאים הם לקוחות של נטפליקס, ירידה של 3% לעומת חודש מרץ האחרון, הנתון הגבוה ביותר עליו עמד המספר בעשר השנים האחרונות בהן נערך סקר מסוג זה. 

קיראו עוד ב"גלובל"

כמו כן הראה הסקר כי מקרב הנשאלים בו, 63% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של אמזון, בעוד ש-53% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של הולו. מחצית מהאמריקאים היו רשומים אז לשירותי הסטרימינג של Disney+, בעוד ש-39% מהם רשומים היו לשירותי ה-HBO Max ושירותי הסטרימינג של דיסקאברי. 

המרוויחים הגדולים ביותר בסקר היו אלו של שירות הסטרימינג Peacock של Comcast, של שירות הסטרימינג Paramount+ של Paramount וזה של ענקית הטכנולוגיה אפל, Apple TV. 

מנגד, מספר הלקוחות של נטפליקס אשר החשיבו את עצמם כ"מרוצים" או כ"מרוצים מאוד"  צנח ב-7% והסתכם בכ-45%. לדברי האנליסט, הוא מאמין כי הירידה במספר משמעותית באופן יחסי, בייחוד בגלל התחרות שנטפליקס חווה כעת מצד חברות נוספות אשר מקימות שירותי סטרימינג, וכן מצד פלטפורמות סרטונים קצרים כמו אינסטגרם וטיקטוק אשר מתחילות להוות גם הן תחרות עבור החברה. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בן 28/05/2022 18:44
    הגב לתגובה זו
    אני בפרטנר טלויזיה. כל מה שאני מוריד מה vod נפתח בפרסומות. לא מבין את החוצפה.
  • 1.
    אני 28/05/2022 10:09
    הגב לתגובה זו
    שיעבדו על התכנים, פחות על המודל
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


אורקל
צילום: טוויטר
דוחות

אורקל עקפה בשורת הרווח אבל פספסה בהכנסות - המניה נופלת ב-4%

החברה מציגה צמיחה חדה בפעילות הענן, זינוק של מאות אחוזים בהתחייבויות העתידיות ורווחיות משופרת, לצד מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים" ושילוב מעמיק של יכולות AI במוצריה
אדיר בן עמי |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 0.67%  דיווחה על רווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 16.058 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.64 דולר על הכנסות של 16.19 מיליארד דולר. החברה הציגה זינוק חד בהתחייבויות עתידיות ובהכנסות מתחום הענן, לצד שינוי אסטרטגי משמעותי בתפיסת פיתוח החומרה. החברה דיווחה על התחייבויות ביצוע עתידיות (RPO) בהיקף של 523 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 438%. מנוע הצמיחה המרכזי נותר הענן, שבו רשמה החברה הכנסות של 8 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 34%.


תחום תשתיות הענן (IaaS) המשיך לבלוט במיוחד עם עלייה של 68% ל־4.1 מיליארד דולר, בעוד יישומי הענן (SaaS) צמחו ל־3.9 מיליארד דולר, עלייה של 11%. פתרונות ה־ERP בענן של Oracle Fusion ו־NetSuite, עלו בשיעורים דו־ספרתיים והגיעו יחד להכנסות של יותר מ־2 מיליארד דולר. מנגד, תחום התוכנה המסורתית ירד ב־3% ל־5.9 מיליארד דולר.


אורקל הציגה שיפור חד ברווחיות: הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 6.1 מיליארד דולר, בעוד הרווח המתואם עלה ל־6.6 מיליארד דולר, קפיצה של 57% משנה קודמת. הרווח למניה זינק ב־91% ל־2.10 דולרים. חלק מהעלייה קשור לרווח חד-פעמי של 2.7 מיליארד דולר ממכירת החזקות אורקל ב־Ampere, חברת השבבים שהקימה. לארי אליסון, היו״ר וה־CTO של החברה, הסביר את ההחלטה למכור את Ampere כחלק מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים": לדבריו, אורקל כבר אינה רואה צורך להמשיך ולעצב או לייצר שבבים בעצמה, והיא מבקשת להיות מסוגלת להשתמש בכל מעבד שיבחרו לקוחותיה, בין אם של אנבידיה ובין אם של יצרנים אחרים, על רקע השינויים המהירים בתחום הבינה המלאכותית.


מנכ״ל אורקל, קליי מַגוֹירק, ציין כי החברה מפעילה כיום למעלה מ־211 אזורי ענן פעילים ומתוכננים, יותר מכל מתחרה, וכי היא כבר בונה 72 מרכזי מולטיקלאוד שיוטמעו בתוך העננים של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. לדבריו, אסטרטגיית הענן הניטרלי משתלמת: פעילות מסדי הנתונים הרב־עננית של החברה צמחה ב־817% ברבעון השני והפכה למנוע הצמיחה המהיר ביותר שלה.


המנכ״ל הנוסף, מייק סיציליה, הדגיש את הפוטנציאל של שילוב AI בכל שכבות תוכנות החברה, ממערכות הדאטה סנטר, דרך מסדי הנתונים האוטונומיים ועד יישומי הארגון. לדבריו, AI מאפשר אוטומציה של תהליכים שבעבר לא ניתן היה לעשות, כולל ניהול סיכוני אשראי, תמיכה ברופאים ובמערכות בריאות, ותהליכי החזרי תשלום. הוא הוסיף כי כל חמשת מודלי ה־AI המובילים כיום רצים בענן של אורקל, מה שמעניק לה יתרון תחרותי על פני ספקי יישומים אחרים.


אורקל נסחרת כעת לפי שווי של 636.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-34% מתחילת השנה וב-25% ב-12 החודשים האחרונים.