נטפליקס שוקלת הצגה של גרסה זולה יותר אשר תכלול שימוש בפרסומות
ענקית הסטרימינג NETFLIX (סימול: NFLX) שוקלת להציג גרסה זולה יותר של מוצריה אשר צפוי לכלול פרסומות וזאת עבור לקוחות אשר "מתקשים" לשלם סכומים גבוהים יותר, כך דווח לאחרונה על ידי מנכ"ל החברה, ריד האסטינג.
נטפליקס, שהתנגדה בעבר למוצר מסוג שכזה, שוקלת כעת להציג אמצעי מן הסוג וזאת בעקבות הדוחות המאכזבים אותם פרסמה החברה לאחרונה. מהנהלת החברה נמסר כי חרף העובדה שפסלו בעבר את הרעיון המדובר, החלו לשקול זאת בעקבות העובדה כי ספקים נוספים - לרבות HULU, HBO Max, Paramout+, Discovary+ מיישמים בהצלחה רעיון זה - בשורה הרווחית לפחות.
כזכור, החברה דיווחה על הפסד של 200 אלף משתמשים ברבעון הראשון של השנה, בעוד שהיא צופה כי תפסיד כ-2 מיליון משתמשים נוספים בתקופת הדוח הקרובה.
אנליסטים רבים בשוק תוהים כעת כיצד ישפיע שינוי שכזה על דוחותיה הכספיים של נטפליקס, והאם יתכן כי הדבר יסייע לחברה או שמא יפגע בה.
ג'ייסון באזינט, אנליסט מטעם בית ההשקעות Citi, מאמין כי שינוי מהסוג יוכל להביא לתוספת של מאות מיליוני דולרים עבור החברה מסביב לעולם, כך ציין במכתב אותו פרסם בתחילת השבוע.
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- המלכודת של נטפליקס: כשהצלחה גדולה מדי הופכת לנטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנליסט בנק ההשקעות Evercore ISI, מארק מאהניי, בחן גם הוא את האופציה והצביע על סקר שערך לאחרונה בתחום הפרסום בסקטור הסטרימינג. כחלק מן השאלה, הציג האנליסט את הסקר שנערך, אשר הצביע על כך כי שליש מהלקוחות האמריקאים מוכנים לצפות בפרסומות תמורת תשלום נמוך יותר עבור שימוש באפליקציה.
כמו כן מסביר מאהניי כיצד הצגה של פלטפורמה בה נטפליקס תציג פרסומות כחלק מהשירות שלה תמורת סכום נמוך יותר עבור המשתמשים יאפשר לה להגדיל את ההכנסות לראייתו בכ-10% וזאת עד שנת 2025.
מנגד, סקר אחר אותו ערך מאהניי הראה כי קיים סיכון במודל זה עבור משקיעיה של נטפליקס, אם כי סיכון זה משוקף היטב במחיר המניה, שירד כ-68% אשתקד.
הסקר אותו ערך האנליסט הראה כי שני שליש מתוך 1,500 אזרחים אמריקאים הם לקוחות של נטפליקס, ירידה של 3% לעומת חודש מרץ האחרון, הנתון הגבוה ביותר עליו עמד המספר בעשר השנים האחרונות בהן נערך סקר מסוג זה.
- איזה מניות כדאי לכם לקנות ב-Black Friday?
- אנבידיה נגד השורטיסטים - "הביקוש לשבבים אמיתי, הדוחות אמיתיים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר
כמו כן הראה הסקר כי מקרב הנשאלים בו, 63% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של אמזון, בעוד ש-53% רשומים היו לשירותי הסטרימינג של הולו. מחצית מהאמריקאים היו רשומים אז לשירותי הסטרימינג של Disney+, בעוד ש-39% מהם רשומים היו לשירותי ה-HBO Max ושירותי הסטרימינג של דיסקאברי.
המרוויחים הגדולים ביותר בסקר היו אלו של שירות הסטרימינג Peacock של Comcast, של שירות הסטרימינג Paramount+ של Paramount וזה של ענקית הטכנולוגיה אפל, Apple TV.
מנגד, מספר הלקוחות של נטפליקס אשר החשיבו את עצמם כ"מרוצים" או כ"מרוצים מאוד" צנח ב-7% והסתכם בכ-45%. לדברי האנליסט, הוא מאמין כי הירידה במספר משמעותית באופן יחסי, בייחוד בגלל התחרות שנטפליקס חווה כעת מצד חברות נוספות אשר מקימות שירותי סטרימינג, וכן מצד פלטפורמות סרטונים קצרים כמו אינסטגרם וטיקטוק אשר מתחילות להוות גם הן תחרות עבור החברה.
- 2.בן 28/05/2022 18:44הגב לתגובה זואני בפרטנר טלויזיה. כל מה שאני מוריד מה vod נפתח בפרסומות. לא מבין את החוצפה.
- 1.אני 28/05/2022 10:09הגב לתגובה זושיעבדו על התכנים, פחות על המודל
עליות בבורסה (גרוק)"קנו מניות סיניות" - ההמלצה של ג'יי פי מורגן
בנק ההשקעות המוביל בעולם בעד מניות סיניות - "הפוטנציאל גובר על הסיכונים"; ומה חושבים אנליסטים אחרים וגם - למה הפנטגון רוצה להגדיר את BYD , עליבאבא ובאידו כחברות ביטחוניות שעוזרות לצבא סין?
בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן שינה את תחזיתו לשוק המניות הסיני והעלה את ההמלצה ל"תשואת יתר" (Overweight). האסטרטגים של הבנק, בראשם רג'יב בטרה, סבורים כי הסיכוי לעליות חדות ב-2026 עולה בהרבה על הסיכון לירידות משמעותיות. הסיבות המרכזיות: אימוץ מואץ של בינה מלאכותית, חבילות תמריצים לעידוד צריכה פנימית ורפורמות עמוקות בממשל התאגידי. "סין כבר ויתרה על רוב היתרון היחסי שהיה לה בתחילת 2025 – דווקא עכשיו זו נקודת כניסה אטרקטיבית במיוחד", נכתב בדוח המעודכן.
התזמון של ההמלצה מעניין במיוחד. מדד MSCI סין אמנם עלה בכ-33% מתחילת השנה, אבל ברבעון האחרון הוא דווקא ירד ב-6.2%, בעוד מדד אסיה-פסיפיק הרחב (ללא יפן) עלה ב-1.3%. במילים אחרות - השוק הסיני נמצא כרגע במומנטום חיובי כללי, אבל עדיין רחוק מהשיאים של 2021, והמכפילים שלו נשארו סבירים (12-14 פעמים הרווחים הצפויים). רמות החשיפה של משקיעים זרים ומוסדיים עדיין נמוכות יחסית – כלומר יש הרבה "כסף חכם" שעדיין לא נכנס.
המנועים שג'יי.פי. מורגן רואה קדימה חזקים מאוד:
בינה מלאכותית - סין ממשיכה להשקיע עשרות מיליארדי דולרים ב-AI, וחברות כמו Baidu, Tencent ואליבאבא כבר מדווחות על זינוק בהכנסות מענן ובינה מלאכותית. הבנק צופה צמיחה של עשרות אחוזים בתחום הזה כבר ב-2026.
עידוד צריכה - חבילת התמריצים האחרונה של 2 טריליון יואן כוללת קיצוץ מסים על מוצרי צריכה, סבסוד רכב חשמלי והרחבת תוכניות דיור – כל אלה אמורים להחזיר את הצרכן הסיני למשחק.
ממשל תאגידי - חוקים חדשים מחייבים דיבידנדים גבוהים יותר ושקיפות, מה שמפחית את "הנחת הסיכון הסיני" שגרמה למשקיעים זרים לברוח בשנים האחרונות.

איזה מניות כדאי לכם לקנות ב-Black Friday?
עד כמה שהשוק טס יש עדיין מניות ב"מחירי מבצע" הרבה מהן מסתתרות בסקטור הבריאות, הסקטור שהרבה מכם לא רציתם לשמוע עליו אבל הוא מתקדם בביטחון לפריצה שלו
היום אין מסחר בוול סטריט לרגל יום ההודיה, מחר יפתחו הבורסות ליום מקוצר לרגל "יום שישי השחור", במה כדאי לכם להתמקד?
זה מכבר הוצג פה הפוטנציאל של סקטור הבריאות בארצות הברית. רבים אמרו לי: ״אבל זה סקטור שכוח אל ואף אחד לא קונה מניות בריאות״. ואני אמרתי: תסתכלו על הגרף. על שתי ההתעגלויות, על הפריצה ועכשיו על השיא.
יש לכם פה שלושה גרפים:
1.כל הסקטורים בהשוואה ל – S&P500 אתם יכולים לראות כיצד סקטור הבריאות מוביל.
2.כל הסקטורים בהשוואה ל – XLV. כל הסקטורים נחותים ממנו.
3.הגרף של XLV עצמו: פריצה ומומנטום.
- מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
- תשואה של 6.5% בשנה - מספיק לכם, ואיך להגדיל את הרווחים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם גרפים, כאמור, לא כדאי להתווכח. למי שלא מתווכח.ת - קבלו רעיונות לחשוב עליהם תוך כדי קניות ה Black Friday.
רעיונות בריאות שכבר דנו בהם - עדכונים
- ARKG: קרן הסל של ARK למהפיכה הגינומית. לאט לאט בונה מהלך עליה מהתחתית.
