הביטקוין לא עוצר: מזנק הערב 5% וכובש שיא חדש
הביטקוין לא עוצר: מחיר המטבע הווירטואלי מזנק הערב בכ-5% נוספים ונסחר ברמת 4600 דולר ליחידה, רמת שיא כל הזמנים. את הזינוק החד הערב מסבירים בביקושים חזקים ממדינות המזרח: יפן, דרום קוריאה וסין, לנוכח המתיחות שהתחדשה עם צפון קוריאה.
הזינוק הערב מצטרף למהלך של עלייה חד של 60% מתחילת החודש, ו-360% מתחילת השנה. שווי השוק של המטבע הוירטואלי מגיע הערב לרמה של 76.4 מיליארד דולר.
אך הביטקוין לא לבד, מטבע האיתריום קופץ גם 5% ונסחר ברמה של 364 דולר ליחידה, המטבע זינק ביותר מ-4000% מתחילת 2017! . שווי השוק של המטבע מגיע לרמה של 34.7 מיליארד דולר.
יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, התייחס החודש לנושא והציע להפסיק להתעלם ממטבעות וירטואליים.
חברון: "מטבע הביטקוין הוא חוף המבטחים החדש של המשקיעים. למרות שזה נשמע קצת תלוש, כיצד מטבע שמסוגל לרוץ יותר מ-10% ביממה לכל כיוון יכול לשמש כחוף מבטחים?!, ועדיין, בחלק ניכר מהאתרים הכלכליים בעולם, משייכים את הריצה האחרונה של הביטקוין, למשבר הגיאופוליטי עם צפון קוריאה ול'רוחות המלחמה' בעולם. ביטקוין הוא המטבע הווירטואלי המפורסם בעולם, שנמצא על רשת הבלוקצ'יין ונחשב למטבע מרכזי בעולם של מטבעות וירטואליים כאשר רוב המטבעות הווירטואליים בעולם נסחרים ביחס אליו (יש יותר מ-1,300 כאלה היום). לפני שלושה שבועות היה פיצול ברשת Bitcoin, ונוצר מטבע נוסף בשם bitcoin cash, אחריו הביטקוין לא מפסיק לעלות. מלבד Bitcoin יש מטבעות נוספים המייצגים רשתות בלוקצ'יין אחרות, שחלקן מהוות בסיס ליצירת עסקים חדשים בתחומים שונים ומגוונים על הרשת והן מקוות לזכות בנתח מהעולם החדש".
חברון מסביר מה הקשר בין מטבע הביטקוין לחוף מבטחים. "הביטקוין אינו שייך לאף ממשלה, אלא לציבור שמחזיק אותו וככל שיש יותר מחזיקים במטבע, כך הרשת עליה הוא מבוסס נחשבת ליותר אמינה והמטבע כמובן ליותר אמין ונזיל. על רשת Bitcoin, בניגוד לרשתות אחרות, קשה מאוד לתכנת או לייצר עסקים אחרים מלבד המטבע עצמו. יחד עם זאת, הוא לא שייך לאף ממשלה ולכן כאשר עולה החשש כי מדינות או ממשלות עומדות להסתבך במלחמת עולם, עולות המחשבות שאולי בכל זאת כדאי להצטרף למטבע החברתי, ולשים לפחות חלק, גם אם קטן, מהנכסים שלי שם, כלומר, חוף מבטחים!".
- מכונית, מחשב ואפילו המבורגר - מה עוד אפשר לקנות עם ביטקוין?
- שוק מטבעות הקריפטו איבד 600 מיליארד דולר מאז ינואר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי חברון, סיבה מרכזית נוספת מדוע כדאי להעביר את הנכסים לביטקוין היא "החשש מסנקציות ומגבלות על תנועות הון. במידה והמשבר הגיאופוליטי מתרחב, איום הסנקציות בין המדינות עשוי להגיע למגבלות על תנועות ההון. לעומת זאת על Bitcoin אין מגבלות והוא מאפשר העברת נכסים באינטרנט ולחצות גבולות ללא כל מגבלה, שזה בעצם הרעיון המרכזי מאחורי הבלוקצ'יין - להעביר נכסים על גבי האינטרנט ולא רק מידע".
הביטקוין מתחילת השנה: מתפוצץ.
- 2.חיים 30/08/2017 06:54הגב לתגובה זוהביטקוין איננו מטבע (די עם היחצנות הזאת). זו עוד שיטת פרמידה מתוחכמת ביותר. מי שחצב ביטקויןנים בהתחלה הפך למיליארדר. היום החציבה יקרה ביותר ומחיר הביטקוין משקף את עלויות החציבה (נדמה לי שאפילו בחסר). רק מי שממיר את הביטקוין למטבע ממש (דולרים למשל) או למוצרים (שאותם עסקים שנפלו בפח מוכנים למכור תמורת ביטקוין או של אותם עסקים שמלבינים הון) מרוויח. כל השאר פריירים. הקריסה בוא תבוא. ראו הוזהרתם.
- חיים תמשיך להכין חמוצים (ל"ת)פומיקי אלדד 01/09/2017 01:29הגב לתגובה זו
- 1.it will end badly (ל"ת)john 30/08/2017 01:08הגב לתגובה זו

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל
וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.
באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:
ראשית, אף אחד לא נביא
שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.
שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה?
- שמעתם בבית הקפה סיפור על ההוא ש"עשה מכה"? תברחו!
- באפט יכול לחייך - דומינוס פיצה מכה את התחזיות: המכירות בארה"ב מזנקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.

טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק
טסלהTesla -0.82% פרסמה תוצאות מעורבת לרבעון שלישי, עם הכנסות שעלו על הציפיות אבל רווח למניה שנותר מתחת להערכות. החברה דיווחה על הכנסות של 28.01 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 26.27 מיליארד דולר, עלייה מ-25.18 מיליארד דולר באותו רבעון אשתקד. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.
המניה יורדת קלות לאחר פרסום התוצאות. התגובה המתונה של השוק מעידה שהמשקיעים עדיין מחכים לפרטים נוספים על התקדמות הרובוטקסי, שצפויים להתפרסם בשיחת הרווחים עם אילון מאסק.
החברה לא סיפקה מידע חדש מהותי על הרחבת שירותי הרובוטקסי, למעט אזכור להשקת שירות הזמנת נסיעות באזור מפרץ סן פרנסיסקו המבוסס על הטכנולוגיה שלה. העדכון החלקי מותיר את המשקיעים בציפייה לפרטים נוספים, במיוחד לאחר השקת השירות הראשון באוסטין בקיץ והרחבתו בהמשך לאזורים נוספים. הסביבה הכלכלית ממשיכה להשפיע על טסלה במספר מישורים. החברה מתמודדת עם אי־ודאות סביב השלכות שינויים במדיניות הסחר והמיסוי העולמית על שרשרת האספקה, מבנה העלויות והביקוש. מכסי יבוא בגובה 25% על רכבים וחלקים מיובאים נותרו בתוקף ומכבידים על יצרניות הרכב בארצות הברית, בהן גם טסלה.
מסירות הרכבים ברבעון השלישי הפתיעו לטובה והגיעו ל-497,099 יחידות, שיא רבעוני חדש. הנתון עלה על תחזיות הקונסנזוס של כ-439,800 רכבים ועל 462,890 רכבים שנמסרו אשתקד. במקביל, טסלה דיווחה על פריסה של 12.5 ג׳יגה־ואט־שעה במוצרי אחסון אנרגיה, גם הוא שיא חדש. העלייה במסירות משקפת את הצלחת החברה לשפר את הנגישות הכלכלית של הדגמים המרכזיים שלה. הזינוק במכירות התרחש לפני פקיעת הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ב-30 בספטמבר, היום האחרון של הרבעון. בטסלה מעריכים כי ביטול ההטבה עלול להביא להאטה בביקוש. אילון מאסק כבר הזהיר לאחר דוחות הרבעון הקודם שהחברה עלולה להתמודד עם תקופה מאתגרת לאחר סיום הזיכוי, ותוצאות הרבעון הנוכחי טרם משקפות את ההשפעה המלאה.
- המבחן של מאסק: כולם רואים את הצמיחה - אבל הרווחיות עדיין בסימן שאלה
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחילת אוקטובר השיקה החברה גרסאות “סטנדרט” מופשטות לדגמי Model 3 ו-Model Y, שנועדו להציע חלופה נגישה יותר. הגרסאות כוללות הנעה אחורית, סוללות קטנות יותר ומספר תוספות מופחתות, במחירים של 39,990 ו-36,990 דולר בהתאמה. המהלך נועד לשמר את הביקוש לאחר ביטול התמיכה הפדרלית.