רנו מגיבה: "מוקדם מדי לקבוע מה יהיו השלכות סגירת בטר פלייס"

יצרנית הרכב הצרפתית, שהיתה השותפה הטכנולוגית במיזם של שי אגסי, אמרה שאין בכוונתה להפסיק לנסות להוביל את תעשיית הרכבים החשמליים למרות סגירת החברה
ידידיה אפק | (2)

יצרנית הרכב הצרפתית והשותפה העיקרית של בטר פלייס, רנו, הגיבה היום לקריסתה של חברת הרכבים החשמליים, ואמרה שעדיין מוקדם מידי לקבוע את העלות שתספוג. גיל נורמן, המנהל התפעולי של רנו באסיה, הדגיש שאין בכוונת החברה להפסיק במאמציה להוביל את מהפיכת המכוניות החשמליות.

קריסתה של בטר פלייס היא מכה רצינית לרנו ולמנכ"ל החברה קרלוס גוסן. בדחיפת המנכ"ל, רנו בנתה אסטרטגית רכב חשמלי שאפתנית, וביססה את הטכנולוגיה שמאחורי מכוניות בטר פלייס כאחד מעמודי התווך של אסטרטגיה זו.

בשיחה עם עיתונאים, נורמן הסביר שהתרומה של רנו למיזם של בטר פלייס היתה רק שבריר מתוך אסטרטגית החברה, אותה היא בנתה יחד עם יצרנית הרכב היפנית ניסן. החברה הצרפתית לא השקיעה כספים ישירות בבטר פלייס, אלא הייתה שותפה טכנולוגית ופתחה את שיטת חילוף הסוללה המהיר עבורה. בטר פלייס, מצד שני, עסקה בפיתוח תחנות ההחלפה ובנייתן בישראל ובדנמרק.

בנוגע להשפעות בספרי החברה, אמר נורמן "עדיין מוקדם להגיד מה יהיו ההשלכות של סגירת בטר פלייס", והוסיף שאלו יקבעו על ידי מפרק החברה. נורמן הוסיף שמנהלי המיזם הישראלי פנו לרנו לאחרונה בבקשה להשקיע במיזם, אולם ברנו החליטו שעליהם להישאר בגדר ספקית טכנולוגיה ומכוניות. כאמור, החלטת בטר פלייס לסגור נבעה מסירובם של מחזיקי המניות העיקריים להזרים עוד כסף למיזם, לאחר שבשנים האחרונות נוצלו עד תום יותר מ-800 מיליון דולרים.

ביצרנית הרכב הצרפתית הוסיפו שהפטנט של החלפת הסוללה נשאר של רנו, ושהרשויות בסין, שמעוניינים לפעול למען הפחתת זיהום האוויר הכבד בערים, הביעו עניין בקונספט של בטר פלייס.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אזרח 27/05/2013 18:11
    הגב לתגובה זו
    בטר פלייס לכו על זה יש לסינים עיניין בהצלחה
  • ברכבים חשמליים לימנוע זיהום אוויר בערים (ל"ת)
    הם מעונינים 27/05/2013 18:28
    הגב לתגובה זו