החל משבוע הבא אפשר לחדש את רישיון הרכב דרך האינטרנט
גם מי שאין לו פרארי, כנראה שבמוקדם או במאוחר יצטרך לחדש את רישיון הרכב או להנפיק כפל רישיון, נכון? אז למי שעדיין אין פרארי, החדשות טובות הן שהחל מיום שני הבא (16 בספטמבר) ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני (5678*), ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני, מבלי לצאת מהבית.
קישור לחידוש רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון בדואר, ויאפשר להם לראשונה להדפיס את הרישיון בעצמם, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. "המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי", הוסיפה טרנר-אייל.
סמנכ"ל מנהל התנועה, (אינג') אבנר פלור ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט"). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.א-ברכות-ב:עכשוו נהגים לא יקבו דוח-העדר רישון צמוד לנהג (ל"ת)fu,c 09/09/2019 18:01הגב לתגובה זו
- 4.איציק 09/09/2019 16:31הגב לתגובה זוהאם מישהו יודע באם אפשר לחדש רישיון נהיגה בדואר?
- 3.כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)HAKY1 09/09/2019 14:27הגב לתגובה זו
- 2.מה הקטע כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)HAKY1 09/09/2019 14:27הגב לתגובה זו
- 1.ייתכן שאני טועה 09/09/2019 14:08הגב לתגובה זועד כה, ניתן היה לשלם על רשיון הרכב באינטרנט. מכון הרישוי היה מתעדכן בתשלום, והייתי יכול לגשת לטסט. כל ההבדל הוא שכעת אוכל להדפיס את הרשיון המשולם מיידית. לטסט אני אצטרך להגיע בכל מקרה. אולי מישהו יודע מה בדיוק נחסך כאן.
- אנונימי 09/09/2019 14:56הגב לתגובה זוחוסכים לעצמם עבודה
- אלי 09/09/2019 14:55הגב לתגובה זושינויים ללא תועלת
- אלי 09/09/2019 14:55הגב לתגובה זושינויים ללא תועלת
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
