החל משבוע הבא אפשר לחדש את רישיון הרכב דרך האינטרנט
גם מי שאין לו פרארי, כנראה שבמוקדם או במאוחר יצטרך לחדש את רישיון הרכב או להנפיק כפל רישיון, נכון? אז למי שעדיין אין פרארי, החדשות טובות הן שהחל מיום שני הבא (16 בספטמבר) ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני (5678*), ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני, מבלי לצאת מהבית.
קישור לחידוש רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון בדואר, ויאפשר להם לראשונה להדפיס את הרישיון בעצמם, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. "המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי", הוסיפה טרנר-אייל.
סמנכ"ל מנהל התנועה, (אינג') אבנר פלור ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט"). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.א-ברכות-ב:עכשוו נהגים לא יקבו דוח-העדר רישון צמוד לנהג (ל"ת)fu,c 09/09/2019 18:01הגב לתגובה זו
- 4.איציק 09/09/2019 16:31הגב לתגובה זוהאם מישהו יודע באם אפשר לחדש רישיון נהיגה בדואר?
- 3.כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)HAKY1 09/09/2019 14:27הגב לתגובה זו
- 2.מה הקטע כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)HAKY1 09/09/2019 14:27הגב לתגובה זו
- 1.ייתכן שאני טועה 09/09/2019 14:08הגב לתגובה זועד כה, ניתן היה לשלם על רשיון הרכב באינטרנט. מכון הרישוי היה מתעדכן בתשלום, והייתי יכול לגשת לטסט. כל ההבדל הוא שכעת אוכל להדפיס את הרשיון המשולם מיידית. לטסט אני אצטרך להגיע בכל מקרה. אולי מישהו יודע מה בדיוק נחסך כאן.
- אנונימי 09/09/2019 14:56הגב לתגובה זוחוסכים לעצמם עבודה
- אלי 09/09/2019 14:55הגב לתגובה זושינויים ללא תועלת
- אלי 09/09/2019 14:55הגב לתגובה זושינויים ללא תועלת
כלכלת ישראל (X)נתון כלכלי מדאיג - גירעון בחשבון השוטף, לראשונה משנת 2013; מה זה אומר?
נקודת מפנה בכלכלה המקומית: גירעון בחשבון השוטף ברבעון השלישי של 2025, אחרי שנים רצופות של עודף. האם צריך לדאוג?
לראשונה מאז 2013 נרשם בישראל גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, אירוע שעלול לבטא נקודת מפנה משמעותית במבנה המקרו-כלכלי של הכלכלה הישראלית. ברבעון השלישי של 2025 הסתכם הגירעון, בניכוי עונתיות, בכ-1.1 מיליארד דולר, לעומת עודף זניח של 0.1 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם, ועודפים רבעוניים ממוצעים של כ-3.8 מיליארד דולר בשנים שקדמו לכך.
המשמעות אינה טכנית בלבד. החשבון השוטף משקף את יחסי החיסכון-ההשקעה של המשק כולו ואת יכולתו לייצר מטבע חוץ נטו. מדובר על גירעון של תנועות הון ומעבר מעודף לגירעון מאותת כי המשק צורך, משקיע ומשלם לחו"ל יותר משהוא מייצר ומקבל ממנו - שינוי שעשוי להשפיע על שער החליפין, על תמחור סיכונים ועל מדיניות מוניטרית ופיסקלית גם יחד.
הסיבה: לא סחר החוץ, אלא ההכנסות הפיננסיות: הסיפור האמיתי מאחורי הגירעון
בניגוד לאינטואיציה, הגירעון אינו נובע מקריסה ביצוא או מזינוק חריג ביבוא הצרכני. למעשה, חשבון הסחורות והשירותים נותר בעודף של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שיפור ניכר לעומת הרבעון הקודם. יצוא השירותים הגיע לשיא של 22.9 מיליארד דולר, כאשר 77% ממנו מיוחס לענפי ההייטק, תוכנה, מו"פ, מחשוב ותקשורת.
הגורם המרכזי להרעה הוא חשבון ההכנסות הראשוניות, שבו נרשם גירעון עמוק של 3.7 מיליארד דולר, לעומת 2.0 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם. סעיף זה כולל תשלומי ריבית, דיבידנדים ורווחים לתושבי חו"ל על השקעותיהם בישראל, והוא משקף במידה רבה את הצלחתו של המשק הישראלי למשוך הון זר, אך גם את מחיר ההצלחה הזו.
הכנסות תושבי חו"ל מהשקעות פיננסיות בישראל קפצו ל-10.0 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהכנסות ישראלים מהשקעות בחו"ל הסתכמו ב-6.4 מיליארד דולר בלבד. הפער הזה לבדו מסביר את מרבית המעבר לגירעון. במילים פשוטות: חברות ישראליות מצליחות, רווחיות ומושכות השקעות, אך הרווחים זורמים החוצה, לבעלי ההון הזרים.
