פרארי רכב מכונית גלגלים כביש מירוץ
צילום: Istock

החל משבוע הבא אפשר לחדש את רישיון הרכב דרך האינטרנט

החל מיום שני הבא ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני
ערן סוקול | (8)

גם מי שאין לו פרארי, כנראה שבמוקדם או במאוחר יצטרך לחדש את רישיון הרכב או להנפיק כפל רישיון, נכון? אז למי שעדיין אין פרארי, החדשות טובות הן שהחל מיום שני הבא (16 בספטמבר) ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני (5678*), ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני, מבלי לצאת מהבית.

קישור לחידוש רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה

 

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון בדואר, ויאפשר להם לראשונה להדפיס את הרישיון בעצמם, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. "המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי", הוסיפה טרנר-אייל.

 

סמנכ"ל מנהל התנועה, (אינג') אבנר פלור ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט"). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    א-ברכות-ב:עכשוו נהגים לא יקבו דוח-העדר רישון צמוד לנהג (ל"ת)
    fu,c 09/09/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איציק 09/09/2019 16:31
    הגב לתגובה זו
    האם מישהו יודע באם אפשר לחדש רישיון נהיגה בדואר?
  • 3.
    כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)
    HAKY1 09/09/2019 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה הקטע כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)
    HAKY1 09/09/2019 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ייתכן שאני טועה 09/09/2019 14:08
    הגב לתגובה זו
    עד כה, ניתן היה לשלם על רשיון הרכב באינטרנט. מכון הרישוי היה מתעדכן בתשלום, והייתי יכול לגשת לטסט. כל ההבדל הוא שכעת אוכל להדפיס את הרשיון המשולם מיידית. לטסט אני אצטרך להגיע בכל מקרה. אולי מישהו יודע מה בדיוק נחסך כאן.
  • אנונימי 09/09/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    חוסכים לעצמם עבודה
  • אלי 09/09/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    שינויים ללא תועלת
  • אלי 09/09/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    שינויים ללא תועלת
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.