החל משבוע הבא אפשר לחדש את רישיון הרכב דרך האינטרנט
גם מי שאין לו פרארי, כנראה שבמוקדם או במאוחר יצטרך לחדש את רישיון הרכב או להנפיק כפל רישיון, נכון? אז למי שעדיין אין פרארי, החדשות טובות הן שהחל מיום שני הבא (16 בספטמבר) ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני (5678*), ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני, מבלי לצאת מהבית.
קישור לחידוש רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה
מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון בדואר, ויאפשר להם לראשונה להדפיס את הרישיון בעצמם, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. "המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי", הוסיפה טרנר-אייל.
סמנכ"ל מנהל התנועה, (אינג') אבנר פלור ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט"). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.א-ברכות-ב:עכשוו נהגים לא יקבו דוח-העדר רישון צמוד לנהג (ל"ת)fu,c 09/09/2019 18:01הגב לתגובה זו
- 4.איציק 09/09/2019 16:31הגב לתגובה זוהאם מישהו יודע באם אפשר לחדש רישיון נהיגה בדואר?
- 3.כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)HAKY1 09/09/2019 14:27הגב לתגובה זו
- 2.מה הקטע כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)HAKY1 09/09/2019 14:27הגב לתגובה זו
- 1.ייתכן שאני טועה 09/09/2019 14:08הגב לתגובה זועד כה, ניתן היה לשלם על רשיון הרכב באינטרנט. מכון הרישוי היה מתעדכן בתשלום, והייתי יכול לגשת לטסט. כל ההבדל הוא שכעת אוכל להדפיס את הרשיון המשולם מיידית. לטסט אני אצטרך להגיע בכל מקרה. אולי מישהו יודע מה בדיוק נחסך כאן.
- אנונימי 09/09/2019 14:56הגב לתגובה זוחוסכים לעצמם עבודה
- אלי 09/09/2019 14:55הגב לתגובה זושינויים ללא תועלת
- אלי 09/09/2019 14:55הגב לתגובה זושינויים ללא תועלת
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- פרישה לפנסיה בישראל: מהם הסימנים שמעידים שהגיע הזמן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.98% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
