פרארי רכב מכונית גלגלים כביש מירוץ
צילום: Istock

החל משבוע הבא אפשר לחדש את רישיון הרכב דרך האינטרנט

החל מיום שני הבא ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני, ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני
ערן סוקול | (8)

גם מי שאין לו פרארי, כנראה שבמוקדם או במאוחר יצטרך לחדש את רישיון הרכב או להנפיק כפל רישיון, נכון? אז למי שעדיין אין פרארי, החדשות טובות הן שהחל מיום שני הבא (16 בספטמבר) ניתן לשלם את אגרת רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה או במוקד הטלפוני (5678*), ולקבל מיידית את הרישיון בדואר האלקטרוני, מבלי לצאת מהבית.

קישור לחידוש רישיון הרכב באתר האינטרנט של משרד התחבורה

 

מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל ציינה כי השירות החדש יחסוך לנהגים את ההמתנה עד לקבלת הרישיון בדואר, ויאפשר להם לראשונה להדפיס את הרישיון בעצמם, ללא שום הגבלה וללא צורך בתשלום עבור אגרת כפל רישיון. "המהלך מצטרף לשורה ארוכה של שיפורים משמעותיים, שמבצע משרד התחבורה בשירותי הרישוי, בהם צמצום ביורוקרטיה וקיצור זמני ההמתנה במשרדי הרישוי", הוסיפה טרנר-אייל.

 

סמנכ"ל מנהל התנועה, (אינג') אבנר פלור ציין כי לרשות הנהגים עומדת כיום אפשרות נוספת להדפסת רישיון הרכב, גם במספר מכוני רישוי בארץ. לדבריו, בימים אלה עורך משרד התחבורה ניסוי ייחודי, המאפשר לבעלי רכב להדפיס במכוני הרישוי את רישיון הרכב ששולם ולבצע את המבחן השנתי לרכב ("טסט"). פלור הוסיף כי בקרוב, יורחב הניסוי לכל מכוני הרישוי בישראל.

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    א-ברכות-ב:עכשוו נהגים לא יקבו דוח-העדר רישון צמוד לנהג (ל"ת)
    fu,c 09/09/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    איציק 09/09/2019 16:31
    הגב לתגובה זו
    האם מישהו יודע באם אפשר לחדש רישיון נהיגה בדואר?
  • 3.
    כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)
    HAKY1 09/09/2019 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה הקטע כבר כמה שנים ככה אני משלם (ל"ת)
    HAKY1 09/09/2019 14:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ייתכן שאני טועה 09/09/2019 14:08
    הגב לתגובה זו
    עד כה, ניתן היה לשלם על רשיון הרכב באינטרנט. מכון הרישוי היה מתעדכן בתשלום, והייתי יכול לגשת לטסט. כל ההבדל הוא שכעת אוכל להדפיס את הרשיון המשולם מיידית. לטסט אני אצטרך להגיע בכל מקרה. אולי מישהו יודע מה בדיוק נחסך כאן.
  • אנונימי 09/09/2019 14:56
    הגב לתגובה זו
    חוסכים לעצמם עבודה
  • אלי 09/09/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    שינויים ללא תועלת
  • אלי 09/09/2019 14:55
    הגב לתגובה זו
    שינויים ללא תועלת
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.