פיפ"א תכניס 1.6 מיליון דולרים מחסויות בגביע העולם בדרום אפריקה
1.6 מיליארד דולרים. זה הסכום אותו פיפ"א שלשלה לכיס כתוצאה מההסכמים שלה עם מגוון ספונסרים לקראת המונדיאל, לפי דו"ח שלIEG Sponsorship . בדו"ח מצוין כי במונדיאל 2002 ביפן ודרום קוריאה, פיפ"א הרוויחה רק 584 מיליון דולר, מה שגרם לה לבנות מחדש את מערך הספונסרים שלה, שדרוג שהוכח כהצלחה.
פיפ"א בנתה מערך בן 3 דרגות שהגבוה ביניהן מכונה "עמיתי פיפ"א", אחריו "ספונסרים של הגביע העולמי" ולבסוף "אוהדים לאומיים". דרגת עמיתי פיפ"א כוללת 6 חברות המקבלות נכסי שיווק בלעדיים וזכויות בינלאומיות. הקבוצה הזו מונה את אדידס, קוקה-קולה, אמירייטס איירליינס, יונדאי-קיה, ויזה וסוני, שמשלמים כל אחד בין 24 ל-44 מיליון דולר בשנה.
הדרגה השנייה, הספונסרים של הגביע העולמי, זוכה לזכויות בינלאומיות, נכסי שיווק וזכויות מדיה משניות. 8 החברות הנמצאות בדרגה הזו הן אנהויזר-בוש (באדווייזר), קסטרול, קונטיננטל טיירס, מקדונלד'ס, MTN, Mahindra Satyam, סארה ולבסוף יינגלי סולאר. כל אחת מהן משלמת בין 10 ל-25 מיליון דולר בשנה.
הדרגה האחרונה כוללת חברות מהמדינה המארחת, במקרה הזה דרום אפריקה, והן מקבלות זכויות רק בתוך המדינה. החברות הללו הן BP אפריקה, FNB, נאו אפריקה, פראסה וטלקום, שמשלמות 4.5-7.5 מיליון דולר בשנה.