הקמפיין: אתר אינטרנט ערבי בערוץ 2 וגלגלי גרילה לרד בול
מידי שבוע עולים קמפיינים רבים בכלי המדיה השונים, חלקם בתקציבים נמוכים וחלקם בכסף גדול. אתר Bizportal מביא לכם את רשימת הקמפיינים הבולטים שעלו בשבוע החולף. תקופת החגים משפיעה על כמות הפרסומות שעולות. השבוע האחרון היה קצר וכמות הפרסומות שעלו השבוע בהתאםלקמפיינים של השבוע שעבר
קמפיין ראשון לאתר אינטרנט ערבי בגוף תקשורת דובר עברית
האתר הערבי פאנט, מקבוצת עיתון פנורמה השיק קמפיין טלוויזיוני ראשון במדיה דוברת עברית תחת הסיסמא: "אינטרנט בערבית זה Panet". הקמפיין עלה בהשקעה של 500 אלף שקל והוא משודר בשלב הראשון בערוץ 2 בלבד.
עבור פאנט זהו הקמפיין השני במגזר היהודי לקבוצת העיתון פנורמה, זאת לאחר הצלחה גדולה לקמפיין שערכה לפני כשנה וחצי ברשת ב' ובעיתונות הכלכלית במודפסת ובאינטרנט. עם זאת, מדובר בקמפיין ראשון לגוף תקשורת ערבי-ישראלי בערוץ טלוויזיה דובר עברית. באופן כללי, קמפיינים למוצרים ערביים במדיות המיועדות למגזר היהודי הם נדירים, למרות שניתן להזכיר קמפיינים למוצר כמו 'טחינה בארכה' ולגופים כמו ארגון 'מוסאווא'.
לדברי בסאם ג'אבר, מנכ"ל קבוצת פנורמה המפעילה את האתר, "מפריע לי שאנחנו אתר החדשות הכי חזק בקהילה הערבית הישראלית, אבל יהודים לא מכירים אותנו ולכן החלטתי לצאת עם הקמפיין החדש". עוד טוען ג'אבר, כי "היה לי חשוב שגם הציבור היהודי יכיר אותנו, שיתייחסו אלינו בדיוק כמו שמתייחסים ל-ynet''. "הקמפיין הזה חשוב לי גם בגלל המפרסמים: יש לי תחושה שהמפרסמים, שאינם מהמגזר הערבי, לא מספיק מכירים בכוח שלנו, ומסתמכים רק על משרדי הפרסום הערביים שיאמרו להם מה לעשות. בדרך הזאת אנחנו מקווים ליצור אצלם עניין באופן אישי באתר שלנו", אומר גא'בר.
לפי סקר TGI האחרון, PANET זוכה לחשיפה של 86% מהגולשים הערבים הישראלים.
קמפיין הסברה לארגון 'יד להחלמה'
האגודה למלחמה בסרטן, עולה החודש במסע הסברה לארגון 'יד להחלמה', הכולל מתנדבות שהתמודדו עם סרטן השד והחלימו. בקמפיין השתתפו נשים בגילאים ובמקצועות שונים מכל רחבי הארץ, אשר מהוות חלק מתוך מאות נשים אשר התמודדו עם סרטן השד והוכשרו לסייע בהתנדבות לנשים שזה עתה חלו, וללוות אותן בשלבי התמודדותן עם המחלה. לפני כ-3 שנים צולמו מספר מתנדבות המייצגות את המגוון הרחב של מתנדבות יד להחלמה.
הקמפיין עלה השבוע עם גילן ומקצוען המעודכן של המתנדבות, וימשך כחודש בעיתונות הארצית המובילה, גם ברוסית, בערבית ובאנגלית, ובעיתונות המקומית וכן בשבועונים ובמגזינים לנשים ואף ילווה בהפצת עלונים ופוסטרים שיחולקו ויתלו במוקדים שונים ברחבי הארץ.
הקמפיין בוצע בהתנדבות על ידי צוות יוצרים והפצתו בעיתונות בצורה נרחבת התאפשרה הודות לתרומתה הנדיבה של חברת רוש פרמצבטיקה ישראל בע"מ מובילת פרויקט 'רוש מושיטה יד'.
קסטרו בקמפיין חדש לקולקציית הג'ינסים החדשה שלה לנשים בהשקעה של כ-5 מיליון שקל
קסטרו בקמפיין חדש לקולקציית הג'ינסים החדשה שלה לנשים, מכנסי ה- JEGGING. בקמפיין חדש תחת המסר: 'JEGGING - the sexy jeans'
קמפיין זה גם הוא תחת כיכובה של הפרזנטורית של קסטרו, השחקנית והדוגמנית גל גדות, יעלה השבוע ונעשה בהשקעה כוללת של כ-5 מיליון שקל באמצעות משרד הפרסום 'ראובני פרידן' ויכלול פרסום בקיר הענק בהלכה, סרט פרסומת בערוצי הטלוויזיה ובקולנוע קמפיין עיתונות, שילוט חוצות ומיתוג בנקודות המכירה.
פיליפס
פיליפס וחברת כמיפל, יוצאות בקמפיין למותג פיליפס AVENT המשלב פרסומות טלוויזיה, פעילות באינטרנט, פרסום בנקודת המכירה ויחסי ציבור בהשקעה של למעלה ממיליון שקל.
הקמפיין ישלב פרסומות וחסויות בערוצים 2 - 10ו- 24, אינטרנט, תוכן שיווקי ויחסי ציבור - ויבוצע על ידי משרד הפרסום Think Design ו ע"י גיתם פורטר נובלי. הקמפיין מציג מחקר העוסק בהזנת תינוקות באמצעות בקבוקי פיליפס AVENT. יש לציין כי זהו הקמפיין הראשון של המותג פיליפס AVENT בישראל.
קמפיין גרילה לרד בול
רד בול ישראל תעלה קמפיין גרילה לקראת אירועי ה'רד בול סופ בוקס רייס', במסגרתו יוצמדו גלגלי מכוניות ואופניים לעצמים שונים ברחבי העיר ירושלים. הגלגלים יוצמדו לעצמים כגון : פחי אשפה, ספסלים,עמודי חשמל ועוד. על גבי הגלגלים יופיעו פרטים אודות האירוע אשר יתקיים בשבוע הבא בירושלים.
בנוסף לכך, יעלה השבוע קמפיין רחב היקף אשר כולל את מדיות הטלוויזיה האינטרנט והעיתונות הארצית והמקומית אודות האירוע. סכום ההשקעה בעליית קמפיינים עומד על כמיליון וחצי שקלים, סך ההשקעה באירוע עומד על כ- 3 מיליון שקלים.
שלמה Sixt, פותחת את שנת תש"ע בקמפיין תדמיתי חדש בהיקף השקעה של כ-2 מיליון שקל
קבוצת שלמה Sixt, פותחת את שנת תש"ע בקמפיין תדמיתי חדש. החברה עולה בימים אלה בקמפיין פרסומי בטלוויזיה, המיועד לשני ערוצי הטלוויזיה המסחריים - 10 ו-22. הקמפיין הופק באמצעות משרד הפרסום GPS והינו בהיקף של כ- 2 מיליון שקל.
הקמפיין, כולל שני תשדירים שונים ויעלה תחת הסיסמא 'העוצמה של שלמה Sixt - אל תתפשר על פחות'. על פי הודעת החברה, "מטרת הקמפיין היא להדגיש את העוצמה, הגודל והמובילות של החברה, אשר מעניקה ללקוח את כל התנאים האפשריים בכדי לאפשר לו לנהוג ללא דאגות מיותרות".
פולירון - "אומרים מזרן או מזרון?"
חברת 'פולירון', יצרנית המזרנים מקיבוץ זיקים השיקה קמפיין טלוויזיוני חדש באמצעות משרד הפרסום 'בוקאי שני'. הקמפיין כולל חסויות 6 שניות המציגות התלבטות לשונית מוכרת: "אומרים מזרן או מזרון?" . תשובתו של הקריין: "פשוט תגידו פולירון!"
מטרת הקמפיין היא חשיפה והגברת המודעות, הקמפיין שתקציבו כ-700 אלף שקל, משודר בשני הערוצים המסחריים, במקביל לתערוכת הריהוט השנתית הנערכת בחוה"מ סוכות.
דומינוס פיצה בקמפיין המעודד קניה באמצעות האינטרנט
רשת הפיצריות, 'דומינו'ס פיצה', מסמנת יעד נוסף לכיבוש: תחום הקניות באינטרנט בענף המזון המהיר. השבוע מעלה הרשת קמפיין טלוויזיה שבו תציע לצרכן מבצע הנחות למזמינים דרך האינטרנט.
כהכנה לקראת הקמפיין שדרגה החברה בחודשים האחרונים את אתר הבית שלה והוא כולל כיום מגוון שירותים חדשים ובלעדיים אשר ביניהם מאפשרים המאפשר ללקוח לעקוב אחר ההזמנה מרגע אישורה.
לדברי יוסי אלבז, מנכ"ל "דומינו'ס פיצה" בישראל: " המחקרים שבוצעו ברשת דומינוס העולמית מלמדים שלקוחות הרוכשים פיצה באינטרנט הינם מרוצים יותר, נוטים להמליץ על המותג לחבריהם וחוזרים לקנות בתכיפות גבוהה יותר".

מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
הטיסות, השכר, הסיכויים להפחתת ריבית אצלנו, והסיכויים להפחתת ריבית השבוע בארה"ב
ביום שני יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. למדד המחירים יש משמעות גדולה עלינו כצרכנים, כמשקיעים וכלווים. כשהמדד עולה המשמעות היא שהמחירים עולים, כשהמדד עולה ההשקעות שלנו שצמודות למדד עולות, אבל גם ההלוואות ומסלולי המשכנתא שלנו במסלול הצמוד, מתייקרים. למדד יש גם השפעה גדולה על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב עלול להביא לדחייה של הורדת הריבית, אם כי, הפעם סיכוי גבוה שהריבית תרד במפגש הבא בסוף החודש וזאת מכיוון שהפד בישיבתו ביום רביעי הקרוב צפוי להוריד את הריבית.
בנק ישראל ירגיש הרבה יותר בטוח להוריד ריבית אחרי שהקולגה ג'רום פאוול יוריד ראשון. אבל בעוד שההימורים בארה"ב הם מעל 95% להורדת ריבית, אצלנו יש שאלה גדולה בקשר למלחמה. הנגיד כבר התבטא בעבר על אי הוודאות שנגרמת כתוצאה מהמלחמה ולמרות שמבחינת הנתונים הכלכליים אין שום סיבה שלא להוריד ריבית. אפילו הגירעון בשיעור של 4.7% יחסית טוב, הנגיד מתלבט.
הריבית הגבוהה היא בראש וראשונה כדי לרסן את האינפלציה. האינפלציה אומנם עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%, אבל כשמסתכלים קדימה היא באזור 2.1%-2.2% ויש כלכלנים שצופים אפילו פחות מכך, מבינים שהאינפלציה חוזרת לתוואי של בנק ישראל ואם כך, אז למה לא להוריד ריבית?
מדד המחירים באוגוסט - עלייה של 0.7%-0.5%
יונתן כץ, כלכלן המאקרו של לידר סבור שהמדד באוגוסט עלה ב-0.7% - "מחירי הדלקים עלו ב- 1.2% תחילת ספטמבר, אך מחירי הנפט בעולם ירדו ב- 3% בשל הציפייה לגידול בתפוקת הנפט על ידי קרטל הנפט ואינדיקטורים חלשים לגבי הפעילות בארה"ב.
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"השקל התייצב יחסית אחרי התחזקות במהלך החודש. לא צפויה העלאת מחירים במגזר החינוך על רקע הקפאת השכר. מסתמנת האצת מסוימת בשכר בסקטור העסקי בחודש יולי . מספר היוצאים לחו"ל באוגוסט חזר לרמה של חודש מאי. ריבוי הטיסות צפוי לתרום לירידות מחירים בחודש ספטמבר לאחר עלייה עונתיות חדה באוגוסט. תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 0.7% באוגוסט, -0.3% בספטמבר, 0.5% באוקטובר ו- 2.1% שנה קדימה".

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.