אנליסטים בתגובה לדוחות שופרסל: רואים את השפעות המיתון אבל הרשת חזקה
רשת שופרסל פרסמה היום דו"חות כספים לרבעון הראשון.
ההכנסות, אומר דטנר, היו בהתאם לציפיות שלנו. הגידול במכירות בחנויות זהות היה 1.4%, אם כי ללא השפעת חג הפסח, שחל בחלקו ברבעון הראשון, היינו רואים יציבות או ירידה מתונה בהכנסות. הרווח הגולמי בתחום הקמעונאות ירד ב-1%, מ-26.8% ברבעון הראשון של 2008, ל-25.8% ברבעון הראשון של השנה. אנו חזינו שיעור רווח גולמי של 26% לשנה.
"הרווח התפעולי ברבעון צנח ב-18.3% מול אותו רבעון אשתקד אולם היה מעט טוב מהצפוי עקב ריסון של הוצאות התפעול. הירידה החדה ברווח התפעולי הייתה צפויה לאור השיעור הנמוך של הרווחיות בתעשייה - הרווחיות התפעולית ירדה מ- 5.1% בשנה שעברה ל- 4.1% ברבעון".
הרווח הנקי היה מעל התחזית של אקסלנס וצמח בכ-19.4% בהשוואה לרבעון הראשון של 2008. העלייה ברווח נבעה בעיקר מהכנסות מימון השנה (כתוצאה מהכנסות בגין שיערוך עסקאות הגנה) ושיעור אינפלציה נמוך, בהשוואה להוצאות מימון גבוהות בשנה שעברה.
דטנר מעריך כי הרשת תציג השנה הכנסות של 10.63 מיליארד שקל ורווח נקי של 230 מיליון שקל, לעומת רווח של 236 מיליון שקל ב-2008.
האנליסט ערן יונגר מהראל פיננסים אומר כי "תוצאות הרבעון היו נמוכות מהצפי ומהוות סנונית ראשונה לשוק המזון. לאחר השפעת חג הפסח אשר תרם למכירות ברבעון זה אנו צפויים לראות ירידה בצריכה ברבעונים הבאים. התגברות התחרות ומאמצי השיווק יביאו לפגיעה נוספת במרווחים. למרות פגיעה זו, אנו סבורים כי שימוש בכלים העומדים לרשות שופרסל בהם המותג הפרטי ומועדון הלקוחות עשויים לשמור את החברה כמובילה בתחום הקמעונאות".