קונספט שיווק מוציאה את לי-קופר ל-7 מדינות נוספות

זכיינית המותג הבריטי בבעלותו של גידי גולדפינגר קיבלה אופציה להרחיב את זיכיון המותג ב-7 מדינות נוספות במזרח אירופה. היקף הפעילות בחו"ל ב-2008 עומד על כ-135 מיליון שקל
משה בנימין |

קונספט שיווק, זכיינית מותג הג'ינס הבריטי "לי-קופר" בישראל ובמדינות מזרח אירופה, קיבלה זיכיון להרחבת המותג LEE COOPER ב-7 מדינות נוספות במזרח אירופה - צ'כיה, סלובקיה, קרואטיה, סלובניה, יוון, פולין וגרוזיה.

"קונספט שיווק" פועלת כיום ב-6 מדינות במזרח אירופה בהן היא מפעילה 57 חנויות עם צפי להוספה של כ-23 חנויות עד סוף 2008. היקף הפעילות בחו"ל צפוי לעמוד על כ-135 מיליון שקל בשנת 2008.

סטפן לה-קליר, מנכ"ל "לי קופר" העולמי: "המהלך הינו הצבעת אמון ב"קונספט שיווק" בניהולו של גידי גולדפינגר. מותג "לי קופר" מהווה כיום את אחד המותגים החזקים בכל מזרח אירופה, הודות להחדרת מותג מקצועית בניצוחו של גידי, וזאת הסיבה להרחבת המותג באמצעות קונספט שיווק"

גידי גולדפינגר, מנכ"ל ובעלי "קונספט שיווק", מוסר: "מנכ"ל לי קופר העולמית ביקר בשבוע שעבר בישראל והעניק לנו אופציה לקבלת זיכיון למותג לי קופר במדינות הנוספות, וזאת בעקבות הצלחתנו בהחדרת המותג במזרח אירופה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כלכלת ישראל (X)כלכלת ישראל (X)

נתון כלכלי מדאיג - גירעון בחשבון השוטף, לראשונה משנת 2013; מה זה אומר?

נקודת מפנה בכלכלה המקומית: גירעון בחשבון השוטף ברבעון השלישי של 2025, אחרי שנים רצופות של עודף. האם צריך לדאוג?

ענת גלעד |

לראשונה מאז 2013 נרשם בישראל גירעון בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, אירוע שעלול לבטא נקודת מפנה משמעותית במבנה המקרו-כלכלי של הכלכלה הישראלית. ברבעון השלישי של 2025 הסתכם הגירעון, בניכוי עונתיות, בכ-1.1 מיליארד דולר, לעומת עודף זניח של 0.1 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם, ועודפים רבעוניים ממוצעים של כ-3.8 מיליארד דולר בשנים שקדמו לכך.

המשמעות אינה טכנית בלבד. החשבון השוטף משקף את יחסי החיסכון-ההשקעה של המשק כולו ואת יכולתו לייצר מטבע חוץ נטו. מדובר על גירעון של תנועות הון ומעבר מעודף לגירעון מאותת כי המשק צורך, משקיע ומשלם לחו"ל יותר משהוא מייצר ומקבל ממנו - שינוי שעשוי להשפיע על שער החליפין, על תמחור סיכונים ועל מדיניות מוניטרית ופיסקלית גם יחד.

הסיבה: לא סחר החוץ, אלא ההכנסות הפיננסיות: הסיפור האמיתי מאחורי הגירעון

בניגוד לאינטואיציה, הגירעון אינו נובע מקריסה ביצוא או מזינוק חריג ביבוא הצרכני. למעשה, חשבון הסחורות והשירותים נותר בעודף של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי, שיפור ניכר לעומת הרבעון הקודם. יצוא השירותים הגיע לשיא של 22.9 מיליארד דולר, כאשר 77% ממנו מיוחס לענפי ההייטק, תוכנה, מו"פ, מחשוב ותקשורת.

הגורם המרכזי להרעה הוא חשבון ההכנסות הראשוניות, שבו נרשם גירעון עמוק של 3.7 מיליארד דולר, לעומת 2.0 מיליארד דולר בלבד ברבעון הקודם. סעיף זה כולל תשלומי ריבית, דיבידנדים ורווחים לתושבי חו"ל על השקעותיהם בישראל, והוא משקף במידה רבה את הצלחתו של המשק הישראלי למשוך הון זר, אך גם את מחיר ההצלחה הזו.

הכנסות תושבי חו"ל מהשקעות פיננסיות בישראל קפצו ל-10.0 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהכנסות ישראלים מהשקעות בחו"ל הסתכמו ב-6.4 מיליארד דולר בלבד. הפער הזה לבדו מסביר את מרבית המעבר לגירעון. במילים פשוטות: חברות ישראליות מצליחות, רווחיות ומושכות השקעות, אך הרווחים זורמים החוצה, לבעלי ההון הזרים.