גידול של 4% בהכנסות אלווריון לכ-52 מ' דולר ברבעון

מנגד, ההפסד גדל ל-623 אלף דולר ברבעון הראשון. החברה מסבירה כי הגידול בהפסד נובע מהשקעה מוגברת ב–WiMAX וכתוצאה מהשינויים בשער הדולר
סיון איזסקו |

חברת אלווריון העוסקת בתחום אספקת פתרונות WiMAX ופס רחב אלחוטיים הודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב–31 למרץ 2007.

ההכנסות לרבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-52.1 מיליון דולר, גידול של 4% לעומת הכנסות של 50.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006 וגידול של 19% לעומת הכנסות של 43.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006.

ההכנסות מקו מוצרי ה–BreezeMAX הסתכמו ברבעון הראשון של 2007 ב– 25 מיליון דולר, 48% מסך המכירות וזאת לעומת מכירות של 24 מיליון דולר ברבעון הקודם.

על בסיס US GAAP, רשמה החברה הפסד ברבעון הראשון של 2007 של 623,000 דולר או 0.01 דולר הפסד למניה. ההפסד כולל בתוכו גם רווח מפעילות שהופסקה בסך של 436,000 דולר. ההפסד מפעילות נמשכת הסתכם ב–1.1 מיליון דולר או 0.02 דולר למניה זאת בהשוואה להפסד מפעילות נמשכת של-282,000 דולר ברבעון הרביעי של 2006. הגידול בהפסד הינו בעיקר כתוצאה מהשקעה מוגברת ב–WiMAX וכתוצאה מהשינויים בשער הדולר . ההפסד מפעילות נמשכת ברבעון הראשון של 2006 היה 574,000 דולר או 0.01 דולר למניה .

בנטרול השפעת הפעילות שהופסקה, ההוצאות בגין הפחתת נכסים בלתי מוחשיים וההפחתה חשבונאית בגין הטבה הגלומה בהענקת אופציות, הרווח הנקי על בסיס non-GAAP, ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב–1.3 מיליון דולר או רווח של 0.02 דולר למניה בדילול מלא בהשוואה לרווח על בסיס non-GAAP של 2.1 מיליון דולר או 0.03 דולר רווח למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2006 , ובהשוואה לרווח נקי על בסיס non-GAAP של 1.5 מיליון דולר או 0.02 דולר רווח למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של 2006 .

החברה ייצרה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של-4 מיליון דולר והגדילה את כלל יתרות המזומנים של החברה ליום – 31 במרץ 2007 ל – 120 מיליון דולר לעומת 118.4 מיליון דולר ברבעון הקודם.

"אנו מאוד מרוצים מהמשך המומנטום החיובי שנרשם ברבעון הראשון", " אמר צביקה פרידמן מנכ"ל אלווריון. "רמת משלוחים של כ-33 מיליון דולר של BreezeMAX וגידול עקבי ומתמשך בהכנסות במהלך רבעון שנחשב באופן מסורתי לחלש יותר עקב עונתיות, מראים את ההשפעה שיש למנועי צמיחה שאנו מצביעים עליהם, כמו גם את רמת הביצוע הגבוהה של צוות העובדים שלנו".

"הביקוש ל–WiMAX, במיוחד בשווקים מתפתחים, גדל ובסוף הרבעון הראשון היו לנו כ-150 התקנות מסחריות בקרב לקוחות מרוצים, אשר כבר מיצרים הכנסות משירותי WiMAX. בנוסף יש לנו כ- 220 ניסויים פעילים, רבים מהם, בקרב מפעילי תקשורת, אשר מעונינים לפרוס WiMAX נייד. פתרון ה-4 Motion שלנו הוא מהמתקדמים ביותר בתעשייה, ובגינו השגנו מספר הישגים טכנולוגיים חשובים במהלך הרבעון הראשון. הישגים אלו כוללים יכולות התממשקות התחלתיות עם מספר מכשירי קצה המבוססים על שבבים של מגוון יצרנים כהכנה לאישורי התקינה של מערכות המבוססות על תקן 802.16e. בנוסף, הדגמנו יכולות של mobile TV על גבי WiMAX בתערוכת ה–CTIA, ובשיתוף עם אינטל, הצגנו לראשונה בהופעה חיה את ה-Matrix B MIMO תוך שימוש בשבב ה–WiMAX החדש של אינטל לפלטפורמת ה -Centrino".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.