גידול של 4% בהכנסות אלווריון לכ-52 מ' דולר ברבעון

מנגד, ההפסד גדל ל-623 אלף דולר ברבעון הראשון. החברה מסבירה כי הגידול בהפסד נובע מהשקעה מוגברת ב–WiMAX וכתוצאה מהשינויים בשער הדולר
סיון איזסקו |

חברת אלווריון העוסקת בתחום אספקת פתרונות WiMAX ופס רחב אלחוטיים הודיעה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב–31 למרץ 2007.

ההכנסות לרבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-52.1 מיליון דולר, גידול של 4% לעומת הכנסות של 50.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2006 וגידול של 19% לעומת הכנסות של 43.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006.

ההכנסות מקו מוצרי ה–BreezeMAX הסתכמו ברבעון הראשון של 2007 ב– 25 מיליון דולר, 48% מסך המכירות וזאת לעומת מכירות של 24 מיליון דולר ברבעון הקודם.

על בסיס US GAAP, רשמה החברה הפסד ברבעון הראשון של 2007 של 623,000 דולר או 0.01 דולר הפסד למניה. ההפסד כולל בתוכו גם רווח מפעילות שהופסקה בסך של 436,000 דולר. ההפסד מפעילות נמשכת הסתכם ב–1.1 מיליון דולר או 0.02 דולר למניה זאת בהשוואה להפסד מפעילות נמשכת של-282,000 דולר ברבעון הרביעי של 2006. הגידול בהפסד הינו בעיקר כתוצאה מהשקעה מוגברת ב–WiMAX וכתוצאה מהשינויים בשער הדולר . ההפסד מפעילות נמשכת ברבעון הראשון של 2006 היה 574,000 דולר או 0.01 דולר למניה .

בנטרול השפעת הפעילות שהופסקה, ההוצאות בגין הפחתת נכסים בלתי מוחשיים וההפחתה חשבונאית בגין הטבה הגלומה בהענקת אופציות, הרווח הנקי על בסיס non-GAAP, ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב–1.3 מיליון דולר או רווח של 0.02 דולר למניה בדילול מלא בהשוואה לרווח על בסיס non-GAAP של 2.1 מיליון דולר או 0.03 דולר רווח למניה בדילול מלא ברבעון הרביעי של 2006 , ובהשוואה לרווח נקי על בסיס non-GAAP של 1.5 מיליון דולר או 0.02 דולר רווח למניה בדילול מלא ברבעון הראשון של 2006 .

החברה ייצרה מזומנים מפעילות שוטפת בסך של-4 מיליון דולר והגדילה את כלל יתרות המזומנים של החברה ליום – 31 במרץ 2007 ל – 120 מיליון דולר לעומת 118.4 מיליון דולר ברבעון הקודם.

"אנו מאוד מרוצים מהמשך המומנטום החיובי שנרשם ברבעון הראשון", " אמר צביקה פרידמן מנכ"ל אלווריון. "רמת משלוחים של כ-33 מיליון דולר של BreezeMAX וגידול עקבי ומתמשך בהכנסות במהלך רבעון שנחשב באופן מסורתי לחלש יותר עקב עונתיות, מראים את ההשפעה שיש למנועי צמיחה שאנו מצביעים עליהם, כמו גם את רמת הביצוע הגבוהה של צוות העובדים שלנו".

"הביקוש ל–WiMAX, במיוחד בשווקים מתפתחים, גדל ובסוף הרבעון הראשון היו לנו כ-150 התקנות מסחריות בקרב לקוחות מרוצים, אשר כבר מיצרים הכנסות משירותי WiMAX. בנוסף יש לנו כ- 220 ניסויים פעילים, רבים מהם, בקרב מפעילי תקשורת, אשר מעונינים לפרוס WiMAX נייד. פתרון ה-4 Motion שלנו הוא מהמתקדמים ביותר בתעשייה, ובגינו השגנו מספר הישגים טכנולוגיים חשובים במהלך הרבעון הראשון. הישגים אלו כוללים יכולות התממשקות התחלתיות עם מספר מכשירי קצה המבוססים על שבבים של מגוון יצרנים כהכנה לאישורי התקינה של מערכות המבוססות על תקן 802.16e. בנוסף, הדגמנו יכולות של mobile TV על גבי WiMAX בתערוכת ה–CTIA, ובשיתוף עם אינטל, הצגנו לראשונה בהופעה חיה את ה-Matrix B MIMO תוך שימוש בשבב ה–WiMAX החדש של אינטל לפלטפורמת ה -Centrino".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".