תהליך השיקום של דלתא איירליינס צובר תאוצה
חברת התעופה דלתא איירליינס הודיעה היום על צעד נוסף בתהליך השיקום של החברה - יציאת החברה מתהליך הצ'פטר 11. בהמשך להליך של בניה-מחדש, שנמשך 19 חודשים, דלתא הפכה את עסקיה מיסודם והיא מועמדת להצטרף לרשימת המבצעים הפיננסיים והתפעוליים הטובים ביותר.
בין הישגי הבנייה מחדש של החברה, הצליחה דלתא להשלים את תוכנית השינויים המשמעותית כשנה לפני התאריך המיועד, תוך השגת שיפורים פיננסיים שנתיים בסך של 3 מיליארד דולרים. החברה דיווחה על סיום 4 רבעונים רצופים עם רווח תפעולי, צמצמה את החוב ב-50%, מ-16.9 מיליארד דולרים ב-30.5.2005 ל-7.6 מיליארד דולרים, והגדילה את ההכנסות הממוצעות לנוסע ע"י צמצום נפח הפעילות בארה"ב והרחבת הפעילות הבינלאומית.
במהלך ההכרזה על הישגי החברה, מסר ג'רלד גרינסטיין, מנכ"ל דלתא: "זהו יום גדול בהיסטוריה של דלתא – יום שלא יכול היה להתקיים ללא העבודה הקשה וההקרבה של אנשי דלתא ברחבי העולם. באמצעות הליך הבנייה מחדש אנו תיקנו בהצלחה את המאזן, שפרנו את חווית הלקוח, הרחבנו את מערכת הנתיבים הבינלאומיים שלנו ובנינו פלטפורמה להצלחה עתידית. דלתא מהווה כעת מתחרה חזקה בתעשייה קשוחה, ואנו בטוחים שאנו נזכה מחדש במקום לו אנו ראויים כמובילי הענף". "יציאה מהליך צ'פטר 11 היא לא סיומו של מסע; במקום, זהו תחילתו של עידן חדש ומשגשג בדלתא. אתגרים רבים לפנינו – ותודות להליך המוצלח שקיימנו של בנייה-מחדש, אנו חזקים יותר וממוקמים בצורה טובה יותר לפגוש אותם", הוסיף גרינסטיין.
בית המשפט האמריקאי לפשיטת רגל של המחוז הדרומי של ניו-יורק אישר את יציאת דלתא מצ'פטר 11 ב-25 באפריל, משהוציא צו המאשר את תוכנית דלתא לראורגניזציה. לשם סיום הליך היציאה מצ'פטר 11, תסגור דלתא על תוכנית מימון על סך 2.5 מיליארד דולרים, שתהווה מקור - להחזרת חובה על סך 2.1 מיליארד דולרים; להחזרת תשלומים נוספים הדרושים ליציאה מהליך הצ'פטר 11; ולהגדלת עמדת נזילות החברה, החזקה כבר כעת. תוכנית היציאה הובלה במשותף על ידי 10 ארגונים פיננסיים – ג'יי.פי.מורגן, גולדמן זאקס, מריל לינץ', ליהמן ברוזרס, יו.בי.אס, ברקלייס קפיטל, רויאל בנק אוף סקוטלנד, סי.איי.טי, קרדיט סוויס וקיילון.
"במקום לבצע קיצוץ עלויות סתמי, דלתא השתמשה בהליך הצ'פטר 11 בכדי לבצע שינוי מוחלט בכל הבט של העסק ובכדי ליצור פלטפורמה להצלחה לטווח רחוק, אשר תאפשר לנו להחזיק מעמד גם במצבי חוסר ודאות שעלולים לשרור בעתיד בתעשיית התעופה", מסר אדווארד בסטיין, מנהל כספים ראשי של דלתא. "עם תחשיב עלויות מוביל, שיפור ביצועי הכנסה ובסיס פיננסי איתן – אנו יוצאים מהליך הצ'פטר 11 בעמדת כוח, ואנו מוכנים להתקדם מהמומנטום הזה", הוסיף בסטיין.
דלתא תנפיק מניות חדשות בראשית מאי 2007. מניות אלו אושרו לרישום בבורסה של ניו יורק (NYSE), והמסחר בהן התחיל ב-26 באפריל 2007, על בסיס "When Issued" (DAL.WI), כאשר המסחר "הרגיל" צפוי להתחיל ב-3 במאי 2007 תחת הסימול DAL.