שותפות דלק הגישה הצעה לרכישת זכויות חיפוש בקפריסין
שותפות חיפושי הנפט מקבוצת דלק ממשיכות באסטרטגיית החיפוש מעבר לים. החברות אבנר יהש ודלק קידוחים יהש דיווחו הבוקר (א') לבורסה בתל אביב על השתתפותן במכרז נוסף למתן רישיונות חיפוש במים הכלכליים של קפריסין. ההצעה הוגשה במסגרת קונסורציום הכולל את דלק ואת Limited Oil Capricorn, שהוגדרה מפעילה בקונסורציום.
חברת Limited Oil Capricorn היא חברת הבת של Cairn PLC Energy ,חברת נפט וגז ציבורית שבסיסה בסקוטלנד, הרשומה למסחר בבורסה בלונדון (סימול: CNE.L) העוסקת בחיפוש, פיתוח והפקה של נפט וגז טבעי ומשמשת כמפעילה בנכסי נפט וגז במים עמוקים במקומות שונים בעולם. תוצאות המכרז צפויות להתפרסם במהלך החצי הראשון של 2017. אחוזי האחזקה בקונסרציום: Capricorn עם 50%, דלק ואבנר עם 25% כל אחת.
נזכיר כי השותפויות השתתפו בשני המכרזים הקפריסאים הקודמים, ושבמסגרת הראשון שבהם זכו, יחד עם נובל אנרג'י, בבלוק 12 (שבשטחו לימים היא גילתה את מאגר אפרודיטה).
במכרז האקספלורציה השלישי שמקיימת ממשלת קפריסין, היא קוראת לחברות ומיזמים להגיש הצעות על אחד מתוך שלושה רישיונות אקספלורציה לחופיה הדרומיים, שמספרם 6, 8 ו-10:
- דלק קידוחים הממוזגת תחל להיסחר ביום א' הקרוב - "בכוונתנו לבחון רישום כפול בבורסה זרה"
- דבקים באסטרטגיה: אושר פיתוח מאגר 'לוויתן 7' בעלות של כ-71 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.הכי ותיק38 24/07/2016 18:37הגב לתגובה זויחודם של המשקעים במניות בארץ הוא הבכי אבל לצערי הרב ומ נסיון של עשרות שנים **רוב רובם של המשקיעים לא מגיע לאספות ולכן בעל השליטה מנצל בדין ו באושר רב את העצלנות של המשקיעים וחוגג זה לא ישתנה זו מנטלית של עם לכן גם במקרא הזה סבא תשובה זולל עם שתי כפיות מ זהב
- 1.פראייר לא מתים 24/07/2016 15:15הגב לתגובה זו2 שעות · (שתפו!) רק מאבק אזרחי נחוש יעצור עוד השתוללות של יצחק תשובה עם כספי הציבור! דרשו את זה מהחברות שמנהלות את כספי החסכונות שלכם: http://bit.ly/2a4BeHY • ביום שלישי הקרוב דלק קבוצה - בשליטתו של יצחק תשובה – מתכוונת לבקש הלוואה בהיקף של 400 מיליון ₪ (!!!) מכספי החיסכון של הציבור, דרך הנפקת אג"ח. הסיפור הזה מוכר לכם? כי לנו הוא מוכר. מי ששכח את קבוצת דלק נדל"ן -גם היא בבעלות תשובה - בעקבות התנהלות כושלת עם חסכונות וכספי ציבור, נאלצה לעשות תספורת למחזיקי האג"ח ולא עמדה בהתחייבות לציבור החוסכים. אסור לתת לזה יד - חייבים לעצור את ההשתוללות עם חסכונות הציבור! • כדי לסבר את האוזן, דלק קבוצה דורגה ע"י המשרד להגנת הסביבה במקום השני של החברות שעלולות לפגוע בסביבה. דלק קבוצה קיבלה גם את הציונים הגרועים ביותר במדד האחריות החברתית בדירוג EIRIS. אותה קבוצה פעלה בשנים האחרונות לבסס את מעמדה המונופוליסטי בשוק אספקת הגז הטבעי והעמידה את ממשלת ישראל בפני אילוצים, בניגוד לאינטרס הציבורי! • אז אם לדעתכם צריך לתת ליצחק תשובה לשים את הידיים על כספי החיסכון של הציבור אחר
- מוקדון 01/08/2016 16:58הגב לתגובה זוהכי גרועים זה הרגולטורים שהג'וב הבא שלהם זה אצלו.מי שלקח כספי ציבור ולא החזיר צריך לאסור עליו לגייס שוב עד שיחזיר עד הפרוטה האחרונה.אבל ביננו מי יתמוך בצדק הצרוף הזה.יש לנו מדינה מושחתת.

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם
אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.
המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.
במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל.
ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה.
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- הפניקס ולוזון מעמיקים את ההחזקה בדוראד - ואדלטק מאבדת את יכולת הבלימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"
לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם
אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.
המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.
במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל.
ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה.
- גוש הרוב מתחזק בדוראד: לוזון-אלומי משנה את מאזן הכוחות
- הפניקס ולוזון מעמיקים את ההחזקה בדוראד - ואדלטק מאבדת את יכולת הבלימה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.