משדרגים את גהה: כביש 4 ישופץ ויכלול נת"צ

מקטע הכביש בין מחלף גן רווה למחלף מורשה ישודרג ויוסף לו נתיב תחבורה ציבורית
לימור זילבר | (11)

הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) הודיעה היום (ג') כי אושרה תכנית משרד התחבורה לשדרוג כביש גהה (כביש 4) בין מחלף גן רווה למחלף מורשה, סמוך להוד השרון ורמת השרון. התכנית כוללת תוספת של נתיבי תחבורה ציבורית במרכז הכביש, באחד מקטעי הדרך העמוסים ביותר בארץ.

 

נתיבי התחבורה הציבורית החדשים בכביש גהה יתחברו לכבישי הרוחב החוצים אותו, תוך שיפור הממשקים עם צירי תחבורה ציבורית מרכזיים ומרכזי תחבורה משולבים בצמידות לכביש. ובכללם בקו האדום, הסגול והחום של הרכבת הקלה בתל אביב, חניון "חנה וסע" במורשה ומסופי תחבורה ציבורית שונים. במסגרת הפרויקט מקודמת גם מנהרת תשתיות במקטע הצפוני עבור קווי מתח, תשתיות קווי דלק ותקשורת וקווי תשתית נוספים. שדרוג הכביש תוכנן ויבוצע על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל.

על רקע אישור התכנית, אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, (תא"ל) במיל' מירי רגב ציינה כי משרד התחבורה ממשיך לקדם את מערך התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ, כך שינתן מענה תחבורתי מהיר ויעיל, לתושבי מרכז הארץ והפריפריה כאחד ובכך להבטיח שיוויון תחבורתי לכל אדם בישראל: "באמצעות התוכנית אנחנו משחררים את הפקק ופותחים נתיב לתחבורה ציבורית באחד מהצירים העמוסים במרכז הארץ. מטרתנו היא להפוך את הנסיעה בתחבורה הציבורית לאטרקטיבית, מהירה ונגישה יותר לציבור כי זו הדרך היחידה להיחלץ מהפקקים", הוסיפה השרה רגב. 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    התחיל מזמן , בתקופת מירי רגב , זה לא משהו חדש מהיום (ל"ת)
    אני 24/06/2021 07:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מיקמק 23/06/2021 09:46
    הגב לתגובה זו
    אוטובוסים נוסעים לרוב בתוך העיר.מחוץ לעיר צריך לתת לעובדים להגיע למשרד
  • 6.
    אלמוג 24/05/2021 10:57
    הגב לתגובה זו
    כביש נוראי למה לא משדרגים אותו עם מחלפים? לא רוצים לפגוע בהכנסות של כביש 6?
  • מאיר 20/06/2021 21:35
    הגב לתגובה זו
    יש מחלף רעננה,ויש צומת רעננה.
  • צודק ב 100 % (ל"ת)
    צודק 30/05/2021 15:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שרה 08/05/2021 10:32
    הגב לתגובה זו
    ??????????????
  • אלון 25/05/2021 20:33
    הגב לתגובה זו
    פשוט מאוד משאיות גרר תעבורה ואגד, וכמובן ישראייר, וארקיע, מונעים את הרכבת דרך כמובן שדה רמון, כי יהיו נוסעים רבים, וגם רכבת משא.
  • 4.
    שלמה 22/04/2021 18:09
    הגב לתגובה זו
    בקרוב ממשלה אחרת לטובת הציבור
  • 3.
    חיים 16/04/2021 21:42
    הגב לתגובה זו
    אין משמעות למילים האלה אם לא תהיה החלטה ממשלתית לפתח מטרו מהיר עילי כמו שיש בטוקיו כל המשחק עם הכבישים לא יתן כלום אנו יודעים למה כל הממשלות מתנגדים לזה כי מסחטת הכסף של הממשלה בענף הרכב תשווק חיים רק אם תמצאו מסחטה אחרת אז תרשו לעצמכם להתקין רכבת כזו דרך אגב בטוקיו היא משרתת 16 למליון תושבים במהירות ובנוחות כך שאיזור המרכז שלנו זה כמו שכונה אצלם
  • 2.
    חיים 16/04/2021 21:42
    הגב לתגובה זו
    אין משמעות למילים האלה אם לא תהיה החלטה ממשלתית לפתח מטרו מהיר עילי כמו שיש בטוקיו כל המשחק עם הכבישים לא יתן כלום אנו יודעים למה כל הממשלות מתנגדים לזה כי מסחטת הכסף של הממשלה בענף הרכב תשווק חיים רק אם תמצאו מסחטה אחרת אז תרשו לעצמכם להתקין רכבת כזו דרך אגב בטוקיו היא משרתת 16 למליון תושבים במהירות ובנוחות כך שאיזור המרכז שלנו זה כמו שכונה אצלם
  • 1.
    דרור 11/04/2021 16:17
    הגב לתגובה זו
    לפיה מירי רגב " כל הסינים דומים " . אין ספק שמצב התחבורה בגוש דן הוא ברמת אסון כלכלי למדינה .חייב להיות סדר עדיפויות לטיפול , מהכבד אל הפחות כבד .
צ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרןצ'רי FX היברידי. ההבדל העיצובי בחזית. צילום יצרן

התחרות מתגברת - צ'רי FX היברידי החל מ- 153000 ש"ח

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX במחיר של החל מ- 153,000 ש"ח. ה FX היברידי יצטרף ל 14,400 מדגמי ה FX בנזין וחשמלי שנמכרו עד עתה בישראל. 

יואב פולס |
נושאים בכתבה צ'רי FX

פריסבי יבואנית דגמי צ'רי לישראל, ובהצלחה גדולה יש לומר (43,000 רכבי צ'רי מתחילת השיווק בסוף שנת 2022), החלה בשיווק הדגם ההיברידי של הקרוסאובר FX.

מאז תחילת השיווק של ה FX בסוף שנת 2022 נמכרו בישראל כ-  14,400 יחידות, מהן כ- 5500 יחידות מדגם הטורבו בנזין ועוד כ- 8900 מהדגם החשמלי. עתה מצטרף למשפחת ה FX גם הדגם ההיברידי שיכול להתאים לעוד מגוון של לקוחות שנמנעו מהחשמלי מסיבות תפעוליות וביקשו לקבל רכב חסכוני יותר מדגם הבנזין.

ה FX של צ'רי הוא קרוסאובר שתחילת שיווקו בישראל נעשתה בדגם טורבו בנזין, בדומה לצ'רי טיגו 7 וטיגו 8. בהמשך קיבל ה FX גירסה חשמלית צ'רי FX EV. ה FX הוא כאמור קרוסאובר, בסגמנט B-SUV עם מימדים נדיבים יחסית לקטגוריה. האורך הכולל 4.447 מטר, הרוחב 1.824 מטר, והגובה 1.588 מטר. בסיס הגלגלים של ה FX עומד על 2.61 מטר, והוא מהיותר גדולים מבין הקרוסאוברים בסגמנט B.

ה FX ההיברידי עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, בעל הספק של 143 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ. יחד עימו מניע את הרכב מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, המקבל אנרגיה מסוללה בקיבולת 1.8Kwh. ההספק המשולב עומד על 246 כ"ס ומומנט משולב של 34.4 קג"מ. ההספק והמומנט מתורגמים לביצועים טובים עם זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, בדרך למהירות מקסימלית של 175 קמ"ש.

צריכת הדלק המשולבת בתקן האירופאי המחמיר WLTP עומדת על 5.3 ליטר ל- 100 ק"מ, כלומר כמעט 19 ק"מ לליטר.

הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולסהונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.