הדמיה של קו ה-BRT החום הדמיה: משרד התחבורההדמיה של קו ה-BRT החום הדמיה: משרד התחבורה

ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד

משרד התחבורה הודיע שקיבל מהאוצר 380 מיליון שקל לטובת קו ה-BRT החום, שיהיה באורך של 30 ק"מ, רובם בנת"צ, ויכלול 46 תחנות ועוד שבילי אופניים ותשתיות נלוות. העבודות לקידום הקו צפויות להתחיל בקרוב

עוזי גרסטמן | (7)

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות נתיבי איילון, הודיע כי הוא מקדם את פרויקט הקו החום - קו BRT (Bus Rapid Transit). מדובר במערכת הסעת המונים שתחבר בין ראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד, תוך קבלת עדיפות ברמזורים ועם תדירות נסיעות גבוהה יותר. אורך הקו המתוכנן יהיה כ-30 ק"מ, רובם בנתיב בלעדי (נת"צ) והוא יכלול 46 תחנות, כ-30 ק"מ של שבילי אופניים ותשתיות נלוות. 


משרד האוצר העביר 380 מיליון שקל למשרד התחבורה לביצוע פרויקט ה-BRT, והעבודות לקידום הקו צפויות להתחיל בקרוב. לפי הודעת משרד התחבורה, הקו החום יהיה עם חיבור לקווי רכבת ישראל, הרכבת הקלה וקווי מטרו עתידיים. תחנות הקו ימוקמו בצירים ראשיים ומרכזי תעסוקה, בהם מתחם האלף בראשון לציון, צריפין, באר יעקב, מרכזי הערים ברמלה ובלוד, קריית הממשלה ואזור התעשייה לוד צפון. תקציב הפרויקט כולו מוערך בכ-4.9 מיליארד שקל והוא צפוי להיפתח עד סוף 2029. 


שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מסרה כי, "הקו החום הוא נדבך נוסף במימוש חזון התחבורה הציבורית של מדינת ישראל - תחבורה מתקדמת, חכמה, חשמלית ונגישה, שתהפוך לחלופה אמיתית לרכב הפרטי". מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, הוסיף כי, ״אנו פועלים יחד עם נתיבי איילון להסיר חסמים ולקדם את התכנון והביצוע במהירות האפשרית".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנונימי 02/08/2025 20:51
    הגב לתגובה זו
    מתי יבינו שבלי תחבצ בשבת לא יוחלף הרכב הפרטי.
  • 4.
    יובלי 02/08/2025 16:33
    הגב לתגובה זו
    קצת יותר רע מכתם צהוב
  • 3.
    בבר 01/08/2025 19:49
    הגב לתגובה זו
    כמו לונדון גם ראשון פותחת שעריה להגירה שתהרוס אותה
  • אנונימי 02/08/2025 15:03
    הגב לתגובה זו
    אנשים עם דעות חשוכות וחסרי מח כמוך שלא סיימו כיתה ד ומגיבים עם שגיאות כתיב עדיף שישארו במקום ממנו באו!
  • 2.
    מתי מירי רגב עשתה מילואים ואיפה היא כל היום בחול (ל"ת)
    אנונימי 01/08/2025 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 01/08/2025 10:01
    הגב לתגובה זו
    לא לתת לחברות בישראל
  • אז עם מה אחלק גובים (ל"ת)
    מירי גרב 03/08/2025 14:30
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".

טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".