
ה-BRT יוצא לדרך: יחבר בין ראשל"צ, רמלה ולוד
משרד התחבורה הודיע שקיבל מהאוצר 380 מיליון שקל לטובת קו ה-BRT החום, שיהיה באורך של 30 ק"מ, רובם בנת"צ, ויכלול 46 תחנות ועוד שבילי אופניים ותשתיות נלוות. העבודות לקידום הקו צפויות להתחיל בקרוב
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות נתיבי איילון, הודיע כי הוא מקדם את פרויקט הקו החום - קו BRT (Bus Rapid Transit). מדובר במערכת הסעת המונים שתחבר בין ראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד, תוך קבלת עדיפות ברמזורים ועם תדירות נסיעות גבוהה יותר. אורך הקו המתוכנן יהיה כ-30 ק"מ, רובם בנתיב בלעדי (נת"צ) והוא יכלול 46 תחנות, כ-30 ק"מ של שבילי אופניים ותשתיות נלוות.
משרד האוצר העביר 380 מיליון שקל למשרד התחבורה לביצוע פרויקט ה-BRT, והעבודות לקידום הקו צפויות להתחיל בקרוב. לפי הודעת משרד התחבורה, הקו החום יהיה עם חיבור לקווי רכבת ישראל, הרכבת הקלה וקווי מטרו עתידיים. תחנות הקו ימוקמו בצירים ראשיים ומרכזי תעסוקה, בהם מתחם האלף בראשון לציון, צריפין, באר יעקב, מרכזי הערים ברמלה ובלוד, קריית הממשלה ואזור התעשייה לוד צפון. תקציב הפרויקט כולו מוערך בכ-4.9 מיליארד שקל והוא צפוי להיפתח עד סוף 2029.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, מסרה כי, "הקו החום הוא נדבך נוסף במימוש חזון התחבורה הציבורית של מדינת ישראל - תחבורה מתקדמת, חכמה, חשמלית ונגישה, שתהפוך לחלופה אמיתית לרכב הפרטי". מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, הוסיף כי, ״אנו פועלים יחד עם נתיבי איילון להסיר חסמים ולקדם את התכנון והביצוע במהירות האפשרית".