
רכבת ישראל תוציא 68 מיליון שקל על חריצים בחלונות
אחרי תלונות על קליטה סלולרית נמוכה ברכבות משרד התחבורה רכבת ישראל תחרוץ בלייזר פתחים דקים כדי למנוע תקלות וניתוקים למשתמשי הרכבת - תג המחיר? 68 מיליון שקל אותם הקצה משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב לרכבת ישראל
בקרוב יהיה קל יותר לצפות בנטפליקס, לגלוש ולהוציא שיחות. רכבת ישראל עשתה פיילוט ובו חריצים דקים בקצוות החלונות השיגו שיפור בקליטה שהתקבלה במכשירים ובעקבות התוצאות אושר היישום הרוחבי בכל הקרונות שבהם יפתחו חריצים כדי לשפר את הקליטה הסלולרית למשתמשי הרכבת.
סביר להניח שחברה פרטית הייתה מצליחה להתמקח, ולחתוך פרויקט כזה בחצי אם לא יותר אבל לרכבת ישראל הממשלתית כנראה יש פרמיה אחרת. על המיזם היא הוציעה ממשרד התחבורה 68 מיליון שקל אחרי ששרת התחבורה שוכנעה כי המהלך יתרום לשיפור חוויית הנסיעה.
ניתוקים
ובעיות קליטה בעת שימוש בטלפון הסלולרי במהלך הנסיעה ברכבת הם תופעה מוכרת באזורים מסוימים, הפוגעת באפשרות לנצל את זמן הנסיעה לעבודה, תקשורת ולמידה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף משרד התקשורת ורכבת ישראל, מקדמים פתרונות חדשניים לשיפור הקליטה הסלולרית ברכבת.
במסגרת
פיילוט שבוצע על ידי משרד התקשורת בשיתוף משרד התחבורה ורכבת ישראל נבחן פתרון של חריצת חלונות בלייזר, במטרה להפחית את חסימת האותות הסלולריים על ידי שכבת הזכוכית הכפולה.
הבדיקות הציגו שיפור ניכר במדדי הקליטה, ובעקבות זאת הנחתה שרת התחבורה להאיץ את ביצוע התהליך בקרונות קיימים. עד כה הותקנו חלונות מחורצים בלייזר ב-30 קרונות, ובקרוב יגדל מספרם באופן משמעותי, לאחר שהוקצה לכך תקציב ייעודי בסך 68 מיליון שקלים. כמו כן, כל הקרונות החדשים שיגיעו לישראל יכללו חלונות מחורצים בלייזר מראש, כחלק מהמפרט התקני המעודכן. בהנחיית שרת התחבורה, מירי רגב, ובשיתוף משרד התקשורת ורכבת ישראל, נבחנים פתרונות נוספים לשדרוג משמעותי של חוויית הגלישה בקרונות, ובהם מגבירי wifi ייעודיים, וכן מערכת אינטרנט אלחוטי עוצמתית שתיפרס בקרונות הרכבת.
כחלק מהמאמץ לשיפור חוויית הנסיעה, הוחלט גם על התקנת רשתות wifi בכל תחנות הרכבת. במקביל, ועל מנת להגדיל את קיבולת הרשתות הסלולריות לאורך תוואי הרכבת, באופן שיתמוך בגידול הצפוי בביקוש מצד הנוסעים, יש צורך לעבות את פריסת האנטנות לאורך כל תוואי המסילה. לשם כך, רכבת ישראל תנגיש, בהסכם מסגרת מיוחד וללא עלות, נכסים לאורך כל תוואי הרכבת ובתחנות, לטובת הקמת אתרי סלולר. בהמשך לכך, משרד התקשורת יפעל מול חברות הסלולר לעיבוי פריסת אנטנות לאורך מסילות הרכבת ובמנהרות.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב התייחסה: ״שיפור הקליטה הסלולרית ברכבת הוא חלק מהמחויבות שלנו להפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית, נוחה ומודרנית. קליטה סלולרית רציפה ואיכותית היא מרכיב חשוב בניצול הזמן עבור עובדים בכל התחומים, סטודנטים וכל נוסע אחר. אני מברכת על ההתקדמות בפיילוט שהושגה בשיתוף הפעולה בין המשרדים ועם צוותי רכבת ישראל. נמשיך לפעול בכל הכלים הטכנולוגיים הקיימים כדי לשפר את השירות ואת חווית הנסיעה ברכבת ובכל ערוצי התחבורה הציבורית."
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "תשתיות תחבורה כבישים ורכבות משולבות בתשתיות תקשורת, חיוניות לכל אדם, בכל מקום ובכל זמן, ובפרט בעיתות חירום. ישעיה הנביא כבר הבין אז את החשיבות ואנחנו מיישמים: "עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים (גם בתחנות ובמנהרות) פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס (וגם תרנים). אני מודה לחברתי השרה מירי רגב על היוזמה המשותפת וההתגייסות המלאה וכן לצוותים המקצועיים ששקדו על פתרונות, הן בהיבט הכיסוי מאתרי הסלולר והן במציאת פתרונות ייעודיים."
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- ספורטאז' LONG היברידי- יותר גדול, חסכוני, חזק ומעוצב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״בהנחיית השרה רגב, אנו פועלים להביא בשורה אמיתית לנוסעי הרכבת. החיבור לרשת הסלולרית הוא היום צורך בסיסי של כל נוסע, ובמיוחד של מי שנוסע ברכבת לעבודה וללימודים. הבטחת תקשורת סלולרית רציפה ברכבת היא חלק מחזון 'מחברים את ישראל' שמובילה שרת התחבורה, כי היום לא מספיק רק חיבור תחבורתי, חייבים גם חיבור אונליין לרשת."
- 20.רדק 18/10/2025 01:44הגב לתגובה זוזה קיים ברכבת בבודפשט.בגלל זה היא נסעה לשם כמה פעמים.למדה ומיישמתוכל הכבוד לשר!!!!סעי שוב ולמדי עוד משהו
- 19.אחד העם 30/07/2025 18:19הגב לתגובה זומדברים ברכבת בלי סוף כל נסיעה חוזרים הבייתה עם כאב ראש מה יש לקשקש כל כך הרבה אז מה עכשיו ידברו יותרשל מי הרעיון המטופש הזה
- 18.הייתי עושה להם חריצים עם דיסק בחצי מחיר!!!! (ל"ת)שוד של כספי הציבור!!!! 25/07/2025 01:55הגב לתגובה זו
- 17.ברור שקבלן מקורב .... ועוד ... (ל"ת)אנונימי 18/07/2025 15:04הגב לתגובה זו
- 16.אנונימי 13/07/2025 09:53הגב לתגובה זועל גשם לא שמעתם
- 15.אורי 13/07/2025 00:32הגב לתגובה זוקודם כל ברכות אבל אבלב68 מלין שקל יכלו להשקיע את מסילת הברזל בחוף הכרמל בחיפהמה שמונע השלמת חשמול המסילה בכל הארץ.בכל מקרה כל יוזמהמבורכת וברכות לשרת התחבורהמירי רגב על כל הפרוייקטים
- 14.בזבוז כספי משלם המיסים (ל"ת)אנונימי 12/07/2025 17:32הגב לתגובה זו
- 13.אנונימי 12/07/2025 12:00הגב לתגובה זושאלת את מירי רגב לפני קביעת עובדות
- 12.אלכס שם בדוי 12/07/2025 10:46הגב לתגובה זורכבת ישראל אינו הגוף הכי מושחת במדינה עם תמריצים מטורפים כי זה סמל.אתם זוכרים שהם הוציאו עשרות מיליונים גם כאשר הזמינו קרונות והגובה שלהם לא היה מותאם לגובה התחנות
- אירני ומחבל כותבים מושחט.. (ל"ת)בוקר 12/07/2025 12:01הגב לתגובה זו
- 11.יובל 12/07/2025 09:43הגב לתגובה זואיזה טמטום מה הבעיה לעשות WiFi פחות כסף וגם זה מעלה חיוך למשתמשים
- 10.אנונימי 12/07/2025 00:57הגב לתגובה זוכישלון כשעובדי המגזר הציבורי המושחת שורף כסף בלי היכר ומקבל החלטות גרועות ולא מקצועיותברןכים הבאים לישראל 2025.. מלא על מלא ימין נחות
- 9.בכר 11/07/2025 18:19הגב לתגובה זואפשר לעשות את זה עם אנטנה ומקמש .משער שכסף מיותר יש למשרד התחבורה.
- 8.אנונימי 11/07/2025 13:32הגב לתגובה זוהכבל החיצוני נחושת על פס פלסטיק אורך מטר הקצה מחובר עם קדח כבל מסוכך לחלק הפנימי. בפנים 50 סמ כבל נחושת על פלסטיק . הקרינה הסלולרית מבחוץ תיקלט בחוט החיצוני ויעבור לחוט הפנימי שיקרין לתוך הקרון. 200 אלף שח אני עושה לכם.
- תרכב על חמור לא תהיה בעיית קליטה מוט נחושת מוליך חשמל ולא תדרים (ל"ת)בוקר 12/07/2025 12:04הגב לתגובה זו
- 7.Amit.Lonen 11/07/2025 10:08הגב לתגובה זו1. איך דואגים שלא יברח המיזוג2. איך דואגים שלא תהיה שריקת רוח מהחריצים3. מה בנושא חדירת מי גשם בחורף דרך החריצים4. החלונות ברכבת עשויים זכוכית מחוסמת! כל שינוי בזכוכית אחרי החיסום מחליש אותה באופן משמעותי. מי בדק מה יקרה לחלונות המחורצים במצב חרום
- 6.אנונימי 10/07/2025 21:51הגב לתגובה זופלוני אחד יקבל חינם אלמוני אחר ישלם מחיר מופקע על הנסיעה.צדק פנקס אדום!
- 5.איזה מקורב מקבל את העבודה (ל"ת)שושה 10/07/2025 20:23הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 10/07/2025 15:50הגב לתגובה זודיי עם הגזל
- 3.תלכו אחרי הכסף תגיעו למקורב לצלחת שגוזר קופון (ל"ת)עושה חשבון 10/07/2025 15:07הגב לתגובה זו
- 2.עדיף שקט מאשר לשצוע קשקושים של אנשים (ל"ת)אנונימי 10/07/2025 11:53הגב לתגובה זו
- 1.אריה 10/07/2025 11:10הגב לתגובה זואזרחים שהקרקע נגזלת מהם לטובת ציבור הנוסעים שישתמש בה עשרות רבות של שנים מקבלים קדחת בצלחת אחרי מרוץ מטורף של עניים בשער . מצב אבסורדי הרכבת תעשה רווחים אדירים מהגזל ולא רואה את הבעלים ממטר .
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 7 . צילום יואב פולססיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.
השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים.
ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש.
חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים ( 19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.
הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.
במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.
במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- מחצית שנה-164,093 מכוניות. ג'אקו, יונדאי וטויוטה בראש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.
