רכבת ישראל
צילום: רכבת

רכבת ישראל תוציא 68 מיליון שקל על חריצים בחלונות

אחרי תלונות על קליטה סלולרית נמוכה ברכבות משרד התחבורה רכבת ישראל תחרוץ בלייזר פתחים דקים כדי למנוע תקלות וניתוקים למשתמשי הרכבת - תג המחיר? 68 מיליון שקל אותם הקצה משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב לרכבת ישראל

מנדי הניג | (22)

בקרוב יהיה קל יותר לצפות בנטפליקס, לגלוש ולהוציא שיחות. רכבת ישראל עשתה פיילוט ובו חריצים דקים בקצוות החלונות השיגו שיפור בקליטה שהתקבלה במכשירים ובעקבות התוצאות אושר היישום הרוחבי בכל הקרונות שבהם יפתחו חריצים כדי לשפר את הקליטה הסלולרית למשתמשי הרכבת.


סביר להניח שחברה פרטית הייתה מצליחה להתמקח, ולחתוך פרויקט כזה בחצי אם לא יותר אבל לרכבת ישראל הממשלתית כנראה יש פרמיה אחרת. על המיזם היא הוציעה ממשרד התחבורה 68 מיליון שקל אחרי ששרת התחבורה שוכנעה כי המהלך יתרום לשיפור חוויית הנסיעה.

ניתוקים ובעיות קליטה בעת שימוש בטלפון הסלולרי במהלך הנסיעה ברכבת הם תופעה מוכרת באזורים מסוימים, הפוגעת באפשרות לנצל את זמן הנסיעה לעבודה, תקשורת ולמידה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בשיתוף משרד התקשורת ורכבת ישראל, מקדמים פתרונות חדשניים לשיפור הקליטה הסלולרית ברכבת. במסגרת
פיילוט שבוצע על ידי משרד התקשורת בשיתוף משרד התחבורה ורכבת ישראל נבחן פתרון של חריצת חלונות בלייזר, במטרה להפחית את חסימת האותות הסלולריים על ידי שכבת הזכוכית הכפולה.

הבדיקות הציגו שיפור ניכר במדדי הקליטה, ובעקבות זאת הנחתה שרת התחבורה להאיץ את ביצוע התהליך בקרונות קיימים. עד כה הותקנו חלונות מחורצים בלייזר ב-30 קרונות, ובקרוב יגדל מספרם באופן משמעותי, לאחר שהוקצה לכך תקציב ייעודי בסך 68 מיליון שקלים. כמו כן, כל הקרונות החדשים שיגיעו לישראל יכללו חלונות מחורצים בלייזר מראש, כחלק מהמפרט התקני המעודכן. בהנחיית שרת התחבורה, מירי רגב, ובשיתוף משרד התקשורת ורכבת ישראל, נבחנים פתרונות נוספים לשדרוג משמעותי של חוויית הגלישה בקרונות, ובהם מגבירי wifi ייעודיים, וכן מערכת אינטרנט אלחוטי עוצמתית שתיפרס בקרונות הרכבת.

כחלק מהמאמץ לשיפור חוויית הנסיעה, הוחלט גם על התקנת רשתות wifi בכל תחנות הרכבת. במקביל, ועל מנת להגדיל את קיבולת הרשתות הסלולריות לאורך תוואי הרכבת, באופן שיתמוך בגידול הצפוי בביקוש מצד הנוסעים, יש צורך לעבות את פריסת האנטנות לאורך כל תוואי המסילה. לשם כך, רכבת ישראל תנגיש, בהסכם מסגרת מיוחד וללא עלות, נכסים לאורך כל תוואי הרכבת ובתחנות, לטובת הקמת אתרי סלולר. בהמשך לכך, משרד התקשורת יפעל מול חברות הסלולר לעיבוי פריסת אנטנות לאורך מסילות הרכבת ובמנהרות. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב התייחסה: ״שיפור הקליטה הסלולרית ברכבת הוא חלק מהמחויבות שלנו להפוך את התחבורה הציבורית לאטרקטיבית, נוחה ומודרנית. קליטה סלולרית רציפה ואיכותית היא מרכיב חשוב בניצול הזמן עבור עובדים בכל התחומים, סטודנטים וכל נוסע אחר. אני מברכת על ההתקדמות בפיילוט שהושגה בשיתוף הפעולה בין המשרדים ועם צוותי רכבת ישראל. נמשיך לפעול בכל הכלים הטכנולוגיים הקיימים כדי לשפר את השירות ואת חווית הנסיעה ברכבת ובכל ערוצי התחבורה הציבורית." 

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "תשתיות תחבורה כבישים ורכבות משולבות בתשתיות תקשורת, חיוניות לכל אדם, בכל מקום ובכל זמן, ובפרט בעיתות חירום. ישעיה הנביא כבר הבין אז את החשיבות ואנחנו מיישמים: "עִבְרוּ עִבְרוּ בַּשְּׁעָרִים (גם בתחנות ובמנהרות) פַּנּוּ דֶּרֶךְ הָעָם סֹלּוּ סֹלּוּ הַמְסִלָּה סַקְּלוּ מֵאֶבֶן הָרִימוּ נֵס (וגם תרנים). אני מודה לחברתי השרה מירי רגב על היוזמה המשותפת וההתגייסות המלאה וכן לצוותים המקצועיים ששקדו על פתרונות, הן בהיבט הכיסוי מאתרי הסלולר והן במציאת פתרונות ייעודיים." 

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״בהנחיית השרה רגב, אנו פועלים להביא בשורה אמיתית לנוסעי הרכבת. החיבור לרשת הסלולרית הוא היום צורך בסיסי של כל נוסע, ובמיוחד של מי שנוסע ברכבת לעבודה וללימודים. הבטחת תקשורת סלולרית רציפה ברכבת היא חלק מחזון 'מחברים את ישראל' שמובילה שרת התחבורה, כי היום לא מספיק רק חיבור תחבורתי, חייבים גם חיבור אונליין לרשת."

תגובות לכתבה(22):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    רדק 18/10/2025 01:44
    הגב לתגובה זו
    זה קיים ברכבת בבודפשט.בגלל זה היא נסעה לשם כמה פעמים.למדה ומיישמתוכל הכבוד לשר!!!!סעי שוב ולמדי עוד משהו
  • 19.
    אחד העם 30/07/2025 18:19
    הגב לתגובה זו
    מדברים ברכבת בלי סוף כל נסיעה חוזרים הבייתה עם כאב ראש מה יש לקשקש כל כך הרבה אז מה עכשיו ידברו יותרשל מי הרעיון המטופש הזה
  • 18.
    הייתי עושה להם חריצים עם דיסק בחצי מחיר!!!! (ל"ת)
    שוד של כספי הציבור!!!! 25/07/2025 01:55
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    ברור שקבלן מקורב .... ועוד ... (ל"ת)
    אנונימי 18/07/2025 15:04
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אנונימי 13/07/2025 09:53
    הגב לתגובה זו
    על גשם לא שמעתם
  • 15.
    אורי 13/07/2025 00:32
    הגב לתגובה זו
    קודם כל ברכות אבל אבלב68 מלין שקל יכלו להשקיע את מסילת הברזל בחוף הכרמל בחיפהמה שמונע השלמת חשמול המסילה בכל הארץ.בכל מקרה כל יוזמהמבורכת וברכות לשרת התחבורהמירי רגב על כל הפרוייקטים
  • 14.
    בזבוז כספי משלם המיסים (ל"ת)
    אנונימי 12/07/2025 17:32
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אנונימי 12/07/2025 12:00
    הגב לתגובה זו
    שאלת את מירי רגב לפני קביעת עובדות
  • 12.
    אלכס שם בדוי 12/07/2025 10:46
    הגב לתגובה זו
    רכבת ישראל אינו הגוף הכי מושחת במדינה עם תמריצים מטורפים כי זה סמל.אתם זוכרים שהם הוציאו עשרות מיליונים גם כאשר הזמינו קרונות והגובה שלהם לא היה מותאם לגובה התחנות
  • אירני ומחבל כותבים מושחט.. (ל"ת)
    בוקר 12/07/2025 12:01
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יובל 12/07/2025 09:43
    הגב לתגובה זו
    איזה טמטום מה הבעיה לעשות WiFi פחות כסף וגם זה מעלה חיוך למשתמשים
  • 10.
    אנונימי 12/07/2025 00:57
    הגב לתגובה זו
    כישלון כשעובדי המגזר הציבורי המושחת שורף כסף בלי היכר ומקבל החלטות גרועות ולא מקצועיותברןכים הבאים לישראל 2025.. מלא על מלא ימין נחות
  • 9.
    בכר 11/07/2025 18:19
    הגב לתגובה זו
    אפשר לעשות את זה עם אנטנה ומקמש .משער שכסף מיותר יש למשרד התחבורה.
  • 8.
    אנונימי 11/07/2025 13:32
    הגב לתגובה זו
    הכבל החיצוני נחושת על פס פלסטיק אורך מטר הקצה מחובר עם קדח כבל מסוכך לחלק הפנימי. בפנים 50 סמ כבל נחושת על פלסטיק . הקרינה הסלולרית מבחוץ תיקלט בחוט החיצוני ויעבור לחוט הפנימי שיקרין לתוך הקרון. 200 אלף שח אני עושה לכם.
  • תרכב על חמור לא תהיה בעיית קליטה מוט נחושת מוליך חשמל ולא תדרים (ל"ת)
    בוקר 12/07/2025 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    Amit.Lonen 11/07/2025 10:08
    הגב לתגובה זו
    1. איך דואגים שלא יברח המיזוג2. איך דואגים שלא תהיה שריקת רוח מהחריצים3. מה בנושא חדירת מי גשם בחורף דרך החריצים4. החלונות ברכבת עשויים זכוכית מחוסמת! כל שינוי בזכוכית אחרי החיסום מחליש אותה באופן משמעותי. מי בדק מה יקרה לחלונות המחורצים במצב חרום
  • 6.
    אנונימי 10/07/2025 21:51
    הגב לתגובה זו
    פלוני אחד יקבל חינם אלמוני אחר ישלם מחיר מופקע על הנסיעה.צדק פנקס אדום!
  • 5.
    איזה מקורב מקבל את העבודה (ל"ת)
    שושה 10/07/2025 20:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 10/07/2025 15:50
    הגב לתגובה זו
    דיי עם הגזל
  • 3.
    תלכו אחרי הכסף תגיעו למקורב לצלחת שגוזר קופון (ל"ת)
    עושה חשבון 10/07/2025 15:07
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עדיף שקט מאשר לשצוע קשקושים של אנשים (ל"ת)
    אנונימי 10/07/2025 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אריה 10/07/2025 11:10
    הגב לתגובה זו
    אזרחים שהקרקע נגזלת מהם לטובת ציבור הנוסעים שישתמש בה עשרות רבות של שנים מקבלים קדחת בצלחת אחרי מרוץ מטורף של עניים בשער . מצב אבסורדי הרכבת תעשה רווחים אדירים מהגזל ולא רואה את הבעלים ממטר .
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 . צילום יואב פולסג'אקו 7 . צילום יואב פולס

סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים

קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.

השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים. 

ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש. 

יואב פולס |

חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים (  19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.

הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.

במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.

במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.