פועלים אקוויטי משקיעה 20% מההון ב-KTV
פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק הפועלים, משקיעה 20% מהונה בחברת KTV אחזקות. עם השלמת העסקה מגיעה השקעתה הכוללת של פועלים אקוויטי בחברה לכ-76 מיליון שקל בהון וחוב.
KTV מתמחה בייזום, תכנון פיתוח והקמה של נדל״ן מסחרי, משרדים ולמגורים. החברה הוקמה בשנת 2012 על ידי בוגרי קורס חובלים ששירתו יחדיו בחיל הים, ולמייסדיה ניסיון בתחומי ההנדסה, הניהול והפיתוח של מיזמי נדל"ן.
מייסדי KTV; קרדיט: ניר סלקמן
פועלים אקוויטי החלה לממן את פעילותה החברה לפני כ-3 שנים. כיום, לאחר מספר שנים של שותפות החליטה פועלים אקוויטי להעמיק את השקעתה בחברה והגיעה להחזקה של 20% מהונה.
KTV היא אחד הגופים הפעולים בחידוש של שכונת בת גלים בחיפה והיא מקדמת הקמה של שכונת מגורים חדשה בהיקף של מאות יח"ד בפאתיה המערביים של השכונה. החברה יזמה ומקדמת את פרויקט דאונטאון שממוקם מול מתחם הקמפוסים האוניברסיטאיים שבעיר התחתית ויש לה מספר נכסים ברחוב הנמל בייעוד למגורים ומשרדים. בנוסף יוזמת החברה פרויקט שממוקם מול שער הים החדש שייעודו משרדים ומסחר.
"אנחנו שמחים על ההזדמנות לשתף פעולה עם קבוצה איכותית שהוכיחה יכולות יוצאות דופן באיתור, קידום והקמה של נכסי נדל"ן מגוונים וייצרה ערך לתושבים ולמשקיעים כאחד", מסר ערן גרשט, מנהל ההשקעות הישירות בפועלים אקוויטי. "אנחנו מאמינים שהחברה ממוצבת היטב ופועלת בעקביות להגיע למעמד של שחקן גדול ומוביל בתחום ובשוק בו היא פועלת. ההשקעה שלנו ב-KTV תואמת את אסטרטגיית ההשקעות שלנו בתחום הנדל"ן למגורים ומהווה תוספת טובה לתיק השקעות שכבר כולל בין היתר את ראם שמחזיקה בשליטה משותפת ב-ICR, אקו סיטי, בית וגג,ו-JTLV".
"אני מברך על מהלך הרכישה של פועלים אקוויטי בחברת KTV אחזקות, מהלך שיביא את החברה להישגים חדשים, לאיתור ופיתוח קרקעות לצרכי מגורים ותעסוקה, מסחר ומלונאות. מדובר במהלך משמעותי שישפיע על מפת הנדל״ן באזור הצפון במיוחד באזור חיפה", מסר אלעד יצחקיאן, מנכ״ל KTV אחזקות.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- אקזיט עצוב לעובדי סאפיינס - גיא ברנשטיין ורוני על-דור התעשרו...

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.