רמי לוי
צילום: ביזפורטל
דוחות

רמי לוי: הכנסות של 1.76 מיליארד שקל ברבעון, רווח נקי של 57 מיליון שקל

רוי שיינמן | (2)

רשת הקמעונאות רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 0.82% , פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. ההכנסות בשנת 2023 הגיעו לכ-7.18 מיליארד שקל. החברה ציינה כי ב-2022 הכירה החברה בהכנסות חריגות של כרבע מיליארד שקל בגין מכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת הבת גוד-פארם, ובנטרול השפעה זו, ההכנסות צמחו בכ-6.1% בהשוואה לתקופת המקבילה אשתקד.

ההכנסות במגזר קמעונאות מזון בשנת 2023 עלו לכ-6.3 מיליארד שקל, לעומת כ-6 מיליארד שקל בשנת 2022. הגידול נובע מעלייה של 6.19% בפדיון חנויות זהות, עלייה המשקפת את אסטרטגיית החברה לפעול בתקופת מלחמה, עם ריבית גבוהה ואינפלציה גבוהה, על מנת לשים את הלקוח במרכז ולהגדיל את נתח השוק של החברה.

שיעור הרווח הגולמי מן המכירות בשנת 2023 עמד על 23% לעומת 22.9% בשנת 2022. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מהעלייה ברווחיות גולמית של מגזר אחרים (לא קמעונאות).

הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2023 הסתכם בכ-307 מיליון שקל, בהשוואה לכ-320 מיליון שקל בשנת 2022. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4.3% לעומת כ-4.5% בשנת 2022. לדברי החברה הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר מהירידה ברווחיות הגולמית של מגזר הקמעונאות כתוצאה מספיגת עליות מחירים ומבצעים מעמיקים. בנוסף, פעילות מכירות אנטיגן חד פעמית השפיעה ב-2022 לחיוב על הרווח התפעולי.

הרווח הנקי בשנת 2023 צמח ב-7.1% לכ-205 מיליון שקל, בהשוואה לכ-191 מיליון שקל בשנת 2022. ה-EBITDA בשנת 2023 הסתכם בכ-599 מיליון שקל (כ-8.35% מההכנסות), בדומה לשנת 2022.

תוצאות הרבעון הרביעי

ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2023 צמחו בכ-3.6% לכ-1.76 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. לדברי החברההצמיחה בהכנסות ברבעון נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-2.7% במגזר קמעונאות ולמרות ספיגת עליות מחירים והעמקת מבצעים.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-408 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנת 2022. שיעור הרווחיות הגולמית עמד על כ-23.3% לעומת כ-23.6% ברבעון המקביל אשתקד (במגזר הקמעונאות ירד הרווח הגולמי בכ-1.4%), לדברי החברה הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת מספיגה של עליית מחירים וממבצעים מעמיקים בתקופת המלחמה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-77.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-79.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.39%, בהשוואה לשיעור של כ-4.71% ברבעון המקביל בשנת 2022. הירידה בשיעור הרווח התפעולי ברבעון נבעה בעיקר מהירידה ברווחיות הגולמית.

רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי של שנת 2023 עם גידול של כ-13.8% ברווח הנקי לכ-57 מיליון שקל, בהשוואה לכ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2022. העלייה, למרות הירידה הקלה ברווח התפעולי, נובעת מהירידה בהוצאות מימון, נטו.

ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2023 הסתכם בכ-152 מיליון שקל (כ-8.6% מההכנסות), בדומה לרבעון המקביל בשנת 2022.

השפעות מלחמת חרבות ברזל

ביום 7 באוקטובר 2023 החלה מתקפת פתע של ארגון טרור על מדינת ישראל שהובילה לפתיחת מלחמת "חרבות ברזל" אשר נמשכת בימים אלו. בתחילת המלחמה נאלצה הקבוצה לסגור סניפים (מרכולים, פארם ובתי קפה) באזורי לחימה בדרום ובצפון הארץ בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כמו כן, חלו שיבושים באספקת מוצרים מצד ספקי הקבוצה בשל מורכבות בשרשרת האספקה והלוגיסטיקה ונוצר מחסור בכוח אדם בחלק מסניפי הקבוצה.

נכון למועד פרסום דוח זה כל סניפי הקבוצה פועלים ופתוחים למתן שירות לציבור. סגירת הסניפים וצמצום הפעילות באזורי הלחימה הביאו לירידה בפדיונות בסניפים אלו. מנגד, נרשמה עלייה בסניפים במרכז הארץ עקב ביקושים גבוהים לעומת תקופות שגרה, כך שנכון למועד פרסום דוח זה אין למלחמה השפעה מהותית על תוצאות פעילות הקבוצה ולהערכת הנהלת הקבוצה למלחמה והשלכותיה לא צפויה להיות השפעה מהותית על תוצאותיה בשנת 2024.

לחברה קופת מזומנים, והשקעות לזמן קצר של כ-951 מיליון שקל. מנגד, לחברה חוב פיננסי ברוטו בסכום זניח של כ-11 מיליון שקל. בהתאם לכך, לחברה עודף נכס פיננסי, נטו בסך של כ-933 מיליון שקל. לעליית הריבית במשק השפעה חיובית על קופת המזומנים הגדולה של החברה בשל הגידול הצפוי בהכנסות ריבית. כמו כן, החברה הודיעה שהיא מייעדת סכום של כחצי מיליארד שקל מתוך קופת המזומנים להשקעה אסטרטגית, שתוביל להגדלת סל הקניות הממוצע של לקוחות החברה בסניפי החברה, והחברה בוחנת השקעות מסוג זה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ככה זה שמתפרסים על הכל מכל כל (ל"ת)
    טוב שמכרתי 27/03/2024 17:09
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוחות מאכזבים (ל"ת)
    כלכלן 27/03/2024 15:31
    הגב לתגובה זו
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 0%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 2.67%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.95%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.