חגי שלום מנכ"ל טיב טעם
צילום: אסף לב
דוחות

הרווח השנתי של טיב טעם צנח ב-38% לעומת ההכנסות שעלו ב-5%

החברה הרוויחה ב-2023 37.6 מיליון שקל על הכנסות של 1.67 מיליארד שקל; ה-EBITDA השנתי הסתכם ב-187 מיליון שקל; הרווח ברבעון הרביעי צנח ב-60% ל-7 מיליון שקל
דור עצמון | (6)
נושאים בכתבה חגי שלום טיב טעם

רשת הקמעונאות טיב טעם טיב טעם -0.13% רשמה ב-2023 הכנסות של 1.67 מיליארד שקל בהשוואה להכנסות של 1.6 מיליארד שקל ב-2022 - עלייה של 4.8%. ברבעון הרביעי של 2023 הכניסה החברה 433.7 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 422.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - עלייה של 2.7%.

הרווח הגולמי של החברה ב-2023 הסתכם ב-540.2 מיליון שקל (כ-32.2% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 527.7 מיליון שקל (כ-33% מההכנסות) ב-2022. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-134.5 מיליון שקל (כ-31% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 140.6 מיליון שקל (כ-33.3% מההכנסות).

טיב טעם רשמה ב-2023 רווח תפעולי של 81.9 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 104.1 מיליון שקל ב-2022 - ירידה של 21.3%. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-17.5 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 28.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - צניחה של 39.4%.

הרווח הנקי של החברה ב-2023 הסתכם ב-37.6 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 61.1 מיליון שקל ב-2022 - צניחה של 38.4%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-7 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 17.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - קריסה של 59.5%. החברה תחלק דיבידנד בסך של כ-2.1 מיליון שקל אשר ישולם בחודש אפריל 2024.

החברה רשמה ב-2023 EBITDA של 187 מיליון שקל לעומת EBITDA של 198.4 מיליון שקל ב-2022 - ירידה של 5.8%. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-44.3 מיליון שקל לעומת EBITDA של 53 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - ירידה של 16.3%.

מניית טיב טעם ירדה ב-11% בשנה האחרונה למחיר של 5.3 שקל ושווי שוק של 564.4 מיליון שקל.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה: "שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת אשר הושפעה במידה רבה מניסיון ההפיכה המשפטית, סביבת הריבית הגבוהה והמלחמה הקשה אשר פרצה בשביעי לאוקטובר. נסיבות אלה הביאו לפגיעה קשה בעיקר במגזר התעשייה, עקב הירידה התלולה בתחומי המסעדות, היין והאלכוהול. בתחום הקמעונאות, חווינו עליה תלולה בתקורות ובהוצאות המימון, אולם המשכנו לצמוח. פתחנו בשנה זו שלושה סניפים חדשים, כאשר הפדיון למטר רבוע בחנויות זהות בסיכומו של השנה היה הגבוה אי פעם. השקת תכנית הנאמנות החדשה ללקוחות המועדון אמנם הקטינה מהותית את הרווחיות, אך אנו רואים בה השקעה בעלת ערך רב אשר תתרום לדעתנו להמשך הצמיחה בשנים הבאות. מועדון הלקוחות צמח בשנה החולפת בכ-8% לכ-528 אלף חברים, אשר באמצעות התכנית החדשה אנו מנהלים מולם קשר שוטף ומעריכים כי נצליח להגדיל את אחוז הלקוחות הקבועים. פתחנו את שנת 2024 עם צמיחה גבוהה מהממוצע ברשתות המזון כפי שפורסם ע"י סטורנקסט לחודשים ינואר-פברואר 2024 . אנו מעריכים כי נמשיך לצמוח בקצב מואץ גם בהמשכה ולפתח את מנועי הצמיחה בתחומי הליבה, קמעונאות ותעשייה".  

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דידי 28/03/2024 09:29
    הגב לתגובה זו
    זבל של מניה
  • 5.
    אמיר 27/03/2024 09:44
    הגב לתגובה זו
    למי יש הסבר כיצד הרשת מציגה רווחיות גולמית של 32.2% שכל הקמעונאים האחרים סביב 25%-27% במקרה הטוב ?
  • 4.
    סבטלנה 27/03/2024 02:03
    הגב לתגובה זו
    מוצרים נפלאים
  • 3.
    אלון 26/03/2024 22:43
    הגב לתגובה זו
    אנחנו גאים להיות יהודים , ילדים של בורא עולם.
  • 2.
    כועסת מאד 26/03/2024 18:42
    הגב לתגובה זו
    רק אל תעזבו אותנו. המוצרים שלכם משמחים וטעימים.
  • 1.
    איך אנשים קונים ברשת כל כך יקרה ? (ל"ת)
    פטרו 26/03/2024 13:54
    הגב לתגובה זו