בזק מבקשת לתת לגיל שרון מענק הוקרה - ולתגמל אותו פעמיים

ועדת התגמול והדירקטוריון של החברה סבורים שהמענק הוגן וראוי, זאת למרות שהוא ניתן בגין דברים המצוינים כבר בהסכם העסקתו מ-2021
רוי שיינמן | (3)

בבזק  בזק -0.79% רוצים להעניק ליו"ר היוצא, גיל שרון, מענק ההוקרה מיוחד בסף חצי מיליון שקל על "פעילות הדירקטוריון ועל ניווט, קידום ופיתוח החברה וחברות הבת", ועל כך ששרון ליווה, חנך והכווין את המנכ"לים בקבוצת בזק בעת כניסתם לתפקיד והוביל מהלכים מרכזיים בחברה".

בהסכם ההעסקה של שרון מ-2021, נכתב כי תפקידי היו"ר הם "ניווט החברה והתוויית אסטרטגית הפעולה שלה", וגם "קידום החברה ופיתוחה", כף שנראה שהמענק שניתן ככל הנראה בגין ליווי וחינוך המנכ"לים נדיב למדי.

חשוב לציין, שגם בחודש אפריל אישר הדירקטוריון מענק נוסף לשרון בסך 500 אלף שקל בגין הסיבה הזו בדיוק: "הובלת תהליך של החלפה מוצלחת של שני המנכ"לים העיקריים בקבוצה, בו זמנית, תוך ליווי אישי, חניכה והכוונה במקביל של שניהם בכניסתם לתפקיד".

בשנת 2022 עלות השכר של שרון עמדה על 7.18 מיליון שקל, כאשר בכל תקופת העסקתו (החל מאוגוסט 2020) עלות זו עומדת על סכום כולל של 17.28 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    למה שתעלה? 31/12/2023 19:53
    הגב לתגובה זו
    החברה מדברת הרבה על תשתיות אבל לא באמת עושה הרבה בשטח, סכסוכים עם העובדים, משכורות שמנות ועידן אלוביץ חוזר ובגדול עם סרצלייט ורון לאודר. אין לחברה אופק של פריצת דרך. כל עלייה במניה היא פשוט מקרית.
  • 1.
    פשוט הזוי ובינתיים המניה מדשדשת וכלום לא קורה (ל"ת)
    בעל מניות 31/12/2023 09:28
    הגב לתגובה זו
  • אין סיבה שהמניה תעלה. (ל"ת)
    מ. כהן 31/12/2023 11:33
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.51%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

צחי אבו. קרדיט: יובל אליאסצחי אבו. קרדיט: יובל אליאס

ארי נדל"ן ודורסל משפרות מימון בקניון בלימסול ויהנו מדיבידנד לאור עליית ערך

לאור עליית שוויו של My Mall בקפריסין ל-124 מיליון אירו, יוגדל המימון מ-58 ל-70 מיליון אירו בריבית של 3.1%; ארי נדל"ן ודורסל, שמחזיקות כל אחת ב־41.5% מהנכס, ייהנו מדיבידנד של 4 מיליון אירו כל אחת

רן קידר |
נושאים בכתבה ארי נדל"ן דורסל

חברות הנדל"ן המניב ארי נדל"ן ארי נדלן 0.66%  ודורסל החזקות דורסל החז 2.27%  , המחזיקות כל אחת ב-41.5% מקבוצת הבעלות על קניון My Mall בלימסול, קפריסין, הודיעו על הסכם מימון מחדש בהיקף של 70 מיליון אירו מול בנק קפריסין (Bank of Cyprus). ההלוואה החדשה מחליפה הלוואה קיימת בהיקף של 58 מיליון אירו, כאשר הריבית הופחתה לשיעור של כ-3.1% (EURIBOR ל-3 חודשים ועליו 1.1%) ותקופת ההחזר הוארכה בשבע שנים נוספות עד לשנת 2036. 

ההלוואה תיפרע בתשלומים רבעוניים של 1.25 מיליון אירו, כאשר יתרת הקרן, כ-35 מיליון אירו, תיפרע בתשלום אחד בסוף התקופה. היא מובטחת בשיעבוד זכויות הקניון, נכסי השכירות והמקרקעין, וללא ערבות של בעלי המניות, מדובר במבנה של non-recourse, שמצמצם חשיפה לחברות האם. 

במקביל, סיכמו החברות בקונסורציום על חלוקת דיבידנד בהיקף של 10 מיליון אירו. ארי נדל"ן ודורסל צפויות לקבל כ-4 מיליון אירו כל אחת, סכום שישפר את הנזילות ויוזרם לקופת החברות כבר בטווח הקצר. 

המהלך התאפשר לאחר עלייה משמעותית בשוויו של הקניון בלימסול, שהוערך מחדש בשווי של כ-124 מיליון אירו, לעומת שווי של כ-90 מיליון אירו בעת הרכישה בשנת 2022. מדובר בעליית ערך של כ-38%, שמשקפת חיזוק בפעילות המסחרית בנכס וביקושים גוברים במרכזים פתוחים בקפריסין. 

הגדלת הפריון 

בנוסף ללימסול, ארי נדל"ן פועלת כיום במספר מוקדים, מה שמאפשר לה ליהנות מפיזור רחב של מקורות הכנסה ולהפחית תלות בשוק אחד בלבד. פעילותה בארץ מתפרסת על פני אשדוד, נהריה, אילת ותל השומר. בישראל היא נהנית מביקוש מתמשך די גבוה לשטחי מסחר ותעסוקה, והיא נוקטת באסטרטגיה ממוקדת של הרחבות והשבחת נכסים קיימים, במטרה להגדיל את שטחי ההשכרה ולשפר את פוטנציאל ההכנסות מהם. הרחבת הקניון בלימסול ב-2,500 מ"ר של שטחי מסחר הובילה לעליית הערך שלו ובישראל החברה פועלת באופן דומה, עם הוספת "ג'מבו" בסטאר סנטר אשדוד, מהלך שצפוי להניב NOI שנתי משמעותי ולהגדיל את תנועת הקונים במתחם.