דוחות הוט: למרות ירידה במספר המנויים וב-ARPU, הרווח הנקי ב-Q3 גדל

חברת התקשורת שבבעלותו של פטריק דרהי סבלה ברבעון האחרון מנטישת לקוחות בכל מגזרי הפעילות למעט בסלולר
ידידיה אפק | (9)
נושאים בכתבה ARPU דרהי הוט

קבוצת הוט שבשליטצתו של פטריק דרהי מדווחת הערב (א') את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השלישי, בו רשמה ירידה במספר המנויים בכל מגזרי הפעילות - אינטרנט, טלוויזיה, וטלפונים ביתיים. ההכנסות ירדו רק במעט והרווח הנקי לא נפגע מהירידה במספר המנויים ואף עלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה הסתכמו בכ- 1,060 מיליון שקל, לעומת כ- 1,067 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 0.7%. עיקר הירידה נובעת מהכנסה הממוצעת למנוי בשל התחרות בשוק הסלולר. הכנסות מגזר הכבלים (שידורים, תשתית אינטרנט, טלפון ושירותי ה-ISP) הסתכמו בכ- 843 מיליון שקלים לעומת כ- 839 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, עליה של 0.5%.

הכנסות מגזר הסלולר הסתכמו בכ- 227 מיליון שקל לעומת כ- 237 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 4% הנובעת מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי. ההכנסה הממוצעת למשתמש, או ARPU, במגזר הסלולר ירד ל-84 שקלים, ירידה הנובעת מירידה במספר מנויי ה- IDEN, ומהתחרות בתחום הסלולר.

הרווח הנקי הסתכם בכ- 63 מיליון שקלים לעומת 4 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח נובעת בעיקרה מהתייעלות ומירידה בהוצאות, לפי הודעת החברה.

המכה הקשה באה במספר המנויים - מנויי הטלוויזיה ירדו מ-894 אלף ברבעון הקודם (Q2) ל-881 אלף מנויים ברבעון השלישי. מספר מנויי האינרטנט ירד מ-774 אלף ל-755 אלף ברבעון החולף, ומספר המנויים שהחזיקו קו טלפון ביתי ירד מ-688 אלף ל-680 אלף מנויים בסוף Q3. החברה מסבירה את הקיטון במספר הלקוחות ב"השלכות שביתות הטכנאים, ובעיקר מהסטת המשאבים ברבעון האחרון לטיפול בלקוחות הקיימים במקום גיוס לקוחות חדשים".

לעומת זאת, בתחום הסלולר הצליחה הוט מובייל להגדיל את בסיס לקוחות ה-UMTS והגיעה במהלך הרבעון לנתח שוק של 11.3%. לחברה 539 אלף מנויים ברשת הסלולרית.

הרצל עוזר, מנכ"ל ויו"ר קבוצת HOT: "אנו ממשיכים לפעול בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שהגדרנו, אשר בונה את יכולתה של החברה להמשיך ולהתחרות בהצלחה בשוק התקשורת המשתנה. החברה הופכת לרזה, ליעילה ולגמישה יותר, ובתוך כך, כפי שמצביעות תוצאות הרבעון, גם לרווחית יותר".

עוזר הוסיף: "ברבעון האחרון, ניצבה החברה בפני שביתות טכנאים בעקבות תהליך מיקור חוץ, ואנו בחרנו לתת עדיפות בתקופה ההיא למתן שירות ללקוחות קיימים, על פני גיוס של לקוחות חדשים. הדבר בא לידי ביטוי בדו"ח הנוכחי בקיטון במספר הלקוחות, אולם תקופה זו מאחורינו, והחברה חוזרת בימים אלו לרמת השירות הגבוהה אליה הורגלו לקוחותינו. אנו נמשיך להציע ללקוחותינו את הצעות הערך הטובות ביותר בשוק בכל תחומי פעילותינו."

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שקע ותקע 12/11/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    היא מפטרת עובדים תוך קיצוץ בעלויות השכר אבל פוגעת קשה בשרות ללקוח, היא ממשיכה לגבות באגרסיביות דמי מנוי כרגיל אבל מספקת שרות קלוקל תוך התעמרות בלקוח ומכאן התוצאה לפיה הם מצליחים מן הסתם להציג תמונת מצב רווחית ....והרגולטור לכאורה מעלים עין ושותק......
  • 7.
    YES פונה לקהל יותר מרוקאי-יש יותר תוכניות על בננות (ל"ת)
    ככ 12/11/2013 10:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יופיטר שוקי הון 12/11/2013 09:18
    הגב לתגובה זו
    אני כסוחר מקצועי בבורסת תל אביב מאוכזב מהם ואין לי מה לדבר איתם
  • 5.
    SS 12/11/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    הוט לא תשרוד
  • 4.
    מאוכזב מהוט 12/11/2013 07:34
    הגב לתגובה זו
    חודש ולא באו לתקן ממירים חברה לא מקימת הבטחות עברתי לייס פשוט אין ברירה מפליא שאומר שומרים על הלקוחות הקיימים תבדוק ר"ח חבצלת השרון 41 מי עזב אותך באזור חדרה ומתחבר לייס היום אני מתבייש שיש עדיין שרות כזה
  • 3.
    חרא חברה גם אני חושב לעזוב אותם בקרוב יחס מעליב ללקוח (ל"ת)
    טוני 12/11/2013 07:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אם הרווח ישאר 12/11/2013 05:50
    הגב לתגובה זו
    המנויים נשארים למרות שירות גרוע וטכנולוגיה בקרשים כי: האלטרנטיבה יקרה מעט וזה לא יישאר לאורך זמן HOT חותכת מחירים למרות שזה קרוב לסף הרווח התפעולי טכנאים שובתים ומהומה ארגונית הארגון מנוהל כשוק מיקור חוץ לתפארתו - שום דבר לא נשאר בארגון הכל לדעתי כצופה מהצד יום טוב
  • 1.
    cre 12/11/2013 05:16
    הגב לתגובה זו
    לעזוב. גרמה לעצמה נזק תדמיתי. צריך ללמד את זה במנהל עסקים בתור איך לא לנהוג. מקוהה שישרדו רק בשביל שתהיה תחרות למרות שהם לא ממש מהווים תחרות לחברות אחרות.
  • כן ויס היו מלאכים (ל"ת)
    ככ 12/11/2013 10:01
    הגב לתגובה זו