הקבוצה מתרחבת: קו מנחה רוכשת את פעילות האינטרנט של 'תפוז'

אופיר שטויאר, מנכ"ל קו מנחה מדיה: "אנו מאמינים בפוטנציאל הרב הטמון בתפוז". תפוז הוא האתר הרביעי בגודלו בישראל לפי נתוני ועדת המידרוג
מערכת Bizportal | (4)

קו מנחה מדיה, זרוע המדיה של קבוצת קו מנחה, אשר מפעילה את האתרים Bizportal, 'אייס' ו'תקדין' ומנוהלת על ידי אופיר שטויאר, מנכ"ל קו מנחה LMK (חברת הבת שאחראית על תחום פעילות הקבוצה בשוק ההון) וקו מנחה מדיה, חתמה על הסכם לרכישת פעילות האינטרנט של תפוז שכוללת את אתר 'תפוז', אתר הוידיאו 'FLIX' וכן 50.1% מאתר 'דף הבית הראשון שלי'. תמורת הפעילות תשלם קו מנחה לתפוז סך של 4.3 מיליון שקל.

בשל הוראות החוק, הרכישה כפופה לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, אישור שקו מנחה מאמינה שיתקבל במהרה.

קבוצת קו מנחה עוסקת ומתמחה בתחומי המידע והמדיה לקהלים מגוונים בעולמות תוכן שונים, והיא פועלת ב- 3 תחומי פעילות מרכזיים:

1. תחום שוק ההון - אספקת מידע בורסאי שוטף והיסטורי, בעיכוב ובזמן אמת (הצגת יותר מנייר אחד בו זמנית בזמן אמת), מידע מעובד ומנותח, דוחות כספיים, חדשות כלכליות וכלי ניתוח טכניים באמצעות מערכות אותן הקבוצה מפתחת ומשווקת וכן באמצעות פתרונות טכנולוגיים וערוצי הפצה נוספים וכן תוכנה לניהול תיקי השקעות עבור מנהלי תיקים.

2. תחום מידע עסקי מקצועי - אספקת מידע פיננסי בתחומי השכר, דיני עבודה, מיסוי ופנסיה וכן פיתוח כלי סימולציה מתקדמים לחישובים פיננסים לקהילת רו"ח, אנשי הכספים בארגונים ומנהלי משאבי אנוש. בנוסף, אספקת מידע משפטי לקהילת עורכי הדין הכולל פסיקה ותקצירי פסיקה, חקיקה, מחשבונים, טפסים משפטיים וכן מערכת "קומיט" לניהול משרד עו"ד.

3. תחום מידע מגופים ממשלתיים ושירותים נלווים - אספקה והפצת מידע ממאגר רשם החברות וממערכת רישום מקרקעין (טאבו) וביצוע שירותים נלווים ברשם החברות ובטאבו.

הקבוצה מעסיקה כ-250 עובדים והכנסותיה בששת החודשים הראשונים של שנת 2013 הסתכמו בכ-41 מיליון שקל (בשנת 2012 בכ-82 מיליון שקל).

המספרים של תפוז

פעילות האינטרנט של תפוז, מנוהלת בשנים האחרונות על ידי דן חן. אתר תפוז, שמתמחה בפורומים, בלוגים ותקשורת בין אנשים, הוא האתר הרביעי בגודלו בישראל לפי נתוני ועדת המידרוג, ו-FLIX הינו אחד מארבעת האתרים המובילים בהגשת וידאו, כאשר בחודש יולי 2013 היה במקום השני במספר צפיות הוידיאו בישראל לפי נתוני ועדת המידרוג.

גם בתחום הגלישה בסלולר תפוז נמצא במקום הרביעי עם כ-530 אלף גולשים ייחודיים בחודש יולי 2013 וכן מרכז את קהילת הבלוגרים הגדולה בישראל כאשר עד היום נפתחו בו למעלה מ-150,000 בלוגים שונים.

תפוז משמש זירה חשובה ומשמעותית לקהילות וקבוצות עניין שונות ושומר על תפקידו ומיקומו גם בעידן הפייסבוק.

FLIX הינו אתר הוידאו הישראלי בעל כמות תכני הוידאו הגדולה בארץ והפועל במתכונת דומה לאתר Youtube האמריקאי. הוא מכיל מאגר אדיר של סרטוני וידאו שהעלו אליו הגולשים (למעלה מ-600,000 אלף סרטונים) כשלצידם של תכני הגולשים, פועלים באתר למעלה ממאה ערוצי תוכן מערכתיים.

אופיר שטויאר, מנכ"ל קו מנחה מדיה מסר: "אנו מאמינים בפוטנציאל הרב הטמון בתפוז וכן בעובדי ומנהלי האתר ונפעל לפתח ולקדם את תפוז בהתאם למגמות המתפתחות בעולם התוכן הדיגיטלי על מנת שיוכל להגיע ולהשיג יעדים חדשים."

רכישת תפוז תהפוך את קו מנחה לקבוצת המדיה החמישית בגודלה בישראל עם כמות של כ-1.55 מיליון גולשים ייחודיים (RU) בחודש, בהתאם לנתוני ועדת המידרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט לחודש יולי 2013, ותאפשר לקבוצה להגדיל את היתרונות והמובילות שלה בעולמות התוכן שבהם אנו פועלים כיום ולצמוח לעולמות תוכן נוספים בתחום הדיגיטלי."

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בהצלחה (ל"ת)
    שם 04/09/2013 01:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תוקי 01/09/2013 12:20
    הגב לתגובה זו
    מקווה שאבי בגס מבין שאופיר מחזיק לו את החברה....
  • 2.
    בהצלחה (ל"ת)
    אחד העם 01/09/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוד 08 01/09/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    סחתיין על הרכישה. מברוכ.
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳