ניתוח

מטורף: תשואה של 1,700% בת"א תוך 6 שעות - יש סוחר שמחייך עכשיו

המעו"ף נופל כעת כמעט 2.2% במחזור אדיר של 1.7 מיליארד שקלים, בעיקר בשל נפילה בכיל, אבל יש מי שסופר כסף - הנה המספרים
יוסי פינק | (43)

יש מי שמרוויח מהמפולת בבורסה בת"א. לפני מספר ימים כתבנו על כך שסטיית התקן על המעו"ף נסחרת בשפל היסטורי ומשמעות הדבר היא שמחיר האופציות זול מתמיד ולכן כי כל תנודה תגרור רווח גדול (עד 15,000%). היום זה קורה.

מדד המעו"ף נופל עד 2.2% לשער של 1,197 נקודות והאופציות השבועיות רותחות. הבוקר בשעה 9:31 (המסחר באופציות נפתח לפני המסחר במניות) ניתן היה לקנות אופציית PUT על 1,200 נקודות במחיר של 25 שקלים. אותה אופציה בדיוק נסחרת כעת (6 שעות מאוחר יותר) במחיר של 450 שקלים, כלומר תשואה נאה של כמעט 1,800%, והכל בגלל ירידה של 2.2% במעו"ף. אגב, המחזור באופציה הזו מסתכם כעת ב-1.2 מיליון שקלים.

צריך לציין כי באופציות השבועיות עדיין מדובר בכסף קטן מאוד באופן יחסי. המחזור הכולל היום באופציות מעו"ף עומד בינתיים (15:35) על 221 אלף יחידות שזה 342 מיליון שקלים. מתוך זה רק 25 אלף יחידות זה באופציות השבועיות שזה 7-8 מיליון שקלים.

אם נסתכל על אופציית PUT החודשית ל-1,200 נק', נראה שבבוקר ניתן היה לרכוש אותה ב-580 שקלים, וכעת מחירה עומד על 1,360 שקל, תשואה נאה של 134% והמחזור באופציה הזו עומד כעת על 14 מיליון שקלים.

ביום חמישי לפני שבוע וחחצי נגעה סטיית התקן בת"א בשפל של 9.5%, את הבוקר פתחה הסטייה ב-10% וכעת הסטייה מזנקת 11% לרמה של 11.1%. עדיין מדובר בסטייה נמוכה באופן היסטורי ועדיין עלייה שמספיקה בכדי ליצור רווח נאה לאלה שהחזיקו באופציות השורט (וכמובן הפסד לאלו שהחזיקו בcall).

תגובות לכתבה(43):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 34.
    אח שךלי - אתה פנטזיור - לא מבין מי נותן לך לכתוב פה (ל"ת)
    חי 04/08/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 33.
    בפקולנטים מווסתים את 04/08/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
    יושבים כמה נוכלים עם גב של נוסטרו כמו בקשי ואדרי ומריצים את השוק בחסות תשובה ודנקנר ,הכל רקוב .לא להתקרב לשוק.
  • 32.
    אלון 01/08/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    תמיד יש סיפורי הצלחה גם בקזינו והלל הסיפורים האלו 99.99% מהמהמרים מפסידים את כל כספם
  • 31.
    אמיר 01/08/2013 01:00
    הגב לתגובה זו
    מסחר באופציות באמצעות אסטרטגיות אומנם מקטין את הרווחים אך החשוב מכל מצמצם את ההפסדים במידה והמדד לא הולך לכיוון שלך.
  • אמיר ב' 01/08/2013 12:06
    הגב לתגובה זו
    כלומר תוחלת הרווח לא משתנה במעבר מאופציות ערומות לבין אסטרטגיות.
  • לא נכון, ניתן להוכיח מתמטית שאמיר ב' טועה (ל"ת)
    אמיר ג' 03/08/2013 21:45
  • 30.
    אודי 31/07/2013 09:52
    הגב לתגובה זו
    יוסי בוקר טוב, דווחת על סטיות התקן הנמוכות של האופציות. הסבר בבקשה : מהי סטיית תקן ? כיצד היא נמדדת ? ומה משמעותה ? מה המשמעות של סטיית תקן 20 % ומה המשמעות של סטיית תקן 9.5 % כפי שהיה שלשום בסיום המסחר. הצג בבקשה דוגמאות מספריות להסברים. תודה
  • יוסי פינק 31/07/2013 10:04
    הגב לתגובה זו
    הפנו את תשומת ליבי לתגובתך, אתה יכול יכול ללחוץ על הקישור בכתבה בפיסקה הראשונה, ולקרוא את הכתבה הקודמת - שם אני מסביר את הדברים בצורה ברורה ומפורטת. בהצלחה
  • אודי 02/08/2013 22:29
    יוסי תודה, יש מענה חלקי לשאלותי : ביקשתי הסבר : מהי סטיית תקן ? כיצד היא נמדדת ? מה משמעותה ? תודנ
  • אמיר (מגיב 20) 01/08/2013 11:35
    לא ברורה ולא מפורטת... מה פרוש "התנודה היומית שעולה מתוך האופציות"? התנודה היומית של מי? מדובר ב"סטיית התקן היומית הצפויה של מדד ת"א 25" לשנה הקרובה נכון להיום! וזה לא מספר קבוע אלא משתנה מיום ליום ! לו היית מנסח זאת כך, הייתי בטוח שאתה יודע על מה אתה מדבר... סטית תקן זה משהו מאד מוגדר מתמטית, אבל "תנודה" זה משהו לא ממש מוגדר מתמטית. לא כל אחד צריך לנחש שכאשר אומרים תנודה מתכוונים לסטיית תקן. וגם לא כל אחד יודע מה הפרוש המדויק של סטיית תקן. (לא הנוסחה אלא המשמעות מבחינת הצפי) וזה לא מוסבר בכתבה הקודמת.
  • 29.
    גנדלף 31/07/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    כתבה חסרת אחריות. אנשים עוד יאמינו שהם מסוגלים להרוויח 1700%..... אף אחד לא הרוויח 1700%, אין סוחר אחד שמסוגל לקחת את כל המהלך של 1700%. כתבה חסרת אחריות, אנשים יפסידו הרבה כסף בגלל שקראו את הכתבה. בפעם הבאה תכתבו כתבה רצינית ומקיפה על אותם עשרות אלפי אנשים שסוחרים באופציות המעוף והפסידו כספים רבים, דירות ונכנסו לחובות עתק! נראה אתכם במערכת ביזפורטל לוקחים את האתגר הזה
  • קליפ 31/07/2013 16:51
    הגב לתגובה זו
    עדיף אוכלוסיה עניה,חסר מזון מאשר יהודים שחיים בשלום בית.מטרת הכתבות=חיסול האוכלוסייה היהודית באמצעות עוני ורעב והימורים.
  • 28.
    יוסף היקר 31/07/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    לעומת קניית קולים על הכסף!!!..אנשים כספם התאייד!!!..ב-3 שעות. אני לא הספקתי לעשות כסף,כי הייתי על אסטרטגיית פרפר יומיים לפני הפקיעה שהיתה. פעם הבאה... ובלי שום קשר:המרדף הזה אחריי הכסף מוציא אנשים מדעתם!!!!..בגלל הריבית הנמוכה...
  • 27.
    "קאזינו פינק ת"א" 31/07/2013 09:22
    הגב לתגובה זו
    ברוכים הבאים!!! נא שימו את כספכם בדלפק:ועופו לי מהעיניים!!!..ישראלים דבילים...
  • 26.
    ירון 31/07/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    אם מגיעים לרמה כזו של כתבות,באמת כדאי לסגור את הבורסה. כבר אין לך על מה לכתוב?!?...בארה"ב זה קורה כל שנייה,על השעון,אז מה כותבים על כך "בוול סטריט ג'ורנאל"..בכתבה ראשית.אלה אופציות וזה טבען,לעלות במאות ואלפיי אחוזים,נו אז מה רצית לומר בזה?..שעם ישראל ייתחיל לסחור בכתיבות חוזים?!?!? תגיד אתה בסדר?...
  • 25.
    כתבה חסרת אחריות...מקצועיות..בקרשים.. (ל"ת)
    רובין הוד 31/07/2013 08:46
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    כתב וכתבות הזויות 31/07/2013 08:23
    הגב לתגובה זו
    כתבות של תינוק בעולם ההשקעות שגילה שיש אופציות שאם קונים אותם בזמן ומוכרים בזמן אז תוך שבוע עושים מליון אחוז. אלמטרי ווטסון נ.ב. יותר קל לקנות כרטיס זוכה בלוטו הספרדי אתה כמעט כמו כל הרופאים והמזכירות שמרווים בשוק ההון 2000 שקל ב10 דקות עבודה תוך כדי נתוח מח והדפסה מכתב.
  • 23.
    יוסי 31/07/2013 00:13
    הגב לתגובה זו
    מי שקנה אופציות שבועיות שבוע שעבר שפורסמה הכתבה מחק את הכסף . השבוע זה הצליח אבל התזמון זה מה שקובע. בהצלחה
  • 22.
    זיפו 30/07/2013 19:25
    הגב לתגובה זו
    נכון , מי שהחזיק אופציה שבועית היום עשה כסף אך 52 שבועות רצופים קודמים הוא מחק את כספו. נפילה כזאת בדרך כלל באה אחרי שסוחר מוסדי אסף את כל האופציות הזולות ואחרי שהכל נכנס לתיק שלו הוא נתן למהלך הירידות לצאת לדרך. הכל מכור
  • 21.
    אמיר 30/07/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
    הולך לקניון לקנות המון דברים קולולולו קולולולו
  • 20.
    אמיר 30/07/2013 16:49
    הגב לתגובה זו
    משער 25 לשער 450 התשואה איננה 1800% אלא 1700% או שאתם לא יודעים מה פרוש תשואה, או שאתם לא יודעים לחשב תשואה.
  • 4yc 30/07/2013 21:10
    הגב לתגובה זו
    תיקנו את הטעות לאחר שכתבת. ולעצם העיניין - כתבה ממש לא במקום. אנשים עוד יחשבו שזה אפשרי להרויח כל כך הרבה. חוסר אחריות של הכותב
  • 19.
    כל אחד והכיס שלו - אני שומר על שלי! (ל"ת)
    כסף חכם 30/07/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    עמוס 30/07/2013 16:22
    הגב לתגובה זו
    הרווח היומי יכול להיות אינסופי - ההפסד לא יותר מ 99% כל יום...
  • 17.
    עזוב אחוזים דבר שקלים! (ל"ת)
    הכל בשקל 30/07/2013 16:15
    הגב לתגובה זו
  • אמיר 31/07/2013 01:07
    הגב לתגובה זו
    באחוזים זה לא תלוי בכמה השקעת, ולכן תשואה נמדדת תמיד באחוזים. מי שלא מבין אחוזים, בעיה שלו.
  • אנליסט 30/07/2013 16:43
    הגב לתגובה זו
    קונים ב 25 ש"ח, מוכרים ב-450 ש"ח ליחידה.
  • 16.
    כסף חכם 30/07/2013 16:11
    הגב לתגובה זו
    אני סוחר 5 שנים בשוק ומהיום הראשון סחרתי באופציות. דורש המון השקעה , הבנה ומשמעת בתחום הזה אבל ברגע שאתה לומד, הרווחים הם עצומים (מבחינת אחוזים , תלוי בכמה כסף אתה משקיע). אני באמת, מכל הלב מציע, שמי שלא מבין הבנה עמוקה בתחום הזה שלא יגע כי ההפסד יגיע והוא יהיה כואב.
  • 15.
    רמי 30/07/2013 16:06
    הגב לתגובה זו
    ברור שיש מי שעשה כסף בתי ההשקעות והגורבצים למינהם
  • 14.
    רן 30/07/2013 16:01
    הגב לתגובה זו
    כדי למרוט את נוצותיו. אני מתפלא איך עד היום, התנהלות הבורסה לא הובאה בפני בית המשפט העליון. לא יתכן שקומץ אנשים ישתלטו על הבורסה ויהפכו אותה לקזינו.ח"כ או לא מבינים בכלכלה או נוח להם מכך או שופטים אותה רק לפי כמות המס שהאוצר מקבל.
  • 13.
    שי 30/07/2013 16:00
    הגב לתגובה זו
    ב 2008 קניתי פוטים,אחרי שפישר הוריד את הריבית בחצי אחוז,ב 2500 שקל. הרווחתי 15000 אחרי מס. אבל לקחתי סיכון מחושב שבעולם יימשכו ירידות,ואמנם היה פער ארביטראז' שלילי של 10% זה ההבדל הקטן לעומת הימור המסתמך על סטיית תקן והודעה של חברה שלא ניתן לצפות אותה
  • 12.
    דוד מירושלים 30/07/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
    רווחים בסקירה לאחור כל אחד יודע. אם יש מהמר אחד שקנה איזו יחידה ומכר ברווח של כמה מאות שח זה דבר אחר. ובוודאות מי שעושה דברים כאלה בוודאי הפסיד עשרות פעמים לפני כן. קניה אקראית של אופ' ללא כתיבות והגנות בוודאות מובילה להפסד. לתשומת לב כל החולמים
  • 11.
    כרמל 30/07/2013 15:53
    הגב לתגובה זו
    תורידו את זה מהכותרת הראשית.
  • 10.
    סוחר חתיך 30/07/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    חבל שמכרתי מחר המשך ירידות 1198 תמיכה ומשם ל 1180 מעוף מעל 1203 סימן שהפאניקה נגמרה ואז לוקחים קולים כרגע להסתכל מהצד הכי טוב בורסה פח
  • 9.
    פרנקל 30/07/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    כן, יש קזינו חוקי בישראל. הבורסה לניירות ערך. במקום לפקח על המניפולציות ושאר מעשי התרמית של סוחרי המעוף...הנהלת הבורסה פותחת עוד עוד שולחנות למשחקי הנוכלים... לא מספיק אופציות חודשיות עכשיו יש גם אופציות שבועיות. כמו בת יענה שטומנת את ראשה בחול ולא רוצה לראות את המציאות....כך הנהלת הבורסה מתעלמת מהסיבות האמתיות שבגללן הציבור בורח מהבורסה בישראל. תשקיעו בכל דבר ...בכל מקום ....רק לא בבורסת הנוכלים של תל אביב !!!!!!!!
  • 8.
    ירקרק 30/07/2013 15:50
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא קנה פוט 1200 שבועי ב25 שקל ומכר אותה ב450 כמעט כל המסחר מתבצע שם באמצעות רובוטים שסוגרים חוזים מול נכס הבסיס. מספיק לנסות לפתות דגי רקק לשחות בים של כרישים.
  • 7.
    אבי 30/07/2013 15:49
    הגב לתגובה זו
    זה לא שוק לאופ מעוף - לא נועד להגן על השקעות , קזינו ממש אינטרס לעמלות מגעיל . להתרכז השוק בחברות בהנפקות בצמיחה .
  • 6.
    דביל מי שמתקרב לסכנה שנקראת קזינו(בורסה). (ל"ת)
    אריק 30/07/2013 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ררר 30/07/2013 15:41
    הגב לתגובה זו
    התחתונים היום ? למה לעודד מסחר בנכס כה מסוכן על בסיס הימורים ?
  • 4.
    מי שרוצה להפסיד את כל הכסף שלו תוך 3 שעות שיקנה אופציות (ל"ת)
    בהצלחה 30/07/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שרלוק הולמס 30/07/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    אני רואה שאתה גם מיתמחה במעוף איזה סוחר ואיזה נעליים השחקנים בטיפין טיפין שינו פוזיציה בגלל כיל החברה לישראל וטבע דרמטיזציה אתה מומחה לייצר אינפורמציה אפס
  • 2.
    יופי קזינו 30/07/2013 15:35
    הגב לתגובה זו
    ולא קזינו. זבל של מדינה
  • 1.
    הכל טוב ויפה בדיעבד. רובנו לא חוזים בכוכבים (ל"ת)
    שי 30/07/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
מאיר שמיר מבטח שמיר
צילום: מבטח שמיר

מאיר שמיר עשה פי 8 על ההשקעה בלנדבאזז; עכשיו ה-IPO

מבטח שמיר של מאיר שמיר השקיעה 34 מיליון שקל וצפויה אחרי ה-IPO להיות עם החזקה של 280-300 מיליון שקל. רווח פוטנציאלי של כ-260 מיליון שקל, מתוכו כ-130 מיליון שקל אמור להירשם בהמשך

רן קידר |

מבטח שמיר החזקות מבטח שמיר 0%  היא אחת מחברות ההחזקה הוותיקות והטובות בבורסה בת"א. היא מייצרת תשואות עודפות על פני זמן כשהשווי הנוכחי שלה מסתכם ב-2.5 מיליארד שקל, אחרי מהלך של פי 5 ב-5 השנים האחרונות. בראש החברה עומד מאיר שמיר שבכלל התחיל בתחום הביטוח והפך את החברה מסוג של סוכנות ביטוח לחברת החזקות עפ פעילות רחבה בתחום האשראי החוץ בנקאי דרך מניף, פעילות בנדל"ן דרך שורה של חברות, פעילות באנרגיה דרך החזקה בתחנות כוח והחזקה גם במניות טכנולוגיה.

על פני השנים שמיר ידע לקנות נמוך ולמכור יקר, כשאת עסקת החלומות הוא עשה בתנובה - רכישה יחד עם אייפקס את השליטה ומכירה תוך כמה שנים בשווי כפול. מבטח השקיעה כ-600 מיליון שקל ונפגשה עם כ-1.2 מיליארד שקל, כשמאז ההצלחה הגדולה היתה במניף שהונפקה בבורסה לפני כארבע שנים ומאז שינק שוויה יותר מפי 2 לשווי של כ-1.25 מיליארד שקל. החזקתה של מבטח מסתכמת בכ-600 מיליון שקל, כשהיא גם נהנתה מדיבידנדים שוטפים. 

בעשור האחרון הקבוצה משקיעה הרבה בתחנות כוח שהפכו למרכיב הגדול בסל השקעות שלה. זה תחום שדורש סבלנות, ולשמיר יש סבלנות. לפני כשש שנים נכנסה הקבוצה לשותפות בתחנת אלון תבור והיא רכשה מאז נתח במספר תחנות  עם תפוקה כוללת שמועכת בכ-1,800 מגוואט. כמו כן, החברה מקימה את תחנת קסם בעלות של מעל 4 מיליארד שקל. גם את תחום האנרגיה ידע שמיר לתרגם לרווחים כשהכניס את כלל להשקעה בתחום לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. 

ואחרי תנובה, מימון חוץ בנקאי ואנרגיה, מגיע תורה של הטכנולוגיה. חברת הפינטק לנדבאזז (Lendbuzz), שהוקמה על ידי הישראלים אמיתי קלמר וד"ר דן רביב, ומספקת ניתוח פיננסי טכנולוגי מבוסס AI של לווים בעיקר לסוכניות רכב, מתקדמת צעד משמעותי בדרך להפיכתה לציבורית בוול סטריט. מבטח השקיעה בה 34 מיליון שקל כשההשקעה רשומה בספרים ב-166 מיליון שקל.

לנדבאזז נערכת לגיוס לפי שווי של 1.3-1.5 מיליארד דולר ומבטח מחזיקה בדילול כ-6.6% ממנה. ההחזקה צפויה להיות אחרי ההנפקה בשווי של 280-300 מיליון שקל וזו הצפת ערך מרשימה. פי 8 עד אפילו פי 10 תוך כ-5 שנים. 

וול סטריט שור וילדה (דאלי)וול סטריט שור וילדה (דאלי)
ניתוח

האם תיקי השקעות של עשירים מניבים יותר מהשקעות הציבור הרחב?

איך עשירים משקיעים, איפה היה לא כדאי להשקיע בשנים האחרונות, כמה הניבה תשואה סולידית ומה היה המוצר המנצח?
ד"ר אדם רויטר |
נושאים בכתבה עשירים בורסה

מי מרוויח יותר בהשקעות - עשירים או הציבור הרחב? השנתיים של אחרי היציאה מהקורונה היו טובות יותר באפיקים שסף הכניסה אליהם גבוה מאד, אלו המיועדים לעשירים בלבד. אך בהמשך האפיקים הסחירים כמו S&P 500 או מדד ת"א 125 היו עדיפים. נוצר מצב בו בשלוש השנים האחרונות השקעות הציבור הרחב ניצחו את השקעות העשירים. כשבוחנים את חמש השנים האחרונות - התמונה מתהפכת, העשירים עשו טוב יותר וזאת בהנחה שהם פעלו באפיקים הספציפיים אליהם - קרנות מיוחדות שמשקיעות גם בנכסים לא סחירים.

מה שהכי מעניין, בבדיקת התשואות בשנים האחרונות הוא שבשלוש השנים האחרונות השקעה באפיקים כמעט חסרי סיכון הניבה תשואה גבוהה יותר מאשר רוב האפיקים המסוכנים.

לפעמים מבט בתוצאות של אפיקי השקעה בלתי סחירים שאינם חשופים לציבור הרחב, נותן הבנה יוצאת דופן הנוגעת לכדאיות השקעה. מידע כזה, היכן כדאי להשקיע לטווחי זמן ארוכים, חשוב ביותר, כי הוא מספק תובנות האם למשל השקעה בנדל"ן עדיפה על הבורסה? האם קרנות הון סיכון עדיפות על השקעה ישירה בנאסד"ק? האם עדיף להשקיע בקרנות של קרנות הנותנות פיזור רחב יותר או שעדיף להתמקד בענפים ספציפיים?

יתכן והמידע המעניין ביותר הוא האם באמת העשירים מצליחים להשיג תשואה גבוהה יותר על כספם לעומת הציבור הרחב? האם עצם העובדה שפתוחים בפניהם אפיקי השקעה שרף הכניסה אליהם גבוה מאד (השקעת מינימום של מיליון שקל או לרוב מיליון דולר), אכן מניב להם תשואה עודפת?

 

בשלוש השנים האחרונות השקעה באפיק חסר סיכון הניבה תשואה גבוהה יותר מאשר רוב האפיקים המסוכנים