פרסום ראשון

פוינטר הפסיקה ייצור של מערכת למניעת השארת תינוקות ברכב - מה הסיבה?

מפתח המוצר ל-Bizportal: "אני יושב ואוכל את הלב, ממש עולות לי דמעות בעיניים. המערכת עובדת מצויין". מה עלות המערכת?
אבי שאולי | (21)

בכל קיץ אנו עדים למקרי מוות של תינוקות הנשכחים ברכב. מדובר במוות אכזרי כיוון שביום שרבי הטמפרטורה בתוך רכב סגור עולה בתוך זמן קצר ליותר מ-80 מעלות. כיצד זה שבמאה ה-21 עדיין אין שימוש נפוץ בטכנולוגיה שתמנע מוות מיותר זה? מסתבר שהטכנולוגיות קיימות, אך הציבור לא רוכש אותן וללא תמיכה של הממשלה והכנסת חברות נמנעות מלהיכנס לשוק זה.

כך למשל חברת פוינטר פיתחה במשך מספר שנים מערכת שאמורה לספק התרעה למנוי ששכח ילד, נכה, קשיש או כלב כלואים ברכב, ולאפשר פתיחת החלונות מרחוק - כפתרון למניעת מוות. מפתח המוצר של פוינטר הוא ד"ר עמיקם גרשונוביץ. ל-Bizportal נודע שהשיווק נעצר במהלך השנה האחרונה כיוון שאין חובה להתקנתו בשום סוג של רכב, גם לא של הסעת ילדים.

ד"ר עמיקם גרנוביץ: "אני יושב ואוכל את הלב - עולות לי דמעות בעיניים"

עמיקם גרנוביץ, ד"ר לביולוגיה ורופא וטרינר עמל במשך כמעט שנתיים בכדי לפתח את המוצר ("התחלתי כי הזדעזעתי מזה"), אך כאמור ללא חקיקה מתאימה חברת פוינטר החליטה לרדת מהעניין.

מגוון רחב מכמה מאות שקלים עד כמה אלפי שקלים

ד"ר עמיקם גרנוביץ: "המערכת עובדת מצוין רק צריך מישהו שירים את זה, אך זה מעבר ליכולת האישית שלי. זה לא פרויקט להתעשר ממנו וצריך לחוקק חוק שייתן תמריץ לתעשייה להשקיע בזה. הכדאיות הכלכלית מוטלת בספק וחלק ניכר מההשקעה היא לפחות מבחינתי תרומה לקהילה. צריך גורם מסחרי עם ראייה חברתית פילטנרופית שיסכים להשקיע בזה".

המחיר של המוצר מתוכנן להיות במגוון של רמות החל ממוצר בסיסי בעלות של כמה מאות שקלים ועד למוצר שהוא חלק ממערכת איתור ואז הוא אמור לעלות כמה אלפי שקלים.

במרבית המקרים גברים (ולא נשים) שוכחים את התינוק ברכב

התופעה של השארת ילדים ברכב סגור שלא בכוונה אינה ייחודית לישראל, אלא קיימת בעולם ונגמרת בתוצאות טראגיות במדינות חמות. מרבית הילדים שמתו היו בני 0-2 שנים ובמרבית המקרים מדובר בגברים (ולא בנשים), ששכחו את הילד שלהם ברכב. אגב רוב התיקים שנפתחו בישראל נגד הורים ששכחו את ילדיהם, נסגרו תחת הכותרת "חוסר עניין לציבור".

המערכת של פוינטר מנטרלת לחלוטין כל צורך במעורבות של גורם אנושי להפעלה או לנטרול. על כיסא התינוק יש אינדיקציה של משקל ותזוזה, וניתן לשדר למוקד ולהורים בעת ובעונה אחת. אלא שהבעיה היא לא בטכנולוגיה, אלא באימוצה על ידי הקהל הרחב

"זירוז החקיקה שתיתן מענה למצוקה הדחופה"

פוינטר מספקת שירותים וציוד לסביבת הרכב. בין היתר, החברה היא משווקת מערכת לאיתור ומיגון כלי רכב, ומציעה ללקוחותיה שירותים כגון לחצן מצוקה לרכב; פוינטר On Line באמצעות האינטרנט; פתיחת דלתות מרחוק; התרעה בזמן אמת באמצעות SMS על פריצה לרכב, על חריגה ממהירות, על יציאה מאזור מוגדר, על גניבת דלק ועל ניסיון התנעה על ידי מורשה מחוץ לשעות העבודה.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    אריה 19/07/2013 23:44
    הגב לתגובה זו
    כל אחד יכול להתקין מערכת פשוטה בשקלים בודדים לא צריך חקיקה כדי להציל ילד
  • 10.
    הולה 19/07/2013 17:23
    הגב לתגובה זו
    עלול לעמוד בפני תביעות אם וכאשר המכשיר יזייף ויקרה אסון למרות שהמכשיר הותקן. והתקלות יכולות חנבעוע גם מסיבות של המכשיר וגם מסיבות חיצוניות כמו תקלה במצבר של וכו'.
  • 9.
    אחת שמבינה א 16/07/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    לחוקים ולפתרונות טכנולוגיים שיסמנו להורים שהילד שלהם ברכב, זה מאוד עצוב ותפסיקו להצדיק את השכחה ולהגיד שזה יכול לקרות לכולם,..זה סתם קשקוש, תכניסו לכם למח ילד זה לא חפץ שאפשר לשכוח תתבישו לכם1
  • אף פעם אל תגיד אף פעם !!!! יש דברים שאין שליטה !!!! (ל"ת)
    הצלף 16/07/2013 12:11
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    סימונה 16/07/2013 10:35
    הגב לתגובה זו
    חשוב מאוד ואם זה המחיר להצלת חיים אז חייבים!
  • 7.
    ע 16/07/2013 10:22
    הגב לתגובה זו
    החברה הפסיקה בעצם לייצר כי לא כולם יקנו את זה. פשוט רוצים שכולם יקנו את זה כדי שיכריחו אנשים לקנות את זה. חוצפה לא?
  • 6.
    מירב 15/07/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    זה יישמע הכי חסר אחריות שיש אבל זה יכול לקרות לכל אחד - אל תגידו לי זה לא יקרה - כי צחוק הגורל, זה יכול לקרות גם לכם
  • אדורם 15/07/2013 18:21
    הגב לתגובה זו
    זה לא סרטן חלילה שיכול להתפתח בגוף של כל אחד. זה ממש - ממש- כמו לטעון שכל אחד יכול לרצוח או לאנוס , והטענה שלך משוללת כל מוסריות ומסירה כל אחריות מאנשים רשלנים, נפשעים וחסרי מצפון.
  • 5.
    דור 15/07/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    מה צריך עוד לקרות? אני מוכן לשלם את העלות הזו ולא לשמוע על עוד ילד אומלל שהדם שלו רתח בדרך למוות בייסורים כאלו. כל מי שמגיב באדישות או שמסתכל על הכסף פשוט אטום למקרים של האומללים הללו שמישהו ירים את הכפפה.
  • 4.
    אדורם 15/07/2013 17:16
    הגב לתגובה זו
    על-ידי הורים שלא מוסמכים לכך . ופשוט מכך - להעמיד הורים ששוכחים ילדים לדין באשמת גרימת מוות ברשלנות (אם לא רצח). אני משוכנע שזה יפחית את כמות המקרים אם לא ידביר את התופעה. יש אנשים עם נשמה פגומה שרק איום בעונשים ימנע מהם להתעלם ממה שאמור להיות היקר להם מכל.
  • 3.
    יופי, יזמים זריזים דואגים לעוד מס על ציבור ההורים. (ל"ת)
    לא רוצים עוד מס 15/07/2013 17:09
    הגב לתגובה זו
  • אדורם 15/07/2013 17:46
    הגב לתגובה זו
    גם אחרי אסון התאומים אנשים עשו כסף ממכירת מצנחים מגורדי שחקים. אבל כשם שאין להשלים עם טרור כך אין להשלים עם שכחת ילדים ברכב ויש להטיל על כך עונשים כבדים.
  • 2.
    כמה מאות שקלים זה יקר מדי לחיים של ילדכם? (ל"ת)
    a 15/07/2013 17:03
    הגב לתגובה זו
  • אדורם 15/07/2013 17:39
    הגב לתגובה זו
    רק לטיפוסים בעייתיים ביותר שמקומם בכלא. די כבר עם הקלישאה הזאת "לכולם זה יכול לקרות". יהיה זה עוול לקבוע חוק שכל הורה חייב להתקין מערכת כזו. אסור לחברה להשלים עם העובדה שהורים הידרדרו עד כדי כך שהם שוכחים ילד באוטו ויש לעקור תופעה זו מהשורש במקום למצוא פתרונות לתופעה תוך השלמה עמה. זו אינה גזירת גורל!
  • אסף 15/07/2013 17:37
    הגב לתגובה זו
    הרבה יותר אנשים מתים מדי שנה מצריכת מזון ושתייה לא בריאים. בוא נוציא את המאכלים הללו מחוץ לחוק. אפשר גם לחייב הורים לעשות בדיקות בריאותיות כאלה ואחרות כל כמה חודשים לוודא שהילד בריא. אין גבול לחוקים והתקנות שניתן להעלות על מנת לוודא שהילד בריא...
  • 1.
    אסף 15/07/2013 16:45
    הגב לתגובה זו
    אם כבר אתם מעלים כתבה כזאת לפחות תפרטו קצת על העלויות הצפויות של המכשיר...
  • הצדיק מסדום 15/07/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    הנוסעים במהירות גבוהה, בתוך עיר, רישתו את כל העולם בתלוליות, כדי להאיט מהירות הרכב. האנושות בוחרת פתרונים גלובליים ולא-תמיד-הגיוניים, למקרים כאלה.
  • לבטל "במפרים" 15/07/2013 17:34
    בגלל אנשים היסטרים כמוך ניצלו כמה ילדים וכולם סובלים סבל גדול עם הבמפרים. מבחינה רוחנית מי שמסכים למות פשוט מת מדבר אחר ואנחנו נתקעים עם הסבל של הבמפרים.
  • אתה טמבל אמיתי (ל"ת)
    אריק 15/07/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
  • איך אתה חי עם עצמך?? איכככסססס (ל"ת)
    יוסי 15/07/2013 17:08
    הגב לתגובה זו
  • one day at a time... (ל"ת)
    אסף 15/07/2013 17:41
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

ג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברהג׳ורדון פריד, מנכ״ל זוז פאוור, צילום: החברה

הביטקוין של זוז פאוור: סיכון מול סיכוי

אחרי שנים של הפסדים בפעילות אגירת האנרגיה וירידה של מעל 90% מההנפקה, זוז פאוור החליפה מסלול והפכה לחברה פיננסית שמחזיקה ביטקוין כנכס ליבה; המשקיעים מקבלים חשיפה למטבע הדיגיטלי דרך מניה דואלית בתל אביב ובנאסד״ק,  עם סיכון/סיכוי שמגיע מחשיפה לשוק הקריפטו ועלויות של חברה ציבורית

תמיר חכמוף |

חברת זוז פאוור זוז פאוור 19.52%   הדואלית שינתה לאחרונה את מהות ההשקעה בחברה, כאשר עברה מהתמקדות בפעילות טכנולוגית בתחום האנרגיה המתחדשת, לחברה פיננסית שמאפשרת חשיפה לעולם הקריפטו והביטקוין בפרט.

החברה פיתחה מערכת מבוססת גלגלי תנופה שנועדה לאפשר טעינה מהירה לרכב חשמלי גם באתרים שבהם רשת החשמל חלשה או מוגבלת. הרעיון ההנדסי היה מעניין אך בפועל ההצלחה הייתה מוגבלת. החברה התקשתה להמיר פיילוטים להזמנות מסחריות, נרשמו הפסדים תפעוליים מתמשכים, ופעילותה הצטמצמה מאוד עם הכנסה של פחות מ-250 אלף דולר והפסד של 7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2025.

על רקע האתגרים, שכללו הון עצמי שלילי והתחייבויות של כ-6.7 מיליון דולר מול מזומנים של כ-2.5 מיליון דולר, החליטה החברה לשנות אסטרטגיה.

החברה גייסה כספים (בדיסקאונט משמעותי), בסך של קצת יותר מ-160 מיליון דולר, במטרה לרכוש ביטקוין במרבית הכספים, והיתרה לפירעון חובות קיימים ולצרכים תפעוליים.


נכון לדיווח האחרון של החברה, זוז כבר רכשה מעל 1,000 ביטקוין, תוך שמירה על יתרת מזומנים להמשך רכישות ברמות מחיר שונות. החברה מתכננת להשלים את מלוא הגיוס ולהמשיך את הרכישות בהמשך, תוך שהיא תוכל להשתמש בחלק מהכספים כאמור לפעילות שוטפת ותשלום ההתחייבויות.

חשוב לציין כי הרכישות האלה אינן יוצרות ערך חדש לבעלי המניות, אלא הוא נשען על הנפקות לצורך גיוס מזומן לרכישת הביטקוין. המשמעות היא דילול מתמשך של בעלי המניות, כאשר השווי של החברה מזנק למרות שמחיר המניה ירד הודות לגידול במספר המניות.