פוינטר הפסיקה ייצור של מערכת למניעת השארת תינוקות ברכב - מה הסיבה?
בכל קיץ אנו עדים למקרי מוות של תינוקות הנשכחים ברכב. מדובר במוות אכזרי כיוון שביום שרבי הטמפרטורה בתוך רכב סגור עולה בתוך זמן קצר ליותר מ-80 מעלות. כיצד זה שבמאה ה-21 עדיין אין שימוש נפוץ בטכנולוגיה שתמנע מוות מיותר זה? מסתבר שהטכנולוגיות קיימות, אך הציבור לא רוכש אותן וללא תמיכה של הממשלה והכנסת חברות נמנעות מלהיכנס לשוק זה.
כך למשל חברת פוינטר פיתחה במשך מספר שנים מערכת שאמורה לספק התרעה למנוי ששכח ילד, נכה, קשיש או כלב כלואים ברכב, ולאפשר פתיחת החלונות מרחוק - כפתרון למניעת מוות. מפתח המוצר של פוינטר הוא ד"ר עמיקם גרשונוביץ. ל-Bizportal נודע שהשיווק נעצר במהלך השנה האחרונה כיוון שאין חובה להתקנתו בשום סוג של רכב, גם לא של הסעת ילדים.
עמיקם גרנוביץ, ד"ר לביולוגיה ורופא וטרינר עמל במשך כמעט שנתיים בכדי לפתח את המוצר ("התחלתי כי הזדעזעתי מזה"), אך כאמור ללא חקיקה מתאימה חברת פוינטר החליטה לרדת מהעניין.
מגוון רחב מכמה מאות שקלים עד כמה אלפי שקלים
ד"ר עמיקם גרנוביץ: "המערכת עובדת מצוין רק צריך מישהו שירים את זה, אך זה מעבר ליכולת האישית שלי. זה לא פרויקט להתעשר ממנו וצריך לחוקק חוק שייתן תמריץ לתעשייה להשקיע בזה. הכדאיות הכלכלית מוטלת בספק וחלק ניכר מההשקעה היא לפחות מבחינתי תרומה לקהילה. צריך גורם מסחרי עם ראייה חברתית פילטנרופית שיסכים להשקיע בזה".
המחיר של המוצר מתוכנן להיות במגוון של רמות החל ממוצר בסיסי בעלות של כמה מאות שקלים ועד למוצר שהוא חלק ממערכת איתור ואז הוא אמור לעלות כמה אלפי שקלים.
במרבית המקרים גברים (ולא נשים) שוכחים את התינוק ברכב
התופעה של השארת ילדים ברכב סגור שלא בכוונה אינה ייחודית לישראל, אלא קיימת בעולם ונגמרת בתוצאות טראגיות במדינות חמות. מרבית הילדים שמתו היו בני 0-2 שנים ובמרבית המקרים מדובר בגברים (ולא בנשים), ששכחו את הילד שלהם ברכב. אגב רוב התיקים שנפתחו בישראל נגד הורים ששכחו את ילדיהם, נסגרו תחת הכותרת "חוסר עניין לציבור".
המערכת של פוינטר מנטרלת לחלוטין כל צורך במעורבות של גורם אנושי להפעלה או לנטרול. על כיסא התינוק יש אינדיקציה של משקל ותזוזה, וניתן לשדר למוקד ולהורים בעת ובעונה אחת. אלא שהבעיה היא לא בטכנולוגיה, אלא באימוצה על ידי הקהל הרחב
"זירוז החקיקה שתיתן מענה למצוקה הדחופה"
פוינטר מספקת שירותים וציוד לסביבת הרכב. בין היתר, החברה היא משווקת מערכת לאיתור ומיגון כלי רכב, ומציעה ללקוחותיה שירותים כגון לחצן מצוקה לרכב; פוינטר On Line באמצעות האינטרנט; פתיחת דלתות מרחוק; התרעה בזמן אמת באמצעות SMS על פריצה לרכב, על חריגה ממהירות, על יציאה מאזור מוגדר, על גניבת דלק ועל ניסיון התנעה על ידי מורשה מחוץ לשעות העבודה.
- 11.אריה 19/07/2013 23:44הגב לתגובה זוכל אחד יכול להתקין מערכת פשוטה בשקלים בודדים לא צריך חקיקה כדי להציל ילד
- 10.הולה 19/07/2013 17:23הגב לתגובה זועלול לעמוד בפני תביעות אם וכאשר המכשיר יזייף ויקרה אסון למרות שהמכשיר הותקן. והתקלות יכולות חנבעוע גם מסיבות של המכשיר וגם מסיבות חיצוניות כמו תקלה במצבר של וכו'.
- 9.אחת שמבינה א 16/07/2013 10:58הגב לתגובה זולחוקים ולפתרונות טכנולוגיים שיסמנו להורים שהילד שלהם ברכב, זה מאוד עצוב ותפסיקו להצדיק את השכחה ולהגיד שזה יכול לקרות לכולם,..זה סתם קשקוש, תכניסו לכם למח ילד זה לא חפץ שאפשר לשכוח תתבישו לכם1
- אף פעם אל תגיד אף פעם !!!! יש דברים שאין שליטה !!!! (ל"ת)הצלף 16/07/2013 12:11הגב לתגובה זו
- 8.סימונה 16/07/2013 10:35הגב לתגובה זוחשוב מאוד ואם זה המחיר להצלת חיים אז חייבים!
- 7.ע 16/07/2013 10:22הגב לתגובה זוהחברה הפסיקה בעצם לייצר כי לא כולם יקנו את זה. פשוט רוצים שכולם יקנו את זה כדי שיכריחו אנשים לקנות את זה. חוצפה לא?
- 6.מירב 15/07/2013 17:46הגב לתגובה זוזה יישמע הכי חסר אחריות שיש אבל זה יכול לקרות לכל אחד - אל תגידו לי זה לא יקרה - כי צחוק הגורל, זה יכול לקרות גם לכם
- אדורם 15/07/2013 18:21הגב לתגובה זוזה לא סרטן חלילה שיכול להתפתח בגוף של כל אחד. זה ממש - ממש- כמו לטעון שכל אחד יכול לרצוח או לאנוס , והטענה שלך משוללת כל מוסריות ומסירה כל אחריות מאנשים רשלנים, נפשעים וחסרי מצפון.
- 5.דור 15/07/2013 17:39הגב לתגובה זומה צריך עוד לקרות? אני מוכן לשלם את העלות הזו ולא לשמוע על עוד ילד אומלל שהדם שלו רתח בדרך למוות בייסורים כאלו. כל מי שמגיב באדישות או שמסתכל על הכסף פשוט אטום למקרים של האומללים הללו שמישהו ירים את הכפפה.
- 4.אדורם 15/07/2013 17:16הגב לתגובה זועל-ידי הורים שלא מוסמכים לכך . ופשוט מכך - להעמיד הורים ששוכחים ילדים לדין באשמת גרימת מוות ברשלנות (אם לא רצח). אני משוכנע שזה יפחית את כמות המקרים אם לא ידביר את התופעה. יש אנשים עם נשמה פגומה שרק איום בעונשים ימנע מהם להתעלם ממה שאמור להיות היקר להם מכל.
- 3.יופי, יזמים זריזים דואגים לעוד מס על ציבור ההורים. (ל"ת)לא רוצים עוד מס 15/07/2013 17:09הגב לתגובה זו
- אדורם 15/07/2013 17:46הגב לתגובה זוגם אחרי אסון התאומים אנשים עשו כסף ממכירת מצנחים מגורדי שחקים. אבל כשם שאין להשלים עם טרור כך אין להשלים עם שכחת ילדים ברכב ויש להטיל על כך עונשים כבדים.
- 2.כמה מאות שקלים זה יקר מדי לחיים של ילדכם? (ל"ת)a 15/07/2013 17:03הגב לתגובה זו
- אדורם 15/07/2013 17:39הגב לתגובה זורק לטיפוסים בעייתיים ביותר שמקומם בכלא. די כבר עם הקלישאה הזאת "לכולם זה יכול לקרות". יהיה זה עוול לקבוע חוק שכל הורה חייב להתקין מערכת כזו. אסור לחברה להשלים עם העובדה שהורים הידרדרו עד כדי כך שהם שוכחים ילד באוטו ויש לעקור תופעה זו מהשורש במקום למצוא פתרונות לתופעה תוך השלמה עמה. זו אינה גזירת גורל!
- אסף 15/07/2013 17:37הגב לתגובה זוהרבה יותר אנשים מתים מדי שנה מצריכת מזון ושתייה לא בריאים. בוא נוציא את המאכלים הללו מחוץ לחוק. אפשר גם לחייב הורים לעשות בדיקות בריאותיות כאלה ואחרות כל כמה חודשים לוודא שהילד בריא. אין גבול לחוקים והתקנות שניתן להעלות על מנת לוודא שהילד בריא...
- 1.אסף 15/07/2013 16:45הגב לתגובה זואם כבר אתם מעלים כתבה כזאת לפחות תפרטו קצת על העלויות הצפויות של המכשיר...
- הצדיק מסדום 15/07/2013 17:25הגב לתגובה זוהנוסעים במהירות גבוהה, בתוך עיר, רישתו את כל העולם בתלוליות, כדי להאיט מהירות הרכב. האנושות בוחרת פתרונים גלובליים ולא-תמיד-הגיוניים, למקרים כאלה.
- לבטל "במפרים" 15/07/2013 17:34בגלל אנשים היסטרים כמוך ניצלו כמה ילדים וכולם סובלים סבל גדול עם הבמפרים. מבחינה רוחנית מי שמסכים למות פשוט מת מדבר אחר ואנחנו נתקעים עם הסבל של הבמפרים.
- אתה טמבל אמיתי (ל"ת)אריק 15/07/2013 17:25הגב לתגובה זו
- איך אתה חי עם עצמך?? איכככסססס (ל"ת)יוסי 15/07/2013 17:08הגב לתגובה זו
- one day at a time... (ל"ת)אסף 15/07/2013 17:41

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע
800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר.
על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית. בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".
עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים.
- יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
- נקסט ויז׳ן: מי הרוויח מהעלייה ומי נשאר מאחור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.
אלעד אהרונסון מנכל איי סי אל; קרדיט: נטלי כהן קדוש90 מיליון דולר בשלב הראשון: איי.סי.אל נכנסת עמוק יותר לרכיבי מזון עם ברטק
העסקה דו שלבית, עם אופציה להמשך לפי אבני דרך ב-2026, ומשקפת לברטק שווי של כ-180 מיליון דולר אחרי הכסף
איי.סי.אל איי.סי.אל 2.15% , חברה גלובלית הפועלת בתחום המינרלים המיוחדים ונסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, מדווחים שחתמה על הסכם מחייב לרכישת ברטק אינגרידיאנטס מקנדה. בשלב הראשון איי.סי.אל צפויה להשקיע כ-90 מיליון דולר במזומן ולקבל כ-50% מהחברה, כאשר השלמת הרכישה תלויה בהמשך בעמידה ביעדים. לפי הערכות בשוק, העסקה משקפת לברטק שווי של כ-180 מיליון דולר אחרי הכסף. איי.סי.אל נשלטת בידי עידן עופר.
ברטק מייצרת רכיבי מזון פונקציונליים המבוססים על חומצה מאלית וחומצה פומארית בדרגת מזון, המשמשים חברות מזון ומשקאות לשיפור הטעם, הארכת חיי המדף ושיפור איכות המוצר. לתוספים אלה יש שימושים גם בתחומי הטיפוח והקוסמטיקה, שם הם תורמים לאיכות, בטיחות ויעילות של מוצרים.
מה ברטק מביאה לשולחן: ייצור בצפון אמריקה והרחבת כושר ב-2026
המטה של ברטק נמצא באונטריו, קנדה, והחברה מפיצה את מוצריה ליותר מ-40 מדינות. לפי הדיווח, ברטק היא היצרנית היחידה בצפון אמריקה שמחזיקה מתקני ייצור לחומצות מאלית ופומארית בדרגת מזון, כולל גישה לחומרי הגלם לאורך כל שרשרת הערך, מה שמעניק לה שליטה רחבה יותר על תהליכי הייצור והאספקה.
הפעילות של ברטק מניבה כיום הכנסות שנתיות של כ-65 מיליון דולר. במקביל, החברה מקימה מתקן ייצור חדש שבנייתו צפויה להסתיים במהלך שנת 2026. לפי הדיווח, עם השלמתו המתקן צפוי להרחיב משמעותית את כושר הייצור והתפוקה, ולתמוך בהגדלה משמעותית של המכירות בשוק רכיבי המזון הפונקציונליים העולמי, שמדווחים שצפוי להגיע להיקף של יותר מ-45 מיליארד דולר עד שנת 2030.
- איי.סי.אל: יציבות בהכנסות, ירידה קלה ברווח המתואם
- האם הירידות באיי.סי.אל מוצדקות או שמדובר בתגובת יתר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העסקה: סגירה בשני שלבים ובכפוף לאישורים
השלמת העסקה כפופה לתנאי סגירה מקובלים ולאישורים רגולטוריים, ותתבצע בשני שלבים. השלב הראשון, שצפוי להיסגר במהלך הרבעון הראשון של 2026, כולל השקעה במזומן של כ-90 מיליון דולר עבור רכישת כ-50% מברטק. העיתוי והיקף ההשקעה בשלב השני, שיביא לרכישת יתרת המניות, כפופים לעמידה באבני דרך עסקיות ותפעוליות מסוימות. איי.סי.אל מעסיקה מעל 12,000 עובדים ברחבי העולם, והכנסותיה לשנת 2024 הסתכמו בכ-7 מיליארד דולר.
