יאיר סרוסי: "בכוונתנו לפנות לבנק ישראל שייאשר חלוקת דיבידנד"

בנק הפועלים מקיים מסיבת עיתונאים לסיכום שנת 2012. הפעם האחרונה שבה הבנק חילק דיבידנד הייתה ביוני 2011. לאור השיפור ביחס הלימות ההון, בבנק רוצים לשוב ולחלק דיבידנדים
תומר קורנפלד | (3)

בנק הפועלים שפרסם היום את תוצאותיו הכספיות לשנת 2012 רוצה לשוב ולחלק דיבידנדים. במסיבת עיתונאים שקיים הבנק ציין יו"ר הבנק יאיר סרוסי: "לאור התוצאות החזקות של הבנק בכוונתנו לפנות לבנק ישראל אשר ייאשר לנו חלוקת דיבידנד".

הפעם האחרונה שבה חילק בנק הפועלים דיבידנד הייתה ביוני 2011. אז קיבל הבנק אישור לחלק 270 מיליון שקל כדיבידנד. עם זאת, מאז ועד היום הועלו דרישות הלימות ההון בקרב הבנקים והבנק עצר את חלוקת הדיבידנד. נכון לסוף 2012 יחס הלימות ההון עומד על 8.9% והבנק נדרש להגיע ל-10% עד לשנת 2017.

עוד ציין סרוסי, "בשנת 2012 השלים הצוות הנוכחי את ביצוע התוכנית האסטרטגית אשר הוצגה במסגרת הדוחות ל-2009. התוכנית נועדה להחזיר את הבנק למובילות. אנו גאים לדווח שעמדו בתוכנית האסטרטגית בהצלחה. התוצאות בולטות לטובה גם לנוכח הסביבה במאתגרת".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אי 21/03/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
    אולי תשמור כסף לימים קשים חבל שרק בצע כסף מניע אותך ולא תחשוב אולי להוריד עמלות ללקוחות הטיפשים שלך
  • 2.
    לא יאשרו להם ! (ל"ת)
    אנונימי המקורי 21/03/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דיבידנדה 21/03/2013 11:25
    הגב לתגובה זו
    כשבנקים מתחיחלם לחלק דיבידנדים יש להדק חגורות הטיסה בדרך והיא תהיה מאוד נעימה! טיסה נעימה לכולנו בנק הפועלים פועלים בשבילך
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳