משבר בארקיע בעקבות פיטורים עתידיים וקיצוצי שכר; טיסה עוכבה
לאחר שנכשלו ניסיונות עובדי ארקיע, המחזיקים בבעלות של 30% בחברה, לפתור את המשבר ולהגיע להסכמות עם יו"ר ארקיע אבי נקש בנוגע לפיטורי עובדים וקיצוצי שכר שמבקשת ההנהלה לבצע, ערכה היום (ה') מועצת עובדי ארקיע אסיפה בהשתתפות למעלה מ250 עובדים, לתכנון המשך צעדיהם. במסגרת אסיפת העובדים הסבירו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי ויו"ר ועד העובדים, יגאל כהן על המצב הקיים בחברה אל מול ההנהלה וכי ההנהלה מסרבת למנות רו"ח מוסכם לבדוק מצבה הכלכלי האמיתי של החברה אלא מתעקשת למנות רו"ח מטעמה. בסיום אסיפת העובדים, הצביעו העובדים פה אחד על המשך נקיטת צעדים ארגוניים חריפים במסגרת מאבקם בהנהלה. האסיפה התקיימה בתום תקופת הצינון של 14 יום מאז שהכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בחברה, ושכתוצאה ממנה, עוקבה ב-45 דק' טיסת ארקיע שהייתה אמורה לצאת משדה דב לאילת ב-12:30. הנוסעים המעוכבים קיבלו התנצלות והסבר מצד העובדים והעובדים לגבי תוכנית התייעלות שאישרה ההנהלה לפני כשבועיים שבמסגרתה יבוצעו הפיטורים וקיצוצי השכר. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "הגעתי לאסיפת עובדי ארקיע וגיליתי ציבור עובדים מאוחד ונחוש לשמור על מקור פרנסתו. עובדי ארקיע מתנהלים במשבר הנוכחי באחריות ובמסירות ראויה לשבח הן בכובעם כעובדים והן בכובעם כבעלים". יו"ר מועצת עובדי ארקיע, יגאל כהן מסר: "כבר כמה שבועות שאנחנו מנהלים מגעים אינטנסיביים עם בעלי השליטה בארקיע כדי להגיע להבנות. עשינו כל מאמץ ואפילו הצענו לנקש תוכנית התייעלות וצמיחה חדשה שגובשה על ידינו. העובדים הסכימו לבוא לקראת החברה בצעדים מרחיקי לכת ואולם כל פעם, גילינו שאין לנקש רצון אמיתי לפתור את המשבר ולהוביל את ארקיע לצמיחה והתייעלות אמיתית. נעשה הכל על מנת שלא לפגוע בציבור הנוסעים ואולם מבחינתנו כל האמצעים כשרים. אנו נלחמים על הבית".
- 4.אחד העפ 09/11/2012 10:27הגב לתגובה זולבעל השליטה אין מושג בתעופה. הוא חשב שתעופה זה כמו למכור ג'ונסים. צא מהחברה ותעביר אותה לעובדים. הם לא באו לעשות סיבוב ולקחת את הכסף. הם צריכים לפרנס משפחות ולשלם חשבונות.
- 3.החמדנות של בעלי הבית נמאסה !!!!! (ל"ת)שיהיה להם בהצלחה 08/11/2012 18:38הגב לתגובה זו
- 2.shemeshdan 08/11/2012 18:28הגב לתגובה זוארקיע וישראייר גוזלים את הציבור בחסות המדינה (מונופולים) מחיר כרטיס טיסה הלוך וחזור סביב 750 ש"ח בממוצע שזה 195$ במחיר כזה טסים באיזי ג'ט ללונדון וחזרה במטוס סילון ולר במטוס פרופלור של ארקיע. לחסל את ארקיע וישראייר המפסידות ולפתוח בתחרות חופשית. כרטיס הלוך ושוב לאילת צריך לעלות כפול ממחיר אוטובוס ולא יותר היינו 200 ש"ח הלוך חזור או 50 $ יותר מזה זה גניבה.
- 1.עובד חברה 08/11/2012 18:10הגב לתגובה זויוסי סרי לוועד רק איתו ננצח

מה למדנו השבוע: הסבלנות משתלמת - המקרה של גילת
המשקיעים לא תמיד רואים את התמונה הגדולה, במיוחד בטווח הקצר, אבל לפעמים, מי שמחזיק ומאמין מתוגמל בענק; המקרה של גילת הוא דוגמא שלפעמים הסבלנות משתלמת הרבה יותר מכל ניסיון לתזמן את השוק
השוק לרוב לא מתמרץ משקיעים בטווח הקצר, אלא מתגמל את הסבלניים. כמו שוורן באפט אומר: "שוק ההון הוא כלי להעברת כסף מהפזיזים לסבלניים".
השבוע ראינו דוגמא נוספת עם גילת רשתות לוויין גילת 5.88% , שרשמה שיא שנתי לרמות שלא נראו במניה מאז 2022, לאחר שנה תנודתית במיוחד. זו לא הייתה עלייה תלולה, אלא טיפוס הדרגתי, שעבר דרך ירידות חדות, חוסר אמון בשוק, וניהול שקול שנשאר עקבי גם כשנראה היה שכולם מוותרים. במהלך 2023 - 2024 מניית גילת נסחרה בתשואת חסר משמעותית, גם על רקע סיבות טכניות. לקראת מחצית 2024, עם יציאתה ממדד ת"א 90, גופים מוסדיים שהחזיקו את המניה נאלצו למכור, מה שיצר לחץ נוסף. הירידה נמשכה, כאשר במאי 2024 היא נסחרה באזור 5 דולר בלבד, ובאוגוסט אותה שנה צנחה לשפל של כ-4 דולר.
אכזבה מדוחות הרבעון השני של 2024, וספקות מצד השוק לגבי רכישות שביצעה, גילת הפכה למניה שנשכחה על ידי המשקיעים. ואולי בגלל זה היה בה הזדמנות. זה הזמן לחזור לניתוח שפורסם כאן במאי 2024 ולבחון מה ממנו התממש, ומה בכל זאת הפתיע.
למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת?
זו הייתה הכותרת של הניתוח שפורסם כאן בביזפורטל במאי 2024. בקצרה - גילת נסחרה אז לפי שווי של כ-285 מיליון דולר, עם מעל 100 מיליון דולר בקופה ומכפיל רווח חד-ספרתי. הכנסות החברה עמדו על כ-266 מיליון דולר ב-2023, עם תחזית לגידול ל-305-325 מיליון דולר ב-2024. מעבר לכך, ה-EBITDA החזוי הוערך בכ-40-44 מיליון דולר, פי 3 לעומת לפני 3 שנים. אז הערכנו שמדובר באחד מהמקרים הנדירים של מניה עם דאונסייד מוגבל ואפסייד מהותי, בזכות פעילות ליבה חזקה, חדירה עמוקה לשוק הביטחוני וצפי לפרויקטים גדולים בתחום הלוויינים. הניתוח הדגיש את הסיכון הטכני מהיציאה מהמדד, אך הצביע על כך שהערך הפונדמנטלי יוכל לגבור על זה בטווח הארוך.
- מה למדנו השבוע? המכסים של טראמפ לא מפחידים את השוק והריבית לא תחזור לרמות נמוכות
- שוק האג"ח רותח, רואים סימנים של בועה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקריאה מורחבת למה אנחנו חושבים שמניית גילת מעניינת? התשובה הקצרה והתשובה הארוכה

סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון
ת"א 125 איבד מעל 3% בשבוע מקוצר אך תנודתי, כשהכסף עובר ממניות לאג"ח קצר והקרנות הכספיות מושכות כספים על חשבון המניות; בזירה המאקרו-כלכלית נרשמו עליות בשכר ועלייה חדה בצריכה; מי בכל זאת בלטה לחיוב? אלו המניות והכותרות הבולטות של השבוע
הבורסה בתל אביב המשיכה את המומנטום השלילי וסגרה שבוע של ירידות. מדד ת"א 35 ירד בסיכום שבועי 2.65%, ת"א 125 ירד ב-3.3% ות"א 90 איבד כ-5.2% מערכו.
מניות הביטוח המשיכו לבלוט לשלילה עם ירידה שבועית של 4.8%, ומחק לחלוטין את הזינוק מלפני שבועיים. מדד הבנקים סיים בירידה של 4.4%, מדד הנפט והגז רשם ירידה שבועית של 1.6%, מדד היתר SME 60 ירד בכ-2.6% ומדד הנדל"ן בלט מעל כולם עם ירידה של 5.7%.
השקל ממשיך להתחזק ונסחר הבוקר סביב 3.45 מול הדולר, עלייה של כ-1% בשבוע החולף. מדוע מזנק הדולר ל-3.44?
מחזור המסחר השבועי קפץ ועמד על 4.5 מיליארד שקל בשבוע החולף, הודות לעדכון המשקולות בחמישי שרשם את יום המחסר השלישי בגובהו בבורסה, עם מחזור יומי של 11.2 מיליארד שקל בחמישי בלבד.
- אר פי אופטיקל זינקה 12%, יוניטרוניקס נפלה 8%; מדד הבנקים ירד 1%
- מניית הבורסה לני"ע זינקה 11% גפן ב-12%; קמטק צנחה 10%; נעילה שלילית במדדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תנועת הכסף
השבוע התנודתי הביא עמו שינוי כיוון בקרנות המחקות. אחרי שבועיים של גיוסים, נרשמו הפעם מכירות נטו של כ‑0.5 מיליארד שקל בקרנות שעוקבות אחרי מדדי מניות מקומיים, יציאת כספים מעניינת מצד המשקיעים הפרטיים. מנגד, בקרנות על מדדי חו"ל נרשמה חזרה זהירה לרכישות, אם כי בהיקף לא מהותי.
גם באג"ח נרשם שינוי כיוון. הקרנות המחקות על אג"ח מקומי עברו ממגמת רכישות למכירות קלות של כ‑20 מיליון שקל.