בלאומי מזהים אפסייד של 30% בשופרסל בהשקעה לטווח ארוך יחסית

האנליסט גיל דטנר סבור כי מחיר העסקה למכירת צים שיווק הושפעה לשלילה מהמציאות המאתגרת בענף הקמעונאות
תומר קורנפלד | (1)

הקונסולידציה המתגבשת בשוק הקמעונאות לאחר העסקה למכירת חברת צים שיווק לידי יינות ביתן, גם ללאומי שוקי הון בחנו את ההשפעה של העסקה על חברת שופרסל. האנליסט גיל דטנר סבור כי עדיין הוא מזהה אפסייד של 30% במניה, אך מדובר בהשקעה לטווח ארוך יחסית.

במסגרת העסקה למכירת פעילות צים שיווק צפויה יינות לרכוש את החברה לפי שווי של 350 מיליון שקל. לדברי דטנר, כאשר מסתכלים על המכפילים הנגזרים מן העסקה, קשה להימנע מהמסקנה שהיא הושפעה מהמציאות המאתגרת בענף".

לדבריו, "העסקה מתמחרת את הפעילות של צים שיווק לפי מכפיל של 7 על הרווח התפעולי בארבעת הרבעונים האחרונים". דטנר מציין כי מכפיל זה מתכווץ אף יותר אם לוקחים בחשבון שאלו היו רבעונים גרועים באופן חריג לתעשייה אשר נסחרת בעולם לפי מכפיל רווח תפעולי ממוצע של 11.

לדבריו, אין בעסקה בשורה חדשה או הפתעה והמחיר שבו בוצע העסקה ממחיש את האתגרים והקשיים שבפניהם ניצב היום ענף הקמעונאות - עודף היצע של שטחי מסחר, רגישות מחירים מוגברת ואינפלציית הוצאות תפעול מתמשכת.

כאשר דטנר מנסה להשליך מהעסקה לגבי התמחור של שופרסל, הוא מציין כי "יקח זמן עד שהסביבה תשתפר והרווחיות תתאושש". לדבריו, "התמחור של שופרסל מגלם תרחיש פסימי מדי. גל עליות המחירים שמתקרב מלמד כי היא מיטיבה בדרך כלל דווקא עם הקמעונאים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד שמבין 11/10/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
    טווח ארוךךךךךךךךךךךךךךךךךךךך 20 שנה אולי