גרף

גורביץ' בניתוח מיוחד: "בחמישי האחרון זה קרה - 'פריצה מושלמת' במעו"ף"

המנתח הטכני של Bizportal, מתייחס למהלך הדרמטי של המעו"ף. "נגמרה תקופה מתסכלת שנמשכה כשנה". אז מה היעד כעת?
אייל גורביץ | (90)

מדד המעו"ף - פריצה מובהקת

דומני שמזה שנה דשדש מדד המעו"ף בין רמות של 1,000 - 1,174 הנקודות. חליפות נוגע ברמת התמיכה ומנגד סופג היצעים כבדים כל אימת שניסה לתקוף את רמת ההתנגדות. יום המסחר שנעל את השבוע הביא איתו רוחות של שינוי. פריצה מעלה של רמת 1,174 הנקודות. סיומה של אחת מהתקופות היותר מתסכלות שנמשכה כשנה. ופריצה זו אמורה להוביל את מדד המעו"ף, לא מחר ולא מחרתיים, אלא צעד אחר צעד, בשלבים, לרמות של 1,350 הנקודות לפחות. כלומר עלייה נוספת של 15% - 20%.

בגרף השבועי

1. אפשר לראות את הדשדוש בין 1,000 1,174 הנקודות

2. עומק הדשדוש עומד על כ-15% המבטאים את פוטנציאל העליות המינימאלי מנקודת הפריצה.

3. כאשר מדד או מניות פורצים דשדוש מעלה או מטה ועושים זאת בצורה מובהקת, הנטייה היא לייצר מהלך נוסף שאורכו זהה לפחות לעומק הדשדוש.

בגרף היומי

פריצה אמיתית חייבת לכלול שלושה מרכיבים:

1. מחזור גבוה - יש.

2. רוב הנר מעל לרמת ההתנגדות - יש

3. נר ירוק בעל צללית עליונה קצרה - יש.

כלומר התנאים התקיימו והמשמעות היא פריצה מושלמת. מכאן יש לשים לב למחזורי המסחר שאמורים להתכווץ בכל תיקון טכני. הכיוון הכללי אמור להיות מעלה לפחות לרמת 1,350 הנקודות. יש לשים לב למניות ספציפיות במדד שפורצות רמות התנגדות ותספקנה אינדיקציה נוספת ליכולתו של מדד המעו"ף להמשיך מעלה.

לאתר בית הספר ולימודי שוק ההון : www.eyalg.co.il

*הגרפים בסקירה זו הופקו באמצעות תוכנת ואתר בורסהגרף לניתוח טכני www.bursagraph.co.il מבית קו מנחה ואייל גורביץ

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.

***אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

תגובות לכתבה(90):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 78.
    והנה באה הפריצה למטה 05/10/2012 22:42
    הגב לתגובה זו
    למטה אולי, השוק עלה יפה, זמן טוב להקטין חשיפות ולצמצם ם ם ם.... אולי מדובר באמצע הדרך, אבל כבר העליות החזקות לקחו למחירים גבוהים כבר
  • 77.
    דני 03/10/2012 07:59
    הגב לתגובה זו
    גורביץ כל המניות כבר עלו כולל כל החבוטות אינטרנט זהב דיסקונט השקעות אלביט הדמייה אפריקה ביוליין כלכלית ירושליים בי קומוניקשיין בזק פרטנר סלקום הבנקים כלל ביוטכנולוגיה אי די בי החזקות פיתוח והרשימה ארוכה תיקנו חזק את הצניחות שלהם אפילו אודיוקודס ומניות טכנולוגיה אחרותת רק מנייה אחת לא עשתה כלום חברה מעולה מכפיל 5 עם הון עצמי גדול אזורים. שאלתם למה גם אני לא יודע קניתי שם הרבה ואני מחכה ליום שלה שחייב להגיע וזה צריך להיות כל רגע למשקיעים תחשבו אם זה לא צאנס ענק עבורכם נתתי לכם חומר למחשבה בהצלחה.
  • 76.
    karish12 01/10/2012 17:17
    הגב לתגובה זו
    עכשיו על כל החדשות הטובות שלה אני זקוק לעוד 80 אחוז עליה להגיע לשער תחילת השנה ! פשוט הכל שווה גרושים לכן יש מצב לעליות !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 75.
    jחיים מחיפה 01/10/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
    רבותי, ישנה רק שיטה אחת שעובדת: קנה והחזק לשנים רבות. כל השאר זה עבודה בעיניים. למשל מניות הבנקים היום זולות מאד. מי שיקנה היום ויחזיק 3-5 שנים יראה ברכה גדולה בסבלנותו.
  • שורט בנק 03/10/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
    :)
  • 74.
    חני 01/10/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
    כל העולם מתפוצץ בבעיות כלכליות? האם כל העולם לא רואה את האתגרים הכלכליים? האם כל העולם לא רואה את האפשרויות הטכנולוגיות הקיימות היום שבעזרתן ניתן לשנע מוצרים, יידע, אנשים ממקום למקום להקמת חברות חדשות? רק אצלנו רמת האבטלה כל כך נמוכה יחסית לעולם שקרוב לנו? איש עסקים רואה את העולם כמקום לאתגרים והוא מנסה לענות לאתגר מסויים בהקמת עסקים.
  • 73.
    01/10/2012 08:36
    הגב לתגובה זו
    ממש מציאה
  • 72.
    01/10/2012 08:31
    הגב לתגובה זו
    איתמר, ביוקנסל, מיקרומדיק, הדסית, אפוסנס, כלל ביוטכנולוגיה , לכולן אבא עשיר שיתמוך , המניות ירדו ביותר מ60% ללא סיבה ,
  • 71.
    01/10/2012 08:25
    הגב לתגובה זו
    מה אמר לפני חודש , ירידות חריפות !!!
  • 70.
    יוסי 01/10/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    דיי שמספיק אנשים יאמינו במה שהוא אומר בשביל שזה יקרה.. אם זה יקרה אני מבסוט, בכל מקרה אני בלונגים כרגע.
  • 69.
    דודו 30/09/2012 18:42
    הגב לתגובה זו
    יש לי שכל המקטרים יואכלו את הכובע בסוף הרבעון ה-4
  • 68.
    מנוסה 30/09/2012 18:12
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לברוח או לקנות שורט כי הירידה כואבת
  • 67.
    סיימון 30/09/2012 16:54
    הגב לתגובה זו
    ולכן מן הראוי שגם תהסס מעט ולא תתלהב ותתלהם בכותרת כאילו הכסף נמצא על הרצפה.ברור שיהיו רבים שייכנסו ואחרי זה רבים יפסידו.ואני מציע לך שתתמקד במניות שאכן נותנות תשואה ולא בספקולטיביות שעולות ויורדות ללא סיבה נראת לעין.ומה עם חוכמת ההמון .מן הראוי לבדוק גם את זה והתשובה ברורה וכנראה נכונה....ירידות בטווח הקצר ועוד איזה ירידות.רק צריך את הנפץ ולצער כולנו הוא יגיע....
  • 66.
    חרטוטוביץ' 30/09/2012 12:26
    הגב לתגובה זו
    כפי שאמרתי אנחנו בטווחשד
  • 65.
    לברוח..לברוח..לברוח. (ל"ת)
    הנמלט 30/09/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
  • 64.
    רן 30/09/2012 10:37
    הגב לתגובה זו
    הרי השוק בארץ תלוי בשווקים בכל העולם. אנשים קונים ומוכרים מניות על פי המדד? אני כבר 20 שנה משקיע ואף פעם אין לי מושג על כמה עומד כרגע המדד כך שכל המספרים האלה לא רלוונטיים בכלל. בקיצור, איש חכם גורביץ. מצליח להתפרנס יפה מכלום. מזכיר קצת את הרבנים והלוחשים של נוחי.
  • 63.
    הקלפן מלוד 30/09/2012 09:09
    הגב לתגובה זו
    לי אין ספק שאתה מאמין בשיטה שלך........ למרות שלא תמיד רוויתה נחת ממנה...... איזה אומץ יש לך לאומר שהבורסה תעלה 15% האם נגמרו הצרות באירופה? בארהב"? האם פה בארץ הגענו לשלווה ולנחלה? האם הבעיות עם אירן חיזבאלה ועוד היסתימו?.... האם המשבר הגלובלי נגמר?? האם סין חוזרת לצמיחה מלאה ? האם גרמניה יכולה לשאת על גבה את כל אירופה ? גורביץ לדעתי לקחת הימור גדול מידי ועל כל הקופה.... לא פיזרת סיכונים..... מה הגיד לך ישר כוח ותצליח
  • מיכאל 30/09/2012 10:36
    הגב לתגובה זו
    אייל הוא מנתח טכני - מנתח גרפים ומחזורים בלבד. הוא מסביר מהו הצפי לפי ההתנהגות של הגרפים ותו לו. יש לזה קשר למציאות? לפעמים כן.
  • 62.
    שני מאמרים שונים לאיזה להתיחס (ל"ת)
    עמוס 30/09/2012 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 61.
    אייל 30/09/2012 08:55
    הגב לתגובה זו
    עם הסטופ לוס ב-3.95. הדולר עלה מ-3.4 ורק שהוא הגיע ל4.03 סוף סוף אמרת, במילים ברורות ובלי הכפל לשון שלך, קנו דולר/שקל ושימו סטופ ב-3.95. הצמד לא ראה 4.04 אבל 3.95 הוא ראה גם ראה. מה יהיה???? עד מתי יהיו כותרות ראשיות עם מסקנות כאלה. עד מתי????????????????
  • 60.
    UTU 30/09/2012 08:22
    הגב לתגובה זו
    מסכן מי שמקשיב לו , או להתבצר או שורטים , הכל אשליית בחירות בארה"ב , אחר כך כנראה לא אכפת לאף אחד כלום , מהומות , מלחמה , מיתון , אבטלה , אינפלציה , מי יודע מה יבוא קודם , זה לא נראה טוב !!! תראו , ספרד ,יוון , פוטוגל ואיטליה , וגם סין לקראתנחיתה קשה ואולי פיצוץ בועת הנדל"ן שם שתמוטט טוטאלית את הכלכלה , לקראת מיתון ביפן גם , האטה בדרום קוריאה , ברזיל והודו , הגירעון האדיר בארה"ב + האבטלה + הצוק הפיזיקלי , וכמובן איראן !!! בנוסף אצחלנו - בועת נדל"ן , שמתישהו בקרוב תתפוצץ , בעיות עם הרבה טייקונים וחברות , אבטלה עולה , חור אדיר בתקציב , חיזבאללה , מצריים , סוריה , הפללסטינאים ואולי גם ירדן על הראש !! רק שלא יפרצו לנו את גבולות המדינה בטעות , איזה פריצה מושלמת ואיזה נעליים , הטכני הזה זה בולשיט , אולי למסחר יומי או במקרה הטוב רק כערך נוסף , לא יותר מזה !!!!
  • 59.
    co007 30/09/2012 08:07
    הגב לתגובה זו
    נו, אז היתה פריצה של המעו"ף כלפי מעלה , בעוד העולם משנה כיוון למטה. צריך לראות איך שאר הבורסות מתנהגות. יותר ימי ירידות מעליות. לאחר רצף של ירידות תיקון של יום ולאחריו ירידות. אז שלא יעבדו עליכם. בקרוב נצטרף לחגיגת הירידות . מי שלא מכר בעליות יבכה בירידות.
  • 58.
    יורם מראשון 30/09/2012 08:06
    הגב לתגובה זו
    כנראה שעם גמר העליות נראה מימושים בסוף דצמבר ותחילת ינואר שהכסף יזרום בעוצמה אדירה לרכישת נכסי נדל"ן בטוחים יחסים ...
  • 57.
    הנביא 30/09/2012 07:41
    הגב לתגובה זו
    קנו מניות בנקים והרבה. לא צריך הרבה ספקולציות. ייתכן תיקון, אך העוצמה כל כך גדולה, אך לטווח ארוך המצב מעולה !!!
  • 56.
    שלום חברים לזה קורעים הברת חג הירידות בדרך (ל"ת)
    הכריש 30/09/2012 07:39
    הגב לתגובה זו
  • 55.
    שולי 30/09/2012 07:36
    הגב לתגובה זו
    באמת במחיר מעולה לקנייה
  • 54.
    sדוד 30/09/2012 07:35
    הגב לתגובה זו
    הירידות בדרך כסף לא גדל על העצים וגם לא בחממות היהה חגים וזה קורעים עברת חג
  • 53.
    אובד עצות 30/09/2012 07:22
    הגב לתגובה זו
    לנוכח הניתוח "האומלל" של גורביץ לגבי הדולר, נהגו הפוך מהמלצותיו והתרחקו מהבורסה
  • 52.
    m2041 30/09/2012 06:39
    הגב לתגובה זו
    אני לא מבין. גורביץ לא מקשיב ליובל המבולבל ? ההוא אמר שאת המיסים מעלים בגלל אירופה (..לא בגלל החרדים, חס וחלילה). אז כעת יש בלגן והפגנות באירופה האמורים להשפיע עלינו. לא מתיישב עם התיאוריה של הגרפים. אצלנו לונג זה שבוע, ושורט זה יום.
  • 51.
    דורון 30/09/2012 05:40
    הגב לתגובה זו
    לונג.... מה החוכמה? חוכמה לצעוק לפני הזינוק לא אחרי... בקיצור הניתוח הטכני לא מנבא כלום- הוא רק אמר לנו בדיעבד מה קרה עכשיו להיכנס ללונג אחרי ששחקני המעוף הזניקו את המדדים לפי הפוזיציה שלהם בפקיעה? על מה השוק עלה 2 אחוזים? על ירוק לייט במדדי אירופה בחמישי האחרון? על מה בדיוק? אני רוצה לראות איזה לונג יגיע עכשיו... אותי למדו בבורסה דבר אחד: שכולם חושבים לונג...... זה הזמן להתחיל לחשוב שורט....
  • 50.
    מדהים 30/09/2012 01:22
    הגב לתגובה זו
    אבל הפעם בניגוד ל-47 פעמים קודמות שהתרגלנו לגורביץ טועה וטועה וטועה הפעם הניבוי שלו כנראה שאכן יקרה-הפער בין אירופה וארה"ב לישראל מתחילת 2011 עומד על 42 אחוז גבירותיי! המעוף צריך לעלות 42 אחוז בכדי לסגור את הארביטראז אך לא יעלה 42 אחוז-יעלה 15 אחוז וגם אם יהיו ירידות בעולם כולם ישקיעו בת"א וגם הזרים כי הכל זול פה בארץ. בקיצור גורביץ הפעם אתה כנראה צודק כנראה שגם תרנגול עיוור תופס בסוף גרגיר. אגב יש מניות שנסחרות במחירי מרתף של דימונה כמו כלל ביו, ביוליין, אודיוקודס, בזק, מודיעין כל מניות אלה וכאלה שלא הזכרתי יעלו בתוך חצי שנה 150 אחוז.
  • 49.
    המפציץ 29/09/2012 23:50
    הגב לתגובה זו
    גורוביץ הניתוח טכני שלך יפה אבל הוא מתאים למדינות כמו שוויץ ונורווגיה אצלנוי יש מצב גיאופוליטי שונה ששום דבר לא מובן מאליו וכל יום הוא נס בפני עצמו אז תפסיק בבקשה להשלות אנשים שהכל ורוד והראלי מובטח כי 40 אלף טילים מלבנון מכוונים אלינו ואתה בטוח בשער 1350 שבוע שורט ומבורך
  • 48.
    צדיק 29/09/2012 23:39
    הגב לתגובה זו
    חבל על הזמן ניתוח טכני שפורסם בשבת אין בו ברכה פוטים דחוף ברכה בשפע שבוע שורט ומבורך
  • 47.
    מיכאל 29/09/2012 23:12
    הגב לתגובה זו
    טווח הדשדוש כ- 17%?!
  • יעל 30/09/2012 07:52
    הגב לתגובה זו
    ועוד שני חכמים עשו לך לייק... טוב, הרמה הכללית של גולשי האתר הזה היא סוד ידוע.
  • מיכאל 01/10/2012 19:45
    דישדוש 17% זה לא נקרא דישדוש
  • 46.
    איפה היתה כל השנה ? לך תלמד קצת מזיו סגל (ל"ת)
    ביבי 29/09/2012 23:08
    הגב לתגובה זו
  • 45.
    אל תשכחו את 590 29/09/2012 22:50
    הגב לתגובה זו
    היוקרה של האתר מונחת על כרעי התרנגולת אם הם נותנים לאייל כזאת כותרת ראשית שיהיה שבוע טוב
  • 44.
    אלי מושייב 29/09/2012 22:36
    הגב לתגובה זו
    ההתנגדות הראשונה 1220-1240 במידה הוא יעבור את 2 הנקודות יעד הבאה 1270
  • 43.
    סוחר עם ניסיון 29/09/2012 22:18
    הגב לתגובה זו
    אני רשמתי את זה בסקירה שלי בבלוג ביום שני לפני יום כיפור שהפריצה תבוא ותפרוץ את ה1175..אז ל29 ..תתפלא אפשר לחזות. וניתוח טכני לא תמיד חוזה אבל לפעמים כן אפשר..לניתוחים מעניינים נוספים בבלוג שלי. http://bursalinks.blogspot.co.il/
  • 42.
    מתרחק !!!!!!!!!!!!!! 29/09/2012 22:13
    הגב לתגובה זו
    בסוף הכתבה אתה אומר זו לא המלצה וכל אחד על אחריותו,,אז תגיד למי אתה כותב ולמה אתה מנפח לנו את הראוש ממי אתה מקבל ממשכת ????????????????
  • 41.
    גדעון 29/09/2012 22:05
    הגב לתגובה זו
    רוב המניות בארץ זולות וכדאיות להשקעה לטווח רחוק, זמן טוב לבנות תיק השקעה במניות ישראליות שיתן תוצרת גם בדיווידנדים בעתיד הלא רחוק.
  • 40.
    משקיע כבד 29/09/2012 22:04
    הגב לתגובה זו
    גורוביץ שמת לונג על השוק לא יפה להפיל אנשים השוק הולך לתקן למטה ואתה מאכיל אותם לוקשים על עוד 20 אחוז תגיד להם גם שחתמנו הסכם שלום עם אירן הקריסות בדרך שבוע שורט ומבורך
  • 39.
    קונה פוטים, תעשו הפוך תהיו מליונרים זה בדוק (ל"ת)
    מוחמד אבו זובי 29/09/2012 21:45
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    יד 29/09/2012 21:44
    הגב לתגובה זו
    בגלל הפקיעה היה מחזור גדול והוא לא מאפיין באמת את הפריצה לא היה מחזור גדול במסחר אלא בפקיעה יא גורביץ!!! לכן שום פריצה אמיתית אלא וירטואלית.. סוחרי הפקיעה נלחמו וקנו הרבה סחורה , עכשיו הם תקועים עם סחורה ויימכרו בכל הזדמנות/ עלייה.. פראיירים ייקנו ואז הבורסה תרד
  • נכון מאד. אבל האמת היא שלא יודעים מה יהיה. (ל"ת)
    רוני 30/09/2012 07:53
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    האם גורביץ ישיב את כבודו האבוד??? ימים יגידו....... (ל"ת)
    הקלפן מלוד 29/09/2012 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 36.
    הקלפן מלוד 29/09/2012 21:34
    הגב לתגובה זו
    גורביץ אם הפעם אתה טועה אז מקווה שסוף סוף תסיק את המסקנות...... זה לא היתכן שאם שוב תטעה אז תמשיך וכאילו לא קרה כלום..... האמת אני מאוד מאוד מקווה בשבילך שתצדק..... למרות שבאופן אישי אני חושב הפוך ממך.... תבין הפעם אם נשארה לך ולו מעט יוקרה היא על כף המאוזנים ..... ולמה ? אני מאמין שלפחות עשרות אם לא מאות פועלים בשוק לפי דבריך... לכן אם חוש" הפעם טעית אז הגיע הזמן שתיפרוש.. זאת דעתי האישית
  • 35.
    מריו 29/09/2012 21:23
    הגב לתגובה זו
    אכן גם אצלי "נגמרה תקופה מתסכלת שנמשכה כשנה" - הפסקתי סוף סוף להקשיב לקשקושים שלך. אתה כזה חכם בדיעבד
  • 34.
    עמית 29/09/2012 21:19
    הגב לתגובה זו
    אני כמו כולם רוצה לראות ירוק, מצידי ירוק בכול הניירות ובכול המדדים גם באג"ח וגם בתעודות וגם וגם, בהצלחה לכולם.
  • 33.
    אברום 29/09/2012 20:55
    הגב לתגובה זו
    איך יפרוץ המדד קדימה ל-1350 כשהעולם כמרקחה סוערת ?? בארה"ב הדפיסו בשעות נוספות כספים לרוב.אמורים להחזיר ? אירופה מוכה חבולה וחייבת הון עתק ." שיעבדו רק הגרמנים " ! אייל גורביץ תתפלל שהגברת "מגרמניה לא תתקרר ...חלילה שלא תתעטש XXX המדד "שלך" מסוגל בקלות לר'דת ל750 ! נכון שהבורסהה זה "משחק" מכור, אבל בכל זאת יש גבול ! אצלינו תקוותי שישרור שקט בגבולות ...(האם פרט זה בחשבון ) איחולי שנה טובה לכל אזרחי ישראל למרות החששות !
  • 32.
    עילוי ירוק 29/09/2012 20:49
    הגב לתגובה זו
    ברגע שתוכרז סופית ההרחבה הנוספת של ברננקי 1350 יעקף בקלות. השווקים מראים עוצמה שתלך ותגבר עם חגיגות המכירות של סוף השנה בראה"ב.
  • 31.
    29/09/2012 20:46
    הגב לתגובה זו
    90% נגד גורביץ. אם אתם ככ נגדו למה לעזאזל אתם טורחים לקרוא אותו ככ בעיון ועוד להגיב אתם די דבילים הצעה שלי: תזהרו משורטים !!
  • 30.
    GG 29/09/2012 20:04
    הגב לתגובה זו
    כל האופוריה תתפוגג מהר מאוד אתם לא מבינים כלום חוץ מבספקולציות של נוכלי מעוף שלבסוף גם הם יתיישרו הם איחרו כבר את רכבת העליות בחצי שנה
  • 29.
    ותיק בשווקים 29/09/2012 19:45
    הגב לתגובה זו
    המנתח הטכני הכי טוב שהיה כאן אי פעם אמר לי לפני כעשר שנים שהניתוח הטכני לא יכול לחזות התנהגות וכי הוא טוב רק על מת לפרנס את כותבי הטורים בענין. שימו רק לב כיצד המנתחים, "מקצועיים" ככל שיהיו , משנים כל הזמן את דעתם ובלא להניד עפעף אומרים דבר והיפוכו בהפרשי זמן קצרים ביותר. שומר נפשו ירחק !!!
  • מרינה 30/09/2012 07:56
    הגב לתגובה זו
    כשיש עליה הם אומרים שימשיך לעלות כשיש ירידה הם אומרים שימשיך לרדת. את זה גם החתול שלי יכול לעשות.
  • 28.
    בני 29/09/2012 19:28
    הגב לתגובה זו
    שימו לב המחזורים גדלו בארץ ובחו"ל המניה נמצאת די בשפל שלה אמורה לקבל תוצאות במהלך החודש הקרוב... 50 אחוז עולה תיק תק
  • 27.
    גדי 29/09/2012 19:25
    הגב לתגובה זו
    לא פריצה ולא קציצה . בשלישי יחלו שוב הירידות .
  • 26.
    גורביץ 29/09/2012 19:09
    הגב לתגובה זו
    מדדי חו"ל כעת צריכים לתקן למטה לכן אל תהיה בטוח שעולים אצלנו בחו"ל העניינים לא טובים בלשון המעטה.
  • 25.
    הקלפן מלוד 29/09/2012 19:03
    הגב לתגובה זו
    לביזפורטל לא מבין למה אתם לא מפרסמים את כל התגובות שלי?? אני סהכ" מנסה לעזור לחברה שחושבים שמה שגורביץ אומר זה קדוש....... אני מאוד וותיק באתר ובודק כל הזמן את גורביץ ואני לא חושב שהוא כזה מזהיר.... חבל.. ממש חבל שאין יתר שקיפות......
  • 24.
    האם אחמדינג'אד מתואם עם גורביץ? (ל"ת)
    אנשים, תתחילו לחשוב! 29/09/2012 19:02
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    גורביץ לדין אתה משתפ של שחקני מעוף.תצפו לירידות (ל"ת)
    הבורר 29/09/2012 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    גידי 29/09/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
    מלאנוקס עד סוף השנה בשער 50.000 בת"א ועד סוף 2013 שער 70.000 מדשדשת כבר חודש.. היה מימוש החודש לפני פריצה צפו להפתעה בדו"ח הקרובים....
  • 21.
    גורביץ אחרי שהשוק טס אתה יוצא בתחזיות לך תמכור מלבי בים (ל"ת)
    רן 29/09/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    כל מה שגורביץ' אומר - תעשו הפוך ותרוויחו (ל"ת)
    בעל ניסיון 29/09/2012 18:58
    הגב לתגובה זו
  • זה מה שעשיתי תמיד וקניתי 2 דירות... (ל"ת)
    אבי 30/09/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    משקיע ערך 29/09/2012 18:57
    הגב לתגובה זו
    עובדים על אנשים תמימים בעיניים עם קורסים שלא מועילים לכלום. כל מי שרוצה לעשות קורס בשוק ההון צריך לעשות רק קורס אחד "ניתוח דוחות כספיים" במקום להוציא עשרות אלפי שקלים על "קורס ניתוח טכני" קורס ניתוח טכני מתקדם" "מודלים מתקדמים" חרטה ברטה קורס אחד 4000 5000 שקל קורס אנליסטים ואתם מסודרים. אז שלא יעבדו עלייכם עם נרות חנוכה וכל מיני סטופים במניות שתצאו מהם בהפסד ואחר כך יעלו. שיהיה לכולם בהצלחה
  • 18.
    נראה לי זה המעבורת צ'לנג'ר..... (ל"ת)
    ארה"ב היא הסכנה 29/09/2012 18:52
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    29/09/2012 18:31
    הגב לתגובה זו
    תעשו מה שאתם רוצים. לא חייבים להקשיב לאייל
  • 16.
    כל הכבוד 29/09/2012 18:18
    הגב לתגובה זו
    עתיד ורוד לבורסה ולכל המניות חוץ מרציו שאותה הטינופות לא ישכחו להוריד ביום המסחר האחרון כל הנפט ירוק חוץ מרציו לא יאומן אחרי כל הכתבות הטובות שיתפרסמו בזמן האחרון רק רציו יורדת חבורה של טינוופות
  • ny 29/09/2012 19:08
    הגב לתגובה זו
    זכור מי מחזיק בהגה
  • 15.
    זהו!!! 29/09/2012 18:04
    הגב לתגובה זו
    זהו!!..זה הסימן לו חיכיתי!!!
  • קרעת אותי עד עכשיו אני לא מפסיק לצחוק (ל"ת)
    מוחמד אבו זובי 29/09/2012 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    הקלפן מלןד 29/09/2012 18:00
    הגב לתגובה זו
    אם בימים טרופים אלו שכלכלת העולם על" הפנים" והכל גלובלי וקשור זה לזה... ואתה אומר שהבורסה בארץ תעלה בעוד כ 20% אתה לדעתי אדם מאוד אמיץ והריזיקה שלקחת מאוד גדולה.... מקווה בשבילך שהפעם אתה לא טועה ... אני אישית חושב שעוד מעט יגיעו קריסות עולמיות עינין של זמן.... אירופה בבעיות רציניות כנל" ארהב" ובכלל אני יודע שהמשבר הכלכלי העולמי עדין לא נגמר.....
  • ששון 30/09/2012 08:25
    הגב לתגובה זו
    כספו אם לא הצליח לא נורא תמיד אפשר לנסות פעם נוספת
  • ביצים של שור אוכלים. התכוונת לביצים של פר הרבעה... (ל"ת)
    לשונאי 29/09/2012 19:53
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    צחי 29/09/2012 17:54
    הגב לתגובה זו
    לכל המשמיצים תסבלו 1350 בדרך!
  • 12.
    הפוך ממה שגורביץ אומר רק ככה תרוויחו (ל"ת)
    שייקה 29/09/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    גורגור לא אמרת שחוזרים לשפל 2008? תחליט, אתה מאבד אימון (ל"ת)
    מי מפעילך? 29/09/2012 17:49
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    כן אבל איפה רקפת? זה לא אותו דבר (ל"ת)
    מחכה לסוף שבוע 29/09/2012 17:45
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אביב 29/09/2012 17:42
    הגב לתגובה זו
    15%,זה דשדוש?
  • 8.
    כנראה שיבוא תיקון ל1174 ואחרי החגים יתרומם עד1240 (ל"ת)
    יובל שרם 29/09/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    כל מה שאומר קורה הפוך (ל"ת)
    טוב שיש גורביץ 29/09/2012 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הלוואי שאתה צודק-אישת חושב שטכני..נעקוב ונבדוק (ל"ת)
    שוקע 29/09/2012 17:20
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    בעקבות הכתבה-מחר ירידות (ל"ת)
    הנביא 29/09/2012 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מנדי 29/09/2012 17:10
    הגב לתגובה זו
    שוב אתה מקשקש תחכה קצת וניראה מה יהיה מקווה שהפעם אתה צודק אחרת שוב תיכשל כרגיל בכל התחזיות וההמלצות שלך. תהיה גבר ותוכיח כמה תחזיות צדקת ובכמה ניכשלת בשנה האחרונה.
  • 3.
    ידידיה 29/09/2012 17:05
    הגב לתגובה זו
    הלואי..
  • 2.
    29/09/2012 16:59
    הגב לתגובה זו
    אולי כבר בחורף ??? לפי ש"ס אנחנו כבר שם
  • 1.
    29/09/2012 16:46
    הגב לתגובה זו
    אין סיבה שפה יהיה אחרת.
  • eloima 29/09/2012 16:58
    הגב לתגובה זו
    ופספסו את העליות.. למרות המצב בעולם, הבורסות יוצאות למהלך חיובי ארוך שיסתיים בסוף השנה. חשוב לזכור תמיד, הבורסה אוהבת התאוששות יותר מאשר שגשוג...
אפליקציות מסחר (גרוק)אפליקציות מסחר (גרוק)
מחקר

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם

חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות

עוזי גרסטמן |

השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים. 

המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.     

למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.

המחקר המרכזי: השקעות חכמות?

המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).

המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

בנקים
צילום: אילוסטרציה
ניתוח Bizportal

כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?

אחרי הפסקת האש, עסקת החטופים ומדד המחירים המפתיע, הריבית בדרך למטה וזה רק שאלה של עד כמה עמוק היא תרד; ברקע הבנקים מאבדים גובה, ועולה השאלה: עד כמה הבנקים יושפעו מהורדת הריבית?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ריבית

למרות שבבנק ישראל אמרו אתמול שלא יורידו את הריבית “לפני הזמן”, כולם מבינים שהזמן הזה מתקרב. העסקה לשחרור החטופים, הפסקת האש וההתייצבות הביטחונית, יחד עם מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול והפתיע כלפי מטה (מדד המחירים בספטמבר ירד ב-0.6%; גם מחירי הדירות ירדו ב-0.6%; מה זה אומר להמשך?), מחזקים את ההערכות שהריבית תרד כבר בהחלטה הקרובה, ושתהליך ההפחתה יימשך גם אל תוך השנה הבאה. אחרי כמעט שנתיים של סביבת ריבית גבוהה, עולה השאלה איך הורדת הריבית תשפיע על הבנקים, שנהנו עד כה מתקופה שהייתה כמעט חלומית מבחינתם עם רווחים חסרי תקדים.

בסוף היום, מודל הרווח של הבנקים מהריבית דיי פשוט: הם מרוויחים על ההפרש שבין מה שהם גובים על ההלוואות למה שהם משלמים על הפיקדונות. כשהריבית במשק גבוהה, ההכנסות על הלוואות ומשכנתאות מזנקות, אבל כשהריבית תרד, הם ירוויחו פחות על אותן הלוואות. במקביל גם ההוצאות שלהם על פיקדונות יקטנו, כי הם ישלמו לציבור פחות ריבית על החסכונות. אלא שזה לא מתאזן אחד לאחד, ההכנסות יורדות מהר יותר והן גדולות יותר, וההוצאות יורדות לאט יותר והן קטנות יותר, כך שבמאזן הכולל הבנקים צפויים להרוויח פחות.

צריך לזכור שהבנקים מרוויחים כסף ממספר מקורות: עמלות מניהול חשבון, פעולות בשוק ההון, המרות מט"ח, כרטיסי אשראי, וכן גם השקעות כמו גם מקורות נוספים, אבל הרווח העיקרי של הפעילות נמצא בהכנסות נטו מריבית, המרווח שבין הריבית שהם גובים על הלוואות לריבית שהם משלמים על פיקדונות שמהווה מעל 70% מהיקף ההכנסות של הבנקים. 

בשנים האחרונות המרווח הזה זינק לשיאים שלא נראו כאן שנים. הריבית הגבוהה הגדילה את ההכנסות מריבית בקצב מהיר יותר מהוצאות הריבית על הפיקדונות, בעיקר משום שחלק גדול מהציבור מחזיק כספים בעו"ש והריביות על הפיקדונות לא צמחו כמו הריביות על ההלוואות. זו הייתה תקופה שבה כל העלאת ריבית ירדה לשורה התחתונה של הבנקים, והובילה לרווחים היסטוריים.

אבל גם הפרק הזה מתקרב לסיום. כשהריבית יורדת, ההכנסות מריבית, קרי מהלוואות, משכנתאות ואשראי עסקי, מצטמצמות. במקביל, גם הוצאות הריבית של הבנקים על הפיקדונות יורדות, אבל לא באותו קצב. התוצאה היא שחיקה מסוימת במרווח הריבית, ובמילים פשוטות, ירידה ברווחיות.