האוצר: "עלייה של 37% במחיר הדלק - כתוצאה מזינוק 39% במרכיבים"
משרד האוצר מגיב היום (א') לטענות בקשר לעליית מחירי הדלקים ובתוך כך מפרט את שיעור העלייה בכל אחד מהרכיבים והמסים מאוקטובר 2007 עד ספטמבר 2012.
"הטענה שהוצגה היום באחד מכלי התקשורת כאילו בתקופה המדוברת מחיר הנפט לא עלה, מקורה בטעות. ככל הנראה טענה זו מבוססת על בדיקת סוג נפט אמריקאי (WTI) שאינו רלוונטי לקביעת מחיר הדלק בישראל", נכתב בהודעה מטעם משרד האוצר.
עלייה של 48% במחיר חבית ברנט, עלייה של 53% במחיר הבנזין
על פי נתונים שמפרסם המשרד, סך הכל מחיר הדלק לפני מס עלה ב-39% בין אוקטובר 2007 ל- ספטמבר 2012 כאשר מחיר חבית ברנט עלה ב-48% ומחיר בנזין עלה 53%. העלייה במחיר הסופי לצרכן בין התקופות היא בשיעור נמוך יותר של 36.5%, זאת כיוון שהעלייה במע"מ ובבלו הייתה בשיעור נמוך מ-39% והיוותה למעשה גורם ממתן.
"רוב העלייה בבלו - בשל הצמדה למדד המחירים"
בכיר באוצר אמר ל-Bizportal כי "ההעלאה לצרכן הייתה 37% למרות שלפני מס העלייה של המרכיבים הייתה גדולה יותר - בשיעור של 39%. כלומר, למרות עלייה בשיעור לא קטן של המס, היה זה גורם ממתן לעלייה הנובעת מהשינוי במחירי המרכיבים".
"לגביי שיעור המע"מ - העלייה הייתה כמו ביתר המשק, זאת בכדי לממן הפחתת מסים אחרות והוצאות אחרות כגון חינוך. העלייה בתקופה הייתה מ-15.5% ל-17% בחודש ספטמבר השנה. בנוסף, העלייה בשיעור של 69 אגורות בבלו הינה בעצם עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר, כאשר 39 אגורות התווספו בשל הצמדה למדד המחירים לצרכן", הוסיף אותו גורם.
- 20.שי 27/08/2012 10:23הגב לתגובה זובכל מקרה עולה מהטבלה הזאת שלמעלה מ50% ממחיר הבנזין זה מס ואם מצרפים לזה מיסים ישירים , מע"מ בשיעור 17% (החל מ1 בספטמבר ) ,מיסי קניה על מכוניות בשיעור של 100% , מחירי דיור מטורפים שהממשלה לא עשתה די על מנת להוריד אותם , 3 שנים שירות צבאי סדיר ומחירי מזון שעולים כל הזמן עולה שפשוט לא טוב לחיות בישראל 2012 לכן לדעתי מי שיכול צריך לברוח מפה ,אם הייתי צעיר אחרי צבא הייתי לומד מקצוע בינלאומי ובורח מפה .
- 19.ש.מ 27/08/2012 09:37הגב לתגובה זוכל תדלוק ב 300 ש"ח ו 150 ש"ח נכנס לקופת המדינה!
- 18.34% עלייה במיסים מה הם מבלבלים את המוח (ל"ת)tabutbul 27/08/2012 08:10הגב לתגובה זו
- 17.גנדלף 27/08/2012 08:08הגב לתגובה זומרכיבים אמרתם, בטח התכוונתם למרכיב הבלו והמע"מ
- 16.בבחירות אני יסביר לך למה כאילו הצבעתי ליכוד למרות שלא (ל"ת)שי 27/08/2012 07:58הגב לתגובה זו
- 15.פועל בשכר מינימום. 27/08/2012 07:18הגב לתגובה זועד מתי יעלוזו רשעים.
- 14.איש מן הישוב 27/08/2012 00:37הגב לתגובה זואותו בכיר שהציג את נתוני האוצר כנראה מאמין שאנחנו מטומטמים, אחרת לא היה מעז לשקר במצח נחושה. איך הבלו עולה גם לפי המדד וגם לפי "עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר". מה זה החלטות האוצר? לא מס נוסף? לא גניבה מציבור הנהגים שהנטל עליו הולך וגדל. כך, מצאו פקידוני האוצר (ובתוכם הפקיד הבכיר השקרן העלוב) דרך לרכוש מצלמות מהירות שיסחטו מהנהגים מאות מיליונים, לא בתקווה להפחית תאונות אלא במטרה לעשוק את הנהגים. מיהם אותם נהגים? אם לא מעמד הבניים הקורס תחת המיסים המטורפים על מחירי הדירות ועתה על הדלק. אחר כך יבוא ביבי /פינוקיו ויציג לנו צמיחה והקלות, וכל תומכי הליכוד עלובי הנפש, ימשיכו לתמוך בברית בין החרדים הגנבים, שכל מטרתם לגנוב את כספי האזרחים ולהעבירם לתומכיהם, לבין הליכוד שקונה את השילטון במשך שנים בכסף שהוא עוסק את העם. לא פלא שהעוני גדל ומעמד הביניים קורס. עתה גם הכלכלה קורסת כי הליכוד החליט להציב את ה"טייקונים" על הכוונת ולהאשים אותם בכל מחדליו - והם רבים רבים.
- 13.ביביהו נהנתניהו 26/08/2012 23:30הגב לתגובה זושטייניץ אתה נבלה סרוחה יחד עם כל פקידי האוצר המושחתים...והעם מטומטם כהרגלו
- 12.עידן 26/08/2012 23:11הגב לתגובה זומחיר תוך יומי. מחיר סגירה עוד יותר נמוך, וממוצע רק 102.67. למה לשקר? ועוד במשהו שכל כך קל לבדוק
- 11.העובדות מדברות בעד עצמן- הבלו והמעמ עלו וייקרו הבנזין (ל"ת)ספינים של האוצר 26/08/2012 23:07הגב לתגובה זו
- 10.רמי 26/08/2012 22:09הגב לתגובה זוגם 15 השרים ללא תיק (איך ילכו מחר לביה"ס), הם שרים ממש נחוצים וחשובים לתפקוד המדינה ופועלים ללא לאות לטובת הציבור המטומטם שבחר (שוב) במפלגת הליכוד שמחסלת את מעמד הביניים, ובראש ובראשונה אץ ה....המטומטמים שהצביעו עבורה. ניפגש בבחירות מר ביבי .....
- 9.למה הבלו צריך להיות צמוד לממד !! הגיון מעוות !!!!!!!!!! (ל"ת)joethehammer 26/08/2012 19:24הגב לתגובה זו
- 8.ישראלי 26/08/2012 19:24הגב לתגובה זואפלי ופלא עלו האותו שעור בתוספת מקדם דפיקה בצורת מינוס קטן ולכתי נראה אבל בעל השפעה עצןמה על משכןרתי כך להשכר ירד ונשלחתי להתחמן לקבל מהאוצר את הבטחות הבלתי ממומשות
- 7.oleg 26/08/2012 18:40הגב לתגובה זוbibi fuck you
- 6.ניס 26/08/2012 18:28הגב לתגובה זונמאס מנטל המס
- 5.טלטל 26/08/2012 18:20הגב לתגובה זואין כל קשר בין מה שהאוצר מציג לבין המציאות העגומה!!! ענף הרכב והדלק ובעקר הסולר הפכו לפרה חולבתעבור האזרח.הסולר שלנו הוא הכי מזוהם באירופה ומכיל הכי הרבה גופרית אם כי יש שיפור באיכות הסולר מאז 2007 וכמו שמישהוא כבר כתב יש לבדוק הכנסות המדינה מדלקים ב-2007 לעומת 2012 ותראו את הגידול בצריכה שכמעט ולא היה עם הגידול בהכנסות שאין להן אח ורע בעולם.מה עוד שהתחבורה הציבורית בישראל היא מהעולם השלישי!!!!!מספיק לבדוק את מחיר המיחיה בתקופות בהן ביבי היה שר אוצר או ראש הממשלה לעומת מי שהיה לפניו או אחריו.ביבי עושק את הציבור וזו עובדה!!!
- 4.אביב 26/08/2012 18:19הגב לתגובה זווואין פלא שאף אחד לא מאמין להם ...איך אדוני הכתב כאשר מחיר נפט ברנט הגיע לשיא מחיר הדלק בארץ היה 7.2 שקל ..כן אדוני הכתב הנפט היה מעל 150 דולר וכאן 7.2 שקל ...אז תבלבל אותנו עם קשקושי האוצר ....אוי לנו אם הנפט יגיע שוב ל150דולר מחיר הבנזין לפי ביבי את שטייניץ יהיה בין 16-20 שקל לליטר.
- 3.יוסיפון 26/08/2012 17:38הגב לתגובה זוהלשכה המרכזית לשקריסטיקה.ההסתדרות הבלתי נראית,המחירים שעולים ועולים ואין אינפלציה.אני לא מצליח להבין איך לא מוכרים את הפטנט הזה בכל העולם. הרי זו המצאת העשור....
- 2.והריצפה עקומה - דפוקים באוצר חשבו עושים אותנו באצבע (ל"ת)אבי 26/08/2012 17:37הגב לתגובה זו
- 1.בן 26/08/2012 17:35הגב לתגובה זוזז באחוזים.. שהרי זה "גורם ממתן"..
- אתה ממש צודק זו רמאות תחת שילטון האוצר במדינה "מתוקנת" (ל"ת)איש מן הישוב 27/08/2012 00:38הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?
מנכ"ל שהציל חברה והביא אותה לשווי של 11 מיליארד דולר, מניה שמזנקת למכפילי רווח שלא היו בעבר, מסיבת AI ענקית שלא ברור אם אנחנו בתחילתה, באמצע או בסופה
הדוחות של טאואר טאואר 0% טובים מאוד, התחזית חזקה (מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"). המניה זינקה ב-17% ל-98.2 דולר, שווי של 11 מיליארד דולר. דווקא בשווי הזה כדאי להזכיר לכולם שהקמת טאואר בארץ בתחילת שנות ה-90', שזה אומר הקמת מפעל ייצור שבבים בישראל היה רעיון כושל. כוח העבודה פה יקר ואין שום יתרון תחרותי מול המפעלים בעולם. טאואר הקימה מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה ואחר כך עוד מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה. היא הרוויחה כששוק השבבים המחזורי היה טוב והפסידה פי 5 כשהוא היה למטה.
היא עברה הסדר חוב. היא קיבלה הנשמה מהמדינה וממשפחת עופר. ואז הדירקטוריון קיבל את ההחלטה שבדיעבד הצילה את החברה והפכה אותה לענקית במונחים מקומיים - לגייס את ראסל אלוונגר כמנכ"ל. אלוונגר קיבל לפני 20 שנה חברה כושלת וידע לנתב אותה לשני מקומות שהצילו אותה - לנישות שבהן יש לה מומחיות (כי הגדולות לא פעלו בנישות) ולפעילות ייצור בחו"ל. טאואר בזכותו היא חברה גלובלית, רווחית, צומחת, עם נוכחות באחד התחומים החשובים בעולם - שבבים.
מניית טאואר זינקה פי 2 מאז פרסום הדוח הקודם, והיא במחיר של יותר מכפול מזה שאינטל רצתה לרכוש את החברה. רכישה שלא יצאה לפועל כי הסינים התנגדו. בהתחלה המשקיעים חששו והמניה ירדה מתחת ל-30 דולר, שנתיים אחרי, הם מאוד מרוצים.
תחום השבבים מחולק באופן גס לשניים - תחום הייצור ותחום הפיתוח. הפיתוח הוא הקצפת. אנבידיה מפתחת שבבי AI ומוכרת אותם ברווחיות גולמית של מעל 80% כי יש למוצר-לשבב ערך גדול ויתרונות טכנולוגיים. בייצור יש לרוב תחרות. יש טכנולוגיות ייצור שונות, אבל בסוף מזמין השבב יכול לעשות זאת בכמה מקומות. זאת פעילות שלא אמורה להניב רווחיות גבוהה, סוג של קומודיטיס. אבל, על רקע המחסור ביצרניות שבבים, הרווחיות עלתה בשנים האחרונות. טאואר גם פועלת כאמור בנישות שם הרווחיות טובה יותר, ומסתבר שיש בכל זאת הבדלי איכות משמעותיים בין יצרנים שונים.
- טאואר מכה את הצפי בשורה העליונה ובשורה התחתונה
- "אפסייד של 48% במניית טאוואר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוץ מזה, אלו הסכמים שעוטפים את הלקוח. חברה שרוכשת שבבים מיוחדים שהיא עיצבה וטאואר ייצרה תמשיך לקנות את השבבים האלו במקביל לגידול בהיקף המכירות שלה וזה יחלחל לגידול בפעילות טאואר. כלומר כשמארוול שהיא לקוחה מדווחת על גידול במכירות זה יכול לחלחל לטאואר.
