אקסלנס הוציאה דיווח - מעוז מסיים את פעילותו באקסלנס "בשל חילוקי דעות"

פרשת מעוז התפוצצה ב-11 בינואר והיום היא מגיעה לסופה. לפי פרסומים, מעוז יזכה למענק פרישה של מיליון שקלים
יוסי פינק | (27)

כחודש לאחר שהתפוצצה פרשת "הלבנים" של שלמה מעוז, הכלכלן ובית ההשקעות אקסלנס נפרדים סופית. הבוקר דיווח לבורסה בית ההשקעות כי "הושגה הסכמה בין מר שלמה מעוז לבין הנהלת הקרן, על סיום פעילותו של מר שלמה מעוז בקבוצת אקסלנס בשל חילוקי דעות בינו לבין הנהלת הקבוצה שאינם קשורים לתפקידיו של מר שלמה מעוז". היה זה ב-11 בינואר האחרון שמעוז נשא במכללת ספיר את מה שנודע כ"נאום הלבנים", נאום שבעקבותיו הוא קיבל (עוד באותו היום) הודעה על פיטוריו. מעבר לטייטל של מעוז כ'כלכלן ראשי' בבית ההשקעות, מעוז החזיק גם בשני תפקידים נוספים - האחד זה יו"ר הקרנות והשני זה יועץ לקנות. עוד באותו היום ומייד לאחר הנאום, מעוז פוטר מתפקידו ככלכלן ראשי, היום בבית ההשקעות דיווחו כי מעוז מסיים את תפקידו כיו"ר הקרנות ויועץ. בתחילת פורסם כי מעוז דרש פיצויי פיטורים של 3 מיליון שקלים אך כעת נראה כי גובה הפיצויים יעמוד על כמיליון שקלים. הרחבה מייד...

תגובות לכתבה(27):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    מעוז העלוב (טוויטו?) הלך אפשר להשקיע באקסלנס (ל"ת)
    ברוך שפטרנו מגזען 17/02/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    דבר ידוע 17/02/2012 18:26
    הגב לתגובה זו
    היא לסיים פרשות שכאלו כמה שיותר מהר, לא לריב על למי יש יותר גדול. יישר כוח.
  • 15.
    משיח בן מצליח 16/02/2012 20:00
    הגב לתגובה זו
    שים לב!! אם אתה הולך לפוליטיקה - אתה שר האוצר הבא של מדינת ישראל.
  • נראה לי שהשם האמיתי שלך הוא משיח בן כלומניק (ל"ת)
    דוד 16/02/2012 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ברוך שפטרנו מהיצור הזה (ל"ת)
    רון 16/02/2012 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אנחנו כמו באיראן-מפטרים אדם בגלל דיעות פרטיות (ל"ת)
    דוד 16/02/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
  • את הדעות שלו על לקוחות החברה שישמור לעצמו (ל"ת)
    דודי 16/02/2012 21:15
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    קובי 16/02/2012 15:28
    הגב לתגובה זו
    למי שמשתין מהמקפצה צריך לקצץ את הצינור.
  • 11.
    אנשים צתיקים 16/02/2012 14:46
    הגב לתגובה זו
    האם המעסיק הבא של שלמה לא יודע את הסיפור לאשורו ??? מה כל ההתפתלויות והפילפולים האלה לכם ??????? הצחקתם!! זה כמו תיחמוני ילדים בגן !!!!
  • 10.
    מנחם 16/02/2012 13:34
    הגב לתגובה זו
    מעניין של מרצה אנטי או פוסט ציוני בכל האוניברסיטאות מטבטא כלפי הציבור היהודי וצה" ל בפרט במילים בוטות ככל שיהיו תחת האיצטלה של חופש הביטוי , וכאן מילה אחת או ביטוי של הרגשה הביאו לפיטוריו של אדם ופגיעה בפרנסתו האם יש כאן חוסר צדק היכן חופש הביטוי במדינה שלנו , או שמותר להתבטא רק בכיוון אחד .
  • 9.
    אין מילים פשוט ב ו ז אחד גדול לאקסלנס (ל"ת)
    zur5 16/02/2012 13:19
    הגב לתגובה זו
  • כן ולא 17/02/2012 18:24
    הגב לתגובה זו
    פעם את הכתבה. אחד ההסכמים המהירים והיעילים. פרשה מסוג זה נגררת בדר" כ חודשים רבים.
  • 8.
    סימו 16/02/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    כלכלי נטו לא חברתי ולא בדיח
  • 7.
    ערן 16/02/2012 13:07
    הגב לתגובה זו
    בלי קשר ליכולותיו של מעוז בתחום הענליזה הכלכלית (שלהערכתי בהחלט לא רעות, עמודותיו רוב הזמן היו דומות לשלי). מעוז הינו כלכלן ראשי (ולכן גם דמות ייצוגית של בית ההשקעות), הוא לא יכול להתנהג כפי שהתנהג כבר זמן רב, להתבטא כמו ילד קנאי וכו' . זה פשוט לא מתאים ולא מקובל (לא כנגד ה" לבנים" , לא כנגד ה" מזרחיים" ולא כנגד ה" שחורים" !). אני באופן אישי לא עובד כמעט עם בתי השקעות (למעט מעט קרנות כספיות/מק" מ), יש לי שני מנהלי תיקים שמנהלים לי חלק מהכסף (אחד במקרה שייך למיטב והשני לפסגות, אבל זה מהיכרות אישית עימם ולא בגלל שיוכם). את רוב הכסף שלי אני בכלל מנהל בעצמי (ומדובר על סכומים די גדולים, בטח בהשוואה ל-99% מהאוכ' ). נ.ב. מר מעוז, אם יש קיפוח קשה כ" כ, איך זה בדיוק שאתה כלכלן ראשי של אחד מבתי ההשקעות המובילים (השייכים ל" לבנים" )? איך זה שנהנת משכר מכובד ככל כלכלן ראשי? איך זה שאתה מופיע כפרשן בטלוויזיה בתוכנית לילה כלכלי באופן קבוע? וכו' ... מסקנה: אין שום גזענות, זה קשור רק ליכולת האישית (מה שהוכחת שיש לך), ופשוט הגזמת בהתנהגותך והתבטאויותך בצורה שאף גוף נורמלי לא יכול להעסיק אותך, בטח לא ככלכלן בכיר כ" כ (ראשי). הדברים שנהגת להגיד בפומבי באופן קבוע חרגו לחלוטין ממה שנקרא " חופש הביטוי" . (אם זה שייך לחופש הביטוי אז גם להגיד שהמרוקאים נפלו מהעצים ואספנו אותם לפה זה לגיטימי באותו אופן, להגיד שהאפריקאים קופים או שהאשכנזים גנבים מסריחים. ברור שכל אלו לא לגיטימיים כיוון שאלו השמצות ברורות, ע" פ רוב לא מבוססות, ומכלילות באופן גורף). אני מציע לך לרוץ לפוליטיקה, שם הדברים האלו מאוד לגיטימיים בתת הרמה הפוליטית שיש בארץ.
  • אברם 16/02/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    ערן אתה צודק. אבל קילקלת. למה אתה ממליץ למעוז ללכת לפוליטיקה. הרי הוא בן אדם שיסריח בפוליטיקה כמו שהסריח בכלכלה. יש לנו כבר את עמיר פרץיץ בפוליטיקה שכל יום חמישי מוציא את השד העדתי מהבקבוק. די נמאס. מגעילים האנשים האלו.
  • 6.
    פוליטקה עכשיו (ל"ת)
    רגב 16/02/2012 13:06
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רפי האשכנזי 16/02/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    מגיע למעוז יותר ולאקסלנס עונש חמור יותר. לא יעלה על הדעת שבישראל 2012 מישהו יפוטר בגלל דעה או הרצאה. אני מתנגד ולא מסכים לדעותיו אך אלחם בעוז על זכותו של כל אחד, להגיד את שבלבבו.
  • היה לו יותר, הוא בחר להיפרד מאקסלנס (ל"ת)
    ובכן וחצי 17/02/2012 18:22
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אזרח 16/02/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    חברים לא עוזבים לבד בשטח ,מר גל.
  • 3.
    דני 16/02/2012 12:48
    הגב לתגובה זו
    וכי נראה היה למישהו כי הן יסלחו/יוותרו/ישכחו מפרשת " הלבנים" " הלבנים" ואקסלנס מחוברים ביחד ... הן המתינו מעט עד שישכך הרעש סביב הפרשה ואז הם הוציאו היום את ההודעה מעוז אני מברך אותך בהצלחה בדרכך אם תלך לפוליטיקה אני אתמוך בך אתה אמרת את מה שלהערכתי 60% מהעם יודע ומרגיש (כולל " הלבנים" ) אקסלנס בלעדיך היא בעיני עוד סתם בית-השקעות עד סוף החודש ההשקעות שלי יצאו משם לבית השקעות אחר בהצלחה
  • 2.
    אקסלנס! גם אותי לא תראו יותר אצלכם! (ל"ת)
    דודו 16/02/2012 12:45
    הגב לתגובה זו
  • טוקבקיסט סדרתי 16/02/2012 13:30
    הגב לתגובה זו
    חזרה על עצמה במגמתיות של שמצות-ללא קשר לדיון
  • 1.
    אברם 16/02/2012 12:44
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף. הגזען הזה צריך לשבת בכלא. עכשיו אני ימליץ לחבריי להשקיע רק באסלנס. תודה רבה לכם. הרגעתם אותי. ההורים של סבתי הם ניצולי שואה. המעוז הזה נגע לי ברגשות. לא אסלח לו לעולם. לא נשכח ולא נסלח
  • פישקה 16/02/2012 14:40
    הגב לתגובה זו
    זו סתם שנאת חינם, מדוע אתה מכניס את ענין השואה. במידה וקיימת אפליה, האם אסור לדבר על זה? מה זה קשור לשואה? הרי, היטלר ימח שמו, במידה והיה מגיע למזרח היה משמיד גם את היהודים הספרדים, בשבילו לא היה הבדל בין ספרדי לאשכנזי. כולנו יהודים ונמצאים בסירה אחת - בואו ונשמור על אחדות ולא נשנא אחד את השני, ישלנו מספיק אויבים גם היום ואחמדינג' אד בראשם.
  • מישקה 16/02/2012 12:53
    הגב לתגובה זו
    מה עשה לך מר מעוז היקר? האיש צודק וצריך לתת בראש לכל האשכנזים/הנצלנים. לא ככה נוהגים באיש שעשה רק טוב לחברה.
  • אברם 16/02/2012 13:03
    היטלר גם צדק. אז מה. היטלר גם תרם לחברה...
ניתוח דוחות
צילום: CANVA

לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח

תחזיות האנליסטים מצביעות על רווח נקי של עד 9 מיליארד שקל לרבעון השני ותשואות גבוהות על ההון; גם מניות הביטוח נהנות מהגאות בשווקים, אך כמה מהטוב כבר מגולם אחרי העליות מתחילת השנה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ביטוח

הבנקים הגדולים בישראל צפויים לדווח בשבוע הבא, והמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 כאשר התחזיות מדברות בעד עצמן: לפי הערכות בשוק, סך הרווח הנקי של חמשת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) ינוע סביב 8.5-9 מיליארד שקל, עם שיפור בתשואה להון שתעמוד על 16%-17% בממוצע, המשך שיפור ביחס לרבעון הראשון.

מדובר בהמשך ישיר לתקופה חזקה עבור הבנקים, כאשר ברבעון הראשון הם הציגו יחד רווח נקי של כ-6.8 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת להון של כ-15.3%. לאומי ופועלים הובילו את הטבלה עם רווחים של מעל 2.4 מיליארד שקלים כל אחד, בעוד מרבית הבנקים הציגו תשואות מרשימות להון של מעל 15.5%.


ריבית גבוהה וכלכלה יציבה תומכות בשורת הרווח


ברקע התחזיות החיוביות עומדת סביבה כלכלית שעדיין תומכת ברווחיות הבנקים. המדיניות המוניטרית של בנק ישראל לא השתנתה מאז ינואר 2024, והריבית נותרה גבוהה, בשיעור של 4.5%, ולמרות הציפיות להורדות עתידיות הבנקים ממשיכים ליהנות ממרווחי ריבית גבוהים. יתרת העו"ש של הציבור עדיין גבוהה יחסית שם הריבית אפסית מה שמאפשר לבנקים גמישות פיננסית, ומנגד הצרכנים והעסקים ממשיכים לקחת הלוואות, מה שתורם להכנסות מריבית.

גם הכלכלה הישראלית, על אף האתגרים הביטחוניים והפוליטיים, מראה סימני צמיחה. נתוני הצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, התעסוקה בשיא, והאינפלציה אמנם מעט טווח היעד אך נותרת יציבה. אלו מעניקים רוח גבית לפעילות הבנקאית הקמעונאית והמסחרית. בנוסף, ברבעון השני חל גידול בפעילות שוק ההון, כולל עליות במדדים ומחזורי מסחר גבוהים, מה שצפוי להתבטא גם בהכנסות מעמלות ופעילות ניירות ערך בבנקים.

איומי תחרות ורגולציה


ניתוח דוחות
צילום: CANVA

לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח

תחזיות האנליסטים מצביעות על רווח נקי של עד 9 מיליארד שקל לרבעון השני ותשואות גבוהות על ההון; גם מניות הביטוח נהנות מהגאות בשווקים, אך כמה מהטוב כבר מגולם אחרי העליות מתחילת השנה?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה בנקים ביטוח

הבנקים הגדולים בישראל צפויים לדווח בשבוע הבא, והמשקיעים מצפים לתוצאות חזקות לרבעון השני של 2025 כאשר התחזיות מדברות בעד עצמן: לפי הערכות בשוק, סך הרווח הנקי של חמשת הבנקים הגדולים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות והבינלאומי) ינוע סביב 8.5-9 מיליארד שקל, עם שיפור בתשואה להון שתעמוד על 16%-17% בממוצע, המשך שיפור ביחס לרבעון הראשון.

מדובר בהמשך ישיר לתקופה חזקה עבור הבנקים, כאשר ברבעון הראשון הם הציגו יחד רווח נקי של כ-6.8 מיליארד שקלים ותשואה ממוצעת להון של כ-15.3%. לאומי ופועלים הובילו את הטבלה עם רווחים של מעל 2.4 מיליארד שקלים כל אחד, בעוד מרבית הבנקים הציגו תשואות מרשימות להון של מעל 15.5%.


ריבית גבוהה וכלכלה יציבה תומכות בשורת הרווח


ברקע התחזיות החיוביות עומדת סביבה כלכלית שעדיין תומכת ברווחיות הבנקים. המדיניות המוניטרית של בנק ישראל לא השתנתה מאז ינואר 2024, והריבית נותרה גבוהה, בשיעור של 4.5%, ולמרות הציפיות להורדות עתידיות הבנקים ממשיכים ליהנות ממרווחי ריבית גבוהים. יתרת העו"ש של הציבור עדיין גבוהה יחסית שם הריבית אפסית מה שמאפשר לבנקים גמישות פיננסית, ומנגד הצרכנים והעסקים ממשיכים לקחת הלוואות, מה שתורם להכנסות מריבית.

גם הכלכלה הישראלית, על אף האתגרים הביטחוניים והפוליטיים, מראה סימני צמיחה. נתוני הצריכה הפרטית ממשיכים להיות חיוביים, התעסוקה בשיא, והאינפלציה אמנם מעט טווח היעד אך נותרת יציבה. אלו מעניקים רוח גבית לפעילות הבנקאית הקמעונאית והמסחרית. בנוסף, ברבעון השני חל גידול בפעילות שוק ההון, כולל עליות במדדים ומחזורי מסחר גבוהים, מה שצפוי להתבטא גם בהכנסות מעמלות ופעילות ניירות ערך בבנקים.

איומי תחרות ורגולציה