מנכ"ל אבגול: "כש-80% מהתינוקות לא משתמשים בחיתולים חד פעמיים, עבורנו זה עוד הרבה שנים קדימה של צמיחה"

צוות Bizportal TV הגיע לסיור במפעל של חברת אבגול שמייצרת את חומרי הגלם לתעשיית החיתולים ושוחח על מנכ"ל החברה שלמה לירן. צפו בתמונות ממפעל החברה (5:54)
תומר קורנפלד | (6)

חברת אבגול היא אחת החברות המובילות בתל אביב הפועלת בתחום הבדים הלא-ארוגים. מניות החברה נסחרות במדד ת"א 100 ובשנים האחרונות היא צומחת בקצב נאה לצד הגדלה של כושר הייצור.

המוצרים שהחברה מייצרת משמשים כחומרי גלם לתעשיית ההיגיינה הכוללת בעיקר את תחום החיתולים אך גם מוצרים המיועדים לתחום ההיגיינה הנשית כגון טמפונים. חברות ענק כגון פרוקטר&גמבל וקימברלי קלארק רוכשות מאבגול את חומרי הגלם אשר משווקים למדינות רבות בעולם.

כדי להבין לאן הולך השוק של הבדים הלא-ארוגים בשנים הקרובות צוות Bizportal TV הגיע לסיור במפעל החברה באזור התעשייה ברקן ושוחח עם מנכ"ל החברה שלמה לירן.

"שוק החיתולים החד-פעמי הוא שוק אשר צומח בכל שנה. כיוון שמדובר בשוק לא-מחזורי בשנים האחרונות לא חווינו אף שנה של ירידה במכירות", מסביר לירון. "נכון שיש שווקים שהגיעו לרוויה כמו צפון אמריקה, מערב אירופה או יפן אבל מצד שני יש את העולם המתפתח ובראשו סין, אינדונזיה הודו ודרום אמריקה שבהם הצמיחה היא דו-ספרתית גבוהה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    נכון רואים הוא טייס? (ל"ת)
    ציפורה 05/02/2012 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אציק 05/02/2012 00:51
    הגב לתגובה זו
    ספנטק מניה הרבה יותר טובה עם דבידנת אדיר
  • 2.
    הברבור הירוק 04/02/2012 23:15
    הגב לתגובה זו
    ללות את המצגת היפה עם גרפים של ה5 שנים האחרונות מכירות רווח השקעות וכו תחזית ביצוע ומול המתחרים זה יהיה יותר מקצועי תמשיכו כך כל הכבוד
  • 1.
    אבגול לא שייכת לכלל תעשיות? (ל"ת)
    נוחי דנקנר 04/02/2012 18:09
    הגב לתגובה זו
  • רותי 04/02/2012 19:59
    הגב לתגובה זו
    אפשר לגדל ילידם בלי חיתולים חד פעמיים ובלי להעלים להם את המודעות לצרכים שלהם וכך גם עושים אותם כמעט 80 אחוז, מקווה שלא יפסיקו לטובת הקידמה לכאורה
  • אחד שיודע 04/02/2012 18:53
    הגב לתגובה זו
    היא שייכת לחברת פטרוכימיים
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳