לוח
צילום: shutterstock

המניפה החשבונאית שמנהלי ההייטק לא זזים בלעדיה

אחת מהמסקנות המרכזיות בעולם העסקי הנוכחי, לאור משבר הקורונה שחווינו ועודו אנו חווים, היא שכל גוף עסקי צריך לחסוך בעלויות.

תוכן בחסות |

יעילות עסקית היא שם המשחק. אחד הטרנדים החזקים ששולטים בשווקים כיום, הוא טרנד מיקור החוץ שמאפשר בדיוק את זה - לחסוך בעלויות. נכון, שירותים באאוטסורס נצרכו גם לפני כן, אבל המגפה חידדה את הצורך. מרבית חברות המחקר הגלובליות, בהן מקינזי לדוגמה, מדגישות את הצורך ביבוא שירותים וכוח אדם חיצוניים, תוך שימור על באלאנס עסקי בחברה; כל חברה.

 אין מה לעשות, אף חברה לא יכולה לספק לעצמה 100% מצרכיה בחייה העסקיים. היא גם לא יכולה לאגור 100% מהידע. זה לא משנה אם זה בתחום הטכנולוגי, כמו שירותי ענן לדוגמה, או בכוח האדם, בדמות יבוא עובדים מקצועיים או טאלנטים - מיקור חוץ זה שם המשחק.

 

אם ניקח את ישראל כדוגמה, כולם יודעים שהמשק הישראלי מתחלק פחות או יותר ל-2: יש את ההייטק ויש את כל היתר. אז אם ניקח את הקטר הראשי של הכלכלה הישראלית בעולם, ההייטק, אפשר לראות שהוא מושפע מטרנדים של ניהול אמריקאי פר אקסלנס. הרי החלק הארי של חברות הסטארט-אפ מכוונות לאקזיט בשוק האמריקאי או לנאסד"ק (או לפחות חולמות עליו), וכדי להתנהל בשווקים האמריקאים, צריך לדעת לדבר אמריקאית שוטפת, במיוחד בצד העסקי והפיננסי - זה שמניע את כל גלגלי התעשייה והשירותים בעולמנו ובמיוחד בשוק הגדול ביותר.

 

לפיכך, שיטות ותהליכי עבודה שבהן משתמשות כבר עשרות שנים חברות הקורפורט - כלומר החברות הגדולות במשק האמריקאי בכדי לייעל את תהליכי קבלת ההחלטות ולייצר יותר חיסכון פר כל דולר שנכנס לחברה - חודרות לתוך עולמות הסטארט-אפים הקטנים והבינוניים, שמטמיעים שיטות עבודה, בהן מיקור חוץ של שירותים חשבונאיים, כדי שכל אספקט במערך יתקתק ויהיה יעיל ברמה הגבוהה ביותר.

 

הסוד של מנהלי הכספים בהייטק – מיקור חוץ של חשבונאות וייעוץ

כאמור, שירותי האאוטסורסינג החשבונאיים משמשים את החברות המובילות בארה"ב באופן שוטף. בשנים האחרונות יותר ויותר חברות הייטק למדו מהחברות הגדולות ביותר ומוסיפות עוד רובד, או מניפת שירותים, ליכולות שמעניקות להן מחלקות החשבונאות הפנימיות.

 

לא כדי להחליף אותו חס וחלילה, אלא כדי לסייע בבניית אסטרטגיה חשבונאית נכונה, לטייב הסכמים וחוזים, להפריד בין ניהול הכספים הרגישים של ההנהלה ליתר העובדים; או אי אילו בלת"מים שעלולים להתעורר בעקבות שינויים רגולטוריים או החיים - כפי שלימדה אותנו הקורונה.

 

כמו שירותי הענן שהעסק שלכם רוכש, מדובר בשירות שהוא שירות מניפה. כלומר אתם יכולים לבחור עד כמה אתם רוצים לפתוח או לסגור אותה - אבל אתם צריכים אותה. בדיוק כמו כשבאים לחתום על הסכם בינ"ל צריך משרד עורכי דין מטיר גבוה ככל הניתן, כך גם בחשבונאות של החברה נדרשת הידיעה המקסימלית כדי להביא את המצב לרווחיות גבוהה יותר, תוך שימת דגש על האינטרסים המהותיים ביותר של החברה.

 

ההגיון הכלכלי שמאחורי חשבונאות במיקור חוץ בישראל

בעוד שאצל חברות צעירות ישנו הגיון כלכלי בהתנהלות מול ספק חיצוני כתחליף לגיוס מחלקת כספים שלמה, אצל החברות הבוגרות יותר, או המבושלות יותר, פחות מקובל לצרוך שירות מסוג זה, כיוון שלרוב חברות אלו מחזיקות במחלקת אין- האוס.

 

נתחיל דווקא מהעובדה שמחלקות הכספים לרוב "טובעות" בעבודה ועסוקות בניהול השוטף והיומיומי. זה אומר שיש לא מעט שינויים רגולטוריים שמתרחשים אשר יכולים להוות הזדמנות או איום, ועלולים ליפול בין הכיסאות.

בלי קשר, רבות מהחברות הגדולות מוציאות למיקור חוץ את תחום השכר או שכר הבכירים בלבד, במטרה לאפשר סודיות או להימנע מטעויות, שיכולות להיות בעלות השלכות לא מבוטלות. גם לתדמית הפנימית של ההנהלה הבכירה, אבל גם לפרטים הקטנים והחשובים שיכולים לסייע למנהלים למקסם את היכולת שלכם להרוויח.

 

חלק מהחברות נעזרות במיקור חוץ בתקופות עומס בלבד, לדוגמה סיוע בדיווחים רבעוניים, ורובן משתמשות באאוטסורסינג כסוג של פוליסת ביטוח, אותה הן מפעילות בכדי לקבל תחליף מיידי לעובדים שיוצאים לחופשה ממושכת או לתקופת הורות, אלטרנטיבה שהיא משמעותית טובה ונוחה יותר מגיוס של עובדים זמניים (כאמור, אין יחסי עובד-מעסיק).

 

בישראל פועלות כיום קומץ חברות שמספקות שירותי חשבונאות ברמה הגבוהה ביותר, כמו קבוצת גוברמן, שמלווה, מסייעת ומייעצת לחברות גלובליות עם נוכחות בישראל, לקרנות הון סיכון מובילות וגם למאות סטארטאפים וחברות הייטק שמכוונים לשווקים האמריקאים, האירופאיים והאסייתיים.

השירות גמיש וניתן להגדיל או להקטין את היקפי השירות בהתאם לצרכי החברה, כשאין שניים לאיכות ולאמינות של גוברמן בישראל - מה שמוביל רבים להפוך את גוברמן למחלקת הכספים שלהם באאוטסורס אינטגרטיבי אשר מותאם אישית עבור כל לקוח ומעניק תמיכה חיצונית באופן מלא, זמני או חלקי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הורייזן. צילום: עמית צורהורייזן. צילום: עמית צור

השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר

רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה


נושאים בכתבה דובאי

עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות. 

מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?

ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.

המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.

כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.

עלייה בהכנסות. צילום: Pexelsעלייה בהכנסות. צילום: Pexels

שירותי משרד שמגדילים הכנסות בעסק

שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות

נושאים בכתבה משרד

בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם נשחקים בעומס משימות יומיומי. ניהול יומנים, טיפול בגבייה, תיאום פגישות, הוצאת חשבוניות ותקשורת עם לקוחות וספקים הם פעולות חיוניות, אך גוזלות זמן יקר. כל אלו מונעים רצף עבודה ממוקד. התוצאה היא ירידה בפרודוקטיביות, פגיעה ביכולת לשווק ולמכור, ולרוב גם תחושת תסכול וחוסר שליטה. גם עסק מצליח עלול להיתקע במקום אם הניהול התפעולי שלו לא מסודר.
כאן נכנסים לתמונה שירותי משרד, שמאפשרים לעסק לעבוד בצורה מסודרת, להפחית עומס ולפנות את בעל העסק להתמקד בליבה העסקית.

שירותי משרד - הפתרון ליעילות, לייצוב ולצמיחה

שירותי משרד מקצועיים מרכזים את כל הפעולות התפעוליות במקום אחד ומאפשרים לבעלי עסקים להתמקד במה שחשוב באמת: פיתוח העסק, שיווק ומכירות.
במקביל, ניהול יומנים, מענה לפניות, תיאום פגישות, טיפול בגבייה ותקשורת עם ספקים ולקוחות, מתבצעים על ידי גורם מקצועי ומסודר. כך העסק מפסיק לפספס פניות חשובות, השירות ללקוחות הופך עקבי והניהול היומיומי פשוט יותר. מעבר לכך, האדמיניסטרציה עצמה מתבצעת ברמה גבוהה יותר, מתוך מומחיות וניסיון, ולא כעוד משימה שמבצעים בין לבין.

הערך המוסף: יותר זמן, יותר כסף, מקצועיות, צמיחה

אחד הערכים הגדולים ביותר של שירותי משרד הוא החזרת הזמן לידיים של בעל העסק. במקום לבלות שעות במשימות תפעוליות, אפשר להשקיע את האנרגיה במה שבאמת מניע הכנסות.
חיסכון בזמן הוא רק חלק מהתמונה. שירותי משרד חיצוניים מוסיפים שכבת מקצועיות שבדרך כלל קיימת רק בארגונים גדולים. במקום התנהלות מאולתרת, העסק מקבל תפעול שמבוסס על שיטות עבודה קבועות, תיעוד מלא, שליטה במידע וסטנדרט שירות אחיד. כל פנייה מתועדת, המשימות מנוהלות לפי סדרי עדיפויות ברורים, והתקשורת מול לקוחות וספקים מתבצעת ברמה גבוהה. עבור עסקים רבים זו קפיצת מדרגה המאפשרת להם להתנהל כמו ארגון גדול בלי לשאת בעלויות של מחלקה פנימית.

תדמית מקצועית שמייצרת צמיחה

ההשפעה של תפעול מקצועי אינה נשארת בתוך המשרד. לקוחות שמקבלים מענה מהיר ותיאום מסודר רואים עסק אמין, ממוקד ויציב. ספקים שמקבלים תשלומים בזמן מרגישים ביטחון בקשר העסקי. התדמית הזו מייצרת יותר מהמלצות ותחושת אמון, היא יוצרת קרקע שמביאה עוד לקוחות ומאפשרת לעסק לצמוח. תדמית מקצועית לא נוצרת רק מעיצוב או שפה שיווקית, אלא מהדרך שבה העסק מתנהל בפועל.

השקעה שמניבה תוצאות ממשיות

שירותי משרד נתפסים לעיתים כהוצאה, אך בפועל הם השקעה עם השפעה ישירה על ההכנסות. שעתיים ביום שמוקדשות למשימות תפעוליות מצטברות ליותר מארבעים שעות בחודש. זמן זה יכול להיות מושקע במכירות, בפיתוח עסקי ובבניית אסטרטגיה. כל שיפור קטן בהתנהלות מייצר יתרון תחרותי ומגדיל את הסיכוי לצמיחה יציבה.