מאשה דשקוב וגלעד יתאח
צילום: ליאת מנדל ודני כתרי

המיזם החדש של מאשה דשקוב וגלעד יתאח

השניים, בעלת בית ספר למקצועות הדיגיטל והבעלים של חברה לאסטרטגיית מכירות ושירות, מקימים סוכנות לגיוס טאלנטים במקצועות השיווק, הדיגיטל, השירות והמכירות
ביז מדיה |

מאשה דשקוב וגלעד יתאח מקימים סוכנות לגיוס והשמה למקצועות צמיחה בעידן דיגיטלי. החברה שתיקרא פרטון (Parton), תספק פלטפורמה מקצועית ללא עלות למנהלים ואנשי מקצוע.

 

דשקוב הקימה לפני שנים את בית הספר Digitalent למקצועות הדיגיטל המכשיר מעל 1,000 סטודנטים ומנהלים בענף מדי שנה. יתאח הקים וממנכ"ל את געש אסטרטגית מכירות ושירות, חברה המתמחה בייעוץ ליווי והדרכות תחום המכירות והשירות, ומלווה ארגונים רבים לצמיחה ושיפור ביצועים.

 

בסוכנות החדשה אומרים כי הייחודיות של פרטון היא בכך שתציע ליווי ללא תשלום לטאלנטים האחראים על צמיחה עסקית במשק לא רק בנקודת הזמן של חיפוש עבודה, אלא גם לאורך מסלול הקריירה באמצעות שירותי ייעוץ פרטניים, נטוורקינג, חיבור להזדמנויות קריירה, ערוץ תוכן, מפגשי בכירים ועוד. במקביל תציע פרטון מסלול להשמת מועמדים ג'וניורים שמחפשים את תפקידם הראשון בתעשייה. השירות ניתן ללא תשלום למועמדים ופתוח לבוגרי כלל קורסי הכשרה מקצועית ממוסדות מוכרים בישראל ובחו"ל.

 

מאשה דשקוב: "עבור מרבית החברות, תחום הדיגיטל הפך לנתח ההוצאה המשמעותי בעוגת השיווק ועובדים בתחום הפכו לנתח המשמעותי בעלויות כח האדם. מדובר בעובדים מבוקשים ביותר המצליחים להגיע לרמות שכר של כ-20 אלף שקל תוך שנתיים בלבד. רבים מהם גם בוחרים בקריירה עצמאית, פותחים סוכנויות דיגיטל והופכים למעסיקים בעצמם. הצרכים של התעשייה שנמצאת בצמיחה מתמדת מורכבים ומגוונים והפתרונות מחייבים הכרות מעמיקה עם השוק מצד המעסיקים ומצד המועמדים באופן שהצרכים של שני הצדדים יקבלו מענה".

 

גלעד יתאח: "הצמיחה האדירה והביקוש לעובדים מצריכים גם התייחסות לאתגרים ענפיים שצצו, בין השאר פתיחות התעשייה לקליטת ג'וניורים וגובה משכורת הכניסה שלהם. חלק מהחזון שהנחה אותנו בהקמה של פרטון הוא לייצר סטנדרטיזציה שתיקח בחשבון את העובדים הזוטרים וגם תבטיח רמת מקצועיות גבוהה של הענף כולו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.