מצב משפחתי: טיק-טוק תאפשר להורים להגביל את ילדיהם

הרשת החברתית, שהפכה ללהיט היסטרי וסופגת באחרונה ביקורת, מוסיפה אפשרויות למעקב משפחתי אחר הסרטונים של הילדים ברשת. "מצב משפחתי" זמין כעת רק באנגליה אך עתיד להיות מופץ לשאר העולם בשבועות הקרובים

אייס |

כמעט כל הורה לילדים מתבגרים כבר מכיר את זה: הילד נצמד לאפליקציית טיק-טוק  (Tik-Tok)במשך שעות על גבי שעות, צופה בעשרות ואולי מאות סרטוני ריקוד קצרים ברצף.

 

טיק-טוק מבינה כמה קל לילדים ובני נוער להתמכר, וכעת, בעקבות הביקורת הרבה שספגה, החליטה החברה לאפשר להורים שליטה רבה יותר על משך הזמן בו ילדיהם מבלים באפקליציה.

 

פיצ'ר בטיחות חדש שיצורף בקרוב לאפליקציית המגה-פופולרית וייקרא "מצב משפחתי", יאפשר להורים שילדיהם משתמשים כבדים ברשת החברתית, לשלוט על משך הזמן בו האפליקציה תהיה פעילה במהלך היום. מטרת הפיצ'ר החדש היא לאפשר למשתמשים 'מערכת יחסים בריאה' בשימוש בטיק-טוק. אלו שיבחרו להצטרף לפיצ'ר "מצב משפחתי" יוכלו לצפות בסרטונים רק לזמן מוגבל.

 

במקביל, הורים יוכלו להגביל את ההודעות הפרטיות שיישלחו לילדיהם בטיק-טוק ואפילו לכבות לחלוטין את האפשרות לקבל הודעות אישיות. בנוסף, יתאפשר להורים לתחום את סוג התוכן בו ילדיהם צופים תוך שימוש באפליקציה.

 

זוהי רק דוגמה אחת לאפשרות של ההורים להתערב בתכנים של ילדיהם בטיק-טוק. הרשת החברתית חברה לאחרונה לפרסונות הנעקבות ביותר ברשת כדי לקרוא למשתמשים להפחית את משך זמן השהות באפליקציה. אותם סרטונים מופיעים בפיד אחרי שמשתמש מבלה זמן רב מדי בתוך האפליקציה, וצופה בסרטונים בלי הפסקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.