מכולת סופר מזון קמעונאות
צילום: Istock

דירוג המפרסמים במגזר החרדי: שטראוס ותנובה מעל כולם

בין משרדי הפרסום, בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל באופן בולט כשהוא מטפל ב-3 תקציבים מתוך עשרת המפרסמים המובילים: שטראוס, אסם וקבוצת שופרסל
משה בנימין |

קבוצת שטראוס וקבוצת תנובה מובילות את דירוג המפרסמים במגזר החרדי, על פי יפעת בקרת פרסום, לסיכום השנה העברית, בין ספטמבר 2017 לספטמבר 2018. שטראוס ותנובה ממוקמות במקום הראשון עם היקף זהה של הוצאה לפרסום במגזר החרדי, שנאמד בכ-8.2 מיליון שקלים לכל אחת. במקום ה-3 נמצאת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה של 6.7 מיליון שקלים.

בשורה התחתונה, 10 המפרסמים המובילים במגזר החרדי השקיעו 44.3 מיליון שקלים, עם פער של פי 4 בין המקום העשירי, משרד התחבורה למקום הראשון, תנובה ושטראוס. אל העשירייה הראשונה בשנה החולפת נכנסו חברת אבוט ומשרד התחבורה ובמקביל נפלטו מהעשירייה מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית. 

בין משרדי הפרסום, בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל באופן בולט כשהוא מטפל ב-3 תקציבים מתוך עשרת המפרסמים המובילים: שטראוס (במקום ה-1), אסם (5) וקבוצת שופרסל (7). 

"ההוצאה לפרסום לשוק החרדי שומרת על היקפיה ואף צומחת" אומר נתי יעקבי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "ההכשרים לעדה החרדית שקיבלו מחלבות טרה וסימילאק השנה היו דלק למלחמות פרסום ולוו במאבקים של שמירה על נתחי שוק. מלחמות הפרסום הבולטות היו השנה בשוק מוצרי החלב, קופות החולים, תחליפי חלב, רשתות האופנה למגזר ובתי החולים".

המותג המוביל של קבוצת שטראוס הוא עלית עם השקעה של כ-1.4 מיליון שקלים עם הקמפיין "בדרך לשופינג עוצרים לקפה איכותי". במקום השני במותגי שטראוס נמצא תפוצ'יפס עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקלים ובמקום השלישי נמצא קפה טורקי עם השקעה לפרסום של כמיליון שקלים. 

 

קבוצת תנובה עם השקעה לפרסום של כ-8.2 מיליון שקלים, מגיבה להכשר העדה החרדית שקיבלה טרה ומעלה משמעותית את פרסום מוצרי החלב באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD. המותג המוביל הוא תנובה עם השקעה של כ-5.7 מיליון שקלים. במקום השני נמצא יופלה עם השקעה לפרסום של כ-590 אלף שקלים. במקום השלישי נמצא YOLO עם השקעה לפרסום של כ-560 אלף שקלים.

 

במקום השלישי נמצאת החברה המרכזית למשקאות באמצעות משרד הפרסום מימד עם השקעה לפרסום של כ-6.7 מיליון שקלים. המותג המוביל הוא טרה עם השקעה לפרסום של כ-1.9 מיליון שקלים. במקום השני נמצאת קוקה קולה עם השקעה לפרסום של כ-1.1 מיליון שקלים עם הקמפיין ובמקום השלישי נמצא פריגת עם השקעה לפרסום של כ-760 אלף שקלים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.