מכולת סופר מזון קמעונאות
צילום: Istock

דירוג המפרסמים במגזר החרדי: שטראוס ותנובה מעל כולם

בין משרדי הפרסום, בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל באופן בולט כשהוא מטפל ב-3 תקציבים מתוך עשרת המפרסמים המובילים: שטראוס, אסם וקבוצת שופרסל
משה בנימין |

קבוצת שטראוס וקבוצת תנובה מובילות את דירוג המפרסמים במגזר החרדי, על פי יפעת בקרת פרסום, לסיכום השנה העברית, בין ספטמבר 2017 לספטמבר 2018. שטראוס ותנובה ממוקמות במקום הראשון עם היקף זהה של הוצאה לפרסום במגזר החרדי, שנאמד בכ-8.2 מיליון שקלים לכל אחת. במקום ה-3 נמצאת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה של 6.7 מיליון שקלים.

בשורה התחתונה, 10 המפרסמים המובילים במגזר החרדי השקיעו 44.3 מיליון שקלים, עם פער של פי 4 בין המקום העשירי, משרד התחבורה למקום הראשון, תנובה ושטראוס. אל העשירייה הראשונה בשנה החולפת נכנסו חברת אבוט ומשרד התחבורה ובמקביל נפלטו מהעשירייה מכבי שירותי בריאות ושירותי בריאות כללית. 

בין משרדי הפרסום, בולטון פוטנציאל ממשיך להוביל באופן בולט כשהוא מטפל ב-3 תקציבים מתוך עשרת המפרסמים המובילים: שטראוס (במקום ה-1), אסם (5) וקבוצת שופרסל (7). 

"ההוצאה לפרסום לשוק החרדי שומרת על היקפיה ואף צומחת" אומר נתי יעקבי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "ההכשרים לעדה החרדית שקיבלו מחלבות טרה וסימילאק השנה היו דלק למלחמות פרסום ולוו במאבקים של שמירה על נתחי שוק. מלחמות הפרסום הבולטות היו השנה בשוק מוצרי החלב, קופות החולים, תחליפי חלב, רשתות האופנה למגזר ובתי החולים".

המותג המוביל של קבוצת שטראוס הוא עלית עם השקעה של כ-1.4 מיליון שקלים עם הקמפיין "בדרך לשופינג עוצרים לקפה איכותי". במקום השני במותגי שטראוס נמצא תפוצ'יפס עם השקעה של כ-1.2 מיליון שקלים ובמקום השלישי נמצא קפה טורקי עם השקעה לפרסום של כמיליון שקלים. 

 

קבוצת תנובה עם השקעה לפרסום של כ-8.2 מיליון שקלים, מגיבה להכשר העדה החרדית שקיבלה טרה ומעלה משמעותית את פרסום מוצרי החלב באמצעות משרד הפרסום גל אורן BSD. המותג המוביל הוא תנובה עם השקעה של כ-5.7 מיליון שקלים. במקום השני נמצא יופלה עם השקעה לפרסום של כ-590 אלף שקלים. במקום השלישי נמצא YOLO עם השקעה לפרסום של כ-560 אלף שקלים.

 

במקום השלישי נמצאת החברה המרכזית למשקאות באמצעות משרד הפרסום מימד עם השקעה לפרסום של כ-6.7 מיליון שקלים. המותג המוביל הוא טרה עם השקעה לפרסום של כ-1.9 מיליון שקלים. במקום השני נמצאת קוקה קולה עם השקעה לפרסום של כ-1.1 מיליון שקלים עם הקמפיין ובמקום השלישי נמצא פריגת עם השקעה לפרסום של כ-760 אלף שקלים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״