סערה בתקשורת החרדית: 'קול חי' מגדילה משמעותית את הפער מ'קול ברמה'
מירב העניין בסקר TGI החרדי שמתפרסם היום (יום ד') מתרכז במאבק האיתנים בין תחנות הרדיו החרדיות. המוקד השני הוא התחרות בין 2 האויבים הגדולים של הפרינט החרדי.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין ינואר לדצמבר 2015 מול הסקר הקודם שהתייחס לתקופה שבין יולי 2014 ליוני 2015.
והפעם נתחיל בדרמה הגדולה של הרדיו החרדי. אחרי המהפך המרשים שנרשם לפני חצי שנה, כאשר קול חי כבשה שוב את הפסגה והדיחה את קול ברמה, התחנה הוותיקה פותחת הפעם כבר פער גדול מאד מהמתחרה. החשיפה לקול חי עומדת על 32.9%, זינוק מ-28.6% לפני חצי שנה, 24.8% לפני שנה ו-22.9% לפני שנה וחצי.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואילו החשיפה לקול ברמה, שהצליחה בתוך תקופה קצרה מרגע הקמתה לפני מספר שנים, לעקוף את קול חי, יורדת והתחנה מאבדת מומנטום, על רקע המאבקים בתוך ש"ס, והתמיכה של התנועה הפוליטית – שקול ברמה היה ביתה בתקופתו של אלי ישי כיו"ר ש"ס – דווקא בקול חי בתקופת שלטונו של אריה דרעי. החשיפה לקול ברמה עומדת בסקר הנוכחי על 24.7%, ירידה מ-28.4% לפני חצי שנה, 27.1% לפני שנה ו-26.4% לפני שנה וחצי.
ברדיו קול ברמה סירבו להגיב. מנכ"ל קול חי אבי רוזן מסר לאייס: "אנו מודים לבורא עולם על הסייעתא דשמיא המיוחדת שהביאה להצלחת התחנה ומתפללים להמשך ההצלחה. הסקר מצביע על כך שקול חי הוא כלי התקשורת המוביל במגזר החרדי כששליש ממנו מאזין לקול חי. האחריות מחייבת את צוות התחנה להמשיך ולייצר תקשורת נקיה ואיכותית ולהיות פה לכלל החוגים בציבור החרדי".
הסקר של 'יתד', והרבה פחות של 'המבשר'
ונעבור לפרינט. יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי, זינק בחשיפה שלו בסקר הנוכחי ב-12%, מ-19.2% ל-21.5%. לפני שנה החשיפה אליו עמדה על 20.4%. ועדיין מדובר בנתונים נמוכים משמעותית ממה שהעיתון הורגל אליו בעבר: רק לפני שנתיים וחצי החשיפה עמדה על 36.8%, 41% לפני 3 שנים ו-43% לפני 3.5 שנים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
הירידה בחשיפה נובעת מהקמת עיתונים מתחרים, הראשון היה המבשר ואילו השני - הפלס המזוהה עם הרב שמואל אוירבך שסובל מאז מחרם מודעות במגזר החרדי שעומד מאחוריו לכאורה 'יתד', אבל תחושת הנרדפות הצליחה רק להגדיל את החשיפה אליו.
בסקר הנוכחי החשיפה עליו עמדה על 15.5%, עליה קלה של עשירית האחוז מהסקר הקודם. לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 11.9%, לפני שנה וחצי על 11%, ולפני שנתיים - 9.9%, בפעם הראשונה שהעיתון הזה נדגם.
כעת למעשה הפער בין 2 העיתונים היריבים עומד על 6 נקודות, גידול ביחס לפער בפעם הקודמת - 3.8 נקודות בלבד. לפני שנה הפער בין 2 העיתונים היה 8.5 נקודות.
אבל לצד זאת, 2 המתחרים יכולים להיות מאוכזבים מהנתונים של הגרסאות החינמיות שלהם. יתד מפיץ את החינמון שלו ביום שלישי והפלס ביום שישי. החשיפה לגרסה החינמית של יתד ירדה ב-20% מ-57.4% בסקר לפני חצי שנה (ו-57.9% לפני שנה) ל-45% בסקר הנוכחי. גם הפלס ירד מ-18.6% ל-15.7%. לפני שנה עמדה החשיפה שלו על 18.6%.
העיתון בעל החשיפה השנייה בגודלה הוא המודיע המזוהה עם קהילת גור. הסקר הנוכחי מצביע על ירידה בחשיפה ל-16.6%, בדיוק כמו לפני שנה, אבל נמוך מזה של הסקר לפני חצי שנה – אז החשיפה עמדה על 17.9% בפעם הקודמת. ואם המודיע ירד בכ-1.5 נקודות, הרי שהחדשות הראות מגיעות מצידו של המבשר, שנחתך ב-25% בתוך חצי שנה. בסקר הנוכחי החשיפה של העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי, עמד על 9%, ירידה של 3.1 נקודות מהסקר הקודם אז נהנה מחשיפה של 12.1%, שבאותה עת היה נתון נהדר שהצביע על זינוק מהסקר לפני שנה, בו סבל העיתון מחשיפה נמוכה של 8.3%.
ומה קורה עם עיתוני סוף השבוע?
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה אבל גם פותח פער על המתחרים שלו. החשיפה לעיתון עומדת על 20.3%, זינוק של 20% ביחס לסקר בקיץ – אז החשיפה עמדה על 16.8%. לפני שנה החשיפה לשבועון עמדה על 19.5%.
יתד נאמן התחזק מ-16.4% ל-18.5%, המודיע נחלש מ-16.2% ל-15.3%, המבשר ירד גם בסוף השבוע מ-9.9% ל-7.1%, בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, שומר על נתון דומה לזה של לפני שנה והחשיפה עומדת על 7.3%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, ירד מ-4.6% ל-4%, ושעה טובה שהתאושש מהקריסה בסקר הקודם (נחתך מ-2.5% ל-1.8%), וחזר ל-2.5%.
מגזין קטיפה שומר על חוזקה ומתחזק קלות מ-12.4% ל-12.7%, הירחון זמן מתחזק קלות מ-18.6% ל-19.7%, וטעימות – שלפני חצי שנה התחזק מ-6.8% ל-8.7%, נחלש שוב ל-6.6%.
אחרי המהפך שנרשם לפני חצי בגזרת המקומונים כאשר מרכז העניינים עקף את קו עיתונות דתית עם 28.2% (25.3% לפני שנה ו-20.2% לפני שנה וחצי) מול 27.8% (26.6% לפני שנה, ו-25.3% לפני שנה וחצי), נרשם שוב מהפך.
על פי נתוני הסקר הנוכחי, 2 המקומונים איבדו חשיפה רבה, אבל במרכז העניינים מדובר בקריסה. החשיפה אליו עומדת כעת על 19.7%, ירידה של 31% מהסקר הקודם (28.2%), ואילו קו עיתונות דתית עומד על 23.6% (מול 27.8%) – מה שמספיק לו כדי לחזור שוב לבכורה.
- 1.קול בעורמה 09/03/2016 14:11הגב לתגובה זובסקר הבא כנראה שהיא תרד מתחת לאחוז החסימה או שהחיבור של אלי ישי עם אורי אריאל יביא לתחנה את המגזר הדתי לאומי להאזין לקול בעורמה כדאי להם לצרף בלוח השידורים את דוד סתיו וחבר מריעיו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
