סערה בתקשורת החרדית: 'קול חי' מגדילה משמעותית את הפער מ'קול ברמה'
מירב העניין בסקר TGI החרדי שמתפרסם היום (יום ד') מתרכז במאבק האיתנים בין תחנות הרדיו החרדיות. המוקד השני הוא התחרות בין 2 האויבים הגדולים של הפרינט החרדי.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגרים נמצאים בשימוש אצל למעלה מ-30 משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום והשיווק.
המאגר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. בשל קוטנו של סקר TGI חרדי מול הסקר כללי, מאות בודדות מול אלפים, לא מדובר בתקופות מקבילות, אלא בתקופות מדידה שחלקן אף חופפות - הסקר מתייחס לתקופה שבין ינואר לדצמבר 2015 מול הסקר הקודם שהתייחס לתקופה שבין יולי 2014 ליוני 2015.
והפעם נתחיל בדרמה הגדולה של הרדיו החרדי. אחרי המהפך המרשים שנרשם לפני חצי שנה, כאשר קול חי כבשה שוב את הפסגה והדיחה את קול ברמה, התחנה הוותיקה פותחת הפעם כבר פער גדול מאד מהמתחרה. החשיפה לקול חי עומדת על 32.9%, זינוק מ-28.6% לפני חצי שנה, 24.8% לפני שנה ו-22.9% לפני שנה וחצי.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואילו החשיפה לקול ברמה, שהצליחה בתוך תקופה קצרה מרגע הקמתה לפני מספר שנים, לעקוף את קול חי, יורדת והתחנה מאבדת מומנטום, על רקע המאבקים בתוך ש"ס, והתמיכה של התנועה הפוליטית – שקול ברמה היה ביתה בתקופתו של אלי ישי כיו"ר ש"ס – דווקא בקול חי בתקופת שלטונו של אריה דרעי. החשיפה לקול ברמה עומדת בסקר הנוכחי על 24.7%, ירידה מ-28.4% לפני חצי שנה, 27.1% לפני שנה ו-26.4% לפני שנה וחצי.
ברדיו קול ברמה סירבו להגיב. מנכ"ל קול חי אבי רוזן מסר לאייס: "אנו מודים לבורא עולם על הסייעתא דשמיא המיוחדת שהביאה להצלחת התחנה ומתפללים להמשך ההצלחה. הסקר מצביע על כך שקול חי הוא כלי התקשורת המוביל במגזר החרדי כששליש ממנו מאזין לקול חי. האחריות מחייבת את צוות התחנה להמשיך ולייצר תקשורת נקיה ואיכותית ולהיות פה לכלל החוגים בציבור החרדי".
הסקר של 'יתד', והרבה פחות של 'המבשר'
ונעבור לפרינט. יתד נאמן, המזוהה עם הזרם הליטאי, זינק בחשיפה שלו בסקר הנוכחי ב-12%, מ-19.2% ל-21.5%. לפני שנה החשיפה אליו עמדה על 20.4%. ועדיין מדובר בנתונים נמוכים משמעותית ממה שהעיתון הורגל אליו בעבר: רק לפני שנתיים וחצי החשיפה עמדה על 36.8%, 41% לפני 3 שנים ו-43% לפני 3.5 שנים.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
הירידה בחשיפה נובעת מהקמת עיתונים מתחרים, הראשון היה המבשר ואילו השני - הפלס המזוהה עם הרב שמואל אוירבך שסובל מאז מחרם מודעות במגזר החרדי שעומד מאחוריו לכאורה 'יתד', אבל תחושת הנרדפות הצליחה רק להגדיל את החשיפה אליו.
בסקר הנוכחי החשיפה עליו עמדה על 15.5%, עליה קלה של עשירית האחוז מהסקר הקודם. לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 11.9%, לפני שנה וחצי על 11%, ולפני שנתיים - 9.9%, בפעם הראשונה שהעיתון הזה נדגם.
כעת למעשה הפער בין 2 העיתונים היריבים עומד על 6 נקודות, גידול ביחס לפער בפעם הקודמת - 3.8 נקודות בלבד. לפני שנה הפער בין 2 העיתונים היה 8.5 נקודות.
אבל לצד זאת, 2 המתחרים יכולים להיות מאוכזבים מהנתונים של הגרסאות החינמיות שלהם. יתד מפיץ את החינמון שלו ביום שלישי והפלס ביום שישי. החשיפה לגרסה החינמית של יתד ירדה ב-20% מ-57.4% בסקר לפני חצי שנה (ו-57.9% לפני שנה) ל-45% בסקר הנוכחי. גם הפלס ירד מ-18.6% ל-15.7%. לפני שנה עמדה החשיפה שלו על 18.6%.
העיתון בעל החשיפה השנייה בגודלה הוא המודיע המזוהה עם קהילת גור. הסקר הנוכחי מצביע על ירידה בחשיפה ל-16.6%, בדיוק כמו לפני שנה, אבל נמוך מזה של הסקר לפני חצי שנה – אז החשיפה עמדה על 17.9% בפעם הקודמת. ואם המודיע ירד בכ-1.5 נקודות, הרי שהחדשות הראות מגיעות מצידו של המבשר, שנחתך ב-25% בתוך חצי שנה. בסקר הנוכחי החשיפה של העיתון העצמאי הזה המשויך לזרם החסידי, עמד על 9%, ירידה של 3.1 נקודות מהסקר הקודם אז נהנה מחשיפה של 12.1%, שבאותה עת היה נתון נהדר שהצביע על זינוק מהסקר לפני שנה, בו סבל העיתון מחשיפה נמוכה של 8.3%.
ומה קורה עם עיתוני סוף השבוע?
השבועון משפחה ממשיך להוביל את הרשימה אבל גם פותח פער על המתחרים שלו. החשיפה לעיתון עומדת על 20.3%, זינוק של 20% ביחס לסקר בקיץ – אז החשיפה עמדה על 16.8%. לפני שנה החשיפה לשבועון עמדה על 19.5%.
יתד נאמן התחזק מ-16.4% ל-18.5%, המודיע נחלש מ-16.2% ל-15.3%, המבשר ירד גם בסוף השבוע מ-9.9% ל-7.1%, בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, שומר על נתון דומה לזה של לפני שנה והחשיפה עומדת על 7.3%, יום ליום המזוהה עם ש"ס, ירד מ-4.6% ל-4%, ושעה טובה שהתאושש מהקריסה בסקר הקודם (נחתך מ-2.5% ל-1.8%), וחזר ל-2.5%.
מגזין קטיפה שומר על חוזקה ומתחזק קלות מ-12.4% ל-12.7%, הירחון זמן מתחזק קלות מ-18.6% ל-19.7%, וטעימות – שלפני חצי שנה התחזק מ-6.8% ל-8.7%, נחלש שוב ל-6.6%.
אחרי המהפך שנרשם לפני חצי בגזרת המקומונים כאשר מרכז העניינים עקף את קו עיתונות דתית עם 28.2% (25.3% לפני שנה ו-20.2% לפני שנה וחצי) מול 27.8% (26.6% לפני שנה, ו-25.3% לפני שנה וחצי), נרשם שוב מהפך.
על פי נתוני הסקר הנוכחי, 2 המקומונים איבדו חשיפה רבה, אבל במרכז העניינים מדובר בקריסה. החשיפה אליו עומדת כעת על 19.7%, ירידה של 31% מהסקר הקודם (28.2%), ואילו קו עיתונות דתית עומד על 23.6% (מול 27.8%) – מה שמספיק לו כדי לחזור שוב לבכורה.
- 1.קול בעורמה 09/03/2016 14:11הגב לתגובה זובסקר הבא כנראה שהיא תרד מתחת לאחוז החסימה או שהחיבור של אלי ישי עם אורי אריאל יביא לתחנה את המגזר הדתי לאומי להאזין לקול בעורמה כדאי להם לצרף בלוח השידורים את דוד סתיו וחבר מריעיו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
