דימוי עצמי, גבריות, פנטזיות והרגל מול שינוי: סרטוני הגילוח של life מרתקים ומרגשים
בתוך שגרה של פרסומות מונוטוניות לסכיני גילוח וקצף גילוח, אנחנו נתקלים סופסוף במשהו מעניין. התרגלנו לראות גבר כמעט מגולח מתגלח עוד קצת. קצף, גילוח, סכין תחת הברז, מרגיש את עור פניו, תקריב אנימציה מוגזם של סכין שאוספת שערה שערה מהשורש בהילוך איטי. אם יש זמן ותקציב - בחורה שאוהבת את הפנים החלקות, אבל אפשר גם בלי.
שורה תחתונה: תכשירי גילוח מתחרים על מי מגלח פונקציונאלית טוב יותר. ומי שצועק חזק יותר בתקציבים גדולים יותר, כמו למשל ג'ילט.
אז זהו שהסופראפארם החליט לעשות משהו יותר מעניין וכזה שתמיד היה בעצם מונח על השולחן, אלא שלא חשבנו להרים אותו ולקחת אותו לטובת מותג גילוח.
הנושא הוא נושא פולקלוריסטי מוכר - לגלח זקן שכיסה את הפנים שנים על גבי שנים. או למעשה - לחשוף את הפנים שמזמן איש לא ראה. הסופרפארם יצר, ממכלול מוצרי הגילוח שכוללים קצף ומכונת גילוח וסכיני M6, את מותג הבית life men. עד כאן בנאלי. אבל מכאן - יש שבירה חדה ימינה.
בשני סרטונים בני שתיים עד שלש דקות אנחנו עדים לתיעוד של גילוח זקן אצל שני גברים שחיים איתו שנים רבות, ואשר הזקן הפך להיות חלק בלתי נפרד מהנוכחות והאישיות שלהם. הנושא מצויין - לא רק גילוח טכני שמשאיר עור חלק אלא משמעות הגילוח בחיי הגבר וסביבתו הקרובה.
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שני הסרטונים מכסים את שלל ההכנות הנפשיות של הגבר לקראת הסרת הזקן, לרבות חששות ומחשבות לגבי הקורבן אותו הוא עומד להקריב. בשני המקרים ה'פנים החדשות' תוכננו כהפתעה לחברים ולמשפחה וההפתעות נלכדו בעדשת המצלמה.
למרות שמדובר בגילוח זקן גרידא, הסיפורים נוגעים בדימוי עצמי, גבריות, סמלים, פנטזיות וכמובן הרגל מול שינוי. מדובר בגילוח אבל לא רק בגילוח אלא במה שוויתור על סמל חיצוני עושה לנו. שיער פנים אצל גבר, כך מסתבר, מתקשר ישירות לזהותו בחברה ובמשפחה. הסרטים מצליחים לצוד משפטים כמו "אני מפחד לאבד את כוח ההרתעה שלי" - אמירה חייתית כמעט ג'ונגלית, או כמו "אני מרגישה שאני בוגדת בך" שיוצא מפיה של אשתו של המגולח הטרי אחרי שהיא מנשקת אותו. וכמובן תגובות אותנטיות של חברים "אתה נראה כמו בחורה" או "אתה נראה אבא אחר" של הילדה הקטנה.
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- שובו של הפריים טיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
"שמחנו לעזור" אומרת כותרת הסיום ללא עומס של לוגואים או ססמאות. לצופה ברור שהוא עד ליוזמה של סופרפארם וכי הוא נחשף קלות למותגי גילוח ולקונספט life men אבל עיקר הסרט מכסה אירוע אותנטי. הבימוי והעריכה אינם מתיימרים להיות "מקריים". יש בהחלט בימוי ועריכה ובכל זאת האייטם "אורגאני" ומרתק בפשטותו ובזווית הייחודית שהוא מביא.
בניגוד לסרטונים פסאודו אותנטיים כמו נשים שמדברות על כביסה באבקה או נוזל ספציפי, סרטוני הגילוח מרגישים רעננים ובלתי משוחדים. אף אחד לא מדבר בזכות מותגי הגילוח. הדגש הוא על תפקידו של זקן בחיינו ועל סגולותיו של שינוי.
האמת? אני מחכה לראות עוד ועוד סרטוני הסרת זקן, גילוח ראש, הסרת שפם, ובשלבים אחרים גם שינוי צבע שיער, החלקות ועוד ועוד שינויים דרמאטיים בקרב גברים ונשים. עם ובלי קשר דווקא למוצרים הנרכשים בסופרפארם. זה מרתק ומסקרן, ובעיקר בלתי סכריני בעליל.
מבחינה אסטרטגית יש פה פריצת דרך כאשר פריצות דרך לא חייבות להגיע עם רעש ומצילתיים. שהרי פה יש סיפור אמיתי ומשמעויות שלא חשבנו עליהן, ובכך אפשר לומר שכן נוצר פה נרטיב חדשני לעולם הגילוח הגברי, שטרם נחקר וטרם עובד קודם לכן בעולם התקשורת, השיווק והפרסום - כראוי.
ועוד משהו קטן על פרסומת 'הארץ'
הארץ יוצא, בהמשך עקבי לקמפיין הקודם, בקמפיין פרובוקטיבי שמצד אחד ממשיך למצב את הארץ כעיתון לאנשים חושבים, ומצד שני נותן למוח האדם תפקיד חדש ומשעשע במיוחד. וכמובן שהסרטון לא חוסך בגסויות ובמטבעות לשון כביכול לגיטימיות דוגמת "לזיין את המוח" - במטרה להמשיך ולהציל את מותג הארץ ממקומו המאובק והמאופק.
הסרטון מתייחס למוח האדם כאל איבר בגוף האדם שאנחנו נוטים להזניח אל מול שאר האיברים. רובו ככולו מוקדש למחאתו של המוח, מגולם בידי רמי הויברגר לא מגולח ומאד מקופח, אשר יוצא כנגד הפינוק ששאר האיברים זוכים להם. כמובן, ודי צפוי מתחילת הקליפ, שכאשר מגיעה רשימת אבירי הגוף לאיבר המין, מתרחשת דראמה קטנה בינו לבין המוח - דרמה שאפשר לשפוך עליה אינסוף קלישאות ורובן ככולן מסתברות כרלוונטיות להעברת המסר שהגיעה העת לענג גם קצת את המוח לשם שינוי. תובנה לא רעה בכלל למותג שמצוי בסכנת השמדה אקוטית נוכח מבחר התכנים בו אנו מתקיימים.
- 2.אז זה הזין של שוקן שאסור לדבר עליו בציבור (ל"ת)שושנה אנה-לי 23/07/2015 19:22הגב לתגובה זו
- 1.מוטי 23/07/2015 14:25הגב לתגובה זובצילומי המשפחה של מוק אין בימוי בתגובות .מוק נמצא בברנזה של הפירסום והעריכה. נאמר לנו שהוא בא לצלם פירסומת בחנות המשפחתית ולכן כניסת המצלמות נראתה טבעית. לשאלתנו היכן הוא נאמר שהם מצלמים סצינה ומוק לא חייב להיות הוא כבר יודע מה לעשות בעריכה . התגובות להופעתו טבעיות לחלוטין כמו כן הטקסט שנאמר על ידו בסירטון.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי
כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג.
מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים.
פריים טיים
תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
רצועות חדשות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5%
רייטינג ו-29 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר"
עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.