עטרה בילר
צילום: צילום מסך

דימוי עצמי, גבריות, פנטזיות והרגל מול שינוי: סרטוני הגילוח של life מרתקים ומרגשים

זה ברור לנו כצופים שמדובר ביוזמה של סופרפארם אבל האותנטיות של האירוע המצולם והבימוי האורגאני מרתקים. ועוד משהו על פרסומת הארץ: תובנה לא רעה בכלל למותג שמצוי בסכנת השמדה אקוטית
עטרה בילר | (2)

בתוך שגרה של פרסומות מונוטוניות לסכיני גילוח וקצף גילוח, אנחנו נתקלים סופסוף במשהו מעניין. התרגלנו לראות גבר כמעט מגולח מתגלח עוד קצת. קצף, גילוח, סכין תחת הברז, מרגיש את עור פניו, תקריב אנימציה מוגזם של סכין שאוספת שערה שערה מהשורש בהילוך איטי. אם יש זמן ותקציב - בחורה שאוהבת את הפנים החלקות, אבל אפשר גם בלי.

שורה תחתונה: תכשירי גילוח מתחרים על מי מגלח פונקציונאלית טוב יותר. ומי שצועק חזק יותר בתקציבים גדולים יותר, כמו למשל ג'ילט. 

 

אז זהו שהסופראפארם החליט לעשות משהו יותר מעניין וכזה שתמיד היה בעצם מונח על השולחן, אלא שלא חשבנו להרים אותו ולקחת אותו לטובת מותג גילוח.

הנושא הוא נושא פולקלוריסטי מוכר - לגלח זקן שכיסה את הפנים שנים על גבי שנים. או למעשה - לחשוף את הפנים שמזמן איש לא ראה. הסופרפארם יצר, ממכלול מוצרי הגילוח שכוללים קצף ומכונת גילוח וסכיני M6, את מותג הבית life men. עד כאן בנאלי. אבל מכאן - יש שבירה חדה ימינה.

בשני סרטונים בני שתיים עד שלש דקות אנחנו עדים לתיעוד של גילוח זקן אצל שני גברים שחיים איתו שנים רבות, ואשר הזקן הפך להיות חלק בלתי נפרד מהנוכחות והאישיות שלהם. הנושא מצויין - לא רק גילוח טכני שמשאיר עור חלק אלא משמעות הגילוח בחיי הגבר וסביבתו הקרובה.

שני הסרטונים מכסים את שלל ההכנות הנפשיות של הגבר לקראת הסרת הזקן, לרבות חששות ומחשבות לגבי הקורבן אותו הוא עומד להקריב. בשני המקרים ה'פנים החדשות' תוכננו כהפתעה לחברים ולמשפחה וההפתעות נלכדו בעדשת המצלמה.

למרות שמדובר בגילוח זקן גרידא, הסיפורים נוגעים בדימוי עצמי, גבריות, סמלים, פנטזיות וכמובן הרגל מול שינוי. מדובר בגילוח אבל לא רק בגילוח אלא במה שוויתור על סמל חיצוני עושה לנו. שיער פנים אצל גבר, כך מסתבר, מתקשר ישירות לזהותו בחברה ובמשפחה. הסרטים מצליחים לצוד משפטים כמו "אני מפחד לאבד את כוח ההרתעה שלי" - אמירה חייתית כמעט ג'ונגלית, או כמו "אני מרגישה שאני בוגדת בך" שיוצא מפיה של אשתו של המגולח הטרי אחרי שהיא מנשקת אותו. וכמובן תגובות אותנטיות של חברים "אתה נראה כמו בחורה" או "אתה נראה אבא אחר" של הילדה הקטנה.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

"שמחנו לעזור" אומרת כותרת הסיום ללא עומס של לוגואים או ססמאות. לצופה ברור שהוא עד ליוזמה של סופרפארם וכי הוא נחשף קלות למותגי גילוח ולקונספט life men אבל עיקר הסרט מכסה אירוע אותנטי. הבימוי והעריכה אינם מתיימרים להיות "מקריים". יש בהחלט בימוי ועריכה ובכל זאת האייטם "אורגאני" ומרתק בפשטותו ובזווית הייחודית שהוא מביא.

בניגוד לסרטונים פסאודו אותנטיים כמו נשים שמדברות על כביסה באבקה או נוזל ספציפי, סרטוני הגילוח מרגישים רעננים ובלתי משוחדים. אף אחד לא מדבר בזכות מותגי הגילוח. הדגש הוא על תפקידו של זקן בחיינו ועל סגולותיו של שינוי.

האמת? אני מחכה לראות עוד ועוד סרטוני הסרת זקן, גילוח ראש, הסרת שפם, ובשלבים אחרים גם שינוי צבע שיער, החלקות ועוד ועוד שינויים דרמאטיים בקרב גברים ונשים. עם ובלי קשר דווקא למוצרים הנרכשים בסופרפארם. זה מרתק ומסקרן, ובעיקר בלתי סכריני בעליל.

מבחינה אסטרטגית יש פה פריצת דרך כאשר פריצות דרך לא חייבות להגיע עם רעש ומצילתיים. שהרי פה יש סיפור אמיתי ומשמעויות שלא חשבנו עליהן, ובכך אפשר לומר שכן נוצר פה נרטיב חדשני לעולם הגילוח הגברי, שטרם נחקר וטרם עובד קודם לכן בעולם התקשורת, השיווק והפרסום - כראוי.

 

ועוד משהו קטן על פרסומת 'הארץ'

הארץ יוצא, בהמשך עקבי לקמפיין הקודם, בקמפיין פרובוקטיבי שמצד אחד ממשיך למצב את הארץ כעיתון לאנשים חושבים, ומצד שני נותן למוח האדם תפקיד חדש ומשעשע במיוחד. וכמובן שהסרטון לא חוסך בגסויות ובמטבעות לשון כביכול לגיטימיות דוגמת "לזיין את המוח" - במטרה להמשיך ולהציל את מותג הארץ ממקומו המאובק והמאופק.

 

הסרטון מתייחס למוח האדם כאל איבר בגוף האדם שאנחנו נוטים להזניח אל מול שאר האיברים. רובו ככולו מוקדש למחאתו של המוח, מגולם בידי רמי הויברגר לא מגולח ומאד מקופח, אשר יוצא כנגד הפינוק ששאר האיברים זוכים להם. כמובן, ודי צפוי מתחילת הקליפ, שכאשר מגיעה רשימת אבירי הגוף לאיבר המין, מתרחשת דראמה קטנה בינו לבין המוח - דרמה שאפשר לשפוך עליה אינסוף קלישאות ורובן ככולן מסתברות כרלוונטיות להעברת המסר שהגיעה העת לענג גם קצת את המוח לשם שינוי. תובנה לא רעה בכלל למותג שמצוי בסכנת השמדה אקוטית נוכח מבחר התכנים בו אנו מתקיימים.

 

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אז זה הזין של שוקן שאסור לדבר עליו בציבור (ל"ת)
    שושנה אנה-לי 23/07/2015 19:22
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוטי 23/07/2015 14:25
    הגב לתגובה זו
    בצילומי המשפחה של מוק אין בימוי בתגובות .מוק נמצא בברנזה של הפירסום והעריכה. נאמר לנו שהוא בא לצלם פירסומת בחנות המשפחתית ולכן כניסת המצלמות נראתה טבעית. לשאלתנו היכן הוא נאמר שהם מצלמים סצינה ומוק לא חייב להיות הוא כבר יודע מה לעשות בעריכה . התגובות להופעתו טבעיות לחלוטין כמו כן הטקסט שנאמר על ידו בסירטון.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.12%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.12%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״