
דימוי עצמי, גבריות, פנטזיות והרגל מול שינוי: סרטוני הגילוח של life מרתקים ומרגשים
בתוך שגרה של פרסומות מונוטוניות לסכיני גילוח וקצף גילוח, אנחנו נתקלים סופסוף במשהו מעניין. התרגלנו לראות גבר כמעט מגולח מתגלח עוד קצת. קצף, גילוח, סכין תחת הברז, מרגיש את עור פניו, תקריב אנימציה מוגזם של סכין שאוספת שערה שערה מהשורש בהילוך איטי. אם יש זמן ותקציב - בחורה שאוהבת את הפנים החלקות, אבל אפשר גם בלי. שורה תחתונה: תכשירי גילוח מתחרים על מי מגלח פונקציונאלית טוב יותר. ומי שצועק חזק יותר בתקציבים גדולים יותר, כמו למשל ג'ילט.
אז זהו שהסופראפארם החליט לעשות משהו יותר מעניין וכזה שתמיד היה בעצם מונח על השולחן, אלא שלא חשבנו להרים אותו ולקחת אותו לטובת מותג גילוח. הנושא הוא נושא פולקלוריסטי מוכר - לגלח זקן שכיסה את הפנים שנים על גבי שנים. או למעשה - לחשוף את הפנים שמזמן איש לא ראה. הסופרפארם יצר, ממכלול מוצרי הגילוח שכוללים קצף ומכונת גילוח וסכיני M6, את מותג הבית life men. עד כאן בנאלי. אבל מכאן - יש שבירה חדה ימינה. בשני סרטונים בני שתיים עד שלש דקות אנחנו עדים לתיעוד של גילוח זקן אצל שני גברים שחיים איתו שנים רבות, ואשר הזקן הפך להיות חלק בלתי נפרד מהנוכחות והאישיות שלהם. הנושא מצויין - לא רק גילוח טכני שמשאיר עור חלק אלא משמעות הגילוח בחיי הגבר וסביבתו הקרובה. שני הסרטונים מכסים את שלל ההכנות הנפשיות של הגבר לקראת הסרת הזקן, לרבות חששות ומחשבות לגבי הקורבן אותו הוא עומד להקריב. בשני המקרים ה'פנים החדשות' תוכננו כהפתעה לחברים ולמשפחה וההפתעות נלכדו בעדשת המצלמה. למרות שמדובר בגילוח זקן גרידא, הסיפורים נוגעים בדימוי עצמי, גבריות, סמלים, פנטזיות וכמובן הרגל מול שינוי. מדובר בגילוח אבל לא רק בגילוח אלא במה שוויתור על סמל חיצוני עושה לנו. שיער פנים אצל גבר, כך מסתבר, מתקשר ישירות לזהותו בחברה ובמשפחה. הסרטים מצליחים לצוד משפטים כמו "אני מפחד לאבד את כוח ההרתעה שלי" - אמירה חייתית כמעט ג'ונגלית, או כמו "אני מרגישה שאני בוגדת בך" שיוצא מפיה של אשתו של המגולח הטרי אחרי שהיא מנשקת אותו. וכמובן תגובות אותנטיות של חברים "אתה נראה כמו בחורה" או "אתה נראה אבא אחר" של הילדה הקטנה. "שמחנו לעזור" אומרת כותרת הסיום ללא עומס של לוגואים או ססמאות. לצופה ברור שהוא עד ליוזמה של סופרפארם וכי הוא נחשף קלות למותגי גילוח ולקונספט life men אבל עיקר הסרט מכסה אירוע אותנטי. הבימוי והעריכה אינם מתיימרים להיות "מקריים". יש בהחלט בימוי ועריכה ובכל זאת האייטם "אורגאני" ומרתק בפשטותו ובזווית הייחודית שהוא מביא. בניגוד לסרטונים פסאודו אותנטיים כמו נשים שמדברות על כביסה באבקה או נוזל ספציפי, סרטוני הגילוח מרגישים רעננים ובלתי משוחדים. אף אחד לא מדבר בזכות מותגי הגילוח. הדגש הוא על תפקידו של זקן בחיינו ועל סגולותיו של שינוי. האמת? אני מחכה לראות עוד ועוד סרטוני הסרת זקן, גילוח ראש, הסרת שפם, ובשלבים אחרים גם שינוי צבע שיער, החלקות ועוד ועוד שינויים דרמאטיים בקרב גברים ונשים. עם ובלי קשר דווקא למוצרים הנרכשים בסופרפארם. זה מרתק ומסקרן, ובעיקר בלתי סכריני בעליל. מבחינה אסטרטגית יש פה פריצת דרך כאשר פריצות דרך לא חייבות להגיע עם רעש ומצילתיים. שהרי פה יש סיפור אמיתי ומשמעויות שלא חשבנו עליהן, ובכך אפשר לומר שכן נוצר פה נרטיב חדשני לעולם הגילוח הגברי, שטרם נחקר וטרם עובד קודם לכן בעולם התקשורת, השיווק והפרסום - כראוי.ועוד משהו קטן על פרסומת 'הארץ'
הארץ יוצא, בהמשך עקבי לקמפיין הקודם, בקמפיין פרובוקטיבי שמצד אחד ממשיך למצב את הארץ כעיתון לאנשים חושבים, ומצד שני נותן למוח האדם תפקיד חדש ומשעשע במיוחד. וכמובן שהסרטון לא חוסך בגסויות ובמטבעות לשון כביכול לגיטימיות דוגמת "לזיין את המוח" - במטרה להמשיך ולהציל את מותג הארץ ממקומו המאובק והמאופק. הסרטון מתייחס למוח האדם כאל איבר בגוף האדם שאנחנו נוטים להזניח אל מול שאר האיברים. רובו ככולו מוקדש למחאתו של המוח, מגולם בידי רמי הויברגר לא מגולח ומאד מקופח, אשר יוצא כנגד הפינוק ששאר האיברים זוכים להם. כמובן, ודי צפוי מתחילת הקליפ, שכאשר מגיעה רשימת אבירי הגוף לאיבר המין, מתרחשת דראמה קטנה בינו לבין המוח - דרמה שאפשר לשפוך עליה אינסוף קלישאות ורובן ככולן מסתברות כרלוונטיות להעברת המסר שהגיעה העת לענג גם קצת את המוח לשם שינוי. תובנה לא רעה בכלל למותג שמצוי בסכנת השמדה אקוטית נוכח מבחר התכנים בו אנו מתקיימים.- 2.אז זה הזין של שוקן שאסור לדבר עליו בציבור (ל"ת)שושנה אנה-לי 23/07/2015 19:22הגב לתגובה זו
- 1.מוטי 23/07/2015 14:25הגב לתגובה זובצילומי המשפחה של מוק אין בימוי בתגובות .מוק נמצא בברנזה של הפירסום והעריכה. נאמר לנו שהוא בא לצלם פירסומת בחנות המשפחתית ולכן כניסת המצלמות נראתה טבעית. לשאלתנו היכן הוא נאמר שהם מצלמים סצינה ומוק לא חייב להיות הוא כבר יודע מה לעשות בעריכה . התגובות להופעתו טבעיות לחלוטין כמו כן הטקסט שנאמר על ידו בסירטון.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.