קובי גל רדאי
צילום: דור מלכה
חדשות בינ"ל

יש חיים אחרי 'רשת': קובי גל-רדאי מצטרף ל-ProSiebenSat. 1 הגרמנית

תאגיד הטלוויזיה והרדיו, פוזל יותר ויותר להפקות באנגלית. גל-רדאי, עד לאחרונה בכיר ב'רשת', ישמש כסגן נשיא לענייני תעודה וקופרודוקציות בינ"ל
אורית ברגמן |
נושאים בכתבה קובי גל-רדאי

ענקית התקשורת הגרמנית ProSiebenSat. 1 גייסה לשורותיה את המפיק הישראלי קובי גל-רדאי, ששימש במשך 6 שנים כמנהל הדרמה, התעודה והקולנוע של הזכיינית רשת וכראש מחלקת התסריטאות בסם שפיגל. בתפקידו החדש יהיה גל-רדאי סגן נשיא בכיר לענייני תעודה וקופרודוקציות בינ"ל.

על פי דיווח באתר הוליווד ריפורטר, גל-רדאי יפקח התרחבות של הקבוצה להפקות עלילתיות ודוקומנטריות באנגלית, ויעבוד ישירות מול וולפגאנג לינק, מנכ"ל התאגיד המפעיל בין היתר טלוויזיה מסחרית, ערוצי פרימיום בתשלום ותחנות רדיו.

הקשר בין גל-רדאי, שעזב את 'רשת' בחודש אוגוסט, לבין ProSiebenSat. 1 החל כבר לפני שנתיים עם רכישת חברת הפקות יולי אוגוסט על ידי חברת המדיה Red Arrow שלה. גל-רדאי היה בין מנהלי 'יולי אוגוסט', ומי שהפיק את את ביקור התזמורת ומרגל השמפניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.