רפאל בן שטרית ראש עיריית בית שאן
צילום: באדיבות עיריית בית שאן
פרסום ראשון

נדחתה תלונת רה"ע בית שאן: ערוץ 10 לא עבר על תקנון מועצת העיתונות

אלי לוי פרסם על תלונה נגד רפאל בן שטרית בחשד להטרדה מינית. בעירייה תוקפים את לוי, ומבטיחים: "אין בפניה למועצה כדי למצות טענותינו עפ"י דין"
אלכסנדר כץ | (5)

ראש עיריית בית שאן, נחל הפסד במועצת העיתונות. לאייס נודע כי ביום חמישי האחרון קיבל ראש העירייה רפאל בן שטרית, את תגובת מזכ"ל המועצה, אריק בכר, כי תלונתו נגד כתב חדשות 10 בצפון אלי לוי, נגנזה. גם דרישתו להתנצלות מ'חדשות 10' לא נענתה.

ב-22 בדצמבר פרסם לוי ידיעה שעניינה תלונה שהגישה אישה על הטרדה מינית לכאורה, שביצע בה, לטענתה, ראש העירייה בן שטרית. בסביבתו של בן שטרית טענו לכשלים מקצועיים ואתיים בפרסום של לוי - בין היתר עיוות של תגובת המשטרה. גם כתבה של לוי ב-5 בינואר העלתה את חמתו של בן שטרית, וזאת משום שלדברי ראש העירייה, תגובתו אינו נכונה משום שהוא או דובר העירייה אבי אזולאי, כלל לא הגיבו לדברים.

2 פרסומים אלו הובילו את היחסים ליחסים מעורערים בין העירייה לערוץ 10. בתחילת ינואר שלח בן שטרית ל'חדשות 10' מכתב מכתב דרישה להתנצלות ותלונה למועצת העיתונות נגד חברת החדשות ונגד הכתב לוי. במכתב ששלחו למשרד עורכי הדין של ערוץ 10 פישר בכר חן ושות', כתבו עורכי הדין סיגלית גוזלן ומוחמד מחאג'נה, פרקליטיו של בן שטרית, כי "זכות הציבור לדעת הינה אינטרס בעל חשיבות רבה, אולם עסקינן בזכות לדעת אמת... הפרסומים כפי שנעשו מלמדים על מגמה לפגוע במרשי ואינם מותירים ספק כי כוונות זדוניות מציעות את הכתב". בתלונה למועצת העיתונות, כתב ראש העירייה: "הכתב חרג לכל אור הדרך מכללי האתיקה העיתונאית לצד סיקור חד צדדי ומגמתי לאורך כל הכתבה".

כבר אז מסרה 'חדשות 10' לאייס כי היא דוחה את הטענות נגדה, וזאת משום שניתן לו זמן רב להגיב על התלונות נגדו, ואולם הוא סירב לעשות כן. "רק למחרת, בשעה 6:54 בבוקר החליט דובר ראש העיר לשלוח תגובתו בסמס רק לכתב, תגובה זו שודרה בתכנית הבוקר ובאתר נענע10. סמס נוסף מטעם דובר ראש העיר נשלח רק לכתב ולא למערכת בשעה 20:00 בערב לערך, ושודר לצד האייטם היחיד בעניין באותו יום בתכנית 'צינור לילה'. בנוסף, מתוך הגינות ולפנים משורת הדין, שבנו ושידרנו השבוע בזמן המהדורה המרכזית את תגובתו של ראש העיר לפרשה (זו הייתה כבר התגובה הרביעית). לגופם של דברים - 'חדשות 10' עומדת מאחורי כל הדיווחים בפרשה".

בתגובתו של בכר לראש העירייה, נכתב כי "המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות בישראל, עו"ד אילן שדי, בחן את תלונתך שבנדון, לצד תגובת הנילונים. המשנה מצא כי הכתב עמד במבחן תקנון האתיקה בכל הנוגע לבקשת תגובה מנשוא הדיווח, ואף נתן לה ביטוי ראויה בכתבה. אין בתקנון חיוב לעיתונאי למסור תגובה 'מילה במילה', אלא לא לשנות אותה במידה שתסלף את הנאמר. לפיכך, הריני להודיעך על גניזת התלונה".

דובר עיריית בית שאן אבי אזולאי מסר לאייס כי "הובא לידיעתי כי אלי לוי מערוץ 10 מפיץ בקרב ובאמצעות חבריו כי התלונה שהוגשה נגדו במועצת העיתונות נדחתה. ראשית, הנה לכם דרך להפיץ בשורה שאפילו לא הגיעה בדרך רשמית לגורם המתלונן. וזה אולי מלמד ומספר את הסיפור כולו על דרכו של לוי. לכל מי שעוד מאמין במקצוע ה'עיתונאי', הייתי מציע שלא ילך בדרכו של הכתב אלי לוי שבמהלך כל הפרשה מחזר תגובות, לא הביא ולא הציג בפני הציבור את התגובה שניתנה לו במהלך שידור הכתבה. לא הייתי מצטרף להתנהלותו הפסולה של עיתונאי שפונה לקבל תגובה 10 דקות לפני מהדורה מרכזית בחדשות 10 כנגד האשמה אישית חסרת היגיון ומופרכת מיסודה".

לדברי אזולאי, "זכות הציבור לדעת הינה אינטרס בעל חשיבות רבה, אולם עסקינן בזכות לדעת אמת. התברר שכל פרסומיו של הכתב בפרשה, רחוקים שנות האור מהאמת ואין להם כל אחיזה במציאות. כל אמירותיו שכביכול 'ראש העיר יוזמן לחקירה בימים הקרובים' התבררו כמנותקות מהמציאות וכשקריות. חלפו להם 4 חודשים והמשטרה לא מצאה לנכון אפילו להתקשר לראש העיר ולזמנו למסירת עדות. גם ניסיונו של אלי לוי למחזר, להפיץ וגם להטעות קולגות כי ראש העיר יוזמן לעימות עם המתלוננת, הם המצאה מדמיונו הקודח. כלום ושום דבר. ראש העיר מנהל את העיר כבשגרה ובכל מהלך התקופה לא קיבל אף לא טלפון אחד מהמשטרה בנושא. ובכל זאת, נשאלת השאלה האם היה ראוי לפרסם כתבה ואת שמו של אדם שנגדו הוגשה תלונה רק על סמך גרסה הזויה ומופרכת? האם ראוי לפרסם שמו של אדם שאפילו לא הוזמן לחקירה למסור את גרסתו, שלא הובא כחשוד? אי לכך, נדגיש כי אין בפניה למועצת העיתונות ובהחלטתה כדי למצות את טענותינו נגד ערוץ 10 וכנגד הכתב באמצעים העומדים לנו על פי דין".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ב'חדשות 10' סירבו להגיב לדברים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אלי לוי מקצוען והוכיח זאת פעם נוספת (ל"ת)
    רן 16/02/2014 21:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עיתונאי ךשעבר 16/02/2014 17:56
    הגב לתגובה זו
    עירייצת בית שאן העמד בראשה ודוברה ממשיכים לעשות נזק לעצמם עם הסיפור הזה שלא היה ולא נברא. די רדו מהעץ. אין לכם כלום נגד ערוץ 10 וחבל על הזמן שאתם משקיעים בניסיונות הללו וברדיפה אחר הכתב אלי לוי..אתם פוגעים בחופש הביטוי ובעיתונות חופשית בנסיון להלך איימים על עיתונאים
  • 1.
    מי שמכיר את אלי לוי יודע שהוא לא אמין (ל"ת)
    טבעונית 16/02/2014 13:16
    הגב לתגובה זו
  • מי שמכיר את לוי, יודע שהוא הכי אמין שיש (ל"ת)
    גלעד 16/02/2014 13:23
    הגב לתגובה זו
  • אמין או מין? (ל"ת)
    יד ימין 16/02/2014 16:15
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״