פרופיל אישי

"ההישג? כשמנכ"ל דומינוס העולמי פירגן לפעילות הדיגיטל של הסניף הישראלי"

הטמעת פעילות הדיגיטל וקמפיין מאור כהן זכה ב'אפי פלטינום 2013'. עידו פרידמן מדבר ב-under 40 על ההישג, אבל גם מחמיא למתחרים עם הקציצה
נעמה תורן | (17)

אם אתם רואים את מאור כהן והדבר הראשון שעולה לכם לראש זה פיצה ורק אחר כך מוזיקאי או ארץ נהדרת, זה בגלל הקמפיינים לדומינו'ס פיצה בכיכובו. החודש זכתה חברת דומינו'ס פיצה בפרס אפי פלטינום 2013 עבור הישג שיווקי מרשים לאורך שנים.

עידו פרידמן, סמנכ"ל השיווק של דומינו'ס, מגלה איך מוכרים פיצה לישראלים, מה תפקיד הרשתות החברתיות בשיווק, ומה הפסיד עולם הרפואה כשהוא עצמו פנה לתחום השיווק.

1. למה זכיתם בפרס?

זכינו בגלל תוצאות מהלך הדיגיטל שלנו לאורך 3 השנים האחרונות. מעבר לתוצאות העסקיות, אני מאמין שזכינו כיוון שהוכחנו שהציבור הישראלי אוהב, מחפש ויכול ליהנות מצרכנות דיגיטלית חכמה. דומינו'ס פיצה לא נמצאת רק בדיגיטל בעולם של "אני רעב ורוצה להזמין פיצה", אלא יצרה חווית תוכן דיגיטלית שמייצרת ערך מוסף ללקוח. למשל בכל הממשקים הדיגיטליים שלנו, משולבת אפליקציית Domino's Tracker שמאפשרת ללקוח לראות ספציפית לגבי ההזמנה שלו היכן ההזמנה שלו נמצאת בכל שלב ושלב מרגע ההזמנה שהוא מזמין ועד שהשליח אצלו בדלת.

2. ואיפה שמת את הפרס?

איפה שמנו אותו? כל יום מחביאים אותו באחד המשרדים ומשחקים איפה אפי...

3. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

אגף התפעול. אנשים שעובדים כל יום קשה מאוד כדי לקיים את ההבטחה השיווקית. אני אשמח לנצל במה זו כדי להודות לכל העובדים שלנו במטה ובסניפים שהם אלו שיום יום מביאים את התוצאות המצוינות ושהם אלה ושמתרגמים את העבודה של השיווק להצלחה.

4. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

שם המדור הוא 'אנדר 40' ובא לי לעבור את הגיל הזה...

5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

במישור המקצועי, הטמעת פעילות הדיגיטל של דומינו'ס בישראל. ההכרה הראשונה הייתה ביום שבו נשיא דומינו'ס העולמי פטריק דויל הגיע לארץ והחמיא לנו על פעילות הדיגיטל וציין שהוא לא האמין אבל דומינו'ס ישראל מובילה וניצבת במקום הראשון באחוז הזמנות הדיגיטל, עוד לפני מדינות כמו יפן, ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה.

6. אז מה הסוד, איך מוכרים פיצה להמונים?

קודם כל צריך לאהוב את זה. אנחנו באמת משוגעים על מה שאנחנו עושים. התבלין הסודי שלנו הוא פשוט קומבינציה של פיצות איכותיות, שירות בסטנדרט יוצא דופן עם הבטחה ברורה כלפי הלקוח ועמידה מאחוריה.

בסופו של יום דומינו'ס לא רק מוכרת פיצה, אלא עושה הכל על מנת לייצר חוויה ייחודית המספקת ערך אמיתי ללקוח.

הקמפיין האחרון של דומינוס פיצה

7. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

אין לי, אולי זה עניין של הסתכלות על הדברים. אולי אני בר מזל אבל בכל תחנה ורגע מקצועי שלי . אני פשוט נהנה.

8. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

השתתפות באפיזודה של התכנית לא נפסיק לשיר. כמו שאומרים - יש דברים שעושים פעם בחיים. נשבע.

9. אם לא היית בשיווק, בטוח היית:

איש חינוך. אתה גם מעניק ומחנך, ומצד שני אתה מקבל חזרה כל כך הרבה. חוץ מזה, אני רואה את כמות החופשות של רעייתו של חברי יניב, ומה אני אגיד - החיים יפים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

10. מי פתח לך דלת?

השפן הקטן הדר גולדמן והשפן הגדול יוסי אלבז.

11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

ENJOY THE RIDE. העבודה שלנו היא קשה, ולכן אני תמיד חושב מהמקום של ליהנות מהדרך, אם זה בבחירת השותפים שלי לעבודה, הפרויקטים שחשוב לי לקדם, והפן היצירתי שחשוב לי שיהיה בכל פסיק של עשייה.

12. כשהיית קטן מה רצית להיות כשתהיה גדול?

מכירה את יו הפנר... אז לידו גר רופא. רפואה זה מגניב.

13. למה הצרכנים מאמינים ולמה הם לא?

הצרכן מאמין לכל מה שפוגש צורך אמיתי שלו. מוצר או שירות שאכן פותר לו משהו, שגורם לו לחוש משהו. קשה מאוד לזייף היום, אם אתה כחברה לא תעמוד מאחורי ההבטחה שלך לצרכן, מאחורי האמירה שלך, הצרכנים יחושו זאת ואף יגיבו. הצרכן יודע יותר טוב מתמיד מה טוב לו, וחייבים לפתח איתו דיאלוג שבו אתה שקוף ויודע להפגיש את הצרכים שלך כחברה עם הצרכים שלו.

14. כמה כוח יש לרשתות חברתיות להשפיע על מהלכים שיווקיים?

אני מאמין שעוצמת הרשתות היא אחת מהכלים המשמעותיים ביצירת באאז. כיום לא פעם ולא פעמיים אמצעי התקשורת הקונבנציונליים ניזונים מהמידע שישנו ברשת החברתית. חשוב להבין שאם אתה לא באמת מאמין ביצירת קשר בינך ובין הצרכן באמצעות רשתות חברתיות כעניין אסטרטגי, זה לא יעבוד. הרשת החברתית היא בסופו של דבר כלי בניהול הדיאלוג בין המותג לצרכן. המותג צריך להשקיע ביצירת תוכן הקשר, בניית מהותו ובניהול דיאלוג אמיתי עם הצרכנים. כשזה מתבצע כך, אין לי ספק שהרשתות משפיעות על המהלכים השיווקיים, לפעמים אפילו קובעות אותם.

15. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

לחבר את אנשי הצוות שלי לכדי יחידה אחת שנהנית לבוא כל יום לעבודה, להציב לעצמה אתגרים ולצמוח מהם ולעשות את הכל מתוך תשוקה אמיתית.

מהלך הבריאות של מקדונלדס (צילום מסך: מתוך אתר מקדונלדס)

16. פרגן למתחרים

מקדונלד'ס במהלך הבריאות. בלי קשר אם אני או אתה מתחברים לאמירה, מרשים לראות את מוכנות המותג לעניין, הרצינות והיסודיות של הרשת לאורך כל המהלך. אין כוונה של זבנג וגמרנו, אלא עבודה לאורך זמן, כולל ירידה לפרטים הקטנים שכללה בין היתר אופטימיזציה של כלל המוצרים ברשת.

17. יש משהו שלא היית מוכן לשווק?

תחליפי גבינה. רק 100% מוצרלה. ברצינות, אני חייב להאמין במה שאני משווק.

18. מה החלום המקצועי שלך?

אני כבר מגשים אותו - להוביל שינוי. לא פעם אני מתאכזב, חוטף על זה בראש בדרך, אבל אני פשוט מאמין בעולם שבו אין גבולות והכל אפשרי.

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    pix37 22/07/2013 19:12
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין מטופש ולא ברור למה הם חשבו שמאור כהן יצליח לשכנע אנשים להחליף את הפיצריה השכונתית בפיצה התעשייתית של דומינוס הקמפיין הזה הוא כמו התוכניות של רשת - בואו ונראה לכם שזרקנו עליכם מלא כסף - לא כדי להשיג משהו אלא כי אתם טפשים ורוצים הרבה נצנצים. בקיצור - קמפיין מטופש ומיותר.
  • 14.
    בן עמי 17/07/2013 12:28
    הגב לתגובה זו
    אני מצדיע לך עידו ישר כוח שאתה לבקר חברים תביא תמיד פיצה אני אוהב עם בצל וזיתיים
  • 13.
    אבי 15/07/2013 08:09
    הגב לתגובה זו
    מההיכרות שלי עם החברה ועם מר פרידמן הצעיר מדובר בחברה שלמה של אנשים מוכשרים. ממר אלבז ועד האחרון העובדים שם. מגיע להם ליהנות מפירות ההצלחה.
  • 12.
    עידן 14/07/2013 22:55
    הגב לתגובה זו
    כמי שמכיר את הרשת עוד לפני כניסתו על סמנכ"ל השיווק עידו, אני מאושר לראות כיצד כישרונו האישי בשילוב עם סביבת עבודה מגבה הובילה לתוצאה של המוצר האיכותי ביותר בתחום המזון, במשק הישראלי. עידו, שאפו עליך והקרדיט כולו מופנה כלפיך.
  • 11.
    כוכב הגילדה האמיתי 14/07/2013 20:55
    הגב לתגובה זו
    פרידמממממממן, כיף לראות אותך מצליח. גם קריאייטיב וגם עובד קשה = הצלחה. מאחל שתמיד תהיה לך עין נמר.
  • 10.
    אלדד 14/07/2013 20:37
    הגב לתגובה זו
    אין על יו הפנר..אבל אין גם על עידו הזה. מקצוען ובנאדם. אני מאלה שאמרו שיום אחד...
  • 9.
    ל.ק. 14/07/2013 20:18
    הגב לתגובה זו
    מר פרידמן היקר, האם רעייתו של חברך יניב גם סיפרה לך על החודשים בהם היא בודקת מבחנים עד אמצע הלילה??????? : ;-) תישאר בתפקיד הנוכחי ואל תתחלף עם אף אחד! אתה עושה את זה מצוין ונפלא. יישר כוח.
  • 8.
    א 14/07/2013 17:01
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לעידו! בתכלס' הכי מגיע לו- תותח על, מוכשר, יצירתי ובן אדם מקסים. גאים בך....
  • 7.
    זה שאינו יודע לשאול 14/07/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
    אבל רמת הביצוע הייתה מזעזעת כשהתקציב היה בזרמון. מקאן לא רואים אותם ממטר ברמת הארט.
  • זה שיודע לענות 14/07/2013 20:35
    הגב לתגובה זו
    כבר לפני 3 שנים, כלומר התחילו את כל המהלך, לראייה שמקאן שמרו על השפה הויזואלית ולא שינו דבר- שוב שפה, ניתן לומר שהסרטים הראשונים במקאן לא היו מבוצעים כזה מדהים. הסרטים של זרמון היו הרבה יותר בולטים ויצרו באז. עדיין כל הכבוד למקאן.
  • ארט 15/07/2013 10:37
    הארט דומינוס בזרמון היה תחת. תתקדם.
  • 6.
    כמו שנאמר, 'איזה זית'. (ל"ת)
    הה 14/07/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איה 14/07/2013 15:37
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד! לשם שינוי בחרו אדם ראוי, אתה אדם מוכשר, אמיתי ומקצוען
  • 4.
    מכירה ומוכירה 14/07/2013 14:29
    הגב לתגובה זו
    מקוצען אמיתי, איש קריאטיב יוצא דופן, עובד עם כל הלב והנשמה. תענוג אמיתי. ומעבר לכל, פשוט בן אדם מדהים!
  • 3.
    אבא של ליבי וגלי 14/07/2013 13:57
    הגב לתגובה זו
    איזה כיף שמפרגנים לך! הכי מגיע לך בעולם: בחור מקסים, עם אמביציה של דחפור (שזה בולדוזר בעברית) שתמיד שומר על הומור והכל עושה בנועם וכמובן (והכי חושב אולי) מקצוען שאין דברים כאלה. במילה אחת - שאפו!
  • 2.
    עודד לביא 14/07/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
    המון הצלחה בהמשך!
  • 1.
    מחלוצי הגילגה 14/07/2013 13:28
    הגב לתגובה זו
    איש מוכשר, חרוץ, רציני ומצחיק. תותח גילגה, יכול להשתפר בסנוקר. לא כולם מושלמים..
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".