"ההישג? כשמנכ"ל דומינוס העולמי פירגן לפעילות הדיגיטל של הסניף הישראלי"
אם אתם רואים את מאור כהן והדבר הראשון שעולה לכם לראש זה פיצה ורק אחר כך מוזיקאי או ארץ נהדרת, זה בגלל הקמפיינים לדומינו'ס פיצה בכיכובו. החודש זכתה חברת דומינו'ס פיצה בפרס אפי פלטינום 2013 עבור הישג שיווקי מרשים לאורך שנים.
עידו פרידמן, סמנכ"ל השיווק של דומינו'ס, מגלה איך מוכרים פיצה לישראלים, מה תפקיד הרשתות החברתיות בשיווק, ומה הפסיד עולם הרפואה כשהוא עצמו פנה לתחום השיווק.
1. למה זכיתם בפרס?
זכינו בגלל תוצאות מהלך הדיגיטל שלנו לאורך 3 השנים האחרונות. מעבר לתוצאות העסקיות, אני מאמין שזכינו כיוון שהוכחנו שהציבור הישראלי אוהב, מחפש ויכול ליהנות מצרכנות דיגיטלית חכמה. דומינו'ס פיצה לא נמצאת רק בדיגיטל בעולם של "אני רעב ורוצה להזמין פיצה", אלא יצרה חווית תוכן דיגיטלית שמייצרת ערך מוסף ללקוח. למשל בכל הממשקים הדיגיטליים שלנו, משולבת אפליקציית Domino's Tracker שמאפשרת ללקוח לראות ספציפית לגבי ההזמנה שלו היכן ההזמנה שלו נמצאת בכל שלב ושלב מרגע ההזמנה שהוא מזמין ועד שהשליח אצלו בדלת.
2. ואיפה שמת את הפרס?
איפה שמנו אותו? כל יום מחביאים אותו באחד המשרדים ומשחקים איפה אפי...
3. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
אגף התפעול. אנשים שעובדים כל יום קשה מאוד כדי לקיים את ההבטחה השיווקית. אני אשמח לנצל במה זו כדי להודות לכל העובדים שלנו במטה ובסניפים שהם אלו שיום יום מביאים את התוצאות המצוינות ושהם אלה ושמתרגמים את העבודה של השיווק להצלחה.
- למרות דוח רבעוני מורכב, דומינו'ס מזנקת בכ-3% בטרום
- דומינוס מרחיבה שיתופי פעולה - דורדאש מצטרפת לשירותי המשלוחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
שם המדור הוא 'אנדר 40' ובא לי לעבור את הגיל הזה...
5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
במישור המקצועי, הטמעת פעילות הדיגיטל של דומינו'ס בישראל. ההכרה הראשונה הייתה ביום שבו נשיא דומינו'ס העולמי פטריק דויל הגיע לארץ והחמיא לנו על פעילות הדיגיטל וציין שהוא לא האמין אבל דומינו'ס ישראל מובילה וניצבת במקום הראשון באחוז הזמנות הדיגיטל, עוד לפני מדינות כמו יפן, ארה"ב, אנגליה ואוסטרליה.
6. אז מה הסוד, איך מוכרים פיצה להמונים?
קודם כל צריך לאהוב את זה. אנחנו באמת משוגעים על מה שאנחנו עושים. התבלין הסודי שלנו הוא פשוט קומבינציה של פיצות איכותיות, שירות בסטנדרט יוצא דופן עם הבטחה ברורה כלפי הלקוח ועמידה מאחוריה.
בסופו של יום דומינו'ס לא רק מוכרת פיצה, אלא עושה הכל על מנת לייצר חוויה ייחודית המספקת ערך אמיתי ללקוח.
הקמפיין האחרון של דומינוס פיצה
7. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
אין לי, אולי זה עניין של הסתכלות על הדברים. אולי אני בר מזל אבל בכל תחנה ורגע מקצועי שלי . אני פשוט נהנה.
8. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
השתתפות באפיזודה של התכנית לא נפסיק לשיר. כמו שאומרים - יש דברים שעושים פעם בחיים. נשבע.
9. אם לא היית בשיווק, בטוח היית:
איש חינוך. אתה גם מעניק ומחנך, ומצד שני אתה מקבל חזרה כל כך הרבה. חוץ מזה, אני רואה את כמות החופשות של רעייתו של חברי יניב, ומה אני אגיד - החיים יפים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
10. מי פתח לך דלת?
השפן הקטן הדר גולדמן והשפן הגדול יוסי אלבז.
11. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
ENJOY THE RIDE. העבודה שלנו היא קשה, ולכן אני תמיד חושב מהמקום של ליהנות מהדרך, אם זה בבחירת השותפים שלי לעבודה, הפרויקטים שחשוב לי לקדם, והפן היצירתי שחשוב לי שיהיה בכל פסיק של עשייה.
12. כשהיית קטן מה רצית להיות כשתהיה גדול?
מכירה את יו הפנר... אז לידו גר רופא. רפואה זה מגניב.
13. למה הצרכנים מאמינים ולמה הם לא?
הצרכן מאמין לכל מה שפוגש צורך אמיתי שלו. מוצר או שירות שאכן פותר לו משהו, שגורם לו לחוש משהו. קשה מאוד לזייף היום, אם אתה כחברה לא תעמוד מאחורי ההבטחה שלך לצרכן, מאחורי האמירה שלך, הצרכנים יחושו זאת ואף יגיבו. הצרכן יודע יותר טוב מתמיד מה טוב לו, וחייבים לפתח איתו דיאלוג שבו אתה שקוף ויודע להפגיש את הצרכים שלך כחברה עם הצרכים שלו.
14. כמה כוח יש לרשתות חברתיות להשפיע על מהלכים שיווקיים?
אני מאמין שעוצמת הרשתות היא אחת מהכלים המשמעותיים ביצירת באאז. כיום לא פעם ולא פעמיים אמצעי התקשורת הקונבנציונליים ניזונים מהמידע שישנו ברשת החברתית. חשוב להבין שאם אתה לא באמת מאמין ביצירת קשר בינך ובין הצרכן באמצעות רשתות חברתיות כעניין אסטרטגי, זה לא יעבוד. הרשת החברתית היא בסופו של דבר כלי בניהול הדיאלוג בין המותג לצרכן. המותג צריך להשקיע ביצירת תוכן הקשר, בניית מהותו ובניהול דיאלוג אמיתי עם הצרכנים. כשזה מתבצע כך, אין לי ספק שהרשתות משפיעות על המהלכים השיווקיים, לפעמים אפילו קובעות אותם.
15. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
לחבר את אנשי הצוות שלי לכדי יחידה אחת שנהנית לבוא כל יום לעבודה, להציב לעצמה אתגרים ולצמוח מהם ולעשות את הכל מתוך תשוקה אמיתית.
מהלך הבריאות של מקדונלדס (צילום מסך: מתוך אתר מקדונלדס)
16. פרגן למתחרים
מקדונלד'ס במהלך הבריאות. בלי קשר אם אני או אתה מתחברים לאמירה, מרשים לראות את מוכנות המותג לעניין, הרצינות והיסודיות של הרשת לאורך כל המהלך. אין כוונה של זבנג וגמרנו, אלא עבודה לאורך זמן, כולל ירידה לפרטים הקטנים שכללה בין היתר אופטימיזציה של כלל המוצרים ברשת.
17. יש משהו שלא היית מוכן לשווק?
תחליפי גבינה. רק 100% מוצרלה. ברצינות, אני חייב להאמין במה שאני משווק.
18. מה החלום המקצועי שלך?
אני כבר מגשים אותו - להוביל שינוי. לא פעם אני מתאכזב, חוטף על זה בראש בדרך, אבל אני פשוט מאמין בעולם שבו אין גבולות והכל אפשרי.
- 15.pix37 22/07/2013 19:12הגב לתגובה זוהקמפיין מטופש ולא ברור למה הם חשבו שמאור כהן יצליח לשכנע אנשים להחליף את הפיצריה השכונתית בפיצה התעשייתית של דומינוס הקמפיין הזה הוא כמו התוכניות של רשת - בואו ונראה לכם שזרקנו עליכם מלא כסף - לא כדי להשיג משהו אלא כי אתם טפשים ורוצים הרבה נצנצים. בקיצור - קמפיין מטופש ומיותר.
- 14.בן עמי 17/07/2013 12:28הגב לתגובה זואני מצדיע לך עידו ישר כוח שאתה לבקר חברים תביא תמיד פיצה אני אוהב עם בצל וזיתיים
- 13.אבי 15/07/2013 08:09הגב לתגובה זומההיכרות שלי עם החברה ועם מר פרידמן הצעיר מדובר בחברה שלמה של אנשים מוכשרים. ממר אלבז ועד האחרון העובדים שם. מגיע להם ליהנות מפירות ההצלחה.
- 12.עידן 14/07/2013 22:55הגב לתגובה זוכמי שמכיר את הרשת עוד לפני כניסתו על סמנכ"ל השיווק עידו, אני מאושר לראות כיצד כישרונו האישי בשילוב עם סביבת עבודה מגבה הובילה לתוצאה של המוצר האיכותי ביותר בתחום המזון, במשק הישראלי. עידו, שאפו עליך והקרדיט כולו מופנה כלפיך.
- 11.כוכב הגילדה האמיתי 14/07/2013 20:55הגב לתגובה זופרידמממממממן, כיף לראות אותך מצליח. גם קריאייטיב וגם עובד קשה = הצלחה. מאחל שתמיד תהיה לך עין נמר.
- 10.אלדד 14/07/2013 20:37הגב לתגובה זואין על יו הפנר..אבל אין גם על עידו הזה. מקצוען ובנאדם. אני מאלה שאמרו שיום אחד...
- 9.ל.ק. 14/07/2013 20:18הגב לתגובה זומר פרידמן היקר, האם רעייתו של חברך יניב גם סיפרה לך על החודשים בהם היא בודקת מבחנים עד אמצע הלילה??????? : ;-) תישאר בתפקיד הנוכחי ואל תתחלף עם אף אחד! אתה עושה את זה מצוין ונפלא. יישר כוח.
- 8.א 14/07/2013 17:01הגב לתגובה זוכל הכבוד לעידו! בתכלס' הכי מגיע לו- תותח על, מוכשר, יצירתי ובן אדם מקסים. גאים בך....
- 7.זה שאינו יודע לשאול 14/07/2013 16:18הגב לתגובה זואבל רמת הביצוע הייתה מזעזעת כשהתקציב היה בזרמון. מקאן לא רואים אותם ממטר ברמת הארט.
- זה שיודע לענות 14/07/2013 20:35הגב לתגובה זוכבר לפני 3 שנים, כלומר התחילו את כל המהלך, לראייה שמקאן שמרו על השפה הויזואלית ולא שינו דבר- שוב שפה, ניתן לומר שהסרטים הראשונים במקאן לא היו מבוצעים כזה מדהים. הסרטים של זרמון היו הרבה יותר בולטים ויצרו באז. עדיין כל הכבוד למקאן.
- ארט 15/07/2013 10:37הארט דומינוס בזרמון היה תחת. תתקדם.
- 6.כמו שנאמר, 'איזה זית'. (ל"ת)הה 14/07/2013 15:52הגב לתגובה זו
- 5.איה 14/07/2013 15:37הגב לתגובה זוכל הכבוד! לשם שינוי בחרו אדם ראוי, אתה אדם מוכשר, אמיתי ומקצוען
- 4.מכירה ומוכירה 14/07/2013 14:29הגב לתגובה זומקוצען אמיתי, איש קריאטיב יוצא דופן, עובד עם כל הלב והנשמה. תענוג אמיתי. ומעבר לכל, פשוט בן אדם מדהים!
- 3.אבא של ליבי וגלי 14/07/2013 13:57הגב לתגובה זואיזה כיף שמפרגנים לך! הכי מגיע לך בעולם: בחור מקסים, עם אמביציה של דחפור (שזה בולדוזר בעברית) שתמיד שומר על הומור והכל עושה בנועם וכמובן (והכי חושב אולי) מקצוען שאין דברים כאלה. במילה אחת - שאפו!
- 2.עודד לביא 14/07/2013 13:36הגב לתגובה זוהמון הצלחה בהמשך!
- 1.מחלוצי הגילגה 14/07/2013 13:28הגב לתגובה זואיש מוכשר, חרוץ, רציני ומצחיק. תותח גילגה, יכול להשתפר בסנוקר. לא כולם מושלמים..

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.