under 40: "אנחנו גדולים פי 4 ממספר 2 בשוק - ועדיין אני עסוקה במתחרים"
אתם לא צריכים קופון כדי לקרוא את פינת ה-under 40 הזאת השבוע, בה מתארחת מעין קלר, מנהלת השיווק של 'גרופון ישראל', על רקע חג הפסח הממשמש ובא, ועמו המתנות והתלושים.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
ערך הבליינות. כשאומרים לאנשים "גרופון" האסוציאציות הן הנחות, הנחות ועוד הנחות. אבל מעבר למחירים האטרקטיביים, כוכב הצפון שלנו הוא לאפשר לאנשים להנות ולבלות יותר תחת התקציב החודשי הצפוף. פחות לתכנן, פחות לחשוב פעמיים, פחות לחכות לאירועים מיוחדים, סתם לפרגן לעצמם להנות ממסעדות, טיפולי יופי, חופשות, הצגות וכו'.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
ערך הדיגיטליות. אנחנו אמנם אתר e-commerce עם נפח פעילות עצום, אבל עומד מאחורי זה צוות מכירות הכי פיזי בעולם, שעובד נורא קשה בשביל להביא כל יום עשרות עסקאות שונות בכמעט 30 אזורים גיאוגרפיים בארץ.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הרגע שהבנתי שרעיונות גדולים זה לא מספיק אם הם לא ב-100% ישימים. כי בסופו של יום, רעיונות שנראים טוב רק על מצגות הפאוורפוינט מבלי לקרום עור וגידים, לא שווים כלום.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
כל אותם רגעים בהם ראיתי מותגים מתחרים מיישמים רעיונות טובים שחלפו בראשי ופסלתי כלא מספיק חזקים.
5. מי פתח לך דלת?
ענבל לשם, כיום מנהלת התפעול של גרופון הבינ"ל במזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. נפגשתי איתה לראיון והיה נראה שזה לחלוטין לא הולך להתאים למרות שהייתה כימיה מעולה. בסוף מצאנו את עצמנו יושבות ביחד ומגדירות מחדש את התפקיד כדי שיהיה מאצ'. מעורר השראה בעיניי מצד מנהל לבצע גיוס עם חשיבה כה פתוחה וזורמת.
6. מהם מקורות ההשראה שלך?
סוכני המכירות בגרופון. חבורה של אנשים מוכשרים שעם כל הפוזה הידענית שהגעתי איתה ממקאן פרגנו לי והשאירו לי לגלות בעצמי כמה הרבה אני יכולה ללמוד מהם על שיווק.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
בחיים לא לזלזל במתחרים. אנחנו בערך פי 4 מהמתחרה מספר 2 בשוק, ועדיין אני עסוקה במתחרים ברמות שעשויות להיחשב כהפרעת אישיות.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לקרב בין הזמן בו היוזרים שלנו קונים את הגרופונים שאנחנו מציעים, לבין הזמן בו הם צורכים אותם. כיום חלק גדול מן הקניות נערכות בישיבה מול המחשב במשרד - מרחק שנות אור מהטאפאס בר, המני-פדי וקורס הצילום בהם הם מתעניינים.
9. מהלך שיווקי ופרסומי שהרשים אותך במיוחד
Not Honda, מהלך מיוחד שמכניס סדר לעולם כאוטי. צרכנים בימינו הרי כל כך עמוסים במסרים, תועלות ומותגים, שהם כבר לא מסוגלים לבחור. התופעה הזו בולטת במיוחד בענף הרכב - שמשחקים אינספור של מותגים עם שורה ארוכה עוד יותר של דגמים. כך שלפני שמשכנעים את הצרכנים לבחור בהונדה, בואו נפשט להם את תהליך הבחירה לשחור ולבן. יש "הונדה", ויש "לא הונדה". הקריאטיב עושה שם עבודה טובה במיתוג מותג פיקטיבי "Not Honda" כך שאני בטוחה שהמהלך עשה למותג עבודה טובה.
10. מה הדבר שבחיים לא תקני בקופון?
מתנה לקרובי משפחה פולנים, ואני לא היחידה. מתוך התובנה הזו, אנחנו משיקים עכשיו את Gift Hero - תת-מותג מבית גרופון המציע חווית קניה דיגיטלית של מתנות ו-gift cards מושקעים במיוחד.
לסיכום: הקופון הכי מפתיע שהצליח
טיפול הידרותרפי הידוע בשמו העממי "חוקן".
- 18.עובד שנמאס לו 18/03/2013 22:12הגב לתגובה זואיפה ההתייחסות לאתגרים העצומים שעומדים בפניכם? לבעיות שירות הקשות, ללקוחות המאוכזבים, לכשלים בתפעול, לשקרים שאתם מוכרים. יופי שקידמת את עצמך, לפחות מישהו מרוויח משהו מהעסק הזה.
- 17.שוני 18/03/2013 22:02הגב לתגובה זואבל צריך הרבה יותר מזה בשביל להצעיד את גרופון קדימה... לא התרשמתי מהשיחה שיש לך את הרעב לעשות את זה. נשמע כאילו את מפטפטת עם חברה על כוס קפה. אני לא מבין, חסרים מנהלים מוכשרים לכתוב עליהם?
- 16.מזל 18/03/2013 11:40הגב לתגובה זוותודה לגרופון שמנעו אסון הומניטרי
- 15.אורן 18/03/2013 11:14הגב לתגובה זוחסרת מעוף, אבל מה? עפה על עצמה ברמות שאתם לא מבינים בכלל
- 14.תותחית!! (ל"ת)גיל 18/03/2013 10:20הגב לתגובה זו
- תותחית אוויר חם (ל"ת)כן כן! 18/03/2013 11:43הגב לתגובה זו
- 13.בכיר 18/03/2013 09:11הגב לתגובה זואחת הנשים היותר אינטיליגנטיות שפגשתי. לא מתפלא שעזבה את ענף הפרסום.
- 12.דפנה! אוהבים אותך! (ל"ת)ניצה 17/03/2013 22:15הגב לתגובה זו
- 11.רועי 17/03/2013 20:56הגב לתגובה זותיתביישו בכלל לתת לדבר הזה חשיפה! הם חייבים להרבה אנשים בארץ הרבה כסף!
- 10.קופון 17/03/2013 19:46הגב לתגובה זודוחה
- 9.מתחרה 17/03/2013 19:23הגב לתגובה זויפה שלמדת על המתחרים, חבל שלא למדת לסתום ת'פה.
- 8.מוכשרת. בהצלחה! (ל"ת)עדי 17/03/2013 19:15הגב לתגובה זו
- 7.צחי 17/03/2013 18:56הגב לתגובה זודפנה קלר! הכל בה אובר רייטד ובמיוחד הדימוי העצמי. בחורה בלתי נסבלת עם שיגעון גדלות חולני, סוכני המכירות של כל המתחרים יחד לא יצליחו לתקן את הפגם הרגשי העמוק שטבוע בה...
- לא דפנה, מעין, תפתח את העיניים (ל"ת)מי 17/03/2013 19:32הגב לתגובה זו
- 6.מילקי 17/03/2013 18:36הגב לתגובה זולהכניס אוויר לתוך הבלון. באמת אחלה מאצ'!
- 5.מולי 17/03/2013 15:23הגב לתגובה זוגרופון הפכה להיות חדלת פירעון כאשר המנכל הודח והמניה בדרך למטה. עתיד הקופונים נראה חיוור מתמיד. או במילותיו של המנכל... "לאחר ארבע וחצי שנים אינטנסיביות ונהדרות כמנכ"ל גרופון, החלטתי שהייתי רוצה לבלות יותר זמן עם משפחתי. סתם, אני צוחק. פיטרו אותי. אם אתם תוהים למה.. כנראה שלא שמתם לב למה שקורה", כתב מייסון במזכר שפנה לעובדי גרופון, "החל מהנתונים השנויים במחלוקת בתשקיף שלנו, דרך החולשה שלנו ועד לשני רבעונים שבהם לא עמדנו בציפיות ומחיר המניה שמדשדש סביב רבע ממחיר ההנפקה - האירועים של השנה וחצי האחרונה מדברים בעד עצמם. כמנכ"ל, אני לוקח עליהם אחריות".
- 4.מומחה ולא אידיוט 17/03/2013 15:12הגב לתגובה זוהכניסות לאתר האמריקאי בצניחה. אמזון מודים שהם מפסידים כסף על האתר שקנו ואת מדברת על צמיחה?!? הטרנד מת, מותק. כל הכבוד ליזמים הישראלים שזיהו את הטרנד, "השאילו" את הפורמט ועשו כסף יפה. מפרגן לכם באהבה מכל הלב.
- 3.איל עמית 17/03/2013 14:48הגב לתגובה זומתגעגע :)
- בקיצור, לא מקסימה ולא חכמה (ל"ת)אמיתי 17/03/2013 19:53הגב לתגובה זו
- 2.עידן 17/03/2013 14:21הגב לתגובה זושירות הלקוחות שלכם מתחת לכל ביקורת, שלא נדבר גם על הטעיית צרכנים. להשיג אתכם בטלפון זה בלתי אפשרי. הביקורת אינה אישית, לא מגדף אותך ואת פועלך, אבל מישהו צריך לעשות בדק בית רציני ולראות איך ייתכן שתלונות לא נבדקות, איך עובדים על אנשים בעיניים. רק דוגמא קטנה - כרטיס להופעה של משה פרץ - כותרת ענקית מבצע 108 במקום 200!!! בפועל? הכרטיס עולה 108 לא הנחה ולא נעליים. כתוב - ישיבה באולם המרכזי. אתה מגיע לשם, ובטח אולם מרכזי - יש רק אולם אחד. אבל איפה מושיבים אותך? ליד היציאת חירום, שעל המפת שולחנות של מארגני הערב לא מופיע השולחן, ורק הוסיפו אותו בעט, כאילו מדובר בשולחנות אקסטרה בחתונה. בקיצור, תתאפסו על שירות הלקוחות שלכם
- 1.מקסימה ומוכשרת בצורה בלתי רגילה (ל"ת)רונן 17/03/2013 13:14הגב לתגובה זו
- בחורה רגילה ביותר עם אגו בגודל סוס (ל"ת)לא נכון 17/03/2013 19:26הגב לתגובה זו
- אחד שיודע 17/03/2013 14:04הגב לתגובה זוNOT HONDA - של מקאן אריקסון. מקום העבודה הקודם שלך. ליקוק התחת הזה גורם לחוסר אמינות לגביי איכות הפרסומת באמת!! נו באמת....
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
