under 40: "אנחנו גדולים פי 4 ממספר 2 בשוק - ועדיין אני עסוקה במתחרים"
אתם לא צריכים קופון כדי לקרוא את פינת ה-under 40 הזאת השבוע, בה מתארחת מעין קלר, מנהלת השיווק של 'גרופון ישראל', על רקע חג הפסח הממשמש ובא, ועמו המתנות והתלושים.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
ערך הבליינות. כשאומרים לאנשים "גרופון" האסוציאציות הן הנחות, הנחות ועוד הנחות. אבל מעבר למחירים האטרקטיביים, כוכב הצפון שלנו הוא לאפשר לאנשים להנות ולבלות יותר תחת התקציב החודשי הצפוף. פחות לתכנן, פחות לחשוב פעמיים, פחות לחכות לאירועים מיוחדים, סתם לפרגן לעצמם להנות ממסעדות, טיפולי יופי, חופשות, הצגות וכו'.
2. מי/ מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
ערך הדיגיטליות. אנחנו אמנם אתר e-commerce עם נפח פעילות עצום, אבל עומד מאחורי זה צוות מכירות הכי פיזי בעולם, שעובד נורא קשה בשביל להביא כל יום עשרות עסקאות שונות בכמעט 30 אזורים גיאוגרפיים בארץ.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הרגע שהבנתי שרעיונות גדולים זה לא מספיק אם הם לא ב-100% ישימים. כי בסופו של יום, רעיונות שנראים טוב רק על מצגות הפאוורפוינט מבלי לקרום עור וגידים, לא שווים כלום.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
כל אותם רגעים בהם ראיתי מותגים מתחרים מיישמים רעיונות טובים שחלפו בראשי ופסלתי כלא מספיק חזקים.
5. מי פתח לך דלת?
ענבל לשם, כיום מנהלת התפעול של גרופון הבינ"ל במזרח אירופה, המזה"ת ואפריקה. נפגשתי איתה לראיון והיה נראה שזה לחלוטין לא הולך להתאים למרות שהייתה כימיה מעולה. בסוף מצאנו את עצמנו יושבות ביחד ומגדירות מחדש את התפקיד כדי שיהיה מאצ'. מעורר השראה בעיניי מצד מנהל לבצע גיוס עם חשיבה כה פתוחה וזורמת.
6. מהם מקורות ההשראה שלך?
סוכני המכירות בגרופון. חבורה של אנשים מוכשרים שעם כל הפוזה הידענית שהגעתי איתה ממקאן פרגנו לי והשאירו לי לגלות בעצמי כמה הרבה אני יכולה ללמוד מהם על שיווק.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
בחיים לא לזלזל במתחרים. אנחנו בערך פי 4 מהמתחרה מספר 2 בשוק, ועדיין אני עסוקה במתחרים ברמות שעשויות להיחשב כהפרעת אישיות.
8. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לקרב בין הזמן בו היוזרים שלנו קונים את הגרופונים שאנחנו מציעים, לבין הזמן בו הם צורכים אותם. כיום חלק גדול מן הקניות נערכות בישיבה מול המחשב במשרד - מרחק שנות אור מהטאפאס בר, המני-פדי וקורס הצילום בהם הם מתעניינים.
9. מהלך שיווקי ופרסומי שהרשים אותך במיוחד
Not Honda, מהלך מיוחד שמכניס סדר לעולם כאוטי. צרכנים בימינו הרי כל כך עמוסים במסרים, תועלות ומותגים, שהם כבר לא מסוגלים לבחור. התופעה הזו בולטת במיוחד בענף הרכב - שמשחקים אינספור של מותגים עם שורה ארוכה עוד יותר של דגמים. כך שלפני שמשכנעים את הצרכנים לבחור בהונדה, בואו נפשט להם את תהליך הבחירה לשחור ולבן. יש "הונדה", ויש "לא הונדה". הקריאטיב עושה שם עבודה טובה במיתוג מותג פיקטיבי "Not Honda" כך שאני בטוחה שהמהלך עשה למותג עבודה טובה.
10. מה הדבר שבחיים לא תקני בקופון?
מתנה לקרובי משפחה פולנים, ואני לא היחידה. מתוך התובנה הזו, אנחנו משיקים עכשיו את Gift Hero - תת-מותג מבית גרופון המציע חווית קניה דיגיטלית של מתנות ו-gift cards מושקעים במיוחד.
לסיכום: הקופון הכי מפתיע שהצליח
טיפול הידרותרפי הידוע בשמו העממי "חוקן".
- 18.עובד שנמאס לו 18/03/2013 22:12הגב לתגובה זואיפה ההתייחסות לאתגרים העצומים שעומדים בפניכם? לבעיות שירות הקשות, ללקוחות המאוכזבים, לכשלים בתפעול, לשקרים שאתם מוכרים. יופי שקידמת את עצמך, לפחות מישהו מרוויח משהו מהעסק הזה.
- 17.שוני 18/03/2013 22:02הגב לתגובה זואבל צריך הרבה יותר מזה בשביל להצעיד את גרופון קדימה... לא התרשמתי מהשיחה שיש לך את הרעב לעשות את זה. נשמע כאילו את מפטפטת עם חברה על כוס קפה. אני לא מבין, חסרים מנהלים מוכשרים לכתוב עליהם?
- 16.מזל 18/03/2013 11:40הגב לתגובה זוותודה לגרופון שמנעו אסון הומניטרי
- 15.אורן 18/03/2013 11:14הגב לתגובה זוחסרת מעוף, אבל מה? עפה על עצמה ברמות שאתם לא מבינים בכלל
- 14.תותחית!! (ל"ת)גיל 18/03/2013 10:20הגב לתגובה זו
- תותחית אוויר חם (ל"ת)כן כן! 18/03/2013 11:43הגב לתגובה זו
- 13.בכיר 18/03/2013 09:11הגב לתגובה זואחת הנשים היותר אינטיליגנטיות שפגשתי. לא מתפלא שעזבה את ענף הפרסום.
- 12.דפנה! אוהבים אותך! (ל"ת)ניצה 17/03/2013 22:15הגב לתגובה זו
- 11.רועי 17/03/2013 20:56הגב לתגובה זותיתביישו בכלל לתת לדבר הזה חשיפה! הם חייבים להרבה אנשים בארץ הרבה כסף!
- 10.קופון 17/03/2013 19:46הגב לתגובה זודוחה
- 9.מתחרה 17/03/2013 19:23הגב לתגובה זויפה שלמדת על המתחרים, חבל שלא למדת לסתום ת'פה.
- 8.מוכשרת. בהצלחה! (ל"ת)עדי 17/03/2013 19:15הגב לתגובה זו
- 7.צחי 17/03/2013 18:56הגב לתגובה זודפנה קלר! הכל בה אובר רייטד ובמיוחד הדימוי העצמי. בחורה בלתי נסבלת עם שיגעון גדלות חולני, סוכני המכירות של כל המתחרים יחד לא יצליחו לתקן את הפגם הרגשי העמוק שטבוע בה...
- לא דפנה, מעין, תפתח את העיניים (ל"ת)מי 17/03/2013 19:32הגב לתגובה זו
- 6.מילקי 17/03/2013 18:36הגב לתגובה זולהכניס אוויר לתוך הבלון. באמת אחלה מאצ'!
- 5.מולי 17/03/2013 15:23הגב לתגובה זוגרופון הפכה להיות חדלת פירעון כאשר המנכל הודח והמניה בדרך למטה. עתיד הקופונים נראה חיוור מתמיד. או במילותיו של המנכל... "לאחר ארבע וחצי שנים אינטנסיביות ונהדרות כמנכ"ל גרופון, החלטתי שהייתי רוצה לבלות יותר זמן עם משפחתי. סתם, אני צוחק. פיטרו אותי. אם אתם תוהים למה.. כנראה שלא שמתם לב למה שקורה", כתב מייסון במזכר שפנה לעובדי גרופון, "החל מהנתונים השנויים במחלוקת בתשקיף שלנו, דרך החולשה שלנו ועד לשני רבעונים שבהם לא עמדנו בציפיות ומחיר המניה שמדשדש סביב רבע ממחיר ההנפקה - האירועים של השנה וחצי האחרונה מדברים בעד עצמם. כמנכ"ל, אני לוקח עליהם אחריות".
- 4.מומחה ולא אידיוט 17/03/2013 15:12הגב לתגובה זוהכניסות לאתר האמריקאי בצניחה. אמזון מודים שהם מפסידים כסף על האתר שקנו ואת מדברת על צמיחה?!? הטרנד מת, מותק. כל הכבוד ליזמים הישראלים שזיהו את הטרנד, "השאילו" את הפורמט ועשו כסף יפה. מפרגן לכם באהבה מכל הלב.
- 3.איל עמית 17/03/2013 14:48הגב לתגובה זומתגעגע :)
- בקיצור, לא מקסימה ולא חכמה (ל"ת)אמיתי 17/03/2013 19:53הגב לתגובה זו
- 2.עידן 17/03/2013 14:21הגב לתגובה זושירות הלקוחות שלכם מתחת לכל ביקורת, שלא נדבר גם על הטעיית צרכנים. להשיג אתכם בטלפון זה בלתי אפשרי. הביקורת אינה אישית, לא מגדף אותך ואת פועלך, אבל מישהו צריך לעשות בדק בית רציני ולראות איך ייתכן שתלונות לא נבדקות, איך עובדים על אנשים בעיניים. רק דוגמא קטנה - כרטיס להופעה של משה פרץ - כותרת ענקית מבצע 108 במקום 200!!! בפועל? הכרטיס עולה 108 לא הנחה ולא נעליים. כתוב - ישיבה באולם המרכזי. אתה מגיע לשם, ובטח אולם מרכזי - יש רק אולם אחד. אבל איפה מושיבים אותך? ליד היציאת חירום, שעל המפת שולחנות של מארגני הערב לא מופיע השולחן, ורק הוסיפו אותו בעט, כאילו מדובר בשולחנות אקסטרה בחתונה. בקיצור, תתאפסו על שירות הלקוחות שלכם
- 1.מקסימה ומוכשרת בצורה בלתי רגילה (ל"ת)רונן 17/03/2013 13:14הגב לתגובה זו
- בחורה רגילה ביותר עם אגו בגודל סוס (ל"ת)לא נכון 17/03/2013 19:26הגב לתגובה זו
- אחד שיודע 17/03/2013 14:04הגב לתגובה זוNOT HONDA - של מקאן אריקסון. מקום העבודה הקודם שלך. ליקוק התחת הזה גורם לחוסר אמינות לגביי איכות הפרסומת באמת!! נו באמת....
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
