עוד אחד לאוסף: כמה שווה הרכב החדש והמטורף של שאקיל אוניל?
כוכבי ספורט גדולים שהרוויחו סכומי עתק בענפים השונים מעוניינים להשקיע את כספם בשלל ענפים וביניהם רכישה של מותרות כמו רכבי יוקרה. אחד כזה הוא הכדורסלן שאקיל אוניל ("שאק"), שמחזיק באוסף מכוניות מהגדולים בארה"ב. בין השאר באוסף של אוניל ישנם האמר H2S, פורד F-150, ג'יפ רנגלר, פרארי 355 ספיידר ואפילו פולריס וכעת רכש רכש חדש מסוג חדש- דודג' צ'ארג'ר. מדובר ברכב מיוחד שערכו מתחיל מ-105 אלף אירו והוא הותאם במיוחד לשחקן העבר של אורלנדו מג'יק, לוס אנג'לס לייקרס, מיאמי היט, פיניקס סאנס, קליבלנד קאבלירס ובוסטון סלטיקס לשעבר.
ייהנה ממכונית חדשה. אוניל (צילום: יחצ)
בחנות בה רכש אוניל את הרכב שלו ציינו: "הופתענו כאשר ראינו את שאקיל מגיע אלינו ורוכש את הרכב מסוג דודג'. מדובר ברכב מיוחד וכנראה שהוא התאהב ממבט ראשון".
אוניל, 51, הוא אחד הכדורסלנים הגדולים בהיסטוריה ששיחק בשלל מועדונים וזכה בתארים. בין השאר זכה ב-4 אליפות כאשר שלוש מהם היו עם לוס אנג'לס לייקרס ואליפות אחת עם מיאמי היט. הוא זכה פעמיים במלך הסלים בליגה הטובה בעולם, 3 פעמים למצטיין בסדרת הגמר, 15 פעמים נבחר לכוכב משחק האול סטאר ושלוש פעמים נבחר למצטיין במשחק האול סטאר. אוניל גם חבר בהיכל התהילה של ה-NBA משנת 2016.
- כריסטיאנו רונאלדו - הכדורגלן הראשון שהפך למיליארדר
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא גם זכה במדליית זהב באולימפיאדת אטלנטה ב-1996 וגם באליפות העולם שנערכה בקנדה ב-1994. בשנת 2013 השתתף בסרט "מגודלים 2" ובשנת 2013 רכש מניות בקבוצת סקרמנטו קינגס בה שיחק בעבר עומרי כספי.
אוניל הוא לא הכוכב היחיד שמשקיע ומחזיק באוסף מכוניות ומי שידוע באוסף שלו הוא הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו. על פי ההערכות האוסף של רונאלדו שווה 17 מיליון אירו. בשנת 2020 הזמין רונאלדו רכש מסוג פרארי מונזה בשווי 1.4 מיליון אירו וזאת לאחר שנכח במספר תחרויות של פורמולה 1. בין השאר באוסף נמצאים גם 3 רכבים מסוג בוגאטי כאשר על מכסה המנוע של שלושת המכוניות מופיע הכינוי של הפורטוגלי - CR7.
זוכת ליגת האלופות 2025, פריס סן ז'רמן. קרדיט: רשתות חברתיותפרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר
ענקית המדיה האמריקאית זוכה בחלק הארי מהשידורים הבריטיים והגרמניים, במכרז ענק שמחזק את אחיזת הטכנולוגיה האמריקאית בכדורגל האירופי ומעצב מחדש את מפת השידורים לשנים 2031-2027
שוק זכויות השידור האירופי עבר השבוע טלטלה, לאחר שהודעת UC3, המיזם המשותף של אופ״א ושל איגוד מועדוני הצמרת האירופיים, חשפה כי פאראמאונט סקיידאנס Paramount Skydance Corp. 1.34% זכתה בחלק המרכזי של זכויות השידור לליגת האלופות בבריטניה ובגרמניה. המכרז כולו, שכלל את חמשת השווקים הגדולים באירופה, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, הניב לאופ״א סכום עתק של כ-10 מיליארד אירו לארבע עונות. העלייה בהכנסות לעומת מחזור השידורים הקודם מאשרת את ההבנה שזכויות ספורט חיות ממשיכות להיות הנכס המבוקש והיציב ביותר בתעשיית המדיה.
פרמאונט נחשבה מראש לאחת המתמודדות האגרסיביות במכרז, אך לפי גורמים הבקיאים בהליך, הצעתה הייתה גבוהה משמעותית מהסכום ששילמה TNT Sports על הזכויות במחזור הנוכחי. בכך התברר כי השחקנית האמריקאית נחושה להפוך את פריצתה לשוק האירופי לא רק לאפשרות, אלא לעובדה מוגמרת.
מאבק אדיר בין סטרימינג לשידור מסורתי
הנוכחות של פרמאונט, אמזון, סקיי, טלפוניקה וקאנאל+ במכרז מצביעה על התעצמות הקרב בין טכנולוגיה חדשה לשחקני השידור המסורתיים. אמזון פריים הצליחה לשמור על הבחירה
הראשונה של משחקי שלישי בבריטניה, גרמניה ואיטליה, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות כלל אירופיות על חבילה משותפת. בכך הפלטפורמה ממשיכה לקבע את עצמה כשחקן משמעותי בשוק הספורט הסטרימרי, תוך שהיא דוחקת את נטפליקס ודיסני+ מחוץ למרוץ.
במקביל, סקיי חוזרת
למרכז הבמה, לאחר שהשיגה זכויות בלעדיות לכל משחקי הליגה האירופית והקונפרנס ליג בבריטניה ובאיטליה. טלפוניקה וקאנאל+ שמרו על זכויות מלאות לכל משחקי אופ״א במדינותיהן, מה שממשיך לחזק את מעמדן בשווקים המקומיים.
- המספרים של באיירן מינכן הופכים אותה למפלצת. זה מה שראינו אתמול
- באיירן, ריאל, דורטמונד ופריז בחצי הגמר: כמה הן הרוויחו עד עכשיו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט: מהפכה שאפתנית בראשות משפחת אליסון
פרמאונט סקיידאנס, שמובלת על ידי דיוויד אליסון ובגיבוי אביו, מייסד אורקל Oracle Corp -5.66% לארי אליסון, ממשיכה בתהליך של הרחבה אגרסיבית. רק השבוע דווח כי היא מתכוננת להצעת רכישה ענקית של 71 מיליארד דולר עבור וורנר ברוס, בעלת TNT Sports. מעבר כזה יהפוך את פרמאונט לאחת מענקיות המדיה המשמעותיות בעולם ויחזק את אחיזתה במוצרי ספורט גלובליים.
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
