שכונת ענק בגוש דן: אושרה תוספת דירות לרובע דרום חולון שיכלול כ-13 אלף יח"ד
הועדה המחוזית לתכנון ובניה תל-אביב, החליטה היום (ב') להוסיף לתוכנית ח/ 500 בדרום חולון 400 יחידות דיור כאשר בסך הכול ייבנו בתא שטח זה 1,300 יחידות דיור.
התוכנית מאפשרת את בנייתן של עד 13,700 יחידות דיור, מתוכן 2,000 יחידות דיור קטנות, אשר ישמשו לאוכלוסיות זכאיות דיור ככל שיאושר מנגנון חוקי לנושא, בתמהיל הכולל בניה רוויה וכן בניה צמודת קרקע, וכן כ 930,000 מ"ר שטחים עיקריים לתעסוקה לסוגיה, הממוקמים בחלק המזרחי של התוכנית, וכ- 175,000 מ"ר לבנייני ציבור. חלק ניכר ממבני הציבור יוקם במתחם הספורט המטרופוליני, שיחליף את מתחם הספורט הקיים ממערב למחלף הקוממיות.
התוכנית משתרעת על פני כ-4,000 דונם, בין קריית שרת, קריית פנחס איילון, פארק פרס ומתחם ימית 2000 בצפון, כביש מס' 4 במזרח, קריית הספורט של חולון במערב, וגבול תחום השיפוט עם ראשל"צ בדרום. מטרת התכנית לאפשר פיתוח של רובע עירוני בדרום חולון באחת מעתודות הקרקע הגדולות והמשמעותיות ביותר בתחומה. ליבת מתחם התוכנית, בשטח של כ- 1,200 דונם, מיועדת לפארק כלל עירוני - "פארק החולות".
לתוכנית חשיבות ציבורית גדולה ביותר מאחר ומחד, חלות בשטח התוכנית מגבלות בניה קשות בשל מסלול ההמראה של נתב"ג שעובר מעל מרכז שטחה של התוכנית, ומאידך מאושרות מכבר זכויות בניה בקרקע למספר רב מאוד של בעלים פרטיים, שמזה עשרות בשנים לא יכולים לממש את זכויותיהם בקרקע שבבעלותם.
התוכנית מציעה תשתיות עירוניות משמעותיות לעיר חולון ולסביבתה, ובין היתר דרך עורקית המחברת בין מחלף קוממיות למחלף הסיירים - חיבור רוחב נוסף בין כביש מס' 4 לכביש מס' 20 (איילון). כמו כן, בחלק המערבי של התוכנית, בתחום הבניה הרוויה, יעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה. בנוסף לכך, התוכנית קובעת את שימור דרך הביטחון ואתרים נלווים לה. למימוש הדרכים והתשתיות בתחום התכנית ניתן יהיה לאשר תכנית נפרדת, וזכויות בעלי הקרקע יינתנו במסגרת האיחוד והחלוקה של התכנית כולה.
התוכנית קובעת פינויים ותנאים לביצועם. תנאים אלה דרושים לצורך מימוש התוכנית: פינוי ושיקום אתר פסולת, פינוי בית מטבחיים קיים, פינוי מתקני ספורט קיימים והעתקתם, ופינוי מבנים קיימים בשטח המיועד בתוכנית המוצעת לפארק. בגין פינוי אתר הפסולת, בית המטבחיים ושכונת מולדת מוקצים זכויות נוספות לבעלי הזכויות בתחום התכנית, בהיקף שלא יעלה 800 יחידות דיור, במסגרת הליך איחוד וחלוקה ובכפוף לחוות דעת שמאית.
התוכנית תופקד ותפורסם להתנגדויות הציבור בחודש הקרוב.
- 5.כבר שנים מדברים 28/02/2012 22:17הגב לתגובה זורוצים תאריך
- 4.חולוני 28/02/2012 09:09הגב לתגובה זואני לא מכיר חולוני אמיתי שירצה לגור במקום הזה חבל שמוטי מציף את העיר בעוד פקקים ורכבים היציאה מחולון גם ככה בלתי נסבלת מעכשיו זה יהיה גיהנום אמיתי עוד 10000 רכבים יוצאים כל בוקר מחולון=סיוט
- 3.מוטי ששון 28/02/2012 08:01הגב לתגובה זואין חניה, אין פארקים, אין איכות חיים, רק רעש של מכוניות ערסים , ומטוסים.
- 2.חולוני 27/02/2012 22:07הגב לתגובה זובואו נהרוס את החולות והטבע, נבנה עוד ועוד בתים צפופים לתפארת מדינת ישראל.
- 1.שלא ישכחו בכל בניין מנחת מטוסים (ל"ת)יופי טופי 27/02/2012 16:13הגב לתגובה זו

מה עדיף - דירה חדשה או יד שנייה? הטעויות שעולות מאות אלפי שקלים
דירה חדשה מבטיחה ריח של חדש ושקט לכאורה, יד שנייה מביאה ודאות; בסוף 2025, כשהמימון יקר, מדד תשומות בנייה ומבצעי קבלן משנים את התמונה, ההכרעה פחות רגשית ויותר כלכלית
השאלה אם עדיף לקנות דירה חדשה או דירה יד שנייה תלויה בגורמים רבים ומשתנים לרבות שיקולים פיננסיים, תזרימיים, משפחתיים ועוד. רבים נמשכים לדירה חדשה בגלל תוכניות מסובסדות, מבצעי קבלנים ותחושת ביטחון של בניין חדש, אבל שוק היד השנייה ממשיך להיות מרכז הכובד של העסקאות בישראל. אנשים קונים דירה שהם יכולים לראות בעיניים.
נתוני הלמ"ס לרבעון השלישי מראים תמונה ברורה שהיא המשכה של מגמה ברבעונים האחרונים: יותר דירות יד 2 נמכרות מאשר דירות חדשות. ברבעון השלישי כ-65% מעסקאות הדיור בישראל הן בדירות יד שנייה, לעומת 35% בדירות חדשות. הפער הזה מתרחב בתקופות של אי-ודאות כלכלית, כשרוכשים מעדיפים לראות מה הם קונים.
דירה חדשה על הנייר היא רכישה בתנאי אי-ודאות - לא רק לגבי הדירה עצמה, אלא לגבי הסביבה, הבניין, איכות הביצוע, השירות והזמן עד המפתח. דירה יד שנייה מאפשרת בדיקה מהירה של רוב הדברים שמכאיבים באמת: רעש, אור, רוחות, חניה, שכנים, ועד בית, ליקויים, נזילות ותחושת המרחב. בד בבד, היא יכולה לדרוש שיפוץ יקר, טיפול בתשתיות ישנות ולעיתים פשרות בתכנון.
ודאות מול הבטחה: מה באמת קונים כשחותמים על דירה חדשה
קניית דירה חדשה בנויה משני חלקים: המפרט ומה שלא כתוב. המפרט הוא מה שמופיע בחוזה, בתוכניות ובנספחים. מה שלא כתוב הוא איכות החיים שתתגלה רק אחרי אכלוס. חניון ש"על הנייר" עובד, אבל במציאות מתעכב; מעליות חדשות שמייצרות תקלות בשלב ההרצה; חדרי אשפה שמעלים ריחות; חברת ניהול שמחליפה נהלים כל חודש; ולפעמים סביבה שמשתנה בזמן שהפרויקט נבנה, כמו תשתיות חדשות, כבישים, מבני ציבור או שינויי תכנון. וגם - תשלום גדול לוועד בית, עיכובים שונים, פגמים ותקלות בדירה שהקבלן אמור לתקן. ועוד.
- דירה חדשה או יד שנייה: מה באמת עדיף לרכוש היום?
- דירה מיד ראשונה: יתרונות והמלצות שכדאי להכיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אם הקבלן פועל לפי כללים, בניין חדש הוא מערכת שצריכה זמן כדי להתייצב. שנים ראשונות כוללות תקופת בדק ואחריות, תיקונים, ביקורי בעלי מקצוע ודיונים אינסופיים בווטסאפ של הדיירים. זה מחיר שצריך לקחת בחשבון. יש יתרון לכך שהקבלן אחראי על ליקויים בתקופות מוגדרות - שנה לבדק ושלוש שנים לאחריות על רוב הרכיבים - אבל האחריות לא תמיד מתורגמת לפתרון מהיר, ולעיתים הדיירים נאלצים להתעקש, לתעד ולהכניס אנשי מקצוע מטעמם. זה כאב רוב גדול, כשברוב הבניינים החדשים וברוב הדירות זה טיפול שוטף מול הקבלן.

מה עדיף - דירה חדשה או יד שנייה? הטעויות שעולות מאות אלפי שקלים
דירה חדשה מבטיחה ריח של חדש ושקט לכאורה, יד שנייה מביאה ודאות; בסוף 2025, כשהמימון יקר, מדד תשומות בנייה ומבצעי קבלן משנים את התמונה, ההכרעה פחות רגשית ויותר כלכלית
השאלה אם עדיף לקנות דירה חדשה או דירה יד שנייה תלויה בגורמים רבים ומשתנים לרבות שיקולים פיננסיים, תזרימיים, משפחתיים ועוד. רבים נמשכים לדירה חדשה בגלל תוכניות מסובסדות, מבצעי קבלנים ותחושת ביטחון של בניין חדש, אבל שוק היד השנייה ממשיך להיות מרכז הכובד של העסקאות בישראל. אנשים קונים דירה שהם יכולים לראות בעיניים.
נתוני הלמ"ס לרבעון השלישי מראים תמונה ברורה שהיא המשכה של מגמה ברבעונים האחרונים: יותר דירות יד 2 נמכרות מאשר דירות חדשות. ברבעון השלישי כ-65% מעסקאות הדיור בישראל הן בדירות יד שנייה, לעומת 35% בדירות חדשות. הפער הזה מתרחב בתקופות של אי-ודאות כלכלית, כשרוכשים מעדיפים לראות מה הם קונים.
דירה חדשה על הנייר היא רכישה בתנאי אי-ודאות - לא רק לגבי הדירה עצמה, אלא לגבי הסביבה, הבניין, איכות הביצוע, השירות והזמן עד המפתח. דירה יד שנייה מאפשרת בדיקה מהירה של רוב הדברים שמכאיבים באמת: רעש, אור, רוחות, חניה, שכנים, ועד בית, ליקויים, נזילות ותחושת המרחב. בד בבד, היא יכולה לדרוש שיפוץ יקר, טיפול בתשתיות ישנות ולעיתים פשרות בתכנון.
ודאות מול הבטחה: מה באמת קונים כשחותמים על דירה חדשה
קניית דירה חדשה בנויה משני חלקים: המפרט ומה שלא כתוב. המפרט הוא מה שמופיע בחוזה, בתוכניות ובנספחים. מה שלא כתוב הוא איכות החיים שתתגלה רק אחרי אכלוס. חניון ש"על הנייר" עובד, אבל במציאות מתעכב; מעליות חדשות שמייצרות תקלות בשלב ההרצה; חדרי אשפה שמעלים ריחות; חברת ניהול שמחליפה נהלים כל חודש; ולפעמים סביבה שמשתנה בזמן שהפרויקט נבנה, כמו תשתיות חדשות, כבישים, מבני ציבור או שינויי תכנון. וגם - תשלום גדול לוועד בית, עיכובים שונים, פגמים ותקלות בדירה שהקבלן אמור לתקן. ועוד.
- דירה חדשה או יד שנייה: מה באמת עדיף לרכוש היום?
- דירה מיד ראשונה: יתרונות והמלצות שכדאי להכיר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אם הקבלן פועל לפי כללים, בניין חדש הוא מערכת שצריכה זמן כדי להתייצב. שנים ראשונות כוללות תקופת בדק ואחריות, תיקונים, ביקורי בעלי מקצוע ודיונים אינסופיים בווטסאפ של הדיירים. זה מחיר שצריך לקחת בחשבון. יש יתרון לכך שהקבלן אחראי על ליקויים בתקופות מוגדרות - שנה לבדק ושלוש שנים לאחריות על רוב הרכיבים - אבל האחריות לא תמיד מתורגמת לפתרון מהיר, ולעיתים הדיירים נאלצים להתעקש, לתעד ולהכניס אנשי מקצוע מטעמם. זה כאב רוב גדול, כשברוב הבניינים החדשים וברוב הדירות זה טיפול שוטף מול הקבלן.
