סגירה בוול סטריט: טבע עלתה ב-0.7%, טאואר הוסיפה 2.3%
אך עם כל הכבוד לשיחות הסחר בין המעצמות, הסיפור המרכזי ממשיך להיות ההתערבות החסרת תקדים מצד הפד' ושאר הבנקים המרכזיים בשוקי הכסף בניסיון למנוע חזרה של דצמבר 2018. מאזן הפד' חזר בשבוע האחרון להיסחר שוב מעל לרף ה-4 טריליון דולר, כאשר הוא מבצע זינוק של יותר מ-330 מיליארד דולר מאז אמצע ספטמבר - קצב גידול הגבוה בהרבה מכל 3 תוכנית הרכישה שביצע הבנק בעשור האחרון. למרות פעולות אלו, רבים מעריכים כי הפד' לא פתר את בעיית המימון בשוק לקראת סוף השנה (לכתבה המלאה). בגזרת המאקרו, סקר התעסוקה המקדים של ADP אכזב לחודש נובמבר עם תוספת של 67 אלף משרות חדשות, רחוק מאוד מהתחזיות המוקדמות שעמדו על תוספת של 140 אלף משרות (לכתבה המלאה). במרכז טאואר (סימול:TSEM) עלתה הערב ב-2.3% ברקע לדיווח החברה על כך ששהחלה ייצור שבבים עבור חברת אינפי, מהמובילות בעולם לאספקת פתרונות להעברת מידע במהירויות על (לכתבה המלאה). חברת הסייבר תופין (סימול: TUFN) עלתה ב-2.3% והמשיכה לעמוד במוקד לאחר שהודיעה אתמול על הנפקה שניה לציבור. כמו ההנפקה הראשונה, גם זו מובלת על ידי ג'יי.פי.מורגן, ברקליס וג'פריס (לכתבה המלאה). חברת מערכות האבטחה אביליטי (סימול:ABIL) דיווחה אתמול על חתימה על חוזים לאספקת שירותי יירוט סלולארים בהיקף של עד 9 מיליון דולר. מניית חברת מחשוב הענן Salesforce (סימול:CRM) ירדה הערב ב-3% בניגוד למגמה בשווקים ברקע לדו"חות שפרסמה החברה לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). לאחר ירידות חדות של יותר מ-30% בשבועות האחרונים, מניית חברה אקספדיה (סימול:EXPE), המספקת שירותי תיירות באמצעות האינטרנט, קפצה הערב ב-6% לשווי שוק של 15.2 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).I predict there is a high probability that President Trump or a senior US official will openly say in a few hours that China-US trade talks have made a big progress in order to pump up the US stock markets. They've been doing this a lot.😀
— Hu Xijin 胡锡进 (@HuXijin_GT) December 4, 2019
- 6.גאון 04/12/2019 20:03הגב לתגובה זואני ימעך אותו ויפרק אותו .!
- כותבים אמעך ולא ימעך !! (ל"ת)לבמבי קושקוש 04/12/2019 22:04הגב לתגובה זו
- מתקן 05/12/2019 07:39למה שלא ימעך
- 5.למקומט מ2 04/12/2019 16:57הגב לתגובה זומ-3082 ל 3108 ל3100 .בוא דבר איתי - איפה פוגע -3117 -זובי !!ממשיך מעלה !!!.3121 זובי!ממשיך מעלה !!!!3127 זובי !ממשיך מעלה !!! תמשיך נראה אותך .
- המקומט 04/12/2019 17:20הגב לתגובה זוהקטנה שמתנוססת מעל חוליות C 1 2 במצב בעייתי.
- למקומט 04/12/2019 20:06יפרק כל שורט בדרך !
- 4.למקומט מ2 04/12/2019 16:50הגב לתגובה זואת שני הנרות היומיים היורדים האחרונים באיבחה אחת .
- 3.למקומט מ2 04/12/2019 16:48הגב לתגובה זואין עליי. בוא אם ת חושב שאתה יכול מולי אז תהייה גבר ודבר מספרים ברורים על חוזה S&P-דבר ברור שקוף נשמע אותך .היום עד איפה עליות ?
- 2.פרופ' אבירם(איצ100) 04/12/2019 16:30הגב לתגובה זוהתזזיתיים של היאנקים...הנתונים יוצאים גרוע גם יחד עם סילופם בלי די..כאילו אין מחר...אבל מחר יהיה מאוחר.
- שמענו שמענו עלייך 04/12/2019 16:52הגב לתגובה זואני יראה לך .בוא אם אתה גבר תגיד מתי שורט .
- שמענו שמענו עלייך 04/12/2019 16:50הגב לתגובה זולא מבין 2 לא מבין נקודות .דבר4 מספרים ברורים שצמיסמירטחומולו
- אז בוא לקרב מולי 04/12/2019 16:43הגב לתגובה זולונג שורט .תציין מתי לונג ותציין מתי שורט .בוא לקרב אם אתה גבר ולא איזה שרשוחה
- 1.ד"ר ניר(איצ100) 04/12/2019 16:26הגב לתגובה זווהאמא של הקריסות בפתח...למעשה היא כבר כאן...
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
