סגירה בוול סטריט: טבע עלתה ב-0.7%, טאואר הוסיפה 2.3%
אך עם כל הכבוד לשיחות הסחר בין המעצמות, הסיפור המרכזי ממשיך להיות ההתערבות החסרת תקדים מצד הפד' ושאר הבנקים המרכזיים בשוקי הכסף בניסיון למנוע חזרה של דצמבר 2018. מאזן הפד' חזר בשבוע האחרון להיסחר שוב מעל לרף ה-4 טריליון דולר, כאשר הוא מבצע זינוק של יותר מ-330 מיליארד דולר מאז אמצע ספטמבר - קצב גידול הגבוה בהרבה מכל 3 תוכנית הרכישה שביצע הבנק בעשור האחרון. למרות פעולות אלו, רבים מעריכים כי הפד' לא פתר את בעיית המימון בשוק לקראת סוף השנה (לכתבה המלאה). בגזרת המאקרו, סקר התעסוקה המקדים של ADP אכזב לחודש נובמבר עם תוספת של 67 אלף משרות חדשות, רחוק מאוד מהתחזיות המוקדמות שעמדו על תוספת של 140 אלף משרות (לכתבה המלאה). במרכז טאואר (סימול:TSEM) עלתה הערב ב-2.3% ברקע לדיווח החברה על כך ששהחלה ייצור שבבים עבור חברת אינפי, מהמובילות בעולם לאספקת פתרונות להעברת מידע במהירויות על (לכתבה המלאה). חברת הסייבר תופין (סימול: TUFN) עלתה ב-2.3% והמשיכה לעמוד במוקד לאחר שהודיעה אתמול על הנפקה שניה לציבור. כמו ההנפקה הראשונה, גם זו מובלת על ידי ג'יי.פי.מורגן, ברקליס וג'פריס (לכתבה המלאה). חברת מערכות האבטחה אביליטי (סימול:ABIL) דיווחה אתמול על חתימה על חוזים לאספקת שירותי יירוט סלולארים בהיקף של עד 9 מיליון דולר. מניית חברת מחשוב הענן Salesforce (סימול:CRM) ירדה הערב ב-3% בניגוד למגמה בשווקים ברקע לדו"חות שפרסמה החברה לרבעון האחרון (לכתבה המלאה). לאחר ירידות חדות של יותר מ-30% בשבועות האחרונים, מניית חברה אקספדיה (סימול:EXPE), המספקת שירותי תיירות באמצעות האינטרנט, קפצה הערב ב-6% לשווי שוק של 15.2 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).I predict there is a high probability that President Trump or a senior US official will openly say in a few hours that China-US trade talks have made a big progress in order to pump up the US stock markets. They've been doing this a lot.😀
— Hu Xijin 胡锡进 (@HuXijin_GT) December 4, 2019
- 6.גאון 04/12/2019 20:03הגב לתגובה זואני ימעך אותו ויפרק אותו .!
- כותבים אמעך ולא ימעך !! (ל"ת)לבמבי קושקוש 04/12/2019 22:04הגב לתגובה זו
- מתקן 05/12/2019 07:39למה שלא ימעך
- 5.למקומט מ2 04/12/2019 16:57הגב לתגובה זומ-3082 ל 3108 ל3100 .בוא דבר איתי - איפה פוגע -3117 -זובי !!ממשיך מעלה !!!.3121 זובי!ממשיך מעלה !!!!3127 זובי !ממשיך מעלה !!! תמשיך נראה אותך .
- המקומט 04/12/2019 17:20הגב לתגובה זוהקטנה שמתנוססת מעל חוליות C 1 2 במצב בעייתי.
- למקומט 04/12/2019 20:06יפרק כל שורט בדרך !
- 4.למקומט מ2 04/12/2019 16:50הגב לתגובה זואת שני הנרות היומיים היורדים האחרונים באיבחה אחת .
- 3.למקומט מ2 04/12/2019 16:48הגב לתגובה זואין עליי. בוא אם ת חושב שאתה יכול מולי אז תהייה גבר ודבר מספרים ברורים על חוזה S&P-דבר ברור שקוף נשמע אותך .היום עד איפה עליות ?
- 2.פרופ' אבירם(איצ100) 04/12/2019 16:30הגב לתגובה זוהתזזיתיים של היאנקים...הנתונים יוצאים גרוע גם יחד עם סילופם בלי די..כאילו אין מחר...אבל מחר יהיה מאוחר.
- שמענו שמענו עלייך 04/12/2019 16:52הגב לתגובה זואני יראה לך .בוא אם אתה גבר תגיד מתי שורט .
- שמענו שמענו עלייך 04/12/2019 16:50הגב לתגובה זולא מבין 2 לא מבין נקודות .דבר4 מספרים ברורים שצמיסמירטחומולו
- אז בוא לקרב מולי 04/12/2019 16:43הגב לתגובה זולונג שורט .תציין מתי לונג ותציין מתי שורט .בוא לקרב אם אתה גבר ולא איזה שרשוחה
- 1.ד"ר ניר(איצ100) 04/12/2019 16:26הגב לתגובה זווהאמא של הקריסות בפתח...למעשה היא כבר כאן...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
