בוקר משוגע באסיה: מדד שנחאי נסחר בתנודתיות חריפה - ומה עושים החוזים?
דריכות גדולה לקראת סגירת המסחר בבורסות אסיה. מדד שנחאי הסיני שהתרסק אתמול ב-8.5% ורשם בכך את היום הגרוע ביותר מאז 2007, כבר נסחר מוקדם יותר היום בנפילות של עוד 5% אבל כעת התמתנו הנפילות לירידות של 3% "בלבד" תוך תנודתיות חריפה (כאשר המדד כבר התמתן לירידה של 0.7%). שאר המדדים באסיה נסחרים בנטייה לעליות קלות. החוזים בוול סטריט נסחרים בשעת בוקר מוקדמת זו בעליות של 0.4%, אחרי ירידות של עד 1% אתמול. מחיר הנפט יורד עוד 0.45% ונסחר סביב 47.2 דולר בלבד.
אמש בוול סטריט נרשמו ירידות שערים, כאשר המדדים בעיקר הגיבו לנפילות במזרח הרחוק, ולמגמה השלילית באירופה. לסקירת המסחר בוול-סטריט, לחץ כאן.
שנחאי -0.57%
ניקיי 225 1.01%
- אסיה מגיבה בעליות לראלי בוול סטריט; עליות גם בחוזים
- עליות קלות באסיה; יציבות בחוזים אחרי עליות חדות אמש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנג סנג 0.79%
קוספי
- 1.זיפו 28/07/2015 08:09הגב לתגובה זולמרות שהאנג סנג עולה 1.5% ונייקיי יורדת רק עשירית ביז מצאו לציין רק את היורדת שמתאימה לפוזיציה שלה.. בנוסף תספרו את כמות הכותרות השליליות מול הכותרות החיוביות ותקבלו את הכיוון לו משדלת ביז. כלכלת ישראל יצרה את את אחד העסקאות המשמעותיות בעולם. זה שקול לרכישת גוגל או מייקרוסופט עי פייסבוק . זה יום חג לכלכלת ישראל והשוק נצבע אדום. שימו לב לעוד אבסורד , כאשר בארהב העסקה נתקבלה ביחס הנכון וטבע עלתה 16% , בישראל גנבי המעוף בהובלת הכותרות של ביז בקושי נתנו לטבע לעלות 8%. לסיכום , ברור לחלוטין שביז משדלת ירידות לכן נקבל ירידות.
- הפוך 28/07/2015 10:08הגב לתגובה זומה טוב בעסקה- קנו חברה אירית- מדינת ישראל לא תקבל שקל במסים למדינה -בכלל טבע למרות רווחים אדירים בעשור האחרון כמעט לא שילמה מס . הם עכשין עומדים לשלם 30 מיליארד דולר במזומן - מאיפה? זה הכל הלוואות
- אחד מהצפון 28/07/2015 09:59הגב לתגובה זוביזפורטל לא יכולה להשפיע על שוק ההון אפילו במילימטר. תזכור שהאחריות להשקעותיך עליך בלבד. ביזפורטל אתר מצוין.
- אתה גאון/חולה במחלת הקונספירציה (ל"ת)בני 28/07/2015 08:41הגב לתגובה זו
- רפי 28/07/2015 08:38הגב לתגובה זואין לך טיפת מושג כמה שאתה צודק ...כך בחשבון שהשוק חזק מאד כנראה שהיום עליות מה גם שהארביטרז יתמוך ..הצלחה ויום טוב.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
