הירידות באסיה התחזקו בסיום: הניקיי צלל 3.3%, שנחאי איבדה 1.7%

חשש מהמשך ההאטה במשק הסיני ונתוני סוף השבוע לוקחים את המזרח לפתיחת שבוע שלילית, ההאנג סנג מאבד 0.6%

הבורסות באסיה סגרו את יום המסחר הראשון לשבוע בירידות שערים. זאת, על רקע החשש מנתונים שהתפרסמו ביחס לתעשיה הסינית בסופ"ש שהמשיכו להצביע על קיטון ההכנסות והמשך ההאטה. בנוסף, פורסם הבוקר נתון מאכזב ביפן כשמדד המכירות הקמעונאיות לחודש יוני היה נמוך מהצפי ועמד על 1.6% לעומת צפי ל-1.9%.

בסיכום יום המסחר, מדד הניקיי נחתך הבוקר ב-3.3% וסגר יום רביעי רצוף של ירידות, ההאנג סנג איבד 0.5% ובורסת שנחאי ירדה 1.7%.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ליאור 29/07/2013 09:08
    הגב לתגובה זו
    אני מוכר בפתיחה בכל מחיר זה יתחיל ב 10%- ואחרי חמש דקות יגיע ל 60%-.. איזה באסה..
  • 3.
    המנתח שלא פוגע בכלום הודיע ב 13500 לצאת מהניקיי 9 מינוס (ל"ת)
    אלימלך 29/07/2013 09:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אחרי ירידה של כ 10 אחוז ניזכר המנתח לא מנתח -יצאתי ב 15 (ל"ת)
    אלימלך 29/07/2013 09:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תיראו כמה גרוע גוביץ היום ניזכר להודיע לצאת מניקי היפני (ל"ת)
    אלימלך 29/07/2013 09:00
    הגב לתגובה זו
אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס


מניית וויקס Wix Wix.com -3.98%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

 

בוויקס יש כ-4,500 עובדים, מתוכם כ-2,800 במחקר ופיתוח. נראה שלרוב העובדים יש תגמול במניות. אם נעריך  כי ל-80% מהעובדים יש תגמול במניות הרי של-3,600 עובדים מקבלים מניות וההפסד של כל אחד מהם בממוצע עומד על 110 אלף דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

בנוסף וויקס מחלקת אופציות (בהדרגה פחות) כשכאן זה בעיקר למנהלים. כמות האופציות בתחילת השנה שהיתה לעובדים עמדה על 3.16 מיליון דולר כשמחיר המימוש היה כ-108 דולר. כלומר מדובר על אופציות בכסף. במחיר מניה של 215 דולר, כל אופציה שווה באופן נאיבי 107 דולר. מדובר כאן בשווי של 338 מיליון דולר. אבל כעת המניה ב-95.5 דולר. השווי הנאיבי הוא אפס. כל האופציות נמחקו - הפסד של 338 מיליון דולר נוספים. 

אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא

האייפון Air מושך תשומת לב אך מתקשה להימכר, כשהמחיר הגבוה והפשרות בחומרה דוחפים צרכנים לבחור בדגמים אחרים ומאתגרים את אסטרטגיית העיצוב הדק של אפל

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אייפון אפל

אפל Apple 1.97%  בנתה על האייפון Air כעל המהדורה שתסמן שינוי כיוון עיצובי ותייצר גל חדש של התעניינות. אחרי שנים של שינויים קטנים, זה היה אמור להיות הרגע שבו החברה מוכיחה שהיא עדיין יודעת להפתיע. אבל לפי נתוני המכירה הראשונים, השוק מגיב אחרת: המכשיר זוכה להתעניינות רבה, אבל לא לקצב רכישה שמתקרב לציפיות של אפל.


ה-Air הוצג כמכשיר שמחזיר לאפל את הסיפור העיצובי. עובי של 5.64 מ״מ, משקל נמוך, מראה מינימליסטי - אלמנטים שמזכירים את המהלך שעשה ה-MacBook Air ב-2008. אבל כדי להגיע למידות האלה, אפל נאלצה להתפשר על חומרה: מצלמות בסיסיות יותר, רמקול יחיד במקום שניים, וסוללה קטנה שהצריכה תוספת של סוללה חיצונית אופציונלית. בפועל, ההתפשרויות האלה משפיעות ישירות על החלטת הקנייה. בתחילת ההשקה נרשמה התעניינות שיא בעמוד המוצר, כולל יותר ממיליון כניסות. אך הנתונים מראים שההתעניינות הזו לא תורגמה למכירות עם שיעור ההמרה נמוך משמעותית מזה של שאר סדרת האייפון 17.


ארגוני מחקר שעקבו אחרי שרשרת האספקה של אפל מצאו שהחברה קיצצה את תוכניות הייצור של ה-Air בחצי זמן קצר לאחר ההשקה. לפי ההערכות, המכשיר מכר רק שליש מהצפי הגבוה ביותר של אפל, מה שמסביר את ההתאמות המהירות בייצור.


הבעיה: המחיר

הפער בין ההתלהבות לבין הרכישה בפועל נובע בעיקר מהמחיר. ה-Air מתומחר ב־999 דולר - פער של 100 דולר בלבד מדגם ה-Pro. מנגד, דגם הבסיס של האייפון 17 עולה 799 דולר. כלומר ה-Air נתקע באמצע, בלי יתרון ברור על פני האלטרנטיבות. האנליסטים מציינים שהצרכנים בוחרים בסופו של דבר בביצועים, לא בעובי. המצלמה המשופרת של דגמי ה-Pro, חיי הסוללה הארוכים יותר והחומרה החזקה, כולם נתפסים כערך משמעותי יותר מהעיצוב הדק.


סין, שבה אפל נאבקת על נתח שוק מול וואווי ויצרנים מקומיים, מהווה אינדיקציה ברורה. שם ה-Air הוא הדגם החלש ביותר בסדרה החדשה מבחינת מכירות, לפי הערכות המבוססות על זמני ההמתנה לאספקה. למרות התוצאות המאכזבות, האייפון 17 Pro ו-17 Pro Max מציגים מכירות גבוהות מהצפוי. אפל צפויה לרשום רבעון חזק במיוחד לקראת החגים, מה שהופך את האכזבה מה-Air לבודדה, ולא למגמה שהחברה צריכה להיבהל ממנה. 


אפל בודקת את המים