טארגט
צילום: אתר החברה

טארגט העלתה תחזית לרבעון הרביעי, למה המניה יורדת?

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה טארגט

ענקית הקמעונאות טארגט Target Corp. 2.36%   העלתה את תחזיות המכירות שלה לרבעון הרביעי של 2024, לאחר שדיווחה על עלייה משמעותית במכירות במהלך תקופת החגים. למרות זאת, מניית החברה יורדת. החברה דיווחה כי המכירות ברבעון צפויות לגדול בכ-1.5% - שיפור ביחס לתחזית קודמת של מכירות יציבות. נתון זה כולל מכירות באתר האינטרנט של החברה ובחנויות שפעילות לפחות 13 חודשים. עם זאת, התחזית לרווח למניה נותרה ללא שינוי, ונעה בטווח של 1.85 עד 2.45 דולר לרבעון, ורווח שנתי בטווח של 8.3 עד 8.9 דולר למניה, מה שמאכזב את המשקיעים שצפויים להוריד את המניה לשווי של 60 מיליארד דולר.


למה טארגט לא העלתה את תחזית הרווח?

על אף העלייה במכירות, חוסר השינוי בתחזית הרווח עשוי להצביע על לחץ מצד המבצעים וההנחות שהובילו את הצרכנים לרכוש יותר. טארגט עצמה הודתה כי המבצעים, כמו אלו שנערכו ב-Black Friday וב-Cyber Monday, הביאו לשיאי מכירות, אך הם נגסו ברווחיות.


תקופת החגים נחשבת לעונה קריטית עבור תעשיית הקמעונאות. אך על אף הדיווחים האופטימיים יחסית, גם מתחרות כמו לולולמון Lululemon Athletica -1.07%  , אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc.  ואברקרומבי אנד פיץ' Abercrombie & Fitch Co.  שגם כן העלו תחזיות השבוע, חוו ירידות במניות שלהן.


לפי הדיווח של טארגט, בחודשים נובמבר ודצמבר נרשמה עלייה של 2.8% במכירות הכוללות, ו-2% במכירות בחנויות זהות לעומת השנה שעברה. המכירות הדיגיטליות זינקו ב-9%, ותוכנית המנויים "Target Circle 360" תרמה לעלייה של מעל 30% במשלוחים באותו היום. מעבר לכך, התנועה הכללית של הלקוחות בחנויות ובאתר האינטרנט גדלה בכמעט 3%. נתון זה מהווה אינדיקציה לכך שטארגט הצליחה למשוך לקוחות למרות התנאים הכלכליים המאתגרים, כנראה בזכות קמפיינים שיווקיים ומבצעים אגרסיביים.


אסטרטגיית ההנחות והשינויים בהנהלה

במאי האחרון הכריזה טארגט על הורדות מחירים ב-5,000 מוצרים בסיסיים כמו חיתולים ולחם. באוקטובר נוסף גל הנחות של מעל 2,000 מוצרים לחג, כולל צעצועים ותרופות חורף. בסך הכול, מדובר בכ-10,000 פריטים שמחיריהם ירדו במהלך השנה. בכנס השנתי של הפדרציה הלאומית לקמעונאות אמר ריק גומז, סמנכ"ל התפעול של טארגט, כי הלקוחות כיום "מתנהלים עם תקציב הדוק" אך מוכנים להוציא כסף על פריטים מיוחדים או על חוויות מיוחדות כמו תקופת החגים.


בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה טארגט על כמה שינויים משמעותיים בצוות ההנהלה שלה, אשר ייכנסו לתוקף בפברואר. בין היתר, ראש תחום החנויות, מארק שינדלה, יפרוש לאחר 25 שנות עבודה, ויוחלף על ידי אדריאן קוסטנזו, סגנית נשיא לתפעול חנויות. בנוסף, סמנכ"ל מערכות המידע, ברט קרייג, יוחלף על ידי פראט וימנה, המשמש כיום כמנהל הדיגיטל והמוצרים של החברה. שרה טראוויס, שתשמש כמנהלת הדיגיטל וההכנסות, נכנסת לתפקיד חדש לאחר הובלת תחום הפרסום של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


שבביםשבבים

בנק אוף אמריקה: מכירות השבבים יעלו ב-30% ב-2026

בבנק צופים עשור של צמיחה מואצת בהובלת הבינה המלאכותית, עם עדיפות לחברות שבבים בעלות שולי רווח גבוהים ושליטה בשווקים קריטיים; מה האנליסטים חושבים על התמחור של אנבידיה?
אדיר בן עמי |

בסקירה עדכנית של בנק אוף אמריקה לשנת 2026, מצביע האנליסט ויווק אריה על כך שתעשיית השבבים נמצאת רק באמצע תהליך שינוי ארוך טווח. לדבריו, מדובר בגל טרנספורמציה שצפוי להימשך כעשור, כאשר הבינה המלאכותית מהווה את מנוע הביקוש המרכזי.

לפי התחזית, מכירות השבבים הגלובליות צפויות לצמוח בכ־30% בשנה הקרובה, ולראשונה לחצות רף של טריליון דולר בהכנסות שנתיות. אם התחזית תתממש, מדובר בנקודת ציון משמעותית עבור תעשייה שבעבר נחשבה מחזורית ותלויה בעיקר בצרכנות ובמחשוב אישי. אריה מדרג את חברות השבבים לפי שיעורי הרווח הגולמי, ומעדיף את אלה שמציגות מרווחים גבוהים ויציבים לאורך זמן. לטענתו, המרווחים משקפים לא רק יעילות תפעולית אלא גם כוח שוק.


ברשימת המועדפות שלו לשנת 2026 נכללות שש חברות גדולות: אנבידיה, ברודקום, לאם ריסרץ’, KLA, אנלוג דיבייסז וקיידנס. המכנה המשותף לכולן הוא שליטה חזקה בנישות שבהן הן פועלות, עם נתחי שוק שמגיעים לעיתים ל־70% ואף יותר.


שוק מרכזי הנתונים צפוי להגיע ליותר מטריליון דולר 

התחזית של בנק אוף אמריקה נשענת על גידול חד בהשקעות במרכזי נתונים. לפי ההערכות, שוק מערכות מרכזי הנתונים לבינה מלאכותית עשוי להגיע ליותר מ־1.2 טריליון דולר עד 2030, בקצב צמיחה שנתי ממוצע של כ־38%. עיקר הפוטנציאל טמון במאיצי AI, רכיבי החומרה שמבצעים את החישובים הכבדים, המוערכים כשוק של כ־900 מיליארד דולר. 

עם זאת, העלויות הגבוהות של תשתיות AI יוצרות גם זהירות. הקמה של מרכז נתונים בהספק של ג’יגה־ואט אחד עשויה לעלות יותר מ־60 מיליארד דולר, כאשר כחצי מהסכום מופנה ישירות לחומרה. השאלה המרכזית היא האם ההשקעה תצדיק את עצמה כלכלית. אריה סבור שלחברות הטכנולוגיה הגדולות אין באמת ברירה. לדבריו, ההשקעות הן גם התקפיות וגם הגנתיות: מצד אחד ניסיון לנצל הזדמנויות חדשות, ומצד שני מהלך שנועד להגן על פלטפורמות קיימות מפני תחרות עתידית.