טארגט העלתה תחזית לרבעון הרביעי, למה המניה יורדת?
ענקית הקמעונאות טארגט Target Corp. -0.79% העלתה את תחזיות המכירות שלה לרבעון הרביעי של 2024, לאחר שדיווחה על עלייה משמעותית במכירות במהלך תקופת החגים. למרות זאת, מניית החברה יורדת. החברה דיווחה כי המכירות ברבעון צפויות
לגדול בכ-1.5% - שיפור ביחס לתחזית קודמת של מכירות יציבות. נתון זה כולל מכירות באתר האינטרנט של החברה ובחנויות שפעילות לפחות 13 חודשים. עם זאת, התחזית לרווח למניה נותרה ללא שינוי, ונעה בטווח של 1.85 עד 2.45 דולר לרבעון, ורווח שנתי בטווח של 8.3 עד 8.9 דולר למניה,
מה שמאכזב את המשקיעים שצפויים להוריד את המניה לשווי של 60 מיליארד דולר.
למה טארגט לא העלתה את תחזית הרווח?
על אף העלייה במכירות, חוסר השינוי בתחזית הרווח עשוי להצביע על לחץ מצד המבצעים וההנחות שהובילו את הצרכנים לרכוש יותר.
טארגט עצמה הודתה כי המבצעים, כמו אלו שנערכו ב-Black Friday וב-Cyber Monday, הביאו לשיאי מכירות, אך הם נגסו ברווחיות.
תקופת החגים נחשבת לעונה קריטית עבור תעשיית הקמעונאות. אך על אף הדיווחים האופטימיים יחסית, גם מתחרות כמו לולולמון
Lululemon Athletica 0.6% , אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc. ואברקרומבי אנד פיץ' Abercrombie & Fitch Co. שגם כן העלו תחזיות השבוע,
חוו ירידות במניות שלהן.
לפי הדיווח של טארגט, בחודשים נובמבר ודצמבר נרשמה עלייה של 2.8% במכירות הכוללות, ו-2% במכירות בחנויות זהות לעומת השנה שעברה. המכירות הדיגיטליות זינקו ב-9%, ותוכנית המנויים "Target Circle 360" תרמה לעלייה של
מעל 30% במשלוחים באותו היום. מעבר לכך, התנועה הכללית של הלקוחות בחנויות ובאתר האינטרנט גדלה בכמעט 3%. נתון זה מהווה אינדיקציה לכך שטארגט הצליחה למשוך לקוחות למרות התנאים הכלכליים המאתגרים, כנראה בזכות קמפיינים שיווקיים ומבצעים אגרסיביים.
- טארגט ממנה מנכ״ל חדש – המניה צונחת ב-8%
- טארגט ואולטה מפרקות שותפות של 600 חנויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אסטרטגיית ההנחות והשינויים בהנהלה
במאי האחרון הכריזה טארגט על הורדות מחירים ב-5,000 מוצרים בסיסיים כמו חיתולים ולחם. באוקטובר נוסף גל הנחות של מעל 2,000 מוצרים לחג, כולל צעצועים ותרופות חורף. בסך הכול, מדובר בכ-10,000 פריטים שמחיריהם ירדו
במהלך השנה. בכנס השנתי של הפדרציה הלאומית לקמעונאות אמר ריק גומז, סמנכ"ל התפעול של טארגט, כי הלקוחות כיום "מתנהלים עם תקציב הדוק" אך מוכנים להוציא כסף על פריטים מיוחדים או על חוויות מיוחדות כמו תקופת החגים.
בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה טארגט על כמה שינויים משמעותיים בצוות ההנהלה שלה, אשר ייכנסו לתוקף בפברואר. בין היתר, ראש תחום החנויות, מארק שינדלה, יפרוש לאחר 25 שנות עבודה, ויוחלף על ידי אדריאן קוסטנזו, סגנית נשיא לתפעול חנויות. בנוסף, סמנכ"ל מערכות המידע, ברט קרייג, יוחלף על ידי פראט וימנה, המשמש כיום כמנהל הדיגיטל והמוצרים של החברה. שרה טראוויס, שתשמש כמנהלת הדיגיטל וההכנסות, נכנסת לתפקיד חדש לאחר הובלת תחום הפרסום של החברה.
אנליסטים בורסה AIלקראת ה"שבוע של אנבידיה" - למה מחכים האנליסטים?
הממשל חזר לעבוד אחרי השבתת שיא של 43 ימים וסוף-סוף נקבל את הנתונים על שוק העבודה האמריקאי ונבין לאן פני הריבית של הפד'; אנבידיה ושורה של חברות מענף הצריכה ידווחו ויתנו לנו הבנה גם על מצב ה-AI וגם על מצבו של הצרכן האמריקאי - מה עוד על הלוח הכלכלי השבוע ומה חושבים האנליסטים?
בשבוע המסחר הקרוב בוול סטריט נכנס אל הישורת האחרונה והמשמעותית ביותר של עונת הדוחות. אבל המשקיעים ממתינים לדברים נוספים, להבין מה תוואי הריבית של הפד, והאם מניות הטק והקמעונאות ימשיך לסחוב את השוק על הכתפיים או שהרוטציה שראינו בסוף השבוע שעבר, של זרימה מטכנולוגיה אל עבר ענפים מסורתיים, תימשך. עוד דבר שמעודד את המשקיעים הוא סיום השבתת הממשל, שהייתה הארוכה בהיסטוריה האמריקאית, 43 ימים ועכשיו נוכל לקבל את הנתונים הרשמיים שהתעכבו, ושצפויים להתפרסם השבוע. אבל שוב, מעל הכל אלו יהיו התוצאות של אנבידיה שיתנו את הטון.
זה השבוע של אנבידיה.
ברביעי בערב לאחר הנעילה תפרסם ענקית השבבים את תוצאות הרבעון הפיסקלי שלה שהסתיים באוקטובר, והציפיות - בשמיים. לפי קונצנזוס של 42 אנליסטים חברת השבבים צפויה לדווח על הכנסות של 54.94 מיליארד דולר, זינוק של כ-57% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 35 מיליארד דולר. טווח התחזיות נע בין 53.46 ל-58.34 מיליארד דולר - כלומר, גם האומדן הנמוך משקף קפיצה חדה.
ברווח הנקי למניה (EPS), התחזיות עומדות על רווח של 1.25 דולר למניה בממוצע, לעומת 0.81 דולר ברבעון המקביל. התחזיות נעות בין 1.14 ל-1.34 דולר - כאשר המספר העליון מגלם כמעט 66% צמיחה שנתית ברווח למניה.
המספרים האלה מציבים רף מאוד גבוה לאנבידיה, וזה כבר אחרי שנה שבה המניה יותר מהכפילה את שוויה - על רקע הביקושים האדירים לשבבי AI. גם אם אנבידיה תעמוד בציפיות, כולם מחכים לשמוע בעיקר את התחזית קדימה. האם קצב ההזמנות יימשך באותו קצב, מה יקרה במכירות לשוק הסיני לנוכח המגבלות, ואיך נראו ההזמנות מצד הענקיות - אמזון, מיקרוסופט, גוגל וכל השאר.
- הירידות נמשכות - החוזים על וול סטריט בירידה של עד 1.7%
- "מניית אנבידיה תעלה ב-38%" - מה חושבים האנליסטים על אנבידיה ומה קורה היום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו "צועדים על ביצים". אנבידיה התממשה בעצבנות ב-5 ימי המסחר האחרונים וירדה מהשיר שלה. עכשיו כל שינוי הכי קטן בתמהיל של המגזרים, כל הסתייגות בטון של ג'נסן הואנג או כל עדכון מינורי בתחזית - יכול לגרום לכדור שלג בשוק.

המניה שנפלה 11% בגלל המתיחות בין סין ליפן
הסלמה במתיחות סביב טייוואן הובילה לאזהרה חריגה של בייג’ין נגד נסיעה ולימודים ביפן, וגררה ירידות חדות במניות הקוסמטיקה, הקמעונאות והתיירות
שוקי ההון ביפן נפתחו היום בטלטלה חדה, לאחר שממשלת סין פרסמה אזהרה לאזרחיה מפני נסיעה ולימודים ביפן על רקע החרפת המתח הדיפלומטי בין המדינות. ההנחיה הובילה לצניחה מיידית במניות החברות התלויות בתיירות סינית, שהיתה מהזרזים המרכזיים של הצמיחה בשנים האחרונות
בכלכלת יפן. המהלך הגיע לאחר שראש ממשלת יפן, סנאֶה טאקייצ’י, הצהירה כי שימוש בכוח צבאי מצד סין במקרה של הסלמה סביב טייוואן עשוי להוות “מצב קיומי מאיים” , אמירה שנענתה בתגובה תקיפה מצד בייג’ין.
שותפותיה הסיניות של ענקית הקוסמטיקה שייסידו (Shiseido)
היו מהראשונות להגיב לחששות בשוק, ומניית החברה צנחה במהלך המסחר עד 11%, הנפילה היומית החדה ביותר מאז החלה מלחמת הסחר באפריל. המניה סגרה בירידה של כ-9%. שייסידו חשופה במיוחד ללקוחות סיניים, שמהווים כ-35% מהכנסותיה מתיירות וממכירות קמעונאיות לסין, ובתשעת החודשים
הראשונים של השנה דיווחה על ירידה של 7.6% בהכנסות משוק זה. גם חברות נוספות הנסמכות על קונים ותיירים מסין ספגו ירידות כבדות, בהן Oriental Land – המפעילה את פארק השעשועים דיסני טוקיו, וכן Ryohin Keikaku, מפעילת רשת הכלבו, Muji. מניות אלו הובילו את הירידות במדד
הניקיי 225.
הקמעונאים קורסים, סקטור התיירות בירידה
ירידות לא הסתכמו בענף הקוסמטיקה. ענקיות הכלבו Isetan Mitsukoshi ו-Takashimaya צנחו בכ-11% וכ-12% בהתאמה, גם הן בשיעורים החדים ביותר מאז אפריל. גם Pan Pacific International, מפעילת רשת
דון קיחוטה, ו-Fast Retailing (חברת האם של יוניקלו) רשמו ירידות של מעל 5%. המכנה המשותף לכל החברות: תלות גבוהה בהוצאות של תיירים סינים. בעשור האחרון הפכו המבקרים מסין ללקוח מספר אחד של כלכלת התיירות היפנית, כשהם אחראים לכ-27% מההוצאה הכוללת של תיירים ביפן ברבעון
האחרון, המוערכת בכ־2.1 טריליון ין (כ-1.36 מיליארד דולר). כל זעזוע במגזר זה מורגש עמוק בכל שרשרת הערך, החל בחנויות כלבו ועד למזון מהיר בירידים עירוניים.
הירידה בתנועת התיירים הפוטנציאלית פגעה גם בחברות התעופה והאירוח. ANA Holdings ירדה בכ-3.4%,
בעוד מפעילת המלונות Kyoritsu Maintenance נפלה ב-8%. בינתיים, חברות תעופה סיניות , ביניהן אייר צ'יינה וצ'יינה איסטרן, הודיעו על אפשרות לביטול כרטיסים ולהחזרים ליעדים ביפן, מה שהגביר את החשש בקרב המשקיעים מפני האטה בתעבורה האווירית. עם זאת, ANA וג'פן אירליינס
מסרו כי בשלב זה לא נרשמה ירידה משמעותית בהזמנות לטיסות בין המדינות, אף כי אנליסטים מזהירים כי כל הסלמה עתידית עלולה לשנות את התמונה במהירות.
- סין מזהירה את אזרחיה: הימנעו מנסיעות ליפן על רקע מתיחות סביב טייוואן
- טראמפ: ״אתן לך כל שתבקשי״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השלכות מקרו: פגיעה ישירה בצמיחה ועליית סיכון לעיכוב בהעלאת ריבית
אזהרת הנסיעה של סין ליפן עלולה להיות מכה קשה לכלכלה היפנית, שבשנים האחרונות נשענת יותר ויותר על תיירות נכנסת כמנוע צמיחה, אולי האחרון שנותר לה בעידן של הזדקנות אוכלוסייה והאטה בביקוש המקומי. האנליסטים העריכו כי אם כניסת התיירים הסיניים ליפן תיעצר לחלוטין, ההפסד עלול להגיע ל-200 מיליארד ין בחודש (1.3 מיליארד דולר), סכום שעלול לפגוע בתמונת הצמיחה של יפן ולהאט תכניות עתידיות להעלאת ריבית מצד הבנק המרכזי.
