טארגט
צילום: אתר החברה

טארגט העלתה תחזית לרבעון הרביעי, למה המניה יורדת?

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה טארגט

ענקית הקמעונאות טארגט Target Corp. 0.12%   העלתה את תחזיות המכירות שלה לרבעון הרביעי של 2024, לאחר שדיווחה על עלייה משמעותית במכירות במהלך תקופת החגים. למרות זאת, מניית החברה יורדת. החברה דיווחה כי המכירות ברבעון צפויות לגדול בכ-1.5% - שיפור ביחס לתחזית קודמת של מכירות יציבות. נתון זה כולל מכירות באתר האינטרנט של החברה ובחנויות שפעילות לפחות 13 חודשים. עם זאת, התחזית לרווח למניה נותרה ללא שינוי, ונעה בטווח של 1.85 עד 2.45 דולר לרבעון, ורווח שנתי בטווח של 8.3 עד 8.9 דולר למניה, מה שמאכזב את המשקיעים שצפויים להוריד את המניה לשווי של 60 מיליארד דולר.


למה טארגט לא העלתה את תחזית הרווח?

על אף העלייה במכירות, חוסר השינוי בתחזית הרווח עשוי להצביע על לחץ מצד המבצעים וההנחות שהובילו את הצרכנים לרכוש יותר. טארגט עצמה הודתה כי המבצעים, כמו אלו שנערכו ב-Black Friday וב-Cyber Monday, הביאו לשיאי מכירות, אך הם נגסו ברווחיות.


תקופת החגים נחשבת לעונה קריטית עבור תעשיית הקמעונאות. אך על אף הדיווחים האופטימיים יחסית, גם מתחרות כמו לולולמון Lululemon Athletica 9.6%  , אמריקן איגל American Eagle Outfitters Inc.  ואברקרומבי אנד פיץ' Abercrombie & Fitch Co.  שגם כן העלו תחזיות השבוע, חוו ירידות במניות שלהן.


לפי הדיווח של טארגט, בחודשים נובמבר ודצמבר נרשמה עלייה של 2.8% במכירות הכוללות, ו-2% במכירות בחנויות זהות לעומת השנה שעברה. המכירות הדיגיטליות זינקו ב-9%, ותוכנית המנויים "Target Circle 360" תרמה לעלייה של מעל 30% במשלוחים באותו היום. מעבר לכך, התנועה הכללית של הלקוחות בחנויות ובאתר האינטרנט גדלה בכמעט 3%. נתון זה מהווה אינדיקציה לכך שטארגט הצליחה למשוך לקוחות למרות התנאים הכלכליים המאתגרים, כנראה בזכות קמפיינים שיווקיים ומבצעים אגרסיביים.


אסטרטגיית ההנחות והשינויים בהנהלה

במאי האחרון הכריזה טארגט על הורדות מחירים ב-5,000 מוצרים בסיסיים כמו חיתולים ולחם. באוקטובר נוסף גל הנחות של מעל 2,000 מוצרים לחג, כולל צעצועים ותרופות חורף. בסך הכול, מדובר בכ-10,000 פריטים שמחיריהם ירדו במהלך השנה. בכנס השנתי של הפדרציה הלאומית לקמעונאות אמר ריק גומז, סמנכ"ל התפעול של טארגט, כי הלקוחות כיום "מתנהלים עם תקציב הדוק" אך מוכנים להוציא כסף על פריטים מיוחדים או על חוויות מיוחדות כמו תקופת החגים.


בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה טארגט על כמה שינויים משמעותיים בצוות ההנהלה שלה, אשר ייכנסו לתוקף בפברואר. בין היתר, ראש תחום החנויות, מארק שינדלה, יפרוש לאחר 25 שנות עבודה, ויוחלף על ידי אדריאן קוסטנזו, סגנית נשיא לתפעול חנויות. בנוסף, סמנכ"ל מערכות המידע, ברט קרייג, יוחלף על ידי פראט וימנה, המשמש כיום כמנהל הדיגיטל והמוצרים של החברה. שרה טראוויס, שתשמש כמנהלת הדיגיטל וההכנסות, נכנסת לתפקיד חדש לאחר הובלת תחום הפרסום של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".